Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega pytał o leasing konsumencki i o nim pisałem. Nie spotkałem się z leasingiem konsumenckim 102% oraz osoba na etacie biorąca taki nie odlicza sobie vatu tak że to nie ja namieszałem :) Kredyt samochodowy i leasing konsumencki wychodzą około 10-15% (zależy jaki wkład i okres) a różnice między nimi mieszczą się po przecinku.

Edytowane przez siruspan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sirus, ok, moze źle zrozumiałem, teraz to wyedytowales posty ;)

 

Anyway każdy leasing zwrotny wymaga przełamania jakiejś bariery psychologicznej - płacisz de facto za usługę, nie towar, po zabawie zostajesz z samym portfelem. Nawet jeśli byłby grubszy niż wkładając tenże przedmiot ;)

 

Na konsumenckim się nie znam, ale jeśli podatkowo korzyści są identyczne jak przy operacyjnym na firmę (chociaż nie wiem jakim cudem), to na pewno warto rozważyć. Ja kiedyś myślałem o najmie, ale u mnie zaważył fakt, że auta wykupione po leasingu to jednak sprawdzone, pewne auto na "spadek" czy to w firmie czy rodzinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siruspan - no - ale 10% to nie 1,5 auta.. prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, mój samochód jest stary ale zapłacony... ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Valygar posty były edytowane do 2 minut po wpisaniu w celu poprawy literówek ;)

 

Adi 1,5 auta odnosiło się do wynajmów długoterminowych z wymianami na nowe co 2-3 lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy leasingu nie odliczysz całości VAT-u chyba, że auto używasz 100 % tylko w pracy.

Jeżeli bierzesz osobówkę to pół VAT-u z raty odliczasz i całość raty leasingowej [netto] obniża koszt uzyskania przychodu - wtedy płacisz mniejszy PIT5.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak patrzę na współczesne wypusty samochodowe to dochodzę do wniosku, że spełnia się wizja z MadMax... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że przyzwoita, bo taką mam u siebie, a chłopaki trochę za nią sobie policzyli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prins i Vialle to jest najwyższa półka instalacji holenderskich lpg.

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś saaba 93 kupionego w Holandii z instalką viaale ciekły wtrysk.Powiem szczerze prawie nie odczuwałem różnicy w jeździe paliwo-gaz..Jedyne co to wtedy(2000r)trudno było o obsługę w razie awarii.Cale szczęście nic się nie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że jak już, to wypuszczą z gazem wersję 5.0 V8. Wersja 2,3EB z założenia jest dla oszczędnych, natomiast pewnie znalazłoby się grono chętnych na wersję V8 z gazem, bo jednak koszty spalania ich zniechęcają do V8.

Gdybym był singlem z aspiracjami, to już dawno woziłbym się 5.0 V8, a tak mam rodzinnego Mondka MK5 z którego po 5 miesiącach jestem mega zadowolony :)

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osiem, czym zasluguje sobie mondek na tak dobra opinie?

Wszystkim. Auto nie ma słabych stron i mówię to całkowicie obiektywnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taką informację dziś dostałem, że Ford dogaduje się/dogadał z Prinsem (producent instalacji LPG). Prawdopodobnie będzie m.in. Ford Mustang R4 2.3 EcoBoost z fabryczną instalacją LPG.

 

@gustaw6666: znasz tego producenta? Co sądzisz o ich instalacjach?

Siedząc w branży autogaz i nie znać Prinsa to tak jakby być kibicem Formuły 1 i nie znać Raeikkoenena. Były najlepszy kierowca, producent byłego najlepszego układu 4 generacji.Do dziś zresztą w zakresie wtryskiwaczy są najlepsi. A w zakresie 6 generacji znów są z przodu.

 

Przy czym 6 generacja to też nie jest na tę chwilę "sam miód". Przypomnę, że to układ LPG który wykorzystuje fabryczne wtryskiwacze benzyny do wtrysku LPG w fazie ciekłej. Temat trzeba traktować indywidualnie bo nie każde pompy wysokiego ciśnienia są przygotowane do pracy z gazem.

Póki co 4 generacja do silników z wtryskiem bezpośrednim jest rozwiązaniem zapewniającym nieco mniejsze oszczędności - 35- 40% ale za to dużo tańszym i bezpieczniejszym dla niektórych motorów.

 

Mustang V8, z tym się nikt nie certoli tylko daje się dobry układ 4 generacji i oszczędza kupę kasy, jeżdżąc identycznie jak na benzynie tylko czyściej.

Nie zawsze instalacje fabryczne są lepsze.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Mustang z gazem to prawie tak jak 911, Ferrari, Lamborghini i wiele innych samochodów tego typu z gazem, nie pasuje jak cholera. I nie ma sposobu żeby mnie przekonać że jest inaczej


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irku a Mustang po zwiększeniu nocy za pomocą niefabrycznych części?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mi pasuje, rowniez pasuje mi samochod napedzany nitrometanem, ale sportowy samochod napedzany gazem niestety nie. 

