Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wybieralem pomiedzy MB, BMW,Audi, Cadillac, Lexus I wybrałem tego ostatniego. Nie zaluje, jestem mega zadowolony ( wlasciwie to moja zona jest bo mimgo zabrala) , jezdzilem IS, ES,NX, GS,RX wszystkie sa dobre i to bardzo. Najważniejsze jak dla mnie to jest to że sie nie psuja 

Ale skoro kolega kupuje samochod na a dwa lata to akurat ta kwestia jest chyba nieistotna, nawet BMW sie nie zdazy  spier...lic w takim czasie 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam w czerwcu miałem podobny dylemat.

 

 

BMW F30 2012r. 2.0D  vs Lexus IS250 2013r.

 

Za Lexem przemawiał silnik V6, jednak jako fan BMW zdecydowałem sie na kolejne "śmigło".

 

Cena podobna, właściwie byłem zdecydowany na Lexa z racji iż BMW miałem kilka i chciałem coś nowego.

 

Jednak wyposażenie i wydłużona gwarancja fabryczna do końca 2017 wraz z serwisami olejowymi gratis oraz wyposażenie( m.in Harman Kardon, HeadUP) przeważyło na korzyść BMW.

 

Do tego niewielki przebieg 56 tyś km.

 

Auto kupowałem max na dwa lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lex ma kontrowersyjną stylistykę - jednym się podoba innych bierze na wymioty :D. Z zalet... to Toyota więc raczej mało awaryjna. Minusy - słabe osiągi (nawet od F30 320i, co dopiero 328i), skrzynia CVT, duża masa co implikuje słabsze prowadzenie i gorsze osiągi, drogi serwis, dużo gorsza pozycja za kierownicą jak ktoś lubi siedzieć nisko.

 

F30 328i ma bardzo dobre osiągi, spalanie da się przeżyć (w mieście pali z 11 - 12l/100km przy normalnej jeździe), automat ZF'a jest jednym z najlepszych na rynku no i prowadzenie z innej półki niż Lex. Prawda, że N20 miewa problemy, ale nie jest to nic ponadnormatywnego przy takiej konstrukcji. Problem z pompą oleju miewają głównie auta z pierwszych roczników (2012 i wczesne 2013), łańcuch rozrządu to dzisiaj element wymienny jak kiedyś pasek, ale 30kkm to raczej jednostkowe przypadki a normą jest spokojnie ponad 100kkm (dużo zależy od warunków eksploatacji). No i najważniejsza kwestia przy tym motorze - olej wymieniamy przynajmniej dwa razy częściej niż zaleca producent, max co 15kkm, lepiej co 10kkm. Biorąc pod uwagę, że mamy 5 letni pakiet serwisowy, koszt eksploatacji jest niższy niż w Lexie. Ja bym brał BMW + pakiet naprawczy i spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

enzo - napisałeś :

 

"Minusy - słabe osiągi (nawet od F30 320i, co dopiero 328i), skrzynia CVT, duża masa co implikuje słabsze prowadzenie i gorsze osiągi, drogi serwis, dużo gorsza pozycja za kierownicą jak ktoś lubi siedzieć nisko. "

 

 

Jaka skrzynia CVT ? jaki drogi serwis ? O czym Ty mówisz ? Jeśli publicznie przedstawiasz opinie i osądy to proszę wcześnie sprawdź dokładnie co i jak. Nie mów o czymś co tylko znasz z opowieści. 

Jeśli o Lexusie pisze "irekm", to wiem, że On ma wiedzę na ten temat. Wybacz, ale Twoje wywody to tylko "bajdurzenie" !


To jest techniczne  "cacko" motoryzacji zaprezentowane w ostanią sobotę przez Lexusa. Być może nie jest to najlepsze auto w tej klasie, ale daje bardzo dużo do myślenia ...post-24159-0-29100000-1471904046_thumb.jpg 


post-24159-0-20600800-1471904241_thumb.jpg

post-24159-0-92202300-1471903839_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym urazić, ale IS 30TH to 2.5 litra w czterech cylindra + elektryka i skrzynia CVT (w hybryda tylko takie skrzynie u Lexusa i Toyoty).

Co do cen serwisu się nie wypowiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten 328 to wersja dwulitrowa to niech się trzyma z daleka (chyba że lubi kłęby pary z rury wydechowe) - jest fewer z chłodzeniem

 

O co chodzi z tą para w tym silniku? Mam taka 3 GT z 2L benzyną 184km. Jak się jeździ regularnie to nic nie dymi ale ostatnio stała około miesiąca i po tym czasie zaraz po odpaleniu puściła sporego bąka w kolorze jasno niebieskim który poleciał z wiatrem na 100 metrów dalej że aż ludzie oglądali. To norma tego silnika czy coś jest popsute?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W IS 250 jest klasyczny automat. CVT są montowane w wersjach hybrydowych.

 

Czy serwis jest drogi? W stosunku do BMW napewno nie. Porównywalny.

Zaleta serwisu Lexa jest zawsze zastępcze auto na czas naprawy za darmo.

 

Zdumiewające w Lexie jest to ze np podstawowa wersja IS nie ma parktronika z tylu.

ASO dokłada zwykle pikacze bez wizualizacji...trochę słabe .

 

@mati

 

O takim efekcie czytałem kilka razy na forum BMW . Nie jesteś jedyny.

