Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Pełen szacun, ale wiadomo co to jest - zwykła sierra wrzucona w rury.

 

Ups - poprzecznie z tyłu, czyli jednak escort :)

Jeżeli już, to Focus/Mondeo. Tak jak Lotus Elise był Roverem 200 wyrzuconym na paczkę profili aluminiowych, a DeLorean przekarosowanym Renault 25.


Za zegarek Ruhla jednej nocy nie przehula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pełen szacun, ale wiadomo co to jest - zwykła sierra wrzucona w rury.

 

Ups - poprzecznie z tyłu, czyli jednak escort :)

Pelen szacun ale......

Escort z poprzecznym silnikiem z tyłu. Taaaa jasne. Tak po prostu escort zapakowany w rurki.

Ale kolega "dłubie" w swojej beemce to,co to dla niego taki projekt. Pikuś. Jak i serwisowanie 911.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jakiś srebrny. Jeździ do przodu i do tyłu, skręca w prawo i w lewo... aha, i klimatyzacje ma.. klimatyzacja mi się podoba

O! To mamy taki sam :) Edytowane przez xavras_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś mnie poratuje informacją o forum toyoty - dobrym, sprawdzonym, jak nasze forum zegarkowe :] potrzebuje parę fachowych porad dot. avensiski :)


Czas zmienia perspektywę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę czytać ze zrozumieniem moje posty. Przełożenie całego silnika z escorta (czy focusa to praktycznie to samo) do tego ruraka to w skali trudności 3/5 wystarczy przełożyć mechanizm zmiany biegów i przyspawać mocowanie poduszek.

 

Jeździłem escortem 8 lat - wiem gdzie ma silnik

 

EOT


Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę czytać ze zrozumieniem moje posty. Przełożenie całego silnika z escorta (czy focusa to praktycznie to samo) do tego ruraka to w skali trudności 3/5 wystarczy przełożyć mechanizm zmiany biegów i przyspawać mocowanie poduszek.

 

Jeździłem escortem 8 lat - wiem gdzie ma silnik

 

EOT

No faktycznie to pikuś, zwłaszcza, że trzeba wykonać cały układ chłodzenia, uspawać sprawny wydech, wykonać dolot, zrobić wiązki zasilające cały układ od PCM do silnika z uwzględnieniem wszystkich czujników etc. Potem trzeba jeszcze przekazać napęd ze skrzyni biegów do piast kół. Trzeba też jeszcze tylko wykonać adaptację tylnego zawieszenia, najlepiej wielowahaczowego, by się auto dobrze prowadziło. Następnie jeszcze tylko układ hamulcowy, wydajny, bo się te 750 kg będzie nieźle rozpędzało, choć jak to mówił Ettore Bugatti, hamulce nie są konieczne gdyż sportowe auto służy do jazdy, a nie do hamowania... No, i jeszcze przód, układ kierowniczy i zawieszenie, zapomniałbym też o układzie paliwowym, eee taki nieistotny element.  Gdy się to wszystko wykona, oczywiście oprócz ramy, nadwozia, wnętrza auta, by było miło, można zacząć zapier... oczywiście po miesiącach przeróbek i usuwania defektów i niedoskonałości wieku młodzieńczego. ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze o TPMS zapomniałeś - bez tego Najjaśniejsza UE nie zgodzi się na rejestrację ;)


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak dwóch zrozumiało z moich postów tylko tyle, że escort ma silnik z tyłu odechciało mi się pisać. To będzie ostatni wpis.

Kinol, nic nie ogarniasz z tego co napisałem? Jakie wiązki jakie piasty?

Wyjmujesz silnik z focusa, escorta mondeo itp CAŁY NAPĘD ze skrzynią półosiami kołami hamulcami całym zawieszeniem - dalej sobie wymień wszystko co masz w komorze - i to wkładasz z tyłu ruraka. Ewentualnie chłodnica na front to 2 rury i 4 węże nic więcej. A jak tłumik jest dla kogoś problemem to .... jedzie do tłumikarza i ma pospawane za stówkę. W ruraku problemem są ewentualnie akermany z przodu jak rama nie jest typowa, no i oczywiście jakaś karoseria na to ale do tego się nie odnoszę.

Porównywanie takiej typowej angielskiej dłubaniny - sierra silnik wzdłużnie i wał na tył, albo escort lub np saab turbo jak ma być na bogato - do prototypu supersamochodu - jaki by nie był - to po prostu grube nieporozumienie.

Oczywiście tak jak pisałem - pełen szacun bo zrobić ruraka w świecie pełnym dzieci NEO to jest spore osiągnięcie

I teraz pojawią się posty - a o fotelach zapomniałeś, a serwo a lusterka przykręcić też trzeba umieć

A bawcie się dalej sami

EOT


Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko zauważyć, że lusterko jest przykręcone odwrotnie. A tak poza tym fajnie się miziacie w tym wątku :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmujesz silnik z focusa, escorta mondeo itp CAŁY NAPĘD ze skrzynią półosiami kołami hamulcami całym zawieszeniem - dalej sobie wymień wszystko co masz w komorze - i to wkładasz z tyłu ruraka

Ja właśnie pisałem, że ZROBIENIE samochodu to nie jest problem. W skali trudności 1-10 to najwyżej 2, reszta to skuteczne jego sprzedanie. I to czy wkładasz tam 160 konnego zeteca, czy 400 konnego Chevroleta robi różnicę głównie w cenie silnika i wielkości dźwigu, którego trzeba użyć.

 

Oczywiście można przełożyć silnik tak jak piszesz ze wszystkim co pod maską, a nawet zrobić zawieszenie jak w Fiacie X 1/9 albo Lancii Stratos gdzie z tyłu były normalne przednie McPhersony i zwrotnice spięte na sztywno. Ale po pierwsze to trochę obciach, po drugie wozi się zbędne kilogramy. U nas cała instalacja elektryczna była zrobiona od zera, podobnie jak zawieszenie. Weź też pod uwagę taki drobiazg jak ręczny hamulec - zaciski przednie z Mondeo nie mają ręcznego. I mają zbyt dużą średnicę tarcz oraz powierzchnię tłoczków. Trzeba wziąć inne. To oznacza inne mocowanie, łożyskowanie i inne piasty. Ale jak już pisałem, to jest prosty problem techniczny, który trzeba poprostu rozwiązać - coś tam narysować, coś tam wytoczyć albo pospawać.

 

Podobnie jak układ dolotowy:

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=ms.c.eJw9ydsNACEIBMCOLiyvhf4bMyfq52RgGaREOpJRH35n9Tb9uH07e0yBSZnrNcZ49maIlF7XvC736Rae.bps.a.136576873083443.29833.134773813263749&type=1

 

Więc OK, zrobienie samochodu klasy Ferrari to jest nieco większy problem do rozwiązania. Musi mieć ładną skórzaną tapicerkę, szczelne drzwi, wyciszenie. To wymaga więcej pracy niż aluminiowe fotele po 2kg każdy. Dlatego pisałem: dwa lata i 3 miliony a nie rok i 60 tysięcy. I pewnie zespołu większego niż dwie osoby. Ale dla mnie i tak prawdziwym cudotwórcą jest ktoś, kto potrafi takie auto sprzedać.


Za zegarek Ruhla jednej nocy nie przehula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myyszy - czyli pełna zgoda :)

poza tym, że ferrari to nie jest tapicerka, szczelne drzwi, wyciszenie, (w tych sportowych tego nie ma, nawet radia nie ma) tylko .....

70 lat doświadczeń jak zrobić auto które za..la, strasznie za.. jedzie bardzo szybko :)

a sprzedać takie cudo? Jak zrobisz porównywalne/lepsze sprzeda się bez trudu, tyle że nie jest to takie proste :) no i kosztuje


Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak dwóch zrozumiało z moich postów tylko tyle, że escort ma silnik z tyłu odechciało mi się pisać. To będzie ostatni wpis.

Kinol, nic nie ogarniasz z tego co napisałem? Jakie wiązki jakie piasty?

Wyjmujesz silnik z focusa, escorta mondeo itp CAŁY NAPĘD ze skrzynią półosiami kołami hamulcami całym zawieszeniem - dalej sobie wymień wszystko co masz w komorze - i to wkładasz z tyłu ruraka. Ewentualnie chłodnica na front to 2 rury i 4 węże nic więcej. A jak tłumik jest dla kogoś problemem to .... jedzie do tłumikarza i ma pospawane za stówkę. W ruraku problemem są ewentualnie akermany z przodu jak rama nie jest typowa, no i oczywiście jakaś karoseria na to ale do tego się nie odnoszę.

Porównywanie takiej typowej angielskiej dłubaniny - sierra silnik wzdłużnie i wał na tył, albo escort lub np saab turbo jak ma być na bogato - do prototypu supersamochodu - jaki by nie był - to po prostu grube nieporozumienie.

Oczywiście tak jak pisałem - pełen szacun bo zrobić ruraka w świecie pełnym dzieci NEO to jest spore osiągnięcie

I teraz pojawią się posty - a o fotelach zapomniałeś, a serwo a lusterka przykręcić też trzeba umieć

A bawcie się dalej sami

EOT

:)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak dwóch zrozumiało z moich postów tylko tyle, że escort ma silnik z tyłu odechciało mi się pisać. To będzie ostatni wpis.

 

EOT

Trzymam za słowo, choć już był kolejny ;-)

 

Ps

Myyszy, po kiego Ty tyle kombinowałeś. Było zapytać na forum i kolega by Ci wszystko powiedział jak zrobić. ;) Tłumikarz pospawa, i typowa angielska dłubanina, nawet bez problemów z akermanami. :)

Edytowane przez Adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ja mam jeszcze jedno pytanie do Myyszy, czy blachy nadwozia sam formowałeś? Wyglądają bardzo fajnie...

A. i jeszcze, co to są "akermany" czy to ma coś wspólnego z naszym wieszczem narodowym który "wypłynął na szerokie stepy Akermanu"? 

OK, już doczytałem o systemie Ackermanna... :)

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasne jasne, szukam czegoś sprawdzonego - z polecenia :]


Czas zmienia perspektywę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem krótką przygodę z toyotą i myślę, że tu się nie zawiedziesz :

http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?PHPSESSID=3ccf00e5fc20f4245027406e8a5ab70b&


ALAMO napisał - każdy ma prywatne, wrodzone prawo do bycia idiotą...może o to prawo walczyć, do swej idiociej śmierci...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ja mam jeszcze jedno pytanie do Myyszy, czy blachy nadwozia sam formowałeś? Wyglądają bardzo fajnie...

 

Blachy były kształtowane tradycyjnymi metodami blacharskimi. Czyli najpierw na podstawie dokumentacji były zrobione szablony, a pózniej blachy formowane z ręki z użyciem worka z piaskiem, młotka, koła angielskiego i spęczarki, tak, żeby pasowały do tych szablonów.

Nadwozie jest ze stopu aluminium odpornego na korozję morską, wiec nie ma żadnego pokrycia, ani galwanicznego ani lakierniczego - powierzchnia jest taka jak po obróbce.


Za zegarek Ruhla jednej nocy nie przehula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo naprawdę widać rękę fachowca... Od dłuższego czasu kolega nie może znaleźć blacharza, który dokończyłby nadwozie jego Horcha. Już dwóch padło w boju, może Twoi by to skończyli :) .


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kojarzycie czy byl u nas ostatnio jakiś Gumball, albo inny zlot , bo dzisiaj na autostradzie z Gdańska same Porsche i Ferrari wyprzedzalem :P 


AT vs. PO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie. Myslalem o zakupie Mercedes- Benz GLA 250. Czy ktos moze ma lub mial ( z mial to moze byc wiekszy problem bo model nowy tego roczny, ale........ nigdy nic nie wiadomo)  cos wspolnego z tym samochodem, interesuja mnie opinie I czy ten samochod jest warty zakupu (nie pieniedzy bo to jest kwestia wzgledna) tylko bardziej innych parametrow (choc to tez moze byc wzgledne) Chcialem tylko uslyszec opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem ale jechałem. Uważam że mercedes schodzi na psy. Wnętrze okropnie plastikowe, przy wykończeniu szału nie. I można wymieniać dużo. Osobiście bym wybrał Audi. Chociaż osobiście posiadam W211. Ale jak bym miał zmieniać to na Audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem tez podobne opinie na temat Audi jak wyraziles na temat Mercedesa, wiec to chyba zalezy od osobistego odbioru troche. Jesli chodzi o wykonczenia plastikowe itp itd, to trzeba wziasc poprawke ze jest to jeden z tanszych somochodow Mercedesa wiec tez nie ma co szalec. No I co tu robic? Jak to jezdzi? mam sie w srode przejechac to zobacze chyba. Kolega w pracy jezdzi Audi I nawet on wyrazil opinie ze jednak Mercedes troche lepszy pod tym wzgledem (jazdy). Jesli chodzi o ze mozna wymiac duzo co miales na mysli? Chce wiedzic co inni ludzie obserwuja to moze ja tez zwroce uwage na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem ostatnio parę nowych Mercedesów i uważam, że najgorsze czasy dla firmy już minęły. Jakość wykończenia wnętrza jest na bardzo wysokim poziomie. Sam wprawdzie rok temu wybrałem Audi, ale Mercedes nie ustępuje mu obecnie, przynajmniej jeśli idzie o jakość. 

Natomiast do do techniki, to nadal uważam, że Quattro jest kilka lat do przodu w stosunku do 4-matica. Silniki podobnych pojemności porównywalne, skrzynie też.

GLA jeździłem, wprawdzie ze słabszym silnikiem benzynowym, ale to bardzo przyjemne auto. Wprawdzie jakość wykończenia wnętrza nie jest na poziomie E-klasy, ale nie jest aż tak tragicznie. Zawieszenie też mogłoby być bardziej komfortowe, nastawienia są moim zdaniem mocno za twarde . Za to wyciszenie wnętrza i ergonomia bardzo przyzwoite.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.