Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie na razie podoba mi się sam model, o silniku jeszcze nie myślałem :) prywatnym samochodem robię w ciągu roku max 10-15k km, więc nie wiem czy się pchać w ropniaki. Jak się rozglądam parę lat temu jak kupowałem obecnego Peugeota to szukałem 2.0d 90km bo właśnie był bez filtra, ale nie znalazłem teraz widzę że w rocznikach 2010 i nowsze wszytsko już z filtrami. Także nie wiem, czy za benzyna się nie rozejrzeć.

 

A co do samego samochodu to przemawia do mnie przede wszystkim komfort i wyposażenie. A cena to już whole jest bajka.

 

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W C5 itp samochodach zrozumiem. Bo to samochod na codzien dla ludzi. Ale np w cayenne wzbudza to we mnie smiech  ;) 

...

Temat zaczal sie od tego, ze fajnie kupic v8 w lpg dla osiagow i dzwieku a lpg bo oszczednosci. A ja tylko pisze, ze auta pokroju v8 nie sa dla ludzi ktorzy szukaja oszczednosci poniewaz koszta ekploatacji nie pozwola oszczedzic.

 

Ps. Prosilem by kazdy z Was napisal mi czym jezdzi w lpg i jakie ma z tego oszczednosci. A poki co zrobil to jedynie kolega z C5 w lpg i ricardo.

 

Uwierz mi, Cayenne to dobre auto na codzień. I jak najbardziej dla ludzi, bo dla kogo?

Rychu daje tu przykład. Inna sprawa, że w odniesieniu do słynnej trwałości i niezawodności Porsche - ten model nie podtrzymuje tej tradycji.

 

V8 dla osiągów i dźwięku, LPG dla oszczędności? Kolego, to nie jest kwestia zerojedynkowa. Ktoś kto zarabia 1500 i jest zmuszony mieć auto - może np. wykroić budżet na samochód w wysokości 500 zł. Ktoś inny kocha auta, zarabia 30 000 i przeznaczy miesięcznie 20 000 zł bo samochód to jego drugie najczęstsze miejsce pobytu i życiowa miłość. Blisko ekstremum.

 

I w tych kwotach ( i 500 i 20000 miesięcznie ) zawiera się koszt paliwa. Ale pomiędzy takimi kwotami są sytuacje pośrednie w których człowiek może  ( I CHCE ) sobie przeznaczyć na samochód miesięczny budżet 1000, 2000 lub 3000 zł. 

 

Przeznaczasz np. 2000 zł miesięcznie i masz potrzebę jeździć 4000 km miesięcznie. Jeśli auto pali 10l a benzyna jest po 5 zł - potrzebujesz 2000 zł na samą benzynę. Na 3000 km miesięcznie potrzebujesz 1500 zł miesięcznie. Jeśli przesiądziesz się w Pandę na tę okoliczność i spali Tobie 6,67 l - potrzebujesz na 3000 km  paliwa za 1000 zł, na 4000 km - 1334 zł.

 

Mając 2000 zł miesięcznie na całkowity budżet związany z autem chciałbyś 4000 km spędzać w Pandzie? Można i tak.

Gdzie do tego koszt utraty wartości, koszt ubezpieczeń i przeglądu, koszty materiałów i części eksploatacyjnych i koszty napraw.

 

Mając rzeczone 2000 człowiek sam decyduje czy wydzieli z tego największą część na paliwo, na utratę wartości czy może na materiały i koszty eksploatacyjne.

 

Z tego co piszesz to taki Cayenne czy auto z silnikiem V8 to przede wszystkim prestiż.

 

Ale dla bardzo wielu ludzi wybór dobrego auta to wybór komfortu, dobrego prowadzenia, wyposażenia i osiągów. A prestiż jest efektem ubocznym i niektórzy z nich mają go w tzw. poważaniu.

 

Wiele świetnych aut potrafi kosztować około 400 000 zł w salonie a jako pięciolatek 100 000 zł  - tyle co nowa, przyzwocie wyposażona Octavia. Do której to Skody w mentalności wielu ludzi idealnie pasuje LPG a do S-klasy NIE.

 

Więc pytam, dla kogo jest ten pięcioletni Mercedes S z przebiegiem 100 000 km. Dla ludzi czy nadaje się już tylko na złom??

