Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość romseyman

Automat....  :angry:

Fuj  :rolleyes:

A co zlego jest w automatach?  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie postawiłbym inaczej.

Co złego jest w automatach BMW?

 

Odkąd 10 lat temu kupiłem pierwsze auto z automatem wiem, że nie kupię już nigdy dla siebie manuala.

Oczywiście ważne, żeby to był dobry automat, czyli coś z ZF lub S-Tronic/DSG, bo zdarzyło mi się jeździć jakimś automatem w Peugeocie i to była porażka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość romseyman

Ja podobnie. Juz od 15 lat, bez przerwy, nie wajchowalem manualem i nigdy nie bede. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od 2001r. jeżdżę automatem na zmianę z manualem (czasem kilka razy w ciagu dnia) i sam rodzaj skrzyni to za mało żeby zdefiniować auto, ale do "siódemki" to ręczna skrzynia po prostu nie pasuje i wyglada smutno  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A 740 w ogóle wychodziła z manualem?

540 na pewno, ale w siódemce chyba nie było takiej opcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A 740 w ogóle wychodziła z manualem?

540 na pewno, ale w siódemce chyba nie było takiej opcji.

 

 

Nawet z dwoma.

 

IMO do takiego auta nie pasuje automat - ale to moje zdanie.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe sportowe 8-stopniowe automaty BMW są rewelacyjne .

4 Tryby jazdy : Eco Pro , Comfort , Sport , Sport+

dodatkowa możliwość ręcznej zmiany biegów ,,lewarkiem'' lub łopatkami pod kierownicą cóż więcej chcieć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe sportowe 8-stopniowe automaty BMW są rewelacyjne .

4 Tryby jazdy : Eco Pro , Comfort , Sport , Sport+

dodatkowa możliwość ręcznej zmiany biegów ,,lewarkiem'' lub łopatkami pod kierownicą cóż więcej chcieć .

 

 

Same automaty są rewelacyjne - to skrzynie produkcji ZF

Natomiast ich oprogramowanie woła o pomstę do nieba, ja używałem tylko trybu sport, bo comfort i eco nie nadawał się do normalnej jazdy - skrzynia uparcie trzymała się zakresu 1100-1300 obrotów.

Audi lepiej oprogramowuje swoje S-tronici i automaty. Te drugie zresztą też są produkcji ZF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Same automaty są rewelacyjne - to skrzynie produkcji ZF

Natomiast ich oprogramowanie woła o pomstę do nieba, ja używałem tylko trybu sport, bo comfort i eco nie nadawał się do normalnej jazdy - skrzynia uparcie trzymała się zakresu 1100-1300 obrotów.

Audi lepiej oprogramowuje swoje S-tronici i automaty. Te drugie zresztą też są produkcji ZF.

Ciekawe jak z ich trwałością ,w stronicach Audi wiem że czasami siada tzw. mechatronika .

Fakt Eco pro po mieście nie zdaje egzaminu ale na drogach szybkiego ruchu można oszczędnie pożeglować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie neguje automatu jako takiego, tylko automatu do sportowej limuzyny.

IMO ten silnik i automat to nieporozumienie

Nie chiałbym czyms takim jechać


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tryb Comfort w BMW faktycznie trzyma obroty na poziomie 1100-1300 (nawet w benzynie!), ale to ma chyba służyć głównie oszczędności paliwa (trybu Eco Pro nawet nie włączam  :D). Dla mnie to też bywa czasem irytujące, z drugiej strony max moment mam od 1200 obr. więc to w sumie kwestia muśnięcia gazu i auto i tak przyspiesza. Inna sprawa to dynamiczna jazda, wtedy ofc. Sport lub Sport+  :ph34r:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Ja nie neguje automatu jako takiego, tylko automatu do sportowej limuzyny.

IMO ten silnik i automat to nieporozumienie

Nie chiałbym czyms takim jechać

 

A jechałeś?  -_-

Dlaczego uważasz, że to nieporozumienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

A jechałeś?  -_-

Dlaczego uważasz, że to nieporozumienie?

