Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

nie chcę się czepiać, fotografem nie jestem ale to zdjęcie chyba nie najlepiej oddaje kolor  :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest piękne auto.  I koniec ;)

 

post-6254-0-51252900-1478964132_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pomimo tego ze sam teraz jezdze samochodem z downsizingowym silnikiem to jednak zdecydowanie bardziej rajcuja mnie upsizingowe

Już tak czytalem ze moze ford wypusci 5.0 ecoboost w f150, chociaz wydaje mi sie to malo prawdopodobne, aż sie slinie na myśl ze moze bedzie taka opcja silnikowa w tym samochodzie

Sent from my SGP312 using Tapatalk

Ktoś w Ford Canada wygadal się że jedna z ich fabryk będzie produkowała nowy silnik v8 4.8l. Ma być w dwóch wersjach normalnej o mocy ponad 400KM i ecoboost 520KM, silniki maja zadebiutować w nowej wersji F150, model 2019/2020.

I to jest dobra wiadomość

 

5.0 ma odejść na emeryture

Edytowane przez DawPi
Nie cytujemy zdjęć.

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest piękne auto.  I koniec ;)

 

attachicon.gifMazda_Mazda6_2012_Moscow-rfq.jpg

też tak sądzę ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, w ocenie casusu Touarega mój pogląd jest zbieżny z Twoim. Natomiast:

Jestem zdania, że jeśli chodzi o pozycjonowanie i postrzeganie marki to takie marki jak Ford, Opel, Mazda, Nissan, Fiat, Citroen, Renault, etc- są na innym poziomie niż VW czy Toyota.

Takie swoiste sub-premium. To zresztą bardzo względna kwestia. Forda i Renault też można traktować jako segment premium - w konfrontacji z Tatą i Dacia chociażby.

 

Jeden i ten sam znaczek oznaczają inne pozycjonowanie w różnych klasach - rzeczony VW Phaeton był w otoczeniu S- klasy i BMW 7 tak prestiżowy jak Dacia Logan w towarzystwie VW Polo.

 

Tak jak wcześniej pisałem pojęcie premium jest dość rozmyte i różnie je niektórzy interpretują. Oczywiście można się bawić w sub premium poniżej i powyżej. Pojęcie premium trochę też pływa jak sam producent zmienia swój image, przez wprowadzanie do gamy nowych modeli np. z niższych klas niż dotychczas.

 

 

Dla mnie są marki nie premium jak np:  ford, renault, opel, nissan, fiat, citroen, mazda, honda i na jednym wózku Toyota, VW i Skoda...

Są w grupie marek nie premium marki typowo budżetowe jak dacia, czy tata...

 

Oraz marki premium jak np. Audi, Merc, BMW, Jaguar, Porsche, Cadillac, Lexus, Acura, Infinity...

Są w grupie marek premium bardziej premium jak np. Rolls, Bentley, Aston Martin, Bugatti, Ferrari, Lamborghini...

 

Problem mam trochę z marką Volvo, nieistniejącym Saabem, ale raczej premium niż nie premium.

 

I teraz jeśli Porsche stworzy Carrerę GT to może ona być stawiana na równi z topowym Ferrari czy McLarenem, jeśli VW-owi zdarzył się Phaeton to mógł on być zestawiony z topowymi BMW, Mercami.

 

Phaeton przy S-klasie może jest tak prestiżowy jak Dacia w towarzystwie VW, ale różnicy jakościowej. technologicznej, szlachetności wnętrza nie widać jak w przypadku Dacia vs. VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Rozmyte to pojęcie premium. Można dywagować w nieskończoność, wydzielając przykłady marek nad albo pod głównym nurtem. Jednakowoż obstaję przy tym, że VW i Toyota, może też Honda - mają w gronie marek spoza premium w oczach rynku status szczególny - wyższy.

I podobnie jak Ty mam problem jak określić Volvo - ale chyba właśnie tam, gdzie VW i Toyota czyli niżej niż premium ale wyżej od "reszty".

 

I mówię to bynajmniej nie jako miłośnik i posiadacz były albo aktualny VW czy Toyoty - ani też planujący zakup.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia Volvo to jednak już premium...zobaczcie na wykończenie i materiały. Może nie ma aktualnie in-housów pod maską, ale wykonanie i smaczki to jednak klasa.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, materiały Volvo... Na przykładzie trwałości skóry mogę powiedzieć, że w konfrontacji np. z BMW nie ma żadnych szans.

 

Nie przejmuj się Paweł, nie każdy jest wirtuozem motoryzacji aby odróżniać pewne rzeczy. Tak jak nie każdy jest Magda Gessler czy Michelem Moran w odróżnianiu smaków.

