Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Jakaś pomyłka. To właśnie Diesel na wolnych obrotach stygnie i nie jest w stanie utrzymać optymalnych parametrów. Benzynowiec ze sprawnym termostatem i resztą układu chłodzenia może pracować optymalnie godzinami. Jeśli jest to sprawna, rzędowa szóstka - to apropos spania zimą w aucie - przy choćby cichej muzyce mamy wrażenie, że silnik nie pracuje. A diesel... :D


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewinął się wątek o gazowaniu dużych pojemności. Rozumiem to tak, jak iść na starówkę na kolację i zamówić dwa razy kaszankę z chlebem, tzn. albo kogoś stać na duży silnik, albo nie. Udawać nie ma co.

 

... czy widział ktoś zagazowane 911?? :huh:

To porównanie jest skrajnie nietrafne. Dlaczego? Niezależnie od tego czy konwersji na LPG poddasz Tico czy BMW 760i - jeśli zrobisz to dobrze - zyskujesz auto o nominalnej mocy, trwałości, kulturze pracy, dynamice. I o ekonomii lepszej niż Diesel a czystości jeszcze lepszej niż auto na benzynę. I o kosztach serwisowania dużo niższych niż Diesla.

 

Adekwatnym porównaniem byłoby to, że na tej samej starówce zjesz tak samo dobre danie tylko nie u Magdy Gessler ale w restauracji "u Babci Genowefy". Po prostu tylko i wyłącznie mniejszy tzw. prestiż bo to co tanie nie jest prestiżowe, nawet jeśli jest lepsze.

 

A diesel to ekonomia, jednak tylko w zakresie kosztów paliwa. Ale kosztem dźwięku, wibracji, smrodu lub kosztownych urządzeń do jego uniknięcia, osiągów jeśli to diesel bez doładowania. Często to nawet nie kaszanka i nie na starówce, tylko gorzej.

 

I... tak - widziałem 911 na LPG w Niemczech - bo tam ekologia jest bardziej prestiżowa niż wydawanie 2 razy więcej niż trzeba przy dystrybutorze.

post-68982-0-26420600-1485739577.jpg

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie popsuje się, lecz dla benzyniaków jest to niezalecane. Ropniakom nie przeszkadza.

 

Diesle w ciężarówkach same gasną po kilku minutach, bo trzymanie ich na wolnych obrotach JEST szkodliwe. Zaleca się, by zostawiać je na nieco wyższych obrotach, powiedzmy 1000 zamiast 600, głównie po to, by ciśnienie oleju osiągnęło optymalną wartość. Tak nawiasem mówiąc, duży truck spala około galona, czterech litrów, na godzinę pracy, czyli przez noc spali 30-40 litrów ropy. Dlatego ja tylko w ekstremalnych warunkach zostawiałem silnik włączony na noc - zwykle było to nie więcej, niż 10 razy w roku. Tu jednak naprawdę byli i są kierowcy, którzy średnio robią to 20 razy w miesiącu, 250 razy w roku, spalając 10000 litrów ON, kosztem kilkudziesięciu tysięcy dolarów w skali roku. 

 

Hiob, żartujesz prawda?

 

No, trochę...   Ale nie do końca. Tu naprawdę w czasie służby radiowozy pozostają z włączonymi silnikami, czy to ma jakiś sens, czy nie. Np. gdy policjant kieruje ruchem, radiowóz czekający na niego na poboczu, czy chodniku, ma cały czas włączony silnik, niezależnie od tego, czy to jest upalny dzień, czy mróz, czy akurat jest 21C na plusie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

No, trochę...   Ale nie do końca. Tu naprawdę w czasie służby radiowozy pozostają z włączonymi silnikami, czy to ma jakiś sens, czy nie. Np. gdy policjant kieruje ruchem, radiowóz czekający na niego na poboczu, czy chodniku, ma cały czas włączony silnik, niezależnie od tego, czy to jest upalny dzień, czy mróz, czy akurat jest 21C na plusie.

 

Rozmawiałem z kilkoma CHP na ten temat (bo rzeczywiście nie gasili samochodów przez całą zmianę)

1. gotowość do natychmiastowej akcji

2. pełno dodatkowych urządzeń w aucie potrzebujących zasilania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustawie, nie dziwi mnie Twoja opinia, ponieważ po Twojej stopce widzę, że jesteś autoryzowanym dystrybutorem instalacji gazowych :)

 

Ekologia... pseudoekologia, niewiele z tym wspólnego.

 

Niemiec w zagazowanym 911 + prestiżowa ekologia  :lol:  :lol:  :lol: jesteś pewien, że to było 911?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z królowej Elżbiety 2, która jeździ Rolls - Royce'ami na gaz w imię ekologii też będziesz się śmiał? :)

 

http://natemat.pl/112725,drogie-i-luksusowe-auta-na-gaz-to-oszczednosc-a-nie-ekologia

 

Chronologia zdarzeń była u mnie taka, że najpierw była powyższa opinia - potem hobby - jeszcze później firma.

 

Jeśli dobrze poszukasz w sieci to na forum motonews.pl znajdziesz moje posty pod tym samym nickiem sprzed około 15 lat.

 

Podważasz fakt ekologii związanej z napędem LPG? Widziałeś kiedyś wyniki analizy spalin aut na benzynę i na gaz?

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ekologia... pseudoekologia, niewiele z tym wspólnego.

 

Niemiec w zagazowanym 911 + prestiżowa ekologia  :lol:  :lol:  :lol: jesteś pewien, że to było 911?

nie gazuje się takich aut bo nie ma miejsca na instalacje gazową , chodzi o butle , zarówno w porsche czy w galardo zmieścisz maxymalnie coś co bedzie miało 20-30 litrów , w przypadku galardo to długa wąska butla na zamówienie . Na gazie przejedziesz mniej niż 100 km do tankowania i to jest jedyny powód , że nie widziałeś porsche czy innego na gaz .( zresztą w prosiaku jedyne miejsce jest z przodu ,a tu przepisy nie pozwalają , no i na dachu zostało ino :D )

Co prawda jest kilka aut zrobionych ale do bicia rekordu predkości na gazie  i dla celów demo .Ponadto i w USA i w niemczech nie ma tak gestej sieci stacji LPG jak w cebulandii

 

 

 

------------------------

 

 

 

No, trochę...   Ale nie do końca. Tu naprawdę w czasie służby radiowozy pozostają z włączonymi silnikami, czy to ma jakiś sens, czy nie. Np. gdy policjant kieruje ruchem, radiowóz czekający na niego na poboczu, czy chodniku, ma cały czas włączony silnik, niezależnie od tego, czy to jest upalny dzień, czy mróz, czy akurat jest 21C na plusie. 

podobnie było w ZSRR przy budowie i obsłudze rurociągów na północy . W latach 80-90 pracował moj znajomy rosjanin , na wypasie mieli zazy krazy i inne cuda na bęzyne .... Jak odpalali jesienią to gasili na wiosne ...na bazie dyżurny pilnował czy nie brakuje paliwa i dolewał . jak który zgasł to było po aucie , bo mrozy poniżej 30C a zalane wodą , bo wszystko co miało alkohol było zagospodarowane w inny sposób ....

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponadto i w USA i w niemczech nie ma tak gestej sieci stacji LPG jak w cebulandii

 

Serio? cebulandia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla niemca ekologia jest ważna ale rzucanie 991 na gazie to takie mocne "hasełko". Niemcy oszczędzają elektrykami - znów wraca temat np. BMW i3 ;)  A gaz w porsche to tak jak artiplast napisał - brak miejsca na butlę, poza tym w miastach podziemne parkingi są wszędzie a wiadomo jak jest z LPG. Z tankowaniem LPG w DE raczej nie ma problemu, np po Monachium większość tax jeździ na gazie, gdzieś to tankują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I... tak - widziałem 911 na LPG w Niemczech - bo tam ekologia jest bardziej prestiżowa niż wydawanie 2 razy więcej niż trzeba przy dystrybutorze.

Gustaw , a w jakim miejscu te 911 miało te butle zabudowaną ? jak go widziałeś to pewno oglądałeś , bo ciekawy jestem a jakbyś podał pojemność to do szczęścia nic by mi nie brakowało :rolleyes:

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla niemca ekologia jest ważna ale rzucanie 991 na gazie to takie mocne "hasełko". 

 

Gustaw , a w jakim miejscu te 911 miało te butle zabudowaną ? jak go widziałeś to pewno oglądałeś , bo ciekawy jestem a jakbyś podał pojemność to do szczęścia nic by mi nie brakowało :rolleyes:

 

I... tak - widziałem 911 na LPG w Niemczech - bo tam ekologia jest bardziej prestiżowa niż wydawanie 2 razy więcej niż trzeba przy dystrybutorze.

 

 

Gustawie, nie dziwi mnie Twoja opinia, ponieważ po Twojej stopce widzę, że jesteś autoryzowanym dystrybutorem instalacji gazowych  :)

 

Taka prowokacja czy ktoś widział Yeti  :D

Edytowane przez pływak_wodnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla niemca ekologia jest ważna ale rzucanie 991 na gazie to takie mocne "hasełko". Niemcy oszczędzają elektrykami - znów wraca temat np. BMW i3 ;)  A gaz w porsche to tak jak artiplast napisał - brak miejsca na butlę, poza tym w miastach podziemne parkingi są wszędzie a wiadomo jak jest z LPG. Z tankowaniem LPG w DE raczej nie ma problemu, np po Monachium większość tax jeździ na gazie, gdzieś to tankują

dla niemca jest ważna ekonomia a nie ekologia ....fakt że coraz więcej jest aut na gaz .., w langede mam kolege ( ma 2 moje kita cary) instaluje gaz do różnych furaków . Po za tym im większy bogacz tym wiekszy centuś  .... ale to norma i w cebulandii  :ph34r:

 

ALE PRAWDĄ JEST, ŻE BYĆ EKO TO BYĆ KUL

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi kolejny raz z tą cebulandią, bo coś chyba nie czaję żartu/tekstu??? Czujesz się cebulakiem?

Edytowane przez ricardo216

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kompletnie nie kumam zakazu wjazdu aut z lpg do garaży podziemnych. Przecież taki garaż to nie przydomowy garaż który ma kilka metrów. Nawet jeśli jakaś instalacja się rozszczelni to ten gaz się rozejdzie po kościach, nie wspominam już o tym, że garaże podziemne mają wentylatorownie i czujniki które uruchamiają przewietrzanie, zwykły przydomowy garaż tego nie ma.

Walkę o ekologię zaczął bym zatem od usunięcia bzdurnych regulacji i zachęt przy zakupie aut na gaz lub elektryków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z parkingami też mam takie zdanie ale przepisy są takie a nie inne i chyba nie prędko się zmienią  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak te same przepisy regulują min szerokość miejsca postojowego w parkingu podziemnym. Przepisy chyba z przed 30 lat, bo obecnie problem mają nawet dwa auta kompaktowe aby zmieścić się obok siebie. Ok wjadą ale wysiadanie to już mordęga. Jeśli będą to dwa SUV-y to można zapomnieć, trzeba sobie wykupić dwa miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z parkingami też mam takie zdanie ale przepisy są takie a nie inne i chyba nie prędko się zmienią ;)

Ale jakie przepisy? Widziałeś w kodeksie drogowym coś takiego jak zakaz wjazdu z napisem LPG?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Badałem kiedyś ten temat.

Jest rozporządzenie ministra, które zakaz wjazdu LPG pozostawia w gestii zarządcy budynku.

Czyli może zakazać, ale nie musi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka prowokacja czy ktoś widział Yeti :D

Zakładacie, że jest to zbiornik dodatkowy, montowany gdzieś indziej niż bak, a może tak jak w Volvo fabrycznie jest w miejscu baku mały zbiornik na benzynę i większy zbiornik na LPG?

 

Tapaltak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kodeks drogowy nie odnosi się chyba do poruszania się po parkingach, gdzie w przypadku galerii handlowych itd to teren prywatny. Zresztą tommaso wyczerpał temat  ;)

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z rzekomo szkodliwą pracą benzyny na wolnych obrotach to takie same herezje jak z lpg to zło.  Wszyscy wiemy, że problemem nie  jest gaz sam w sobie jako paliwo, a ewentualne problemy może sprawiać nieprawidłowo zamontowana,ustawiona, skalibrowana  itd, itp instalacja.

 

 

Rozmawiałem z kilkoma CHP na ten temat (bo rzeczywiście nie gasili samochodów przez całą zmianę)
1. gotowość do natychmiastowej akcji
2. pełno dodatkowych urządzeń w aucie potrzebujących zasilania

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropos 911 LPG to spotkałem na stacji i nie zdążyłem pogadać o szczegółach bo gość się spieszył. Też uważam, że ekologia to "prestiżowa" wymówka a tak naprawdę kasa się liczy.

 

Jeśli kodeks nie przewiduje znaku to właściciel posesji stawiając znak w stylu znaku zakazu ruchu z napisem LPG może go sobie w buty wrazić.

 

Pływak Wodnik, jeśli uważasz, że 911 na LPG to Yeti to zapraszam do Google.

Wracając do diesla i gazu- moja siostra tak jak Ty jeździ 206. 2,0 16 V GTI . Dużo pali bo 10-11 l gazu. Co nie zmienia faktu, że przy założeniu iż diesel się nie zepsuje - koszty eksploatacji ma praktycznie identyczne. Ale nie musi się wstydzić, że za nią śmierdzi, że kopci. O elastyczności, dynamice i braku wibracji nie wspomnę.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie przepisy? Widziałeś w kodeksie drogowym coś takiego jak zakaz wjazdu z napisem LPG?

Piotrek - tylko, że zakaz ten, a w zasadzie możliwość zakazania nie ma nic wspólnego z ruchem drogowym. To przepisy dotyczące warunków technicznych budynków. Jeżeli nie ma wymuszonej wentylacji, czujników to zarządca nie powinien się godzić. Jeśli jest - to nie musi. 

A Ty musisz respektować - bo to nie znak drogowy, tylko informacja o zasadach na terenie, którym ktoś zarządza. Oczywiście nie chodzi o widzimisię. Nie możesz napisać - rudym wstęp wzbroniony. 

Edytowane przez Adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tylko co muszę respektować? Rozumiem, że napis "zakaz wjazdu pojazdów z instalacją gazową". Ale znak graficzny który nie istnieje w kodeksie?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.