 

 

 

Jechałem i najeździłem sie E39 z manualem [co jest moim marzeniem]  B)

no nie pasuje mi.  :(  Coś jak zegarek z białą tarczą. Nie mam ani jednego  :P

Jakby to było W124 300D to tak. [bo mam]  :D


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem M5 E39 z manualem i moim zdaniem tym się nie da jeździć, precyzyjne dozowanie gazu jest niemożliwe. Samochód albo nie jedzie, albo wyrywa jak z procy. Właściciel miał podobne zdanie, sprzedał go po 3 miesiącach.

 

Natomiast automaty w autach premium, począwszy od aut z połowy zeszłej dekady są rewelacyjne. Przy odrobinie wprawy potrafisz go obsługiwać tak, że wręcz odczytuje Twoje intencje. Nie wyobrażam już sobie 6 lub 8-io cylindrowego auta bez automatu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie strasznie irytuje jazda autem z automatem. Jedyne momenty kiedy myślę o automacie to raz do roku jak jadę na wczasy kilkaset km to fakt automat by się przydał. Ale przez resztę roku automat byłby dla mnie porażką. Jeździłem ostatnio BMW x5 w automacie. To jest porażka :-/ Jak dojeżdżałem do skrzyżowania miałem głupie wrażenie że auto mi zgaśnie bo nie wciskam sprzęgła (wiem że kwestia przyzwyczajenia) ale np wziąłem sobie zmieniłem na manualną zmianę, Biegi wskakiwały po jakimś czasie a nie odrazu:-/ trzeba było czekać około pół sekundy aż bieg sie zmieni. MASAKRA.

 

 

Ja jeździłem M5 E39 z manualem i moim zdaniem tym się nie da jeździć, precyzyjne dozowanie gazu jest niemożliwe. Samochód albo nie jedzie, albo wyrywa jak z procy. Właściciel miał podobne zdanie, sprzedał go po 3 miesiącach.

 

 CO ty gadasz? Wystarczy mieć średnie umiejętności w jeździe samochodem i się bez problemu ogarnie M5 w manualu. Co prawda nie jeździłem M5 ale jeździłem M3 E 46 i powiem Ci że nie ma najmniejszego problemu jak dla mnie żeby ogarnąć ten samochód (mówię o normalnej jeździe). Moim zdaniem automat przy tylnym napędzie w aucie o zacięciu sportowym to jest nieporozumienie. A właściciel skoro sprzedał z tego powodu to znaczy że nie miał albo umiejętności albo "jaj" żeby okiełznać M5. Automat w M5 to jest dobry dla starego pryka który nie umie jeździć a chce podnieść swoje ego. Dla wprawnego kierowcy tylko manual. 

 

Hiob z tego forum ma M3 z założonym kompresorem które ma 600 koni mocy i ma skrzynie manualną! Często pokazywał na youtube filmy z tym autem i jakoś on nie ma najmniejszego problemu z precyzyjnym dozowaniem gazu.

Piszesz tak że jak by się ktoś nie znał to by uwierzył i by pomyślał że M5 w manualu to potwór do którego lepiej nie wsiadać bo strach że sie za mocno naciśnie gazu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie strasznie irytuje jazda autem z automatem. Jedyne momenty kiedy myślę o automacie to raz do roku jak jadę na wczasy kilkaset km to fakt automat by się przydał. Ale przez resztę roku automat byłby dla mnie porażką. Jeździłem ostatnio BMW x5 w automacie. To jest porażka :-/ Jak dojeżdżałem do skrzyżowania miałem głupie wrażenie że auto mi zgaśnie bo nie wciskam sprzęgła (wiem że kwestia przyzwyczajenia) ale np wziąłem sobie zmieniłem na manualną zmianę, Biegi wskakiwały po jakimś czasie a nie odrazu:-/ trzeba było czekać około pół sekundy aż bieg sie zmieni. MASAKRA.

Ja uważam odwrotnie , dla mnie w trasie automat nie jest niezbedny a bardziej mi się przydaje w wielkomiejskich korkach .

Automat X5 którym jechałeś nie miał funkcji SPORT ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja ASB idealnie pasuje do przemieszczania się w mieście,to komfort i wygoda.Na autostradzie manual jest ok wrzucasz 6 kę i grzejesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam odwrotnie , dla mnie w trasie automat nie jest niezbedny a bardziej mi się przydaje w wielkomiejskich korkach .

Automat X5 którym jechałeś nie miał funkcji SPORT ?

To było X5 E53 więc chyba nie miało funkcji sport jak dobrze pamiętam. Ale jak przełaczyłem sobie na "sekwencje" to była porażka bo biegi nie wskakiwały odrazu.

Racja ASB idealnie pasuje do przemieszczania się w mieście,to komfort i wygoda.Na autostradzie manual jest ok wrzucasz 6 kę i grzejesz.

Chodziło mi o to że w codziennej jeździe to się można cały czas bawić biegami nawet w korkach i nie jest to dla mnie męczące. Jazda samochodem w manualu to dla mnie przyjemność i to lubię. Natomiast jak jadę na wczasy a wole jeździć autem,bo nienawidzę samolotów to wtedy po kilkunastu godzinach jazdy mam takie myśli że fajnie było by mieć automat. Bo jadąc w tak daleką podróż nie tylko jest cały czas autostrada ale zdarzają się też utrudnienia w ruchu oraz korki albo trzeba się przebić przez jakieś miasto. 

 

Moim zdaniem podstawowe wady automatu to

-mniejsza moc przekazywana z silnika na koła niż w przypadku skrzyni manualnej

-trochę większe zużycie paliwa (mała wada)

-dużo gorszy efekt hamowania silnikiem

-to że sam sobie nie mogę redukować podczas hamowania silnikiem (totalna porażka)

-to że podczas wpadnięcia np w poślizg jest dużo mniejsza kontrola nad napędem niż w aucie z manulaem

 

Zalety automatu

-leniwi nie muszą zmieniać biegów 

Edytowane przez Ponury_Żniwiarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem podstawowe wady automatu to

-mniejsza moc przekazywana z silnika na koła niż w przypadku skrzyni manualnej

-trochę większe zużycie paliwa (mała wada)

-dużo gorszy efekt hamowania silnikiem

-to że sam sobie nie mogę redukować podczas hamowania silnikiem (totalna porażka)

-to że podczas wpadnięcia np w poślizg jest dużo mniejsza kontrola nad napędem niż w aucie z manulaem

 

Zalety automatu

-leniwi nie muszą zmieniać biegów

Do zalet nowoczesnych automatów dopisałbym jeszcze :

- komfort prowadzenia auta dzięki gęstszemu stopniowaniu przełożeń

- minimalizacja skoku obrotów

- szybkość reakcji

 

Kilka lat temu K.Hołowczyc opowiadając o swoich cywilnych autach powiedział ,że on , mimo swojej techniki nie jest już w stanie tak szybko zmieniać biegów manualem jak robią to te nowoczesne skrzynie automatyczne ( ładowane do aut premium i sport ) typu s-tronic , sportronic i uwzgledniając ten fakt kupił GTR-a ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne :rolleyes:

A poważnie, to Mercedes nie ma żadnego wpływu na jakość produktów z za muru. Produkcję w Chinach zlecają dostawcy dla takich marek jak np. Mercedes.

 

Poza tym Chińczyk wszystko popsuje, nie dorobi....byle szybciej i taniej. Przykład: Mattel. Bez wiedzy producenta w fabrykach chińskich podwykonawców stosowano niedozwolone farby z ołowiem do produkcji zabawek...