 

Dodam tylko, że po zakupie go w cenie porządnej Octavii i założeniu LPG - paliwo na 3000 km miesięcznie będzie kosztować w nim ( 14 l  LPG ) przykładowo 840 zł a w Octavii ( 8 l benzyny na 100 km ) 1200 zł. Powstaje 360 zł ( 4320 rocznie ) które prawdopodobnie z nawiązką skompensuje wyższy koszt materiałów i części eksploatacyjnych w Mercu.

 

Jesteś pewien, że lepiej w trasy wybrać się nową Octavią niż 5-letnią S-klasą? W tym samym budżecie. No cóż, masz do tego prawo. Dodam jeszcze, że pomiędzy S-klasą a Octavią są jeszcze rozwiązania pośrednie jak auta klasy średniej i wyższej.

I w każdym przypadku dzięki LPG da się przy zakładanym sumarycznym budżecie na samochód - mieć auto lepsze, bezpieczniejsze, wygodniejsze, szybsze. O prestiżu nie mówimy.

 

Używam BMW e60 528xi, Fiata Punto 2 1,2 16V, oraz BMW e39 540i.

 

Ostrożnie licząc - w ciągu 14 lat eksploatacji samochodów na LPG oszczędziłem ponad 110 000 zł.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10-15 tys km na rok, to może warto zwrócić uwagę na peugota/citroena benzyna wolnossąca 1.6 16V 107KM lub 120KM.

Edytowane przez Iceberg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla jednych kwota X/przebieg auta Y/ wiek auta Z to mało, dla innych  dużo. Tego punktu widzenia nie zmienimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko 5 letniej S klasy nie kupisz za 100k ;)

 

Ps. Oczywiscie, ze stara s klasa bedzie lepsza niz nowa octavia ale to koszta utrzymania starej klasy do najnizszych nie naleza wiec nie sa to auta dla szukajacych oszczednosci.

 

Ps 2. W kazdym z tych aut masz lpg? Ile Ci pala w/w auta? Wg mnie e60 i e39 nie sa drogimi autami w utrzymaniu ale f01 juz tak.

Edytowane przez overrange

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no forum BMW padło stwierdzenie, że jeżeli ktoś mówi o e60 jako niedrogim w utrzymaniu to znaczy, że nie robił zawieszenia  ;)

paradoksalnie części do starej 7er czasami bywały droższe niż do nowego modelu, inna sprawa, że w nowych modelach jest wszystkiego więcej. W starym golfie remont zawieszenia z tyłu ograniczał się do wymiany 2 tulei na belce i amortyzatorów, a w nowym wielowahczu?  ;)

 

ja mam e46 328i z lpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu odnośnie fajnych melexów, panowie ze łzami w oczach próbują dostać się do kabla od kibla... Na szczęście wtyczki nie pasują... :blink:

post-27317-0-49303200-1472134934_thumb.jpg

Terminal promowy Rostock...

 

Od lat jeżdżę autami z dużymi motorami i lpg, za dwa tygodnie mam termin montażu instalacji u naszego forumowego kolegi :P . Pacjent: Dodge Grand Caravan 4,0l... zobaczymy jako to będzie hulało... Stary Dodge B250, 5,2l V8 jeździ na gazie aż miło, choć muszę wykonać niezbędne regulacje. Stary pali ok. 15 l benzyny i 19 lpg... różnica jest oczywista. Jego zaletą jest ilość paliwa, którą zabiera na pokład, 148l Pb95 oraz 96l lpg...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

750 F01 4.4v8 twin turbo. Nie widze tego w gazie.

E38 z wolnossacym v8 - tak.

ło matko, aktualnie to tylko gdybanie w przypadku f01 i lpg, za 10 lat kto wie, może to f01 będzie już wypluwać bebechy przez wydech a może będzie hulać na gazie. Kiedyś mówili auto z turbo i gaz? No way. A chyba swego czasu dość sławne było pewne STI z lpg. Później wszedł wtrysk bezpośredni i psioczyli że koniec z lpg. Ale jednak jeżdżą. Czy do 4.4 BiT będą wsadzać lpg? Pewnie ktoś się trafi, nawet na pewno. Czy to się będzie opłacało? Nie wiem.

 

Co do melexów to potrzeba tylko trochę czasu żeby rozbudowali sieć stacji do ładowania. Gdyby na każdej zwykłej stacji była ładowarka to problem by nie istniał. Lubię silniki spalinowe, szczególnie te które mają 5 i więcej cylindrów ale niestety ich czas powoli bo powoli ale dobiega końca, takie są realia 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki mamy klimat, że części do nowych aut bywają droższe, m.in. dlatego ze kupuje się komplety, a nie pojedynczo. Wspomniana turbosprężarka z  kolektorem czy wahacze z niewymiennym sworzniem. Przykłady można mnożyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

+100KM i +150 Nm

 

f4fb88ca027d33468ea953f8536f64c1.jpg

 

Sent from my E6653 using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ricardo tez lubie mocne auta ;) trollu s500 od s600 rozni sie tylko brakiem turbin. Jest mniej awaryjne zarazem ;)

 

o której generacji s500 i s600 piszesz, bo nie znam, żadnej w której te wersje różniły się co do silnika tylko brakiem/ dodaniem turbiny. Do tej pory chyba wszystkie 600-ty to były V12.

 

 Można mnożyć przykłady, kiedy lpg oprócz wizerunkowych kwestii nie ma sensu również z ekonomicznego punktu widzenia, ale pospolita  kilku - kilkunastoletnia s-klasa z v8 moim zdaniem jest idealna do lpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej masz Racje S600 to V12 ale biturbo o tej samej pojemności silnika co S500 - to mnie zmyliło ;)

 

Kilkunastoletnia S-klasa tak, nowa bądź kilkuletnia wg. mnie ... nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

S600 zawsze było V12 jak S500 V8. V12 BiT było tylko w S65 AMG i w ostatniej S600. Brak turbin mniejsza awaryjność? pokaż mi statystyki awaryjności S600 a S65.

poczytaj np o M120, ja specem od merca nie jestem ale V8 z eSy to silnik dla ludu, nie ma żadnego podejścia do V12, wystarczy spojrzeć na silniki z Pagani. Jako fan BMW mogę napisać że BMW kiedyś wspięło się na wyżyny i pokazało S70/2 i S70/3, S70/1 jest do dziś dnia wielkim niespełnionym snem a S70 to tak naprawdę kicha na otarcie łez. Do merca porównanie mają tylko S70/2 i S70/3

 

co do pojemności S500 vs S600 - mylisz się

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że nie zaznaczyłeś, że bierzesz pod uwagę tylko generację W221, w każdym innym przypadku Twoja "prawidłowość" się nie sprawdza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Napisalem o W221.

W222 juz calkiem w gazie nie przystoi. O ile moze pracowac na lpg?

W220 to juz leciwe auto, tam lpg nie robi wstydu, a i silniki pewnie lepiej to znosza niz kolejne nowsze generacje.

Edytowane przez overrange

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak :)

 

Amerykański downsizing

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisałem wcześniej specem od merca nie jestem. Co do generacji - z tego co wiem to V12  z Pagani to M120 - stare, 4 zaworowe V12 merca które to w mercu zabiły normy emisji spalin, nie wiem jak się mają wszystkie następne ale powiedzmy, że są to "nowożytne" V12 by MB. Jak stare i nowe V12 MB znoszą gaz? Nie wiem. Ale jak miały by znosić? W USA z tego co wiem kiedyś był problem z M60 BMW, gładzie cylindrów pokryte chyba alusilem nie radziły sobie z zawartością siarki w benzynie dostępnej w USA, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi. W nawiązaniu do tego - jaki zgubny wpływ ma mieć LPG w starych vs nowych V12 merca? Jakieś badania, doświadczenia, dane statystyczne? To odnośne "znoszenia" LPG. 

Co do "nie robienia wstydu" to zostawiam to bez komentarza, jeszcze nidawno pisałeś o markach w których nie przystoi gaz, teraz wytyczasz generacje w których gaz jest ok a w których be. S600 to zawsze będzie S600, nie ważne której generacji. Jeżeli Twoja aprobata na LPG zależy od wieku to podaj jaki to wiek samochodu, domniemam na podstawie w/w W220, że jest to wiek 11 lat, bo tyle minęło od zakończenia produkcji W220 które uznałeś za leciwe i "nie robiące wstydu". Dla innych marek ta prawidłowość się sprawdza czy trzeba przyjąć inne kryteria?

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest V12 w moim leciwym aucie ,ale jak ktos by mi zaproponowal lpg ,to ...

 

1472163376dsc_1417.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a myślisz że nie ma e38 750i z podtlenkiem? jak zamiast puszek z filtrami pod maska są stożki to na 99% jest gaziwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Holy smokes!!! Miałem szybkiego pickupa, ale teraz..... .

Gościu pisze mi program na wasze 100 oktanowe paliwo. Bendzie ponad 500KM i około 800Nm

W taki właśnie sposób pozbywa się fabrycznej gwarancji

 

Sent from my E6653 using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.