Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

ja zaczynałem od 2.0 115km i po przesiadce do 2.8 zacząłem wolniej jeździć  ;)  przynajmniej tam, gdzie jest ryzyko, że komuś coś zrobię 

Ale wiadomo, jak ktoś jeździł zajechanym 1.6 i deptał a auto nie jechało i po przesiadce do czegoś mocniejszego (i zdrowego) dalej będzie deptał w ten sam sposób to prosta droga do wypadku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi BMW np nowa 3-jka się bardzo podoba. Generalnie 3-jki od BMW były zazwyczaj udane stylistycznie o super proporcjach. Z innymi modelami było już znacznie gorzej a najgorzej chyba 7-mką której przynajmniej 3 generacje zasługują na to aby stawać  w szranki z Multiplą. Potwierdzam obserwacje Kiniola odnośnie zachowania kierowców tej marki. Ale to już wypowiadałem się wielokrotnie. Sama marka nic temu winna, że akurat przyciąga kompletnych idiotów za swoje stery i to nie tylko w Polsce. Kierowcy BMW mają równie złą reputację na całym świecie a ostatnio się dowiedziałem, że nawet w Chinach :D

Ale pomijajac to być może auta są naprawdę dobre ? No co prawda 7-mką nigdy nie jechałem jako kierowca ale już wszystkimi pozostałymi tak ( starsze generacje oraz te w okolicach 2006-2014r ) nie jakieś wersje M i najbogatsze za pół miliona złotych ale takie średnio skonfigurowane z benzynami i dieslami. BMW1, X1, 3jki, 3jka w cabrio, 5-tka od Bangle. Napiszę tak. Bardziej przewartościowanej marki nigdy nie widziałem. Zarówno wykończenie wnętrz jaki właściwości jezdne niczym nie powalają na tle konkurencji. Myślę, że fani BMW swoje opinie o wyższości aut tej marki nad innymi biora jeszcze z czasów E36 gdy faktycznie auta tej marki wyróżniały się na tle konkurencji ale świat idzie do przodu i dzisiaj równie dobrze drogi trzyma się głupi Seacik a układ kierowniczy ma nawet bardziej bezpośredni. Wykończenie wnętrz także niczym nie powala jest zupełnie przeciętne a nawet słabe jeśli brać pod uwagę ceny aut.

Ogólnie każda moja jazda BMW była rozczarowaniem bo dużo sobie obiecuje zawsze po pojazdach tej marki. Moim zdaniem marka jest tak dobra jak najsłabsze modele w jej ofercie. Nie sztuką jest zrobić dobre auto za pół miliona.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sopocki Monciak i kierowca w hondzie rozjeżdzął ludzi, Warszawa kobieta mercedesem wjechała do przejścia podziemnego narażajac ludzi na utrate zdrowia i życia, Żory kierowca w toyocie wjechał w tłum itd ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@QuadrifoglioVerde

Dlatego mnie bardzo cieszy, że Infiniti wycofuje się z Polski i przez ostatnie pół roku cena Q50 poleciała z 155 000 na jakieś 128 000 :D Zdecydowanie wole mieć średnio wyposażone Infiniti niż gołego Niemca tylko po to żeby mieć fajniejszy znaczek.

 

A najchętniej to bym Stingera kupił ale budżetu w firmie braknie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@QuadrifoglioVerde

 

Dlatego mnie bardzo cieszy, że Infiniti wycofuje się z Polski i przez ostatnie pół roku cena Q50 poleciała z 155 000 na jakieś 128 000 :D Zdecydowanie wole mieć średnio wyposażone Infiniti niż gołego Niemca tylko po to żeby mieć fajniejszy znaczek.

 

A najchętniej to bym Stingera kupił ale budżetu w firmie braknie :P

 

Także mnie zainteresowała promocja Infiniti które wycofuje się z Europy. Za 128tys takie auto to jest coś. Ale jak będzie z serwisem i częściami ? Jak ubezpieczyciele będą taktować tą markę ( koszty ubezpieczenia ) . Sporą utratę wartości mamy zapewnioną niestety.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zaczynałem od 2.0 115km i po przesiadce do 2.8 zacząłem wolniej jeździć  ;)  przynajmniej tam, gdzie jest ryzyko, że komuś coś zrobię 

Ale wiadomo, jak ktoś jeździł zajechanym 1.6 i deptał a auto nie jechało i po przesiadce do czegoś mocniejszego (i zdrowego) dalej będzie deptał w ten sam sposób to prosta droga do wypadku

 

Widzisz, na każdego działa to inaczej. Jeden pomimo posiadanej mocy pojedzie rozsądnie, a u drugiego, który ma świadomość że "ma czym", spowoduje bardziej brawurową i agresywną jazdę.