Racjonalnie tego wytlumaczyc pewnie sie nie da, ale gaz nie pasuje mi do charakteru sportowych samochodow. 

 

Potancjal gazu jest duży, wg mnie jeszcze lepszym rozwiazaniem byłby metan bo kazda obora moglaby byc jednoczesnie stacja paliw. Mowie powaznie, chyba wszystkie nasze miejskie autobusy sa napedzane CNG


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irku a Mustang po zwiększeniu nocy za pomocą niefabrycznych części?

 

To zwykle kosztuje, a nie redukuje koszty. Więc jest prestiżowe :D W prestiżu odrzuca się logikę i rozsądek. Prestiż = drogo , bez ciułania i oszczędzania. Tyle postów tutaj natłuczono...

 

Dobra Panowie a jak wygląda sprawa zakupu nowego auta przez przedsiębiorcę który nie chce leasingu ?

Przy zakupie jednorazowo może odliczyć 50% VAT, tak ? i potem od paliwa 50% vat ?

A co jeśli zechce sprzedać auto po powiedzmy 3 latach ? Słyszałem że w takim wypadku trzeba przy sprzedaży zapłacić VAT. Dla mnie to chore i bez sensu.

Nie jasne są te amortyzacje i inne głupoty.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w naszych głowach, w naszych przyzwyczajeniach i skojarzeniach.

 

Sam Irku podałeś przykład tuningu Diesla za pomocą LPG. Ja od siebie mogę dodać, że podanie gazu w fazie ciekłej w silniku benzynowym powoduje PRZYROST mocy. Nawet o 8%.Tuning za pomocą gazu. Do Mustanga. Efekt większy niż chip w silniku wolnossącym. Teraz bardziej pasuje?

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzycie LPG w dieslu pasuje bardzo bo to sa pickupy, tak jak pisalem mam problem nie do przeskoczenia jeżeli chodzi o samochod sportowy I gaz.  

Lpg ma wyzsza liczbe oktanowa I gdyby samochody byly " dlubane " żeby to wykorzystac to byłby z tego konkretny benefit, w normalnej sytuacji redukcja BTU o około 30% musi niesc ze soba zwiekszenie zuzycia gazu o praktycznie taka sama wartosc ( w teorii, praktycznie nie wiem)  


Wszystko jest w naszych głowach, w naszych przyzwyczajeniach i skojarzeniach.

Sam Irku podałeś przykład tuningu Diesla za pomocą LPG. Ja od siebie mogę dodać, że podanie gazu w fazie ciekłej w silniku benzynowym powoduje PRZYROST mocy. Nawet o 8%.Tuning za pomocą gazu. Do Mustanga. Efekt większy niż chip w silniku wolnossącym. Teraz bardziej pasuje?

Gustaw nie sadze ze" fuel tables " w mustangu sa zapisane tak żeby Ecu był w stanie zmierzyc I przyspieszyc zaplon na tyle żeby wykorzystac " lepsze " paliwo. 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irek, jeśli używa czujnika spalania stukowego to czemu nie?

 

Wtedy użycie wariatora zapłonu to kolejny benefit, niezależny od wykorzystania fazy ciekłej do schłodzenia ładunku. Zgoda.

 

Tak czy inaczej to o czym piszemy dowodzi tylko, że odpowiednio zastosowany LPG ma wyraźnie większy potencjał niż benzyna, przynajmniej ta dostępna komercyjnie.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie w 100% 

 

Moze ktoś kiedys zaprojektuje silnik spalinowy od podstaw, tak aby wykorzystac w 100% to co oferuje gaz. 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jash

Wszystko jest w naszych głowach, w naszych przyzwyczajeniach i skojarzeniach.

 

Sam Irku podałeś przykład tuningu Diesla za pomocą LPG. Ja od siebie mogę dodać, że podanie gazu w fazie ciekłej w silniku benzynowym powoduje PRZYROST mocy. Nawet o 8%.Tuning za pomocą gazu. Do Mustanga. Efekt większy niż chip w silniku wolnossącym. Teraz bardziej pasuje?

 

Chyba będę musiał kiedyś do Ciebie podjechać :D w mojej Mazdzie 323F po przełączeniu na gaz moc spada o 50% i z 88 koni robi się może 40. Auto pod górkę nie chce podjechać nawet. Byłem już u wszystkich wrocławskich magików - nikt nie odczarował. Jakieś dwa lata temu przestaliśmy z gazu korzystać, bo nie dało się jeździć normalnie, a wyprzedzały nas na drodze rowery ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.