Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Zobaczymy jak to pójdzie. Szacowana cena na ten moment to ok 1 mln/szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna pomoc.

 

Mama musi kupic nowe auto.

 

Segement Crossover/Suv

2WD, benzyna, ma siedzieć się wysoko. do 90 brutto

 

Ma teraz Juka

 

Yeti odpada

 

ASX?

CX3/5 ?

ix35?

 

ASX odpusc sobie siedzialem w tym Yeti przy tym to mercedes.

Myslales o subaru xv?

Jak nie to moj glos leci na CX3/5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Arinery. Zrobienie takiego samochodu to nie jest problem. Zrobiłem w życiu jeden samochód od zera, łącznie z tym demonizowanym zawieszeniem. Co prawda z mniejszym zadęciem, ale dało sie to zrobić w rok za ułamek ich budżetu:

 

gal01.jpg

 

Jeżeli ktoś nie jest w stanie zrobić dobrze jeżdżącego prototypu w dwa lata za 3 miliony, to znaczy że nie zna się na zarządzaniu tego rodzaju projektem.

 

Ale sztuką jest taki samochód sprzedać. To nie wiem jak zrobić. Nie wyobrażam sobie powodu, dla którego ktoś miał by kupować Arinerę. Jakiś ekscentryczny bogacz, ktory kupuje wszystkie samochody na „A”? Ma już Autobianchi i Autosana?

Przecież taki samochód nie oferuje nic innego, niż dajmy na to Ferrari, tylko, że nie jest Ferrari. Gdyby to był jedyny supersamochód z nadwoziem z filcu albo silnikiem dwusuwowym, to rozumiem. Był by jakoś unikatowy.


Za zegarek Ruhla jednej nocy nie przehula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale korzystałeś z dostępnych na rynku elementów czy narysowałeś sobie to na desce, policzyłeś a potem każdy jeden element odlewałeś, tłoczyłeś, obrabiałeś sam???

poszczególne elementy budy są nitowane do siebie? jak ze sztywnością?


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narysowałem, policzyłem. Oczywiście elementy takie jak zaciska hamulcowe, blok silnika z układem korbowym czy skrzynia biegów są kupione. Podobnie jak w każdym aucie.

Konstrukcja opiera się na przestrzennej ramie stalowej, w środkowej częsci blachy niosą skręcanie i ścinanie. Maski z blłotnikami to owiewki i raczej nie są sztywne, dopóki się ich nie zapnie do ramy. Ale dzięki temu całość waży 560kg.


Za zegarek Ruhla jednej nocy nie przehula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna pomoc.

 

Mama musi kupic nowe auto.

 

Segement Crossover/Suv

2WD, benzyna, ma siedzieć się wysoko. do 90 brutto

 

Ma teraz Juka

 

Yeti odpada

 

ASX?

CX3/5 ?

ix35?

 

Powiem tak, ostatnio byłem na poszukiwaniu właśnie takiego  "Suva"

 

Czemu nie Yeti? (2,0tdi?)

 

z proponowanych CX3/5

 

Rozważałeś S-Crossa? (ja taki wybrałem)


Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Arinery. Zrobienie takiego samochodu to nie jest problem. Zrobiłem w życiu jeden samochód od zera, łącznie z tym demonizowanym zawieszeniem. Co prawda z mniejszym zadęciem, ale dało sie to zrobić w rok za ułamek ich budżetu:

 

gal01.jpg

 

 

 

 

Wow!  Niesamowite! Masz gdzieś więcej informacji na temat tego projektu? Zdjęcia, opis, dane techniczne? Chętnie bym coś poczytał na ten temat. 

 

Nadal posiadasz ten samochód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super projekt Myyszy !

Wzbudza ciekawość i jeszcze więcej pytań !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna pomoc.

 

Mama musi kupic nowe auto.

