Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

 

Miałem 9000 turbo. Niesamowicie przestronny samochód, w USA był klasyfikowany jako "large car" - gdyż EPA klasyfikuje auta nie ze względu na ich zewnętrzne wymiary, ale pojemność wnętrza plus bagażnik. Auto musi mieć 120 stóp sześciennych pojemności, by być "large" i pięciodrzwiowy Saab 9000 miał właśnie tyle. Nie mam nigdzie danych za lata 80. ale pamiętam, że BMW "7" to był zaledwie "compact". Mam dane z 1998 roku - BMW "7" jest już "mid size", podobnie Aud A8,  BMW "5" to "compact", Jaguar HJ8 "compact", Lexus LS400 "mid size", Mercedes E okularnik jest na granicy compact i mid size, podobnie RR Silver Spur, Volvo S90 to także compact. Następca 9000, czyli 9-5 też już był tylko "mid size".

 

Scan10015.jpg

 

Auto było wspaniałe, praktyczne, szybkie, jeśli tylko się trzymało go w zakresie 3-6 tys obrotów, ale po latach cała elektryka się posypała. Nie tylko takie drobiazgi, jak elektryczne otwieranie okien, ale samochód w czasie jazdy potrafił zgasnąć, gasły też wszystkie kontrolki i tylko mocne rąbnięcie kierownicą o deskę rozdzielczą powodowało, że wracal do życia. :lol:

 

A wracając do tematu to w garażu przybył nam nowy dupowóz:

 

IMG-1685.jpg     IMG-1673.jpg   GOPR0094.jpg

 

Całkiem podobny do tego. Też czerwony, też napęd na tylne koła, też siedzenia z ekologicznej skóry, czyli z plastikowej krowy. :lol:

 

IMG-2871.jpg

Witaj Hiob,

może Ty będziesz mógł mi odpowiedzieć na pytanie. Jak przełącza się biegi w skrzyni biegów 4/4 dual shift takiej jak w ciężarówce Peterbilt 281 z filmiku poniżej.

Czy te skrzynie są jedna za drugą? Czy każdy bieg pierwszej skrzyni ma następnie do dyspozycji cztery biegi drugiej i tak po kolei?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem na taki głupi pomysł (w większości takie mam :) ), że kupię sobie jakiegoś niedrogiego roadstera na początek. Po analizie ofert sprzedaży uznałem, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest Mazda MX-5.

Wiem, że na tym forum jest paru użytkowników tego przyjemnego autka. Proszę o porady czego szukać, na co zwracać uwagę, którą wersję wybrać (NBFL czy początkowe NC), jaki silnik, co MUSI być w wyposażeniu itd.

Powiedzmy, że chciałbym na tą przyjemność wydać ok. 25 tys.

Od razu napiszę, że nie będzie to mój jedyny samochód, ma to być autko na niedzielne przejażdżki dla przyjemności, nieużywane zimą.

 

A może ktoś zna jakąś przyjemną sztukę na sprzedaż?

 

Pozdrawiam

Tomek

 

Miata ma bardzo dobrą prasę w USA. Spotkałem się z opinią, że w Polsce uchodzi ona za "babskie" auto, ale nie w Stanach. Tutaj przede wszystkim uchodzi za samochód o doskonałych własnościach jezdnych, przyjemny w prowadzeniu i jest bardzo popularny wśród osób regularnie jeżdżących na tor, żeby się amatorsko pościgać. Na moim forum niedawno ktoś kupił Miatkę, więc możesz jego zapytać o wrażenia:  http://katolik.us/viewtopic.php?t=3359

 

 

 

Witaj. Ślędzę Twój kanał na YT :)

Fajnie, że mogę Cię spotkać na naszym forum. Coraz więcej tu Ciekawych ludzi :)

Wiem, że w kwestii aut (zwłaszcza ciężarowych) masz sporo do powiedzenia no i jeszcze zegarki. Tego nie wiedziałem. Pozdrowienia

P.S. Jak Beemki się spisują?, Maluszek jak w Stanach daje radę? ;-)

 

Maluszek daje radę. Jeżdżę nim praktycznie na co dzień, na zmianę z M Trójeczką. Żona zachwycona swoją 328i, więc wszyscy zadowoleni, a to najważniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Maluszek daje radę. Jeżdżę nim praktycznie na co dzień, na zmianę z M Trójeczką. Żona zachwycona swoją 328i, więc wszyscy zadowoleni, a to najważniejsze.