 

Ja być może też bym nie poczuł różnic tak jak Ty ale to nie oznacza, że ich nie ma.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, może masz rację, nie mam doświadczenia ze skórą w BMW, ale gdybyś zobaczył skórę w moim s80 po 230k przebiegu, to pewnie byś nie uwierzył - super stan. No niestety, ale o skórę w aucie trzeba dbać. Naprawdę dała radę. Wiem, że nowe roczniki są gorsze pod tym względem, ale nie jest aż tak źle.

Za to plastiki w vw, czy Toyocie to zdecydowanie półka niżej.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem ostatnio Q7 272KM i XC90 235 KM.

Jest blisko, ale jeszcze trochę wody upłynie w Wiśle, zanim Volvo dogoni Audi. Pomijam tu różnicę w mocy, ale zawieszenie, układ kierowniczy, funkcjonalność multimediów, odgłosy w czasie jazdy, kultura pracy silnika, płynność pracy automatu - wszystko w Audi jest minimalnie lepsze IMO. W Audi czułem się jak w limuzynie, zupełnie nie odczuwając wysokiego nadwozia, w Volvo już nie. 

Tylko jedno jest na pewno lepsze w Volvo - fotele. Przynajmniej dla moich pleców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, materiały Volvo... Na przykładzie trwałości skóry mogę powiedzieć, że w konfrontacji np. z BMW nie ma żadnych szans.

Nie przejmuj się Paweł, nie każdy jest wirtuozem motoryzacji aby odróżniać pewne rzeczy. Tak jak nie każdy jest Magda Gessler czy Michelem Moran w odróżnianiu smaków.

Ja być może też bym nie poczuł różnic tak jak Ty ale to nie oznacza, że ich nie ma.

Dobre , musiałem nawet zobaczyć kto to jest Michael Moran .

:)


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, racja odnośnie dbałości o wóz.

 

Michel :) Aka "oddaj fartucha!".

 

Natomiast mimo wszystko Volvo fajne i ostatnio często piękne w sposób który lubię. I te ich wnętrza rzeczywiście są niesamowicie eleganckie w odbiorze. Natomiast jazdą nie urzekł mnie jakoś piorunująco żaden.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ale osiągi gorsze ;) przynajmniej w tych wersjach, które testowali ostatnio w Automaniaku. Za to napęd quattro "zjadł" zarówno Xc90, jak i Rx. No ale wiadomo, ze quattro zjada wszystkie napędy, łącznie chyba z tym BMW.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do codziennej jazdy volvo w zupelnosci wystarcza, a w teren to i audi sie nie nada co nie zmienia faktu, ze audi daje wiecej ale i kosztuje podejrzewam, ze o +40% wiecej.

 

Mi design i smaczki volvo podobaja sie od lat.

 

Ciesze sie za to, ze na rynku mamy taki wybor bo dzieki niemu kazdy znajdzie cos dla siebie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt, że klasyczne quattro na torsenie jest genialne szczególnie w połączeniu ze szperą (sportowy aktywny mechanizm różnicowy tylnej osi w terminologii Audi). 

W wersjach, w których jechałem Audi zdecydowanie wygrywał, jeśli idzie o osiągi.

 

@overrange - różnica w podobnie wyposażonej wersji, to ok. 20-25% na korzyść Volvo, jak od nowego roku zniosą absurdalną akcyzę na samochody powyżej 2l, to różnica zmaleje do 10%. O ile Audi postanowi wszystko oddać klientom... ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, jeśli Audi nie odda klientom to może być tak, że klienci zaczną masowo kupować pojemności większe od 2 litrów od salonów np. z Niemiec, choćby przez brokerów.

 

Quattro to legenda i ikona napędu na 4 koła natomiast już od kilku lat często czytam, że X-drive BMW nie odstaje, gdzieś tam nawet jakieś testy wygrał. Ja obecnie eksploatuję e60 z AWD i nadzwyczaj mi odpowiada charakterystyka napędu z delikatną, lekko wyczuwalną dominacją tyłu.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, to już się dzieje. Ale zacznie się dziać na większą skalę.

Wjedź sobie chociażby do Ciesielczyka po sąsiedzku, sam zobaczysz. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No Oki ale teraz Ciesielczyk też płaci od dużych motorów dużą akcyzę a gdy jej nie będzie to...:)

 

A z tą akcyzą to już uchwalone?

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W e60 jest tyle samo miejsca co w e39? Znaczy się tak mało miejsca...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.