 

Segement Crossover/Suv

2WD, benzyna, ma siedzieć się wysoko. do 90 brutto

 

Ma teraz Juka

 

Yeti odpada

 

ASX?

CX3/5 ?

ix35?

Ojej... pomocy! Mama musi kupić nowe auto...! Koniec świata... Albo nie  - zamiast pojeździć każdym z nich i wybrać samodzielnie zapytam kolegów na forum zegarkowym - oni wiedzą wszystko a może przy okazji podpowiedzą jakie skarpety dziś naciągnąć po kolano???

 

Masakra :D Bartek - po tobie się nie spodziewałem - przecież Ty znasz i jeździłeś każdym aucie w galaktyce i nie umiesz mamie doradzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, ostatnio byłem na poszukiwaniu właśnie takiego  "Suva"

 

Czemu nie Yeti? (2,0tdi?)

 

z proponowanych CX3/5

 

Rozważałeś S-Crossa? (ja taki wybrałem)

 

Dokładnie. Do 90 tys. zmieścisz się z Suzuki S-Cross z 4WD i skrzynią CVT. Wiem, wiem. Wszyscy, zwłaszcza ci, co nie jeździli, wieszają na niej psy. Ja nie ;)


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Do 90 tys. zmieścisz się z Suzuki S-Cross z 4WD i skrzynią CVT. Wiem, wiem. Wszyscy, zwłaszcza ci, co nie jeździli, wieszają na niej psy. Ja nie ;)

Tylko nie CVT ;)

A'propo Suzuki przyznacie, że obecna Vitara zrobiła się jakaś taka,  nie lubię tego słowa, ale co mi tam - Gender. Zatraciła męskość w mojej ocenie :)

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawniej Vitara w terenie potrafiła zawstydzić większość nadętych "męskich" samochodów o gabarytach i finezji przeciętej stodoły. 

Dziś to rzeczywiście SX4 w innym ubranku. Został tylko wspomnień czar. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wow!  Niesamowite! Masz gdzieś więcej informacji na temat tego projektu? Zdjęcia, opis, dane techniczne? Chętnie bym coś poczytał na ten temat. 

 

Nadal posiadasz ten samochód?

Tu jest strona projektu:

 

http://asor180ra.asor.com.pl/180ra/index.html

 

W stosunku do danych na stronie zmieniony został silnik. Obecnie jest 2 litrowy Zetec ze zmodyfikowanym wałem i kołem zamachowym. Zasilany czterema poziomami gaźńikami Keihin, ze specjalnie zrobionym układem zapłonowym i wydechem.

 

Tak, mam nadal to auto. Właśnie dziś został odpalono po zimie.


Za zegarek Ruhla jednej nocy nie przehula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, "terenówka"na podwoziu samonośnym (bez ramy) to zwykłe kombi o podwyższonym nadwoziu.


Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, "terenówka"na podwoziu samonośnym (bez ramy) to zwykłe kombi o podwyższonym nadwoziu.

I to jest racjonalne, bo jak wyliczono przeciętny użytkownik w ciągu roku ma 97% jazdy po drogach utwardzonych. Pozostałe 3% to dojazd gruntem a nie żaden teren. A w terenie i tak ważniejsze są terenowe opony i umiejętność jazdy niż 4X4 


Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest strona projektu:

 

http://asor180ra.asor.com.pl/180ra/index.html

 

W stosunku do danych na stronie zmieniony został silnik. Obecnie jest 2 litrowy Zetec ze zmodyfikowanym wałem i kołem zamachowym. Zasilany czterema poziomami gaźńikami Keihin, ze specjalnie zrobionym układem zapłonowym i wydechem.

 

Tak, mam nadal to auto. Właśnie dziś został odpalono po zimie.

 

Dzięki. Wspaniały projekt, super wykonanie. Mam nadzieję, że może uda mi się to cudo kiedyś zobaczyć na żywo. Może w czerwcu w tym roku? Będę w Warszawie koło 26 czerwca.