 

 

Mi BMW np nowa 3-jka się bardzo podoba. Generalnie 3-jki od BMW były zazwyczaj udane stylistycznie o super proporcjach. Z innymi modelami było już znacznie gorzej a najgorzej chyba 7-mką której przynajmniej 3 generacje zasługują na to aby stawać  w szranki z Multiplą. Potwierdzam obserwacje Kiniola odnośnie zachowania kierowców tej marki. Ale to już wypowiadałem się wielokrotnie. Sama marka nic temu winna, że akurat przyciąga kompletnych idiotów za swoje stery i to nie tylko w Polsce. Kierowcy BMW mają równie złą reputację na całym świecie a ostatnio się dowiedziałem, że nawet w Chinach :D

Ale pomijajac to być może auta są naprawdę dobre ? No co prawda 7-mką nigdy nie jechałem jako kierowca ale już wszystkimi pozostałymi tak ( starsze generacje oraz te w okolicach 2006-2014r ) nie jakieś wersje M i najbogatsze za pół miliona złotych ale takie średnio skonfigurowane z benzynami i dieslami. BMW1, X1, 3jki, 3jka w cabrio, 5-tka od Bangle. Napiszę tak. Bardziej przewartościowanej marki nigdy nie widziałem. Zarówno wykończenie wnętrz jaki właściwości jezdne niczym nie powalają na tle konkurencji. Myślę, że fani BMW swoje opinie o wyższości aut tej marki nad innymi biora jeszcze z czasów E36 gdy faktycznie auta tej marki wyróżniały się na tle konkurencji ale świat idzie do przodu i dzisiaj równie dobrze drogi trzyma się głupi Seacik a układ kierowniczy ma nawet bardziej bezpośredni. Wykończenie wnętrz także niczym nie powala jest zupełnie przeciętne a nawet słabe jeśli brać pod uwagę ceny aut.

Ogólnie każda moja jazda BMW była rozczarowaniem bo dużo sobie obiecuje zawsze po pojazdach tej marki. Moim zdaniem marka jest tak dobra jak najsłabsze modele w jej ofercie. Nie sztuką jest zrobić dobre auto za pół miliona.

Znam przypadek kierowcy, który przez co najmniej ładnych parę lat jeździł audi. Zawsze z salonu, 2-3 lata i zmiana na kolejny model. Ostatnio kupił jednak BMW i stwierdził, że nie chce już innego auta.

Co kto lubi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Także mnie zainteresowała promocja Infiniti które wycofuje się z Europy. Za 128tys takie auto to jest coś. Ale jak będzie z serwisem i częściami ? Jak ubezpieczyciele będą taktować tą markę ( koszty ubezpieczenia ) . Sporą utratę wartości mamy zapewnioną niestety.

Infiniti to Nissan tak naprawdę i deklarują, że dopóki będzie gwarancja, to autami zajmować się będą. Na początku roku mój ojciec się przymierzał do Q50 i muszę powiedzieć, że w aucie czułem się bardzo dobrze, Nieźle wykończone, wygodne, ergonomiczne. Bazowy silnik 2L i 211 koni i to bodajże w benzynie a nie dieslu, robi robotę w tej kwocie. 

 

Ubezpieczenie mnie w sumie nie interesuje, bo to jest po stronie pracodawcy :) a co do wartości. No powiem Ci, że nie jestem w 100% pewien czy tak bardzo stracą. Z jednej strony owszem, nie będzie dealera w Polsce, z drugiej to są ostatnie, salonowe sztuki, nie tylko w Polsce ale i w Europie bo Infiniti będzie teraz tylko Stany/Azja. Gdyby kupować za cenę, którą dawali normalnie, tutaj rzeczywiście, ale przez 6 miesięcy ścięli 27k z ceny, to jest prawie 20%. Jest jeszcze kwestia ile da się zbić z tego co teraz pokazują w reklamach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W infiniti 2.0 pb oraz 2.2 on to doładowane silniki mercedesa, które są na rynku od lat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ogólnie infiniti dość mocno romansuje z Mercedesem. W Q30 szczególnie to widać :) Ten sam design na zegarach, sterowanie fotelem na drzwiach itd. itd :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, każdy z Rolkiem jest burakiem, który chce szpanować przed innymi, jak ktoś założył Instagrama to na pewno po to żeby pokazać d*pę, a kierowcy kupują BMW bo zwalnia ich to z używania kierunkowskazów i mogą jeździć jak idioci.

