Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie się złożyło - na weekend biorę rozmiar wyżej - Sorento. Zobaczymy co są warte te achy i ochy nt. koreańskiego progresu w motoryzacji ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się złożyło - na weekend biorę rozmiar wyżej - Sorento. Zobaczymy co są warte te achy i ochy nt. koreańskiego progresu w motoryzacji ;)

Też siedziałem w najnowszym czołgu. No to Ci zazdroszczę. Bagażnik w porównaniu do mojej 1 generacji, ma tak wielki, że matiz by tam się chyba zmieścił. Jak się dodatkowe fotele rozłoży, to jeszcze całkiem sporo miejsca zostaje. Kurde, jak nie liczyłem, i tak wychodziło, że mnie ani trochę na nią nie stać.

 

A odnośnie wyglądu sportage czy jak się to pisze, to uważam, że dopiero ta generacja zaczęła odpowiednio wyglądać. A jedynka to już kupa straszna.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież 3.0 + 3 turbiny to dokładanie ta sama filozofia co 1.0 turbo - downsizing.

Ze skrajności w skrajność to by było np. z jednej strony 1.0 turbo, z drugiej powrót do 8.0 V16.

 

Dokładnie tak.

 

W tej chwili zapowiadany jest lekki odwrót od downsizingu, a co najmniej wystopowanie.

VW zastepuję 1.4 TSI, silnikiem 1,5 TSI (już dostępny w salonach), toya 1.33 nowym 1.5 (wystartowała produkcja).

 

Wg mnie żaden odwrót tylko zatrzymanie. 1,5 VW to może być chęć usystematyzowania oferty pod postacią 1,0- 1,5 - 2,0 l.

Zapowiedź braku prac nad silnikiem mniejszym niż 1,0 l - bo byłoby to kompletnie nieuzasadnione ekonomicznie, tworzyć za miliony silnik nie dość, że do napędu najmniejszych, czyli najmniej zyskownych aut to jeszcze do małej liczby - tylko najmniejszych modeli.

Dużo opłacalniej jest na potrzeby podstawowych Polo i Up programowo osłabić 1,0 do poziomu np. 70 KM.

 

Zapowiedź braku prac nad Dieslem mniejszym niż 1,6 - to samo, ile się tego sprzeda jeśli już teraz aż do klasy Golfa sprzedaje się miażdżąco więcej benzyn.

 

Nie zdziwię się natomiast jeśli po liftingu Passata zobaczę w ofercie 1,0. I taki to będzie odwrót :)

 

BMW zawsze były ciasne w swojej klasie, szczególnie z tyłu i mały bagażnik.

Taka jest prawda i dlatego totalnie zaskakuje mnie przestronnośc aktualnej trójki. Niebawem porównawczo zmierzę wnętrza F30, E60 i E39. Wrażenie jest takie jakby na długość wnętrza aktualna trójka wyprzedzała piątkę E60. Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież 3.0 + 3 turbiny to dokładanie ta sama filozofia co 1.0 turbo - downsizing. Zastępowanie mniejszym rozmiarem większego przy zachowaniu lub polepszeniu osiągów.

 

Ze skrajności w skrajność to by było np. z jednej strony 1.0 turbo, z drugiej powrót do 8.0 V16.

 

Ze skrajności w skrajność -3.0diesel na 3 turbinach,  a punktem wyjścia co oczywiste jest wolnossący  w tym przypadku diesel. Na przykładzie 5er, F10 M550d - E28 524d (d nie td).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś diesel nie miał roli zapierdalacza, stąd taka sytuacja, że dziś i większy i do tego jeszcze w sposób złożony doładowany. Odnośmy się raczej do wersji bazowych.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbin powinno byc tyle ile cylindrów i powinny byc w głowicy tuz nad zaworem wydechowym. Wszystkie powinny napędzać jadna lub dwie sprężarki. A taka mam fantazje.

A i zmienny stopień sprezania silnika, dawny patent saba.

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze skrajności w skrajność -3.0diesel na 3 turbinach,  a punktem wyjścia co oczywiste jest wolnossący  w tym przypadku diesel. Na przykładzie 5er, F10 M550d - E28 524d (d nie td).

Nie potrzebnie cofasz się o 30 lat wstecz. Chodzi o to, że np. poprzednie BMW 740d miało diesla V8, a obecne ma R6 z dwoma turbinami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki - mycie samochodu

Mobilny serwis który podjeżdża do mnie pod firmę

Do umycia całego samochodu zużywa 250ml wody

Przed

AE3CBDE0-B9DD-485D-8192-54970D1F8809_zps

 

1 godzinę później

 

4BB5FFB8-5010-4475-BE09-B3FF7B3E3E90_zps


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ahh różnica jest - fotograf jest d...

Jeszcze raz

Przed

3A741519-5581-4353-8744-3167B2F42858_zps

 

Po

 

31896CF7-5913-4FAA-B829-E273C8764312_zps


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki - mycie samochodu

Mobilny serwis który podjeżdża do mnie pod firmę

Do umycia całego samochodu zużywa 250ml wody

Przed

 

 

1 godzinę później

 

 

Jak oni myja samochod w 250ml wody?   :blink:

Ja do umycia zebow zuzywam pewnie wiadro 

Edytowane przez DawPi
Nie cytujemy zdjęć.

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zażartowałem sobie, bo dla mnie to auto już było czyste zanim umyte (wg. moich kryteriów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj w felgi do tej ładnej a4 :)

Kupłaki tyż ladne  :D  zapewne będą letnie, to i alusy będą.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj w felgi do tej ładnej a4 :)

To są alufelgi a te kołpaki mają służyć oszczędzaniu energi... jak ją odbierałem to człowiek od razu się pytał czy je zabrać czy zostawić :-) pod spodem siedzi coś takiego. Żadna rewelacja ale może być. Zdjęcie z sieci

 

ED8B166F-A7B6-4D7D-9FC7-6CFEA8D7FB01_zps

Edytowane przez switch107

nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bezwględnie bym to wywalił. Zaoszczędzisz litr paliwa na 2000 km, a klocki i tarcze możesz przegrzać przy ostrej jeździe.

O walorach estetycznych nawet nie wspomnę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje typy na dziś:

BMW X1

Audi A4 Kombi

VW passat kombi

Pegueot 3008

 

Trochę mnie zaskoczyłeś tym zestawieniem... A myślałeś o Volvo?

 

Ja osobiście uciekłem z Audi do S60. Silnik benzynowy 1.6 (T3) z oryginalnym volvowskim mapowaniem od Polestar. Zrobiło mu się prawie 190 kuniów, a średnie miejskie spalanie trzyma się na poziomie 8,6-8,8 l :) Przy 160 km/h w trasie w środku cisza. No i te fotele... :)


" Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest tylu idiotów " - S.Lem

" Naród wspaniały, tylko ludzie k_rwy " - Marszałek J.Piłsudski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślałem o Volvo XC 60 - ale jak na model schodzący z oferty, ceny są zaporowe za wersje które by mnie interesowały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto ci powiedział że schodzi z oferty? Z oferty wpadła 70-ka i 50-ka. XC60 to najlepiej sprzedający się SUV w segmencie, i prędzej by zaczęli robić tapicerkę z ceraty niż z niego zrezygnowali :D Jedyna zmiana, to lift który wskoczy lada chwila. W końcu muszą starszymi modelami nawiązać do flagowej (i najmłodszej) 90-ki.

 

A XC60 trzyma niestety równą cenę, ale warto dokładnie pokopać.. Też się nad nim zastanawiałem i rozbieżności między salonami sięgały 20 k PLN. Najlepsza oferta pochodziła z Poznania. 108 k netto za kinetic z bajerami (sensus, navi, bliss, głośnomówiący, wykończenie Ocean Race) w silniku D4 z MT.


" Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest tylu idiotów " - S.Lem

" Naród wspaniały, tylko ludzie k_rwy " - Marszałek J.Piłsudski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto ci powiedział że schodzi z oferty? Z oferty wpadła 70-ka i 50-ka. XC60 to najlepiej sprzedający się SUV w segmencie, i prędzej by zaczęli robić tapicerkę z ceraty niż z niego zrezygnowali :D Jedyna zmiana, to lift który wskoczy lada chwila. W końcu muszą starszymi modelami nawiązać do flagowej (i najmłodszej) 90-ki.

 

A XC60 trzyma niestety równą cenę, ale warto dokładnie pokopać.. Też się nad nim zastanawiałem i rozbieżności między salonami sięgały 20 k PLN. Najlepsza oferta pochodziła z Poznania. 108 k netto za kinetic z bajerami (sensus, navi, bliss, głośnomówiący, wykończenie Ocean Race) w silniku D4 z MT.

 

Lada chwila wchodzi nowa XC60-ka, żaden lift, tylko całkiem nowy model, rzeczywiście nawiązujący stylistyką do XC90.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto ci powiedział że schodzi z oferty? Z oferty wpadła 70-ka i 50-ka. XC60 to najlepiej sprzedający się SUV w segmencie, i prędzej by zaczęli robić tapicerkę z ceraty niż z niego zrezygnowali :D Jedyna zmiana, to lift który wskoczy lada chwila. W końcu muszą starszymi modelami nawiązać do flagowej (i najmłodszej) 90-ki.

 

A XC60 trzyma niestety równą cenę, ale warto dokładnie pokopać.. Też się nad nim zastanawiałem i rozbieżności między salonami sięgały 20 k PLN. Najlepsza oferta pochodziła z Poznania. 108 k netto za kinetic z bajerami (sensus, navi, bliss, głośnomówiący, wykończenie Ocean Race) w silniku D4 z MT.

 

 

nikt mi nie powiedział - to ogólnie znany fakt. zastępuje go nowy model a nie lifting, więc to będzie zupełnie inne auto. Aktualne jest produkowane od wielu lat i jego projekt deski, czy system infotainment trąci nieco myszką. konfiguracja którą podałeś dla mnie nie jest odpowiednia - bo szukam benzyny z automatem, a w tym przypadku Volvo proponuje tylko bardzo mocne silniki co znacząco podnosi cenę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.