 

Dokładnie, "terenówka"na podwoziu samonośnym (bez ramy) to zwykłe kombi o podwyższonym nadwoziu.

 

Oj tam, oj tam. Jest kilka samochodów mających samonośne nadwozie, które w terenie zawstydziłyby niejeden pojazd zbudowany na ramie. Range Rover, Jeep Grand Cherokee, czy nawet Porsche Cayenne są tu dobrym przykładem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narysowałem, policzyłem. Oczywiście elementy takie jak zaciska hamulcowe, blok silnika z układem korbowym czy skrzynia biegów są kupione. Podobnie jak w każdym aucie.

Konstrukcja opiera się na przestrzennej ramie stalowej, w środkowej częsci blachy niosą skręcanie i ścinanie. Maski z blłotnikami to owiewki i raczej nie są sztywne, dopóki się ich nie zapnie do ramy. Ale dzięki temu całość waży 560kg.

Pełen szacun, ale wiadomo co to jest - zwykła sierra wrzucona w rury.

 

Ups - poprzecznie z tyłu, czyli jednak escort :)

Edytowane przez karczochrulez

Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to jest racjonalne, bo jak wyliczono przeciętny użytkownik w ciągu roku ma 97% jazdy po drogach utwardzonych. Pozostałe 3% to dojazd gruntem a nie żaden teren. A w terenie i tak ważniejsze są terenowe opony i umiejętność jazdy niż 4X4

Ale ja wcale nie neguje istnienia takich samochodów ;-)

 

Dzięki. Wspaniały projekt, super wykonanie. Mam nadzieję, że może uda mi się to cudo kiedyś zobaczyć na żywo. Może w czerwcu w tym roku? Będę w Warszawie koło 26 czerwca.

 

 

Oj tam, oj tam. Jest kilka samochodów mających samonośne nadwozie, które w terenie zawstydziłyby niejeden pojazd zbudowany na ramie. Range Rover, Jeep Grand Cherokee, czy nawet Porsche Cayenne są tu dobrym przykładem.

Są wyjątki od reguły ;-)

Tu generalnie czynnikiem decydującym jest sztywność konstrukcji,później prześwit, wykrzyże osi,sprawność napędu,opony.

 

Tak na marginesie, Range Rover nie ma ramy od 3 generacji :-)


Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pełen szacun, ale wiadomo co to jest - zwykła sierra wrzucona w rury.

 

Ups - poprzecznie z tyłu, czyli jednak escort :)

Ale Escort ma silnik z przodu...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojej... pomocy! Mama musi kupić nowe auto...! Koniec świata... Albo nie  - zamiast pojeździć każdym z nich i wybrać samodzielnie zapytam kolegów na forum zegarkowym - oni wiedzą wszystko a może przy okazji podpowiedzą jakie skarpety dziś naciągnąć po kolano???

 

Masakra :D Bartek - po tobie się nie spodziewałem - przecież Ty znasz i jeździłeś każdym aucie w galaktyce i nie umiesz mamie doradzić?

 

 

Pytam, bo może ktoś ma i ma jakieś wrażenia.

 

Ja bym kupił Yeti - bo mi się podoba, albo 5008 bo jest praktyczny

ale matka idzie w kierunku ASX, którego jej odradzam


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo może ktoś ma i ma jakieś wrażenia.

 

Ja bym kupił Yeti - bo mi się podoba, albo 5008 bo jest praktyczny

ale matka idzie w kierunku ASX, którego jej odradzam

Maserati wprowadza nowego SUVa - ja bym poczekał... Albo Porsche Macan?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maserati wprowadza nowego SUVa - ja bym poczekał... Albo Porsche Macan?

 

 

Raz, że ma byc max 90 brutto, więc się nie zmieści. :(

Dwa jak chcesz błysnąć, to weź lusterko i sie wychyl przez okno [poczekaj na słońce] , bo tu Ci nie wychodzi.  ;)


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.