 

 

Kolego Ceteth, spróbuj soczku z buraków, tak na poprawienie stanu umysłu. Może przestaniesz wtedy powielać takie bzdurne opinie <_< U mnie w domu podawany codziennie świeży do śniadania.

 

A w nagrodę u Kruka będziesz mógł kupować topowe Rolki bez kolejki :)

64bb3db08e973a91aea0b20905afe352.jpg

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, przeczytaj najpierw poprzednie wypowiedzi, zrozumiesz skąd moja :) 

Było to ironizowanie w odpowiedzi na generalizowanie, że kierowcy BMW to idioci i jeżdżenie/posiadanie BMW to stan umysłu. Ledwie kilka tygodni temu sam zachwycałem się Twoim Rolkiem w BierHalle :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, przeczytaj najpierw poprzednie wypowiedzi, zrozumiesz skąd moja :) 

 

Było to ironizowanie w odpowiedzi na generalizowanie, że kierowcy BMW to idioci i jeżdżenie/posiadanie BMW to stan umysłu. Ledwie kilka tygodni temu sam zachwycałem się Twoim Rolkiem w BierHalle :P

Setki razy powtarzany mit, frazes czy slogan i ludziska zaczynają myśleć, że to się dzieje naprawdę ;) A My, którzy się znamy na samochodach czy zegarkach, nie powinniśmy karmić tych, którzy łykają takie banalne teksty.    


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy na forum zegarkowym, więc byłem przekonany, że nawet wyrwana z kontekstu wypowiedź jest na tyle przerysowana żeby nie brać jej serio :P

A do soku z buraka od dziecka mam uraz :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy na forum zegarkowym, więc byłem przekonany, że nawet wyrwana z kontekstu wypowiedź jest na tyle przerysowana żeby nie brać jej serio :P

 

Nie biorę tego na serio :)

 

A do soku z buraka od dziecka mam uraz :P

I dlatego masz tak bladą cerę ;)


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mi BMW np nowa 3-jka się bardzo podoba. Generalnie 3-jki od BMW były zazwyczaj udane stylistycznie o super proporcjach. Z innymi modelami było już znacznie gorzej a najgorzej chyba 7-mką której przynajmniej 3 generacje zasługują na to aby stawać w szranki z Multiplą...

 

2106a813b6f1db3b3992b97276ebe9ea.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam BMW, już czwarte w życiu, czyli właśnie dowiedziałem się, że jestem idiotą. Cenna wiedza.

 

 

Nie martw się, też przez pewien czas byłem idiotą ;)  


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od osmiu lat mam (mam, bo jeżdżę nim raczej sporadycznie) Infiniti G37 Coupe.

Kupiłem bo wtedy design, wyposażenie i osiągi były ponadprzeciętne, a także dlatego, że w momencie zakupu dostałem 20% upustu. Nie robią więc na mnie wrażenia oferowane obecnie rabaty.

Nie robi także wrażenia obawa przed utratą autoryzowanego serwisu bo autoryzowany serwis Infiniti (przynajmniej w Warszawie)to totalne nieporozumienie.Pozycjonując markę Infiniti w segmencie premium oczekiwał bym także, a może przede wszystkim serwisu premium.Jest on jednak czasami śmieszny ale... niewesoły. Sam proces umówienia auta do serwisu wymagał (w czasie przeszłym bo pierwszego dnie po upływie gwarancji przeniosłem auto do Nissana)kilkunastu telefonów i 2-3 tygodni oczekiwania. Pierwszy przegląd zajął mechanikom 8 (słownie osiem) dni bo... "auto nietypowe", dla wyjaśnienia kupione w tym samym salonie. Z ciekawostek serwisowych: akumulator padł po trzech dniach - niestety nie ma możliwości objęcia takiej usterki gwarancję, korozja na klapie bagażnika przy listwie chromowanej pojawiło się po 5 miesiącach od zakupu niestety Infiniti nie ma możliwości pozytywnego rozpatrzenia reklamacji bo "nie mają pewności co do okoliczności powstania ogniska korozji" proponowany koszt naprawy - 4 000 złotych (naprawy ! a nie wymiany klapy); samochód przyjęty do serwisu w piątek (serwis nie jest w stanie zaoferować auta zastępczego), niestety "nie wyrobią się chłopaki na sobotę ale w poniedziałek na setkę będzie", rzeczywiście dali radę na poniedziałek rano wprawdzie auta nie udało się umyć ale za to wykonali jazdą próbną - 335 kilometrów; zalany olejem dywanik "pan wie to niechcący, pan sobie jakoś upierze"; etc. Być może coś się zmieniło w ostatnich latach ale ja unikam nawet zbliżania się do Krasnobrodzkiej.

