Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Diesel ile Seat daje rabatu od cennika?

Musiałbym sprawdzić na zamówieniu ale do Cupry dają najniższy rabat i jak dobrze pamiętam dostaliśmy 5%


Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos opon (sezonowe vs całoroczne). Taka ciekawa obserwacja...

Ten weekend jest przykładem jak można się przejechać na sezonówkach - zauważyłem, że bardzo dużo kierowców zdążyło pozakładać letnie i zwłaszcza wczoraj (dzisiaj trochę też) mieli olbrzymie problemy na drodze (poślizgi, nie mogli ruszyć czy widać było jak płyną sinusoidą po drodze).

Niestety wiosna i jesień zaczynają być takimi okresami, gdzie w ciągu tygodnia ma się deltę temperatury rzędu 30*C (od niemal +20*C do -10*C) z mocnymi opadami śniegu i wtedy opony całoroczne pozwalają zachować dużo większe bezpieczeństwo na drodze niż celowanie kiedy jakie sezonówki założyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od czasu gdy używam dobre całoroczne to uważam opony sezonowe za nonsens. No chyba, że absolutnie topowe a zależy nam na o kilka % lepszych parametrach na śniegu przy zimowych i suchym oraz wodzie przy letnich.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Ja od czasu gdy używam dobre całoroczne to uważam opony sezonowe za nonsens. No chyba, że absolutnie topowe a zależy nam na o kilka % lepszych parametrach na śniegu przy zimowych i suchym oraz wodzie przy letnich.

To co napisałeś, jest bardzo ciekawe. A jakie konkretnie całoroczne możesz polecić, w sensie marka i model?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko dwie. Goodyear Vector 4seasons, koniecznie Evo2, Michelin CrossClimate. Ja wolę GY.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Tylko dwie. Goodyear Vector 4seasons, koniecznie Evo2, Michelin CrossClimate. Ja wolę GY.

Dzięki za info :-) Muszę bliżej przyjrzeć się tematowi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

codo wielosezonówek to racja ale wymiana zimowych na letnie po pierwszym cieplejszym dniu to jakieś chore kombinowanie. Kuzyn jest wulkanizatorem więc jest w centrum tematu, nie raz mówił, że ludzie myślą, że jak pojeżdżą tydzień na zimówkach w temp +10 to nagle im opony znikną  :lol:  ja kierowcą jestem od 10 lat, po tym świecie chodzę od niecałych 30 lat i czy mi się wydaje, czy ludzie nawet starsi ode mnie nie wiedzą jak wygląda nasz klimat? Śnieg w marcu to chyba nie jest anomalia  ;) i te tytuły z artykułów - "marzec, -10 i atak arktycznej zimy"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko dwie. Goodyear Vector 4seasons, koniecznie Evo2, Michelin CrossClimate. Ja wolę GY.

GY lubi zabkowac


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesel wiec nie powiesz mi czy te ich 0% fabrycznego finansowania faktycznie jest 0%? Tez masz u siebie 4 lata gwarancji? Dokładnie na co te 4 lata i czy jest jakiś haczyk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko dwie. Goodyear Vector 4seasons, koniecznie Evo2, Michelin CrossClimate. Ja wolę GY.

Dorzucę Vredestein Quatrac 5.

Opona starszego typu, oparta na oponie zimowej, ale bardzo zrównoważona. Założyłem prawie 3 lata temu do samochodu żony i nie ma różnicy między sezonowymi, a zima ani lato nas nie zaskoczy

 

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech jest obowiązek każdy z oznaczeniem M+S w warunkach zimowych, co jest wskazane ustawą a także przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Standardowo wszyscy mają te opony w okresie październik- Wielkanoc, więc nie ma tu problemu że ktoś po ciepłym marcowym dniu założy opony letnie. Ostatnio wprawdzie jeździłem na oponach całorocznych chyba z 10 lat temu i nie byłem zadowolony. Testy które widziałem też zawsze pokazują przewagę opon sezonowych, być może ona się zmniejsza, jak to wyżej piszą koledzy...

Edytowane przez Krzysiek16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech nie ma tez obowiązku jazdy na światłach.

 

 

Arktyka dla chodzących teraz w dziurawych spodniach i skarpetkach stópkach :lol:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech nie ma tez obowiązku jazdy na światłach

I słusznie. Właściwie Polska, obok krajów skandynawskich jest jednym z nielicznych krajów na świecie w którym taki przepis obowiązuje. W Polsce była cała kampania społeczna promującą jazdę na światłach cały dzień, jakiś mnie nie dziwiło że sponsorowały ją koncerny sprzedające paliwo, producenci żarówek itp. Po wprowadzeniu przepisów liczba wypadków i ofiar wzrosła, no ale liczy się pieniądz, nie ludzie. W Austrii też wprowadzono ten przepis, oczywiście liczba wypadków wzrosła i szybko (po dwóch latach) wycofano się z tego - liczba wypadków zmalała.

Wolałbym żeby kierowcy wyłączyli światła a włączyli myślenie...

Edytowane przez Krzysiek16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesel wiec nie powiesz mi czy te ich 0% fabrycznego finansowania faktycznie jest 0%? Tez masz u siebie 4 lata gwarancji? Dokładnie na co te 4 lata i czy jest jakiś haczyk?

Co do finansowania nie mam pojęcia.

Podobno mamy 4 lata gwarancji na wszystko a czy są jakieś haczyki to się okaże ;)


Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając jeszcze do opon całorocznych dodam tylko od siebie że od lat jeżdżę na nokianach i te opony, obecnie nokian weatherproof mogę polecić każdemu.

Nie zawodzą ani na śniegu w porze zimowej ani w warunkach letnich.

 

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GY lubi zabkowac

Jak masz wyrąbane zawieszenie to tak...i rozjechaną geometrię... ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W BMW 5 E60 RWD opony były poząbkowane po 10 kkm. Każde opony. A serwis mówił, że ten typ tak ma i nic się nie poradzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wyrąbane zawieszenie to tak...i rozjechaną geometrię... ;)

Piepszysz.... :-)))))


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W obecnym klimacie w PL i przy dobrym odśnieżeniu w dużych miastach i na drogach krajowych/ekspresowych zamieniłem zimówki na całoroczne wiec na wachniecia temp jesienią i wczesną wiosna jestem przygotowanym. W sezonie letnim zmieniam na letnie. Dalej mam 2 komplety tylko zimówki przy lekkiej zimie (mieszkam w Warszawie) przy mokrej/suchej drodze asfalcie gorzej sie sprawują niż całoroczne to samo jak w nocy jest -5 a w dzień +15 czyli w okresach przejściowych. Natomiast latem w wyższych temp. Całoroczna nie umywa się do letniej.

Dlatego pozostałem przy 2 kompletach tylko mieszkając w dużym mieście a nie w górach typowe zimowki nie są mi potrzebne.

Edytowane przez disaster3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech nie ma tez obowiązku jazdy na światłach.

 

co nie zmienia faktu, że dużo ludzi i tak jeździ na światłach - z własnej woli czy dlatego, że samochody są teraz (chyba obligatoryjnie) wyposażone w światła do jazdy dziennej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W BMW 5 E60 RWD opony były poząbkowane po 10 kkm. Każde opony. A serwis mówił, że ten typ tak ma i nic się nie poradzi.

W W204 serwis MB też mi tak mówił. Kiedyś wracając taksówką pożaliłem się taksówkarzowi że mam taki problem. Polecił mi serwis w Wawie na Kole żebym podjechał. Gość w serwisie od razu odpowiedział - tolerancje fabryczne są zbyt duże - ustawimy według naszych danych geometrię. Działało po tym bez problemu i nie musiałem co 30kkm wyrzucać opon. Co ciekawe badanie geometrii pokazywało wszystko na zielono a opony z jednej strony były wycięte o na jednej stronie ząbki. Tyko lewa tylna opona była Ok :-)

Edytowane przez switch107

nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przed ta zima kupilem caloroczne michelin crossclimate i jestem zadowolony poki co. Na sniegu zachowuja sie jak zimowe ze sredniej polki, na mokrym asfalcie super przyczepne, w lecie jeszcze nie jezdzily to niewiem.

Edytowane przez siruspan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.