Podobno norma, nie wiem nie zagłębiłem sie w temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie norma. U znajomego skończyło się naprawą.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

enzo - napisałeś :

 

"Minusy - słabe osiągi (nawet od F30 320i, co dopiero 328i), skrzynia CVT, duża masa co implikuje słabsze prowadzenie i gorsze osiągi, drogi serwis, dużo gorsza pozycja za kierownicą jak ktoś lubi siedzieć nisko. "

 

 

Jaka skrzynia CVT ? jaki drogi serwis ? O czym Ty mówisz ? Jeśli publicznie przedstawiasz opinie i osądy to proszę wcześnie sprawdź dokładnie co i jak. Nie mów o czymś co tylko znasz z opowieści. 

Jeśli o Lexusie pisze "irekm", to wiem, że On ma wiedzę na ten temat. Wybacz, ale Twoje wywody to tylko "bajdurzenie" !

To jest techniczne  "cacko" motoryzacji zaprezentowane w ostanią sobotę przez Lexusa. Być może nie jest to najlepsze auto w tej klasie, ale daje bardzo dużo do myślenia ...attachicon.gifIMG_1833.jpg

attachicon.gifIMG_1834.jpg

 

Eugeniusz - może trchnicznie to cacko, ale ten wlot powietrza chłodzącego tylne hamulce, przedni zderzak, grill jak stare ogrodzenie z siatki masa innych przedobrzonych elementów plus "wąsy" tylnych świateł jak na facjacie Hulka Hogana  - Boże - czy ich projektanci maja afektywna dwubiegunową - nie leczoną.... ? Bardzo brzydki wóz. Uboga siostra - Toyota GT86 po założeniu szerszych kół/opon wygląda zdecydowanie lepiej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>>Eugeniusz Szwed

 

IS300h ma skrzynię CVT, IS250 miał zwykłego automata, dodam, że archaicznego jak na dzisiejsze standardy. Nie wiem czy zmienili skrzynię przy wprowadzeniu IS200T w miejscę 250. Wiem też ile kosztuje serwis więc odpuść sobie personalne przytyki, ok?

 

Minusem w Lexie jest imho również brak możliwości personalizacji auta - jak to w japończykach - 2-3 wersje z opcją dołożenia paru dodatków i to wszystko. Przy takim "wyborze" konfigurowanie auta europejskiego to zupełnie inny standard. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli TFSI już musi mieć DPF-a, to co dadzą TDI? Wiadro na żużel?


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego akurat można konfigurować do woli ! Jak widać ma spore braki w wyposażeniu. Brakuje mu też owiewek na szyby, haka holowniczego i gumowych dywaników :D  :D  :D post-24159-0-53904400-1471991661_thumb.jpg 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy peugeot 308 sw 2012/3 jeździł ktoś? Ktoś coś widział? Wczoraj tak z głupoty do jego wsiadłem w komisie. Miałem kupować Focusa, ale teraz sam nie wiem. Tym bardziej że teraz też jeżdżę prywatnie peugeotem.

Dodam że Francuz ma genialne wyposażenie w stosunku do Forda.

 

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega z pracy ma Puga 308 ale HB. Poza tym, że SW jest większe to chyba to samo. Ma 1.6 HDi więc mega oszczędnie ale drżą mu ręce na słowa "Dwumasa" albo "DPF"... Jaki silnik?

Edytowane przez yacajackowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale Tm jest fap a nie dpf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko co wiecej dolozyc do takiego lexa, ktory jest juz wystarczajaco wyposazony?

Zamożni klienci mogą mieć i mają różne zachcianki. Znajdzie się masę rzeczy, których to auto nie ma a dla klienta to będzie podstawa. Indywidualizacja to rzeczywiście słabsza strona aut japońskich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał tyle, żeby mnie było stać na nowego Lexa RXa to od razu bym go kupował - stylistyka trafia do mnie w 100%. No i reklamował go Jude Law - jeden z moich ulubionych aktorów! Pomijam, że i tak bym kupił czarny z czarnym więc mega nudna kombinacja ale własnie tak skonfigurował bym sobie nowy samochód.

Edytowane przez yacajackowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło o hejt tylko że nadal leasing a kupno to dwie różne rzeczy, chyba że się mylę to mnie popraw :)

A jak mnie nie stać na ratę 5000zł miesięcznie za HUMMERA którego jak Pudzian przerobię na gaz to co? To jestem gorszy sort według ciebie?

Śmiać mi się właśnie chce z takich ludzi jak Pudzian, aby pokazać że stać mnie na samochód.

I w drugą stronę też to działa że ktoś w wieku 18 lat zdaje na prawko i zaraz biegnie na szrot kupić 15 letniego trupa i nie ma gdzie zaparkować bo każda rodzina ma po trzy samochody. Co z tego że w 3/4 zjedzony przez rudą i przegląd zrobiony za piwo ale mam gulfa.....

Edytowane przez Waldek1988BDG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z góry to w sensie z tego Hummera? A po co kupować na pokaz ? Tak samo jak złoty rolex, kij że stu letni ważny napis i że się świeci...

Jak ktoś tym nie epatuje to OK ale jak ktoś się obnosi z tym nowo bogactwem to burak i tyle :)

Nie pisałem że to coś złego, zwyczajna pokazówka ( w sensie gaz nie leasing)

Stać mnie na Hummera ale go zagazuje bo jednak koszta eksploatacji przerastają :/

Edytowane przez Waldek1988BDG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.