Nie należy więc zbyt martwić się brakiem autoryzowanego serwisu.

Na plus jest to że po ośmiu latach i 120000 km przebiegu nie było żadnej większej usterki mechanicznej.

Różnica w cenie pomiędzy Stanami a list price w Polsce to około 40%. Z częściami może byc pewien kłopot (części do wersji europejskiej nie pasują do wersji amerykańskiej) ale jestem przekonany że łatwiej jest sprowadzić z ameryki niż czekać 22 tygodnie (po wpłacie zaliczki)na element w oficjalnej dystrybucji Infiniti w Polsce. Ten argument nie jest kierowany do czekających w kolejce na Submarinera :)

Nie sądzę by wycofanie się infiniti z Polski bardzo zmieniło sytuację. Myślę że ponad połowa aut tej marki pochodzi z importu z USA a na autoryzowany serwis nie ma co liczyć.

A Q50 za 128tyś - brzmi nieźle ale chyba zostanę przy autach pochodzących od koncernów indyjskich...i może nikt nie zarzuci mi w ten sposób że mam przypadłości kierowcy BMW

Edytowane przez Pan Tarhei

jedyną stałą cechą rozwoju jest zmiana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak właściwie ma się cena katalogowa auta do ceny transakcyjnej, szczególnie w przypadku marek premium i aut pow. 75-100 tys euro?

 

Wychodzimy np. Do salonu bmw i konfigurujemy 760Li v12 , wychodzi nam list preis 202 000 euro. Ile trzeba zapłacić finalnie?

 

Skąd się bierze mnóstwo ofert na tego typu auta, zaledwie roczne i do 20 tyś km przebiegu, za pół ceny list preis?

 

Czy spadek ceny to 50% w rok za praktycznie nowe auto, czy może list preis na dzień dobry jest obniżony o np.25%?

 

https://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-760i-xDr-V12-20z-4xSitzlüf.F-TV/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-24_,frn:2013,ful:petrol,cncx:15,mlx:125000,pwn:338,stx:7,dmg:false/pg:vipcar/278509525.html

 

 

https://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-760-M-Li-xDrive-Fond-E.-Sky-Lounge-UPE/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-24_,frn:2013,ful:petrol,cncx:15,mlx:125000,pwn:338,stx:7,dmg:false/pg:vipcar/277273125.html

 

https://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-M-760Li-xDrive-MANUFAKTUR-NP-212.600EUR/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-24_,frn:2013,ful:petrol,cncx:15,mlx:125000,pwn:338,stx:7,dmg:false/pg:vipcar/269389522.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak. Bardziej przewartościowanej marki nigdy nie widziałem. Zarówno wykończenie wnętrz jaki właściwości jezdne niczym nie powalają na tle konkurencji. Myślę, że fani BMW swoje opinie o wyższości aut tej marki nad innymi biora jeszcze z czasów E36 gdy faktycznie auta tej marki wyróżniały się na tle konkurencji ale świat idzie do przodu i dzisiaj równie dobrze drogi trzyma się głupi Seacik a układ kierowniczy ma nawet bardziej bezpośredni. Wykończenie wnętrz także niczym nie powala jest zupełnie przeciętne a nawet słabe jeśli brać pod uwagę ceny aut.

 

Ogólnie każda moja jazda BMW była rozczarowaniem bo dużo sobie obiecuje zawsze po pojazdach tej marki. Moim zdaniem marka jest tak dobra jak najsłabsze modele w jej ofercie. Nie sztuką jest zrobić dobre auto za pół miliona.

Co do pierwszej części wypowiedzi, to jaką konkurencję masz na myśli i które modele, z którymi porównujesz?

 

Co do drugiej części wypowiedzi oceniasz to jak dobra jest np. Mercedesa S-klasa, po tym jak wygląda A-klasa w bazowej wersji?

Przecież producenci marek premium fokusuja się na innych modelach, niż producenci marek budżetