Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

DSG nie jest dla leniwych bo trzeba klepać paluchem w łopatkę, to nie automat. Poza tym dla ścisłości - w M3 nie możesz mieć DSG bo DSG jest w VW, BMW ma DKG. Dwusprzęgłównki w trybie manulanym nie zmieniają same biegu więc nawet tam jak chcesz wrzucić 2 to wrzucisz 2 i będziesz jechać na tym biegu ta długo jak chcesz

 

 
 

nie da się, tryby biegu 2 i 3 robią tylko za balast :lol:

 

W DSG nie pojedziesz na biegu tak długo jak chcesz. Jak wskoczysz na czerwone pole to automat i tak zmieni na wyższy. Nie da sie też zadławić silnika bo jak obroty spadną do bliskich jałowego to automat sam zredukuje. i to pomimo tego ze będzie w trybie manualnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy dwójka nie wejdzie ?

To jak włączyć drugi bieg w tym cudzie techniki ?

:rolleyes:

Po prostu kręcisz trochę wyżej i wtedy wrzucasz dwójkę. Skip shift działa tylko przy konkretnych obrotach. Taki trick producenta dzięki któremu omija się dodatkową opłatę na rzecz państwa. Miałem taką skrzynię w gto i nawet bez skip shift eliminator (który notabene jest wydatkiem bardzo małym) dawało radę jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

   

 

Poważnie? DSG nie mają trybu automatycznej zmiany biegów?

Widziałeś kiedyś samochód ze skrzynią DSG bez łopatek?

a czy gdzieś napisałem że nie ma trybu auto? co do DSG to nie wiem, Vw ładuje go gdzie popadnie ale wg mnie sportowa dwusprzegłówka bez łopatek to porażka, teraz łopatki do zwykłych hydrokinetyków nawet wkładają

DKG natomiast to typowa sportowa skrzynia, jest tryb auto ale skrzynia jest budowana z myślą o pracy z łopatkami. W SMG które jest zwykłym manualem z hydraulicznym sterowaniem też jest tryb auto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG nie jest dla leniwych bo trzeba klepać paluchem w łopatkę, to nie automat. Poza tym dla ścisłości - w M3 nie możesz mieć DSG bo DSG jest w VW, BMW ma DKG. Dwusprzęgłównki w trybie manulanym nie zmieniają same biegu więc nawet tam jak chcesz wrzucić 2 to wrzucisz 2 i będziesz jechać na tym biegu ta długo jak chcesz

 

 

Ciekawych rzeczy się o moim samochodzie dowiaduję...

Chyba muszę pojechać do serwisu i zareklamować, bo u mnie działa to inaczej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz volkswagenowskie  DSG w M3? 

żeby wyjaśnić - jeżeli skrzynia ma tryb automatyczny to nie znaczy, że musi być automatem. DSG/DKG to skrzynie mechaniczne a nie hydrokinetycze. Co do zmian biegu przez komputer to poszedłem trochę na skróty - DKG wkładają tylko do MPowerów, pisząc o DSG miałem na myśli też auta pokroju GTI czy Cuprę, w sportowych autach zmiana biegu wbrew woli kierowcy byłaby dużym minusem

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

DSG/DKG to skrzynie mechaniczne a nie hydrokinetycze

Czyli jak skrzynia nie ma sprzęgła hydrokinetycznego, to według Ciebie nie jest automatyczna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak za przekazywanie momentu obrotowego odpowiadają tryby to można powiedzieć że skrzynia jest zautomatyzowana. W klasycznym automacie oprócz sprzęgła hydrokinetycznego czynnikiem roboczym jest olej, takie np. DKG od strony budowy jest klasyczną skrzynią mechaniczną. Akumulator to nie bateria a dla niektórych ludzi to też to samo

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stosujesz nomenklaturę sprzed kilku lat, kiedy na rynku były tylko skrzynie hydrauliczne + skrzynie mechaniczne z automatycznym sprzęgłem i mniej, lub bardziej ciekawym sposobem zmiany przełożeń.

 

Od tego czasu popularne stały się automatyczne skrzynie dwusprzęgłowe, skrzynie CTV, itd. Tak więc pisanie, że DSG/DKG nie jest skrzynią automatyczną jest błędem logicznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może skrzynia półautomatyczna (manual na siłownikach, bez pełzania: M5 E60 SMG, F430 F1, Gallardo E-gear Citroen C1, Smart mk1), skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa (DSG VAG, R35 GT-R, Ferrari 458), skrzynia automatyczna hydrokinetyczna (klasyczny automat - BMW 7 każdej generacji, Lexus IS-F, MB C63 AMG), skrzynia automatyczna bezstopniowa (Audi Multitronic, Nissan Murano - można tu tez wrzucić wszelkie auta elektryczne)


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o nowym Mustangu 5.0 ? Oczywiście nie do jazdy jako główny samochód. Za rzekome 169kPLN to niemal okazja, czekam aż pojawi się do jazd testowych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedawno oglądałem, fajna fura, ale ja chyba zdecyduje się na cabrio

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o nowym Mustangu 5.0 ? Oczywiście nie do jazdy jako główny samochód. Za rzekome 169kPLN to niemal okazja, czekam aż pojawi się do jazd testowych...

169k za nowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o nowym Mustangu 5.0 ? Oczywiście nie do jazdy jako główny samochód. Za rzekome 169kPLN to niemal okazja, czekam aż pojawi się do jazd testowych...

 

Miałem parę Mustangów, ale to były auta z innej epoki. Najnowsza generacja jest doskonałym samochodem, zwłaszcza, gdy się weźmie pod uwagę cenę. Obawiam się jednak, że pójdzie ona ostro w górę, gdy się doda kilka opcji. U nas rozpiętość cen Mustangów, z tym samym silnikiem, w tej samej wersji GT 5.0  to 32-45 tys dolarów.

 

Wydaje mi się, że zwłaszcza w Polsce warto się przyjrzeć wersji EcoBoost. Ponad 300 KM, setka w 5,5 sekundy, lepsze spalanie i lepszy balans samochodu, dzięki lżejszemu silnikowi, nie wspominając już o niższej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Angelo

Hiobie... w Polsce czy gdziekolwiek na swiecie...gdy ktos kupuje mustanga, to napewno nie po to by oszczedzac na paliwie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy Mustang świetny. Rzeczywiście za 169k cena naprawdę rozsądna. Auto im wyszło, ma charakter. Uważam, że to bardzo dobry wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ecoboost odpada, w Polsce kupuje się V8 wyłącznie dla dżwięku silnika . Przebieg do 1000 km (przy spalaniu 16-18l)  miesięcznie mnie nie zrujnuje, jako że bedzie to 3 auto w rodzinie.  Nie napalam się, jak będzie słabo samochód radził sobie w zakrętach nie kupię, gdyż nie potrzebuje rakiety do jazdy prosto po autostradzie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Mustang zwrócił nie tylko moją uwagę, też nie mogę doczekać jazd próbnych. Naprawdę jest to ciekawa alternatywa dla bardziej prestiżowych powszechnie znanych marek, jednak mam obawy co do wnętrza, czy nie jest zbyt tandetne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak będzie słabo samochód radził sobie w zakrętach nie kupię, gdyż nie potrzebuje rakiety do jazdy prosto po autostradzie....

 

Nie wiem skąd się bierze w Polsce opinia, że amerykańskie samochody słabo sobie radzą w zakrętach. Pewnie stąd, że w Polsce najczęściej spotykanym amerykańskim autem jest klasyk z przed paru dekad, albo dupowóz typu Chrysler Pacifica. Tymczasem prawda jest taka, że amerykańskie auta zawstydziłyby większość ich europejskich konkurentów.

 

Podam tylko dwa przykłady - większość z tych aut to już poprzednia generacja, ale dobrze ilustrują jak jeżdżą dziś amerykańskie fury.

 

 

 

Nowy Mustang z pewnością nie jest gorszy od tego z 2011, a ten z 2011 osiągał na torach niemal identyczne wyniki, jak BMW M3.  A na torze wychodzi prawda nie tylko na temat mocy, ale też zawieszenia i hamulców. Amerykańskie auta, zwłaszcza takie, jak Mustang, Camaro, Corvette, czy Cadillaki serii "V" skręcają i hamują nie gorzej, niż jakiekolwiek inne auta na świecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał Mustanga właśnie dlatego, żeby się odciąć od wszystkich Emek, RSek itp. Oczywiście t super auta ale fajnie jest się wyróżnić a moim zdaniem Mustang świetnie się do tego nadaje, zwłaszcza ten nowy.

Staram się być obiektywny, choć u mnie w domu, a raczej pod nim stoją same Fordy :)

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ach ten argument o tandetnym wnętrzu, jak ja go lubię, szczególnie gdy porównuje sie samochody o półtora raza (lub więcej) droższe ...

Taplatk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Angelo

chce takiego ;)

post-66955-0-35121100-1431725855_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kierownica jest z drugiej strony jak się nie mylę, nie mógłbym jeździć takim samochodem


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.