To 328 to dobrze myślę, źe to najnowszy model?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Hiob,

może Ty będziesz mógł mi odpowiedzieć na pytanie. Jak przełącza się biegi w skrzyni biegów 4/4 dual shift takiej jak w ciężarówce Peterbilt 281 z filmiku poniżej.

Czy te skrzynie są jedna za drugą? Czy każdy bieg pierwszej skrzyni ma następnie do dyspozycji cztery biegi drugiej i tak po kolei?

 

To zależy, bo było wiele różnych skrzyń z dwoma i trzema lewarkami. Ja jeździłem Mackiem z dwoma, to tam miałem pięciobiegową skrzynię i dwubiegową dodatkową (auxilary) i tam była prosta sprawa - pięć biegów dolnych, druga wajcha do tyłu i pięć biegów górnych. W Macku z trzema lewarkami już było troszkę weselej, ale po prostu przeskakiwało się biegi, bo inaczej by się człowiekowi ręce zaplotły w warkocze. Na tym filmie widać lepiej jak się zmienia biegi w skrzyni 5 and 4: 

 

 

- jak widać nic tam nie jest po kolei, po prostu trzeba się nauczyć jak te biegi idą. Na szczęście to są skrzynie z lat 60, może jeszcze w 70 były stosowane, ale wtedy już przeszli na pneumatyczne sterowanie tych dodatkowych skrzyń i był już jeden lewarek i jeden, albo dwa "przyciski" przy lewarku, które trzeba było przesuwać, lub wciskać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To 328 to dobrze myślę, źe to najnowszy model?

 

Tak, to F30. Kupiliśmy lekko używanego, model 2014, z przebiegiem 8 tys km. Więcej szczegółów znajdziesz na moim kanale na YT, gdzie jest kilka filmów na ten temat. Na przykład ten: 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy, bo było wiele różnych skrzyń z dwoma i trzema lewarkami. Ja jeździłem Mackiem z dwoma, to tam miałem pięciobiegową skrzynię i dwubiegową dodatkową (auxilary) i tam była prosta sprawa - pięć biegów dolnych, druga wajcha do tyłu i pięć biegów górnych. W Macku z trzema lewarkami już było troszkę weselej, ale po prostu przeskakiwało się biegi, bo inaczej by się człowiekowi ręce zaplotły w warkocze. Na tym filmie widać lepiej jak się zmienia biegi w skrzyni 5 and 4: 

 

 

- jak widać nic tam nie jest po kolei, po prostu trzeba się nauczyć jak te biegi idą. Na szczęście to są skrzynie z lat 60, może jeszcze w 70 były stosowane, ale wtedy już przeszli na pneumatyczne sterowanie tych dodatkowych skrzyń i był już jeden lewarek i jeden, albo dwa "przyciski" przy lewarku, które trzeba było przesuwać, lub wciskać.

Dzięki... ale i tak głowa robi się kwadratowa :blink:  :)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to F30. Kupiliśmy lekko używanego, model 2014, z przebiegiem 8 tys km. Więcej szczegółów znajdziesz na moim kanale na YT, gdzie jest kilka filmów na ten temat. Na przykład ten:

 

Dzięki za info. Rzeczywiście ten nowy automat jest świetny. W M3 600 koni robi wrażenie :-) ale mój typ to jednak 328i. Moim zdaniem fajny kompromis ze spalaniem, komfortem, sportem i osiągami. Dzięki za info. Co do maluszka, to w Stanach chyba przyciąga uwage ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój typ to jednak 328i. Moim zdaniem fajny kompromis ze spalaniem, komfortem, sportem i osiągami.

