Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

fajne te RSy ale jednak RS II za silnik najciekawszy, sound R5 świetny.

chociaż gdyby ktoś mi podarował nowego RSa to bym się nie pogniewał  :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajne te RSy ale jednak RS II za silnik najciekawszy, sound R5 świetny.

chociaż gdyby ktoś mi podarował nowego RSa to bym się nie pogniewał  :lol:

No ja też bym się nie pogniewał. Z R5 to był kozak, miałem ten silnik i to była bajka :wub: , ale nowy też daje radę. Jakby nie patrzeć 350 KM, jest czym jechać :)

Tymczasem moja Mondzina ma nowy olej i na pewno jest z tego powodu szczęśliwa :)

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik w swoim Volvo V50 T5. Co prawda jeszcze przed dłubaniem forda więc jest 220KM i 320 Nm ale uwielbiam każdy jego element. Kupiłem przy 70k przebiegu, ja przez 7 lat zrobiłem w sumie tylko 80, bo praca była pod nosem, ale nie zainwestowałem w niego ani złotówki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

70a0a5e7a897ce4731e8db909b1a812d.jpg

Wczoraj wróciłem do fbody po rocznej przerwie z mx5. Jest hardcore

 

Tapaltak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wracając do start stop, ciekawo co na to turbina, niektóre auta mają i jedno i drugie.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie pałujesz to powinno być ok, film olejowy jest utrzymywany, gorzej jak cisnąłeś w czerwone pole i na światłach wyłącza Ci silnik. Ale ten system ma oszczędzać tylko paliwo. Obciąża turbo, rozrusznik, aku tylko, że tym się nikt nie przejmuje. Jak padnie Ci turbo to w ASO będą się cieszyć bo przyjedziesz po nową a tak przynajmniej jest wg ich zamysłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W okresie gwarancji powinno być ok, żeby  producent/gwarant nie ponosił kosztów, a potem :lol:...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak było mocno jechane to start/stop nie wyłączy silnika.

 

A ja przesiadłem się z F10 530d na RS4 powracając tym samym do mocnych aut które zawsze u mnie gościły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Start stop rzekomo auta maja mocniejsze akumulatory, rozruszniki, a turbiny maja okreslony czas pracy po wylaczonym silniku to z teorii. A z praktyki mial juz ktos z Was klopoty przez start stop?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wielu znajomych ma ten system. Nie słyszałem o kłopotach. Żona ma od roku. 35000 przebiegu, turbo i zero problemów.

Edytowane przez Adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Start/stop nie wyłączy silnika, kiedy turbina jest zagrzana. Będzie czekał,aż osiągnie odpowiednią temperaturę. W niektórych silnikach, jak na przykład w Leone Cupra, po zgaszeniu silnika turbina jeszcze przez jakiś czas ma chłodzenie ( objawia się to w tym silniku takim buczeniem), zresztą chyba większość TSI to ma. Sam akumulator oraz rozrusznik są wzmocnione o czym jest nawet mowa w instrukcji. W moim silniku dodatkowo turbo chłodzone jest płynem chłodniczym, aby w miarę szybko schłodzić je po pracy. Nie zmienia to jednak faktu, że nie lubię tego systemu i z niego nie korzystam.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe Mazdy w silnikach benzynowych sytem start/stop mają oparty nie o rozrusznik tylko silnik zatrzymuje się w ściśle określony sposób i w jednym z cylindrów (który ma wykonać suw pracy) jest inicjowany zapłon i silnik rusza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to jest ciekawe rozwiazanie.....

 

 

2edbfe8f110bf4292531abbff1b282cc.jpg

 

Sent from my SGP312 using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć, że w jednym cylindrze jest iskra i wybuch mieszanki?


Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. W Maździe stosowany jest taki właśnie system. Stosowany jest on po to, aby maksymalnie skrócić czas rozruchu. Nie ma to nic wspólnego z Turbo, bo go tam po prostu nie ma (mówimy o benzynie).

Czyli mam rozumieć, że w jednym cylindrze jest iskra i wybuch mieszanki?

Z tego co wiem wał ustawia się tak aby cylinder był ustawiony do możliwie najszybszego rozruchu (w zasadzie tłok jest tak ustawiony) i to on pierwszy dostaje iskrę.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żadna nowość, nie pamiętam która makra ale któraś z niemieckich (może Porsche - ostatnio dość mocno "inwestowali" w takie rozwiązania w 911 m.im. tryb "dryfowania" skrzyni biegów itd) omawiając start-stop wspominała, że wał silnika jest ustawiany w ściśle określony sposób, żeby rozruch był jak najbardziej efektywny. Czy takie "odpalanie od strzała" jest zdrowe w dłuższej perspektywie czasu - nie wiem ale coś mi się to nie widzi  :P

jakby nie było - podczas pracy czy rozruchu silnika od rozrusznika - wał pracuje i siły które występują działają w inny sposób, jak w przypadku takiego "strzału" na zatrzymanym silniku. Ale, że a takim fanatykiem fizyki nie byłem to nie kończyłem PKM czy samochodówki a to chyba nieco wyższe rozkminy  ;)

 

ale - w sumie co tutaj niezwykłego wymyśliła Mazda? Sam start silnika inicjuje rozrusznik. Nawet w silnikach na rozdzielaczu iskra występuje w ściśle określonym miejscu a podczas zatrzymania silnika nigdy nie ma sytuacji, że wszystkie cylindry są puste

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Mazdą w benzynie z turbo (CX-5), ma ona start/stop który nie gasi silnika jeśli turbina jest "za gorąca". System działa szybko i można się do niego przyzwyczaić ale można go wyłączyć na stałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche zmienie temat na mniej ekologiczny: Land Cruser V8 w benzynie 5.7 l : czy ktos cos moze o tym silniku powiedziec (wiem ze byly jakies klopoty w 2008, pozniej "uleczone")?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche zmienie temat na mniej ekologiczny: Land Cruser V8 w benzynie 5.7 l : czy ktos cos moze o tym silniku powiedziec (wiem ze byly jakies klopoty w 2008, pozniej "uleczone")?

Moge duzo powiedziec, silnik nie do zdarcia praktycznie bezobslugowy, o problemach nie slyszalem,chociaz  pewnie cos tam komus moze sie przydarzyc.  Toyota zalecala  wymiane oleju 0w20 / 5w20 co 8k km, teraz wydluzyli do 16k km ale tylko pdzy użyciu 0w20,  wymiane swiec po 160k km najlepiej kupic je oryginalne  u dilera ( Denso)  nie warto kupowac zamiennikow,  wymienic filtr powietrza od czasu do czasu I tyle.  Warto do tego silnika kupic " cold air intake " 

 

Spalanie 50-50 trasa miasto około 15- 16l/100 km,  spalanje jest wysokie  ale biorac pod uwage ze praktycznie nie ma zadnych nie planowanych wydatkow ( samochod jest tak dobry)  wiec koszty utrzymania nie sa jakies wieksze od innych pojazdow w tej klasie 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Mazdą w benzynie z turbo (CX-5), ma ona start/stop który nie gasi silnika jeśli turbina jest "za gorąca". System działa szybko i można się do niego przyzwyczaić ale można go wyłączyć na stałe.

Benzyna turbo? Konkretnie jaki silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana świec po 160k km? Nieźle biorąc pod uwagę fakt, że większość obecnych R4 ma wymianę po 40-80k km.

Jak tylko znajde swiece, mammgdzies w garazu to pokaze zdjecie wyciagnietej swiecy Denso ( iridium)   z tego silnika, po przebiegu właśnie 160k km.  

W lexus GS, Wymiana jest po 100k km

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.