Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Przegladając katalogi itd itp jestem zafascynowany tym że można kupić wspomnianego aurisa czy innego civica bez klimatyzacji. Ja rozumiem że nie wszyscy potrzebują kamer cofania i systemów multimedialnych ale jednak manualna 1 strefowa klimatyzacja to chyba absolutne minimum razem z najprostszym radiem, ba wolałbym klime niż radio...

Edytowane przez siruspan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakim wieku jesteś ale kiedyś większość w PL jeździła bez klimy i dawali radę. Ja w ostatnim samochodzie nie miałem i mi to nie przeszkadzało. W wielu poprzednich też nie było i luz. To tak jak z 4x4 - dobrze jest mieć ale tak na prawdę to się przydaje kilka razy w roku.

 

Tapaltak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakim wieku jesteś ale kiedyś większość w PL jeździła bez klimy i dawali radę. Ja w ostatnim samochodzie nie miałem i mi to nie przeszkadzało. W wielu poprzednich też nie było i luz. To tak jak z 4x4 - dobrze jest mieć ale tak na prawdę to się przydaje kilka razy w roku.

 

Tapaltak

 

Kiedyś ludzie nie myli zębów tylko płukali wódka lub..... moczem  :huh: i dawali radę. 

Na dziś nie wyobrażam sobie auta bez klimatyzacji, mimo że do 1999 roku sporo jeździłem i nie miałem. 

Acha -  i przydaje się kilkaset razy w roku. Także zimą. Układ klimatyzacji to nie tylko chłodzenie. Doskonale osusza powietrze w aucie. Przydaje się wielokrotnie bardziej niż 4x4 na co dzień. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakim wieku jesteś ale kiedyś większość w PL jeździła bez klimy i dawali radę. Ja w ostatnim samochodzie nie miałem i mi to nie przeszkadzało. W wielu poprzednich też nie było i luz. To tak jak z 4x4 - dobrze jest mieć ale tak na prawdę to się przydaje kilka razy w roku.

 

Tapaltak

 

Tak kiedyś nie było i pamiętam jak z rodzicami na wakacje do bułgarii jechaliśmy z mokrymi ręcznikami w oknach :) Jeździłem przez parę dni w zeszłym roku pożyczonym samochodem bez klimatyzacji bo mój się wysypał i do wniosków że klima to jednak minimum z minimum skłoniło mnie codzienne stanie w korku po 25 minut aby przejechać 1,5km (Kraków) gdy były 33 stopnie i sznurek samochodów na 3 pasach. Po przyjechaniu do domu mogłem wyciskać podkoszulek z potu i iść pod prysznic. Bardziej komfortowa była by już chyba jazda tramwajem albo rowerem tyle że nimi nic nie przewioze :) Nie pamiętam aby takie korki były 20 lat temu gdy klima nadal była luksusem. 

Edytowane przez siruspan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo ja już teraz to nic nie wiem. Kupiłem Dodga Grand Caravana i tam pasek rozrządu i świece wymienia się co 170.000 km... koniec świata...

W najbliższym czasie opiszę moje wrażenia z niemal miesięcznej jazdy takim pojazdem,a dokładniej jego bliźniakiem Chryslerem T&C :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który rocznik i jaki motor? Ja mam 2008 z silnikiem 4,0...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2016, motor 3,6 (to nie ten sam? :) )

 

Edycja: sorry, 8 lat różnicy :)

Edytowane przez Valygaar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Motor inny, także chryslerowski. Twój ma zmienne fazy rozrządu i w ogóle jest nowocześniejszy... :) 

Różnią się choćby mocą. Twój ma prawie 300km, mój 251, ale też popierdziela ;)  Skrzynie biegów są te same... 62TE.


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Jaki najlepszy suv w okolicach 100-120k?

Czy Mazda CX-3 full top za 112k to dobry wybór? Nigdy nic z tej strony świata nie miałem..

 

Wymogi: Automat, benzyna, kubełkowe fotele, czujniki parkowania tył/przód, dobry wygląd wewn./zewn. - auto dla kobiety.