 

Ja też uważam, że dla 90%, może nawet dla 99% 328i to lepszy wybór. Dla większości kierowców 328, lub 335 będzie lepszym samochodem niż nowe M3. Nie każdy jeździ jak maniak, nie każdy lubi zabijać komary boczną szybą, nie każdy lubi kręcić silnik do 8 tys obrotów. Większość ludzi preferuje samochody "cywilizowane", a kupno M3 po to. by nigdy nie wykorzystywać jego mocy mija się całkowicie z celem.

 

328i ma setkę poniżej sześciu sekund. To jest tyle, ile miały takie auta jak Ferrari 328 GTS, czy Lamborghini Countach LP 400S. To naprawdę powinno usatysfakcjonować każdego niemal kierowcę. Do tego jest bardzo praktycznym, wygodnym samochodem, którym można też "normalnie" jeździć. Co prawda "normalnie" można jeździć także M Trójką, ale jeśli mamy tak ją używać, to po co płacić za nią dwa razy więcej?

 

Co powiedziawszy dodam, że ja bym wybrał stare M3. Ale ja nie jestem normalny. :ph34r:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tommaso, polecam nbfl, silnik 1.8. NC prędzej nadaje się na auto na codzień. NA jest dosyć spartańska, natomiast nb łączy wszystkie najlepsze cechy. Jest bardziej komfortowa od na i nie taka wielka jak nc. Na dodatek znacznie lepiej wygląda. Żadna wersja nc nie ma takiego ładnego wnętrza jak nb ;). Wszystko mówię z doświadczenia. Jako drugie auto - bajka. Przy zakupie zwracaj uwagę na to, na co się zwraca w japończykach - rdzę. Ładną kupisz taniej niż zakładany budżet, a gdy już będziesz właścicielem - zapraszam do klubu ;) forum znajdziesz w google, jest tam mnóstwo informacji i giełda. Pozdrawiam miatomaniaków ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki pharmacon.

Stronę klubu czytam od jakiegoś czasu.

A ponieważ jestem z Kalisza, więc jak już kupię, to może będzie okazja spotkać się osobiście...

 

Gdzie głównie pojawia się rdza w NB?

 

Pozdrawiam

Tomek 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, najgorzej chyba z progami. Skoro jesteś z Kalisza, to gdybyś chciał obejrzeć nbfl, to daj znać na priv, można się umówić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hiob ma fajne filmiki na swoim kanale, a najbardziej lubię te o amerykańskich klasykach, które wyszukuje gdzieś po warsztatach :)

Też mi się wydaje, że ma Omegę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem na taki głupi pomysł (w większości takie mam :) ), że kupię sobie jakiegoś niedrogiego roadstera na początek. Po analizie ofert sprzedaży uznałem, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest Mazda MX-5.

Wiem, że na tym forum jest paru użytkowników tego przyjemnego autka. Proszę o porady czego szukać, na co zwracać uwagę, którą wersję wybrać (NBFL czy początkowe NC), jaki silnik, co MUSI być w wyposażeniu itd.

Powiedzmy, że chciałbym na tą przyjemność wydać ok. 25 tys.

Od razu napiszę, że nie będzie to mój jedyny samochód, ma to być autko na niedzielne przejażdżki dla przyjemności, nieużywane zimą.

 

A może ktoś zna jakąś przyjemną sztukę na sprzedaż?

 

Pozdrawiam

Tomek

To nie jest taki głupi pomysł ;)

Ja od kilku lat posiadam pierwszą generację,czyli NA z silnikiem 1.8

Wybrałem tą wersję,bo jest to dla mnie taki youngtimer choć oficjalnie tak nie można jej klasyfikować.