 

dzisiaj cały świat jest produkowany w chinach :(

to smutne ale ten kraj rozwija się w zastraszającym tempie...

kopiują technologie na potęgę nie raz zapominając o materiałach które wykorzystują - bo to nie jest bez znaczenia i przez to są problemy

niestety również prawda jest taka że rynek motoryzacyjny zaleją marki chińskie i ich udział będzie coraz większy - jeżeli nie chińskie marki to powykupują największe koncerny albo pakiety kontrolne nad nimi bo będzie ich na to stać :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do zalet nowoczesnych automatów dopisałbym jeszcze :

- komfort prowadzenia auta dzięki gęstszemu stopniowaniu przełożeń

- minimalizacja skoku obrotów

- szybkość reakcji

 

Kilka lat temu K.Hołowczyc opowiadając o swoich cywilnych autach powiedział ,że on , mimo swojej techniki nie jest już w stanie tak szybko zmieniać biegów manualem jak robią to te nowoczesne skrzynie automatyczne ( ładowane do aut premium i sport ) typu s-tronic , sportronic i uwzgledniając ten fakt kupił GTR-a ;)

co do gęstszego stopniowania przełożeń oraz minimalnego skoku obrotów to bezstopniowy multitronic w audi w ogóle nie stopniuje przełożeń i obroty trzyma zawsze na odpowiednim poziomie. Tylko że dla mnie to już jest zero przyjemności z jazdy bo silnik chodzi tak jak w skuterze.  Technika idzie w tym kierunku żeby auto robiło wszytko za kierowce, powstaje coraz więcej aut elektrycznych. Za jakiś okres czasu nie będzie aut dla prawdziwych miłośników motoryzacji którzy lubią wkręcać silnik na obroty wsłuchując się w jego warkot, Auta będą kiedyś przypominać zegarki kwarcowe a większość z nas kocha zegarki mechaniczne. Chyba rozumiecie o co mi chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do gęstszego stopniowania przełożeń oraz minimalnego skoku obrotów to bezstopniowy multitronic w audi w ogóle nie stopniuje przełożeń i obroty trzyma zawsze na odpowiednim poziomie. Tylko że dla mnie to już jest zero przyjemności z jazdy bo silnik chodzi tak jak w skuterze.  Technika idzie w tym kierunku żeby auto robiło wszytko za kierowce, powstaje coraz więcej aut elektrycznych. Za jakiś okres czasu nie będzie aut dla prawdziwych miłośników motoryzacji którzy lubią wkręcać silnik na obroty wsłuchując się w jego warkot, Auta będą kiedyś przypominać zegarki kwarcowe a większość z nas kocha zegarki mechaniczne. Chyba rozumiecie o co mi chodzi...

Śpieszmy się kochać prawdziwe auta bo powoli odchodzą do lamusa ;) Czy sie to nam podoba czy nie nadchodzi era elektrycznych i hybrydowych samochodów autonomicznych .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do gęstszego stopniowania przełożeń oraz minimalnego skoku obrotów to bezstopniowy multitronic w audi w ogóle nie stopniuje przełożeń i obroty trzyma zawsze na odpowiednim poziomie. Tylko że dla mnie to już jest zero przyjemności z jazdy bo silnik chodzi tak jak w skuterze.  Technika idzie w tym kierunku żeby auto robiło wszytko za kierowce, powstaje coraz więcej aut elektrycznych. Za jakiś okres czasu nie będzie aut dla prawdziwych miłośników motoryzacji którzy lubią wkręcać silnik na obroty wsłuchując się w jego warkot, Auta będą kiedyś przypominać zegarki kwarcowe a większość z nas kocha zegarki mechaniczne. Chyba rozumiecie o co mi chodzi...

 

Tylko, że multitronic Audi to w ogóle rzadko jedzie, bo z reguły stoi w serwisie.

To chyba jedna z najbardziej awaryjnych skrzyń w historii, zresztą Audi właśnie się z niej wycofuje.

Podobnie pracują przekładnie planetarne w autach hybrydowych, człowiek czuje się jak w tramwaju. Polecam spróbować jako ciekawe przeżycie samochodowe - wciskasz gaz, silnik skacze na 4000 obrotów i utrzymując stałe obroty silnika samochód przyśpiesza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.