 

Po drugiej stronie prawie zamówione BMW serii 3 ale coś kobietę nosi i wymyśla :D

Żonie podobała się CX3, ale po  sprawdzeniu na żywo, jeździe próbnej, stwierdziliśmy,  że nie jest warta swojej ceny, to segment B,  jak mazda 2. Niewielkie w środku nawet dla kobiety 1,65, a dla mnie 1,9m to już w ogóle. W zbliżonej cenie wybraliśmy CX5 2.0 SkyMotion 2WD ( różnica  do 4WD 16,5 tys zł).  W czasie oczekiwania na CX5, żona jeździła moim Accordem  2.0 ( ja teraz jeżdze motocyklem) i  uzyskała spalanie na tych samych trasach  Accord 10l, CX5 9l. Co przy wielkości CX5 i masie blisko 1,5 T uważam za dobry rezultat.  Mając Accorda dlaczego nie CRV?  Bryła CX5 bardziej nam się podoba.

Co do aut japońskich, choć wiele z nich produkowanych jest w Europie, jeżdząc przez lata używanymi i nowymi, Yaris 1.0, Swift 1.3, Auris 1,6, Avensis 1.8, Accord 2.0 , CX5 2.0 złego słowa nie powiem. Koszty serwisu przystępne, są  oferty typu sprawdź auto przed zimą czy na lato przed wyjazdami wakacyjnymi. Trzeba sprawdzac ceny przeglądów gwarancyjnych czy też części, tak jak w innych markach, np.  kolega serwisuje vw w skodzie, bo ponad 100 zł na przeglądzie gwarancyjnym taniej.

 Dopóki wolnossące benzyny  będą oferowane, to będę nimi jeździł, odpowiada mi taka charakterystyka silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Dopóki wolnossące benzyny  będą oferowane, to będę nimi jeździł, odpowiada mi taka charakterystyka silnika.

 

Co masz na myśli?

Dla mnie wolnossący benzyniak, jeśli chodzi o jazdę, to ma generalnie gorszą charakterystykę, niż z turbo, bo trzeba go wysoko kręcić i późno zmieniać biegi.

Natomiast bez porównania szybciej zbiera się silnik z turbo, chociaż trzeba nieco poznać takie auto, bo z kolei turbina nie daje takiej łagodnej, równej charakterystyki, jak silnik wolnossący.

 

Natomiast sam kupuję wolnossące, bo są po prostu trwalsze. Pomijając wysilenie takiego silnika, to jak ktoś ma miejski samochodzik 1.2 - 1.4 z turbo i dodatkowo władowanym systemem start-stop, to aż żal turbiny, bo przy częstym rajdowaniu od świateł do świateł i wyłączaniu sinika przez system, biedna nie zdąży się nawet wychłodzić odpowiednio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli?

 

Wysoko się kręcące wolnossące silniki i to o czym również  wspominasz czyli trwałość.

 

 

 

Dzięki panowie, chce kupić auto które po prostu będzie jeździć i będzie pakowne którym pojeżdże 10-15 lat bez jakichś generalnych remontów. Brałbym benzyniaka bo przy niskich przebiegach nie widzę sensu w oszczędności na paliwie w dieslu a jako że miasto to bedzie znowu problem z zapychającym się filtrem cząstek.

 

 

Być może zainteresuje Ciebie też benzynowe Suzuki S-cross, wolnossące 1.6 120KM. Na rocznik 2015 rabat do 15 tys, na rocznik 2016 do 10 tys. Ceny  korzystne spowodowane m.in. liftingiem S-crossa, ale przy zakupie na  długi okres czasu  to nie ma wielkiego znaczenie. Wspomniany wolnossący 1.6 znika i zastąpi go R3 1.0 turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam zapytanie. Znajomy chce kupić samochód. Waha sie miedzy BMW 328i a Lexus'em IS300h. W jednym i drugi rocznik 2014. Ja jestem za Lexem, On większość samochodów miał ze śmigłem w znaczku. Mieliście do czynienia z tymi samochodami? Jakieś plusy i minusy? Dzięki z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno o paskudniejszy pojazd niż IS300h. Dla mnie to główny minus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

328i szybsze, większe spalanie, IS300h wolniejszy, ekonomiczniejszy. Coś za coś.