Autko jest bardzo lekkie,świetnie wyważone i ma dość krótką skrzynię biegów co przekłada się na bardzo dobre prowadzenie.

Piętą achillesową jest tak jak wspomnieli koledzy-ruda. Szczególną uwagę trzeba zwrócić na progi (najczęściej okolice tylnych kół) oraz ogólnie podwozie. Dobrze byłoby trafić egzemplarz z zawieszeniem na poliuretanach,bo auto zyskuje na prowadzeniu a i trwałość się zwiększa.Podczas oględzin należy również zwrócić uwagę na szczelność dachu i ogólną jego kondycję.

Dobrze by było gdyby jego poszycie było już wymienione na sonnenland,waże jest także aby drożne były kanaliki odprowadzające wodę z dachu i drzwi. Woda potrafi zbierać się również w bagażniku.


Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hiob, fajny filmik. Dzięki.

Zdradź proszę co to za diver na Twoim nadgarstku?

 

 

 

Hiob ma fajne filmiki na swoim kanale, a najbardziej lubię te o amerykańskich klasykach, które wyszukuje gdzieś po warsztatach :)

Też mi się wydaje, że ma Omegę.

 

Jak diver, to musi być Omega Seamaster.

 

Zegarki.jpg

 

A mówiąc o klasykach, to zaraz się wybieram na Charlotte Auto Fair, więc znowu jakieś klasyki zostaną upolowane. ;-)

Edytowane przez hiob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do rodzinnego C4 Grand Picasso dołączyło jeździdełko żony dokładnie w takim kolorze, oczywiście ja też lubię nim pomykać, bo się zbiera doskonale spod świateł :-) C1 1,2 VTI Pure Tech 82KM.

 

 

post-31689-0-10129500-1428588056_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak diver, to musi być Omega Seamaster.

 

Zegarki.jpg

 

A mówiąc o klasykach, to zaraz się wybieram na Charlotte Auto Fair, więc znowu jakieś klasyki zostaną upolowane. ;-)

Super. W USA jest fajne to, że tam jest masa takich aut. Mi u nas brakuje tego. Mam znajomego blacharza koło siebie, który restauruje same amerykańskie auta, i dzięki temu mam z nimi kontakt. Te auta mają ducha.

Ja dla odmiany w weekend jadę na Motorshow Poznań 2015 ;-)

Postaram się wrzucić trochę fotek z tej imprezy.

Co do zegarków, to ładna kolekcja :-)

Czekam z niecierpliwością na nowe filmy.

Wczoraj oglądałem jak wrzucałes dystanse do "em czy" i uważam, że wygląda to super, a felgi pasują świetnie, wbrew wielu negatywnym komentarzom, które czytałem :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wszystko bardzo relatywne odczucia :) mnie kiedyś wystarczało 200hp ale się objadło, a potem jak zacząłem jeździć motocyklami to i 350hp nie starcza :/

Taplatk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.2 82km doskonale zbiera się spod świateł ? :) przeciez to ma jakies 12s/100km :)

 

No właśnie... Auto, które doskonale się zbiera powinno w 12 sekund osiągać 200 km.h  :ph34r:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.2 82km doskonale zbiera się spod świateł ? :) przeciez to ma jakies 12s/100km :)

 

Spod świateł nie trzeba aż do 100 km/h. Pechgato -  350 koni (czemu HP a nie KM?) warto mieć, ale do czego na codzień nie starcza? No chyba, że w 5 tonowym aucie. Albo w amerykańcu, ich konie jakieś takie niedożywione. :)

Edytowane przez Adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli autko jest małe i lekkie, to 82 KM, w zupełności wystarczają. I odczucia są całkiem fajne. Fiesta mojej żony ma 82 KM i jeździ bardzo fajnie, choć do mojego auta mocą jej daleko :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.