Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

(...)

Wiele osób mogłoby być zdziwionych, gdyby zobaczyli jak słabo na torze spisują się: Audi RS6, Mercedes S63 amg, Mustang GT czy Mazda MX-5.

Pewnie masz sporo racji, ale taka opinia musi uwzględniać umiejętności kierowcy, które na torze są fundamentalne.

Ja uważam, że nie jeżdżę źle, ale nie mam złudzeń - na torze średnio doświadczony rajdowiec objechał by mnie Octavią RS nawet gdybym siedział w GT-R... :wacko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, wielu może myśli, że skoro RS6 jest szybkie na prostej to na torze też ale pewnych rzeczy nie da się oszukać czy pogodzić. A rozrząd desmodromiczny fajnie wygląda ale kiedyś spędzał sen z powiek posiadaczy Ducatów, teraz pewnie mechanicy ogarniają temat. Taka cena wyjątkowości   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te nowe octavie RS calkiem fajne sa i skubane leca 250km/h.

 

Co do ubezpieczenia znizek to warto pamietac ze to dziala tylko u jednego ubezpieczyciela, jak sie bedzie chcialo kiedys w przyszlosci zmienic to policza nowe znizki od ostatniej szkody.

 

W temacie aut amerykanskich to najwazniejsza jest automatyczna skrzynia biegow. W pracy mam teraz dziewczyne ze stanow, ktora nigdy nie jezdzila manualem i nie potrafi jezdzic takim samochodem. Miala teraz problem z naprawa samochodu bo dealer powiedzial, ze nie ma zastepczego z automatem i zostala bez auta na pare dni.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te nowe octavie RS calkiem fajne sa i skubane leca 250km/h.

Wiem bo mam :)

 

Co do ubezpieczenia znizek to warto pamietac ze to dziala tylko u jednego ubezpieczyciela, jak sie bedzie chcialo kiedys w przyszlosci zmienic to policza nowe znizki od ostatniej szkody.

Dobra rada !

 

 

Edytowane przez BraWo100

Seiko_BM + GW-9200 + GW-M5610 + Citizen_CB0011-18E + DAMASKO_DC_56 = WNM :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz łatwiej kupić BMW w automacie niż w manualu. Zresztą to tylko przykład, teraz praktycznie wszędzie automaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, w hot-hatchach posucha z automatami.

Focus RS, Hyundai I30N, Civic Type-R czy Peugeot 308 GTI dostępne są tylko z manualami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umiejętności umietnościami, ale   S63 Rs6, M5 z założenia same w sobie nie sa zwinnymi autami torowymi.

Co do spalanie przy róznych predkosciach, na YT jest filmik z octawia RS, poszukam go później i wstawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz na parę dni nowego golfika z zabójczym silnikiem 1.0tsi, niestety manual ale bardzo fajne autko. Fajna wersja wyposażenia już z dotykowym ekranem nawigacji i kamerą cofania. Pocieszne autko, nie wiem jaka cena w salonie, ale podoba mi się takie na miasto w sam raz.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specyfika amerykańskiej motoryzacji.  Dla przecietnego uzytkownika auto miekko zawieszone, dostosowane do pokonywania rownych miedzystanowych dróg czy miejskiego cruisingu itd. Komfort, wygodna, zeby się nie wylała cola z kubka i nie rozsypał hamburger.

Mam wrażenie, że takie nieodosobnione opinie biorą się z obrazu amerykańskiej motoryzacji czerpanego z seriali typu Kojak lub filmów typu Naga broń :) Wyjazd za ocean szybko prostuje te stereotypy. Oczywiście w USA jest umiłowanie komfortu i przestrzeni za kółkiem. Oczywiście też zamożni ludzie kiedy chcą mieć szpanerską wyścigówkę to kupują 911 i nie twierdzą, że lepiej prowadzi się Mustang czy Camaro :) Przeładowywanie aut mocą typu Hellcat to inny rodzaj "hobby" które w EU nie ma takiej tradycji czy zasięgu. To po prostu lokalny folklor taki jak w EU auta francuskie czy hiszpańskie, których za oceanem nie ma ( ja nie widziałem, a przejechałem kilkanaście tys. km).