 

Wygląd, rzecz gustu, dla mnie na tak.  Wolnossący  IS 350- 3500, V6, 306KM,  8b automat,  fajna sprawa.

post-87445-0-44255600-1471523595_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten 328 to wersja dwulitrowa to niech się trzyma z daleka (chyba że lubi kłęby pary z rury wydechowe) - jest fewer z chłodzeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że niby brzydki, czy coś więcej...? ;)

Tylko i aż brzydki. Auto za tyle kasy ma być dobre, ale ma też cieszyć, również oko a to auto nie cieszy mojego. Design momentalnie się zestarzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benzynowy turbodoładowany silnik BMW przy serii 3 tzw 328i jest problematyczny.

 

Naciąga sie łańcuch rozrządu , pada pompa oleju i to przy przebiegu 30 tys km.

 

To jest ten sam silnik co przy oznaczeniu 320i, tylko mocniejszy.

 

Podstawowa wersja ma także boryka sie z tym problemem tyle ze w mniejszym stopniu.

 

Zapraszam na forum BMW klub Polska, np do dzialu serii 5.

 

Dużo do poczytania. Były przypadki ze auto z przebiegiem 70 tys było po dwóch wymianach silnika!

 

Zalety- moc!!

Wady- jak wyżej do tego jak masz cieżka nogę spalanie w mieście 15-17l.

 

Jako nowy bym kupił ale tylko z gwarancja przedłużona do 5 lat.

Jako używkę raczej nie.

 

Koszt wymiany po za ASO rozrząd + pompa. OK 3800 zł.

 

Niestety naprawa tego elementu nie oznacza spokojnej jazdy na kolejne kilkadziesiąt tys km.

 

Sam sie przymierzałem do tego silnika, zdecydowałem sie jednak na poprawiona konstrukcje 2 litrowego diesla z silnikiem N47T( silnik we wcześniejszych wersjach także miał problem z rozrządem ). Jest akcja serwisowa na to.

 

Konkluzja: najlepszy motor to 3.0 benzyna wolnossąca :) albo klekot r6 także 3.0

Edytowane przez czarci goniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sie przymierzałem do tego silnika, zdecydowałem sie jednak na poprawiona konstrukcje 2 litrowego diesla z silnikiem N47T( silnik we wcześniejszych wersjach także miał problem z rozrządem ). Jest akcja serwisowa na to.

 

Konkluzja: najlepszy motor to 3.0 benzyna wolnossąca :) albo klekot r6 także 3.0

 

Akcja serwisowa dla silnika N47 się zakończyła - kto się nie załapał ma pecha. Szczególne dziadostwo to były pierwsze 2 lata podukcji - koło rozrządu zintegrowane z wałek korbowym... (przy wadliwym rozrządzie)

W tej chwili (od 2 lat) 2.0d oznaczony jest jest jako B47 - póki co nie słyszałem złych opinii, ale to jeszcze krótko - zobaczymy za parę lat. Trafił do większości modeli od połowy 2015.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, wybor pomiedzy lexusem a BMW byłby bardzo prosty, wybralbym product Toyoty bo bardziej mi sie podoba ( dla mnie is to najladniejszy  samochod w swojej klasie)  I mechanicznie pewnie bedzie bardziej niezawodny.  Osobiście wzialbym IS350


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W N20 czyli omawianym silniku bmw, kolektor połączony jest z turbo jako 1 część = drożej.

post-87445-0-38034100-1471533547_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko BMW ma takie rozwiązanie, tak samo np Audi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie Panowie. 

 

Tak jak myślałem, było więcej odniesień do BMW, w Polsce wciąż bardziej popularny samochód i mniej egzotyczny.

 

Co do kwestii wyglądu, to mojemu koledze podobają się obydwa samochody, więc kwestia wizualna nie przeważa szali jednego nad drugim. Tak jak pisałem, samochody mają być w miarę nowe, od 2014 roku, przebieg do 30k km. Okres użytkowanie (znając jego) nie dłuższy niż 2 lata. 

 

Osobiście cały czas obstawiam Lexusa, bardzo fajny samochód, może trochę za wolny (piszę o is300h), ale też nie zawalidroga, taki do miasta. Są jacyś posiadacze Lexa, jak się sprawdzają te nowe modele?

 

P.S no i ten system Mark Levinson!!!! :wub:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.