 

Wielu zdziwiłoby się jak dużo w USA jeździ aut klasy średniej czy średniej wyższej, podobnie jak w EU, z tym że tu przewaga Japończyków i Koreańczyków nad Niemcami jest miażdżąca. To co nas różni to u nich w zasadzie nie ma segmentu A, natomiast B jest totalnie niszowy. No i mają swoje suvy oraz pickupy, ale to zazwyczaj są nowe lub prawie nowe auta - naprawdę trudno w nich zobaczyć wannę na kółkach ;) Albo inaczej - u nas takich wanien tez jest całkiem sporo: od L.Cruisera V8 przez pajero po L200 i Hiluxa. O dostawczakach nie wspomnę.

 

Dlatego taki protekcjonalizm względem amaerykańskiej szeroko rozumianej kultury motoryzacyjnej to jakby sie właściciel Alcatela nabijał z Appla ;)

 

Przy okazji piko recenzja:

https://www.chrysler.com/build.pacifica.2018#/packages/zipcode/12345/vehicle/CUC201805/ccode/CUC201805RUCT53A/llp/2DP/options/ERC,DFH,TV1,WPD,AL,UAV,Z1A,SDC,X7,PXR,27P,CEQ,APA

czymś takim jeździłem kilka tyg. Genialny samochód, V6, średnie spalanie (auto mocno wyładowane 4 os 4 duże walizki, kupa gratów, kilka zrzewek wody) - 8,5l/100km! Auto wyposażone prawie max włacznie z wentylacją, wszystkim w elektryce, świetnym audio z radiem satelitarnym i bezbłędną nawigacją. Bardzo dobrze (aż za dobrze) wyciszone, jeździło jak przyklejone do drogi. Funkcjonalnie mistrzostwo świata, nie znam SUVa bardziej praktycznego. Jedyne czego mu brakowało żebym sobie ściągnął taki do PL to brak 4x4 (szkoda, bo w 300m Chrysler taki napęd oferuje). Ale jesli ktoś nie jeździ w góry zimą, to zachęcam - nie kupuj Kodiaka, ściagnij sobie Pacificę! ;)

 

Edit: jeszcze świetna 9G skrzynia, nie pamiętam, ale chyba gdzieś czytałem, że to ta sama co w MB. Mankament - brak trybu manual (zmiana pokrętłem jak w Jaguarze, łopatek tez nie ma), co utrudnia wymuszane hamowanie silnikiem.

Edytowane przez Valygaar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam nowa Pacifica to świetne auto. Valygaar, skrzynia biegów też mnie miło zaskoczyła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9 biegowy automat obnizy spalanie nawet w takim kiosku jak Pacyfika z 3.6 v6. Były też w tym trasy (skoro mowa o walizkach ,które oczywiście też swoje waza).

Dla porównania Town &Country'14 również z 3.6 v6 niecałe 290KM, 6b automat w polskich warunkach , trasa 9/10, miasto 13/14.

 

 

Filmik o spaleniu Ocrawi rs. Przejrzałem go ponownie i nie będzie jednak miarodajny bo obroty nie wzrastają https://m.youtube.com/watch?v=4npEmGSpRR8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, Pacifica to żaden SUV tylko kiosk, prawidłowo to określiłeś.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz w 1.0tsi mam srednie 9l ale to przez to ze w tygodniu duzo korkow, jutro zrobie jakas traske 200km i zobaczymy jakie bedzie. Srednie z pierwszych 1,5kkm mam 6,9l. 

Mega fajny bajer to aktywny tempomat, ktory jak mi sie wydaje ma tez wplyw na start/stop, bo w korku za kazdym razem jak auto przede mna ruszalo to sam uruchamial silnik. 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

M'ki to tak na prawde tylko na tor samochody, nie licząc nowej M5 która ma już napęd na 4 łapy i da się tym jeździć normalnie po mieście....

Sporo jeżdżę M4, jest w rodzinie, pod ręką, jeździłem tez innymi M u dealera, więc mam porównanie i Pozwolę sie nie zgodzić z ta opinia. Można jeździć w sposób do jakiego M zostało stworzone ale spokojnie da sie normalnie nim poruszać do czasu jak nie ma lodu na drodze albo dużego mrozu kiedy i asfalt i opony zimne. Zreszta jeździ trochę M po mieście i nie tylko, przynajmniej w Krakowie.

Teraz łatwiej kupić BMW w automacie niż w manualu. Zresztą to tylko przykład, teraz praktycznie wszędzie automaty

W przypadku M4 manual jest w standardzie ale chyba nikt takiej konfiguracji nie kupuje. Najlepiej sie sprawdza dwusprzeglowa DSG, dopłata to niestety kilkanaście tys..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko w Krakowie, w Polsce jezdzi sporo eMeki. Chyba nawet wiecej niz wyjechalo z fabryki :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sporo jeżdżę M4, jest w rodzinie, pod ręką, jeździłem tez innymi M u dealera, więc mam porównanie i Pozwolę sie nie zgodzić z ta opinia. Można jeździć w sposób do jakiego M zostało stworzone ale spokojnie da sie normalnie nim poruszać do czasu jak nie ma lodu na drodze albo dużego mrozu kiedy i asfalt i opony zimne. Zreszta jeździ trochę M po mieście i nie tylko, przynajmniej w Krakowie.

 

W przypadku M4 manual jest w standardzie ale chyba nikt takiej konfiguracji nie kupuje. Najlepiej sie sprawdza dwusprzeglowa DSG, dopłata to niestety kilkanaście tys..

 

 

M4 nie jeździłem, al bliźniacze M3 z pakietem competition na 20'' felgach niezbyt nadawało się na dziurawe lokalne drogi, nie mówiąc o kostce brukowej w mieście. Za to M2 jest IMO pełnoprawnym samochodem codziennego użytku, nie wybija plomb z zębów, ani nie reaguje jadowicie na wciśnięcie pedału gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poleci ktoś dobry zakład lakierniczy w okolicach Warszawy, który nakłada paramagnetyczną farbę zmieniającą kolor pod wpływem napięcia?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

M4 nie jeździłem, al bliźniacze M3 z pakietem competition na 20'' felgach niezbyt nadawało się na dziurawe lokalne drogi, nie mówiąc o kostce brukowej w mieście. Za to M2 jest IMO pełnoprawnym samochodem codziennego użytku, nie wybija plomb z zębów, ani nie reaguje jadowicie na wciśnięcie pedału gazu.

Felgi w M competition pack są rewelacyjne..

 

M2 do miasta super, M3 mój faworyt, M4 rasowy zbój, M5 lepsza trakcja, seria 8 była prezentacja w ub tyg w Warszawie.. Wszystkie fajne :)

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem i jeżdżę każda M, m2 chyba najlepsza do miata, kwestia przyzwyczajenia i ogarnięcia auta... Dzisiaj jechałem x5 m i też się fajnie jeździło... Nowa x5 jest świetna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tymczasem w Rosji

 

 

Nieźli są ale w Radomiu też tak pewnie potrafią ;)

 

No i dzięki temu ktoś kto uparł się że kupi tylko "w dobrej cenie" znalazł swój wymarzony samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poleci ktoś dobry zakład lakierniczy w okolicach Warszawy, który nakłada paramagnetyczną farbę zmieniającą kolor pod wpływem napięcia?

 

 

 

Przecież to fake, taka farba nie istnieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to fake, taka farba nie istnieje.

Ale trzeba przyznać, że konfiguratory mogłyby mieć takie realistyczne wizualizacje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W istocie, zimne opony w BMW M to lekka porażka, nim rozgrzeję je na Nurburgring, to ze 3 razy zdążę bandę zaliczyć. Ale od czego jest przycisk Y na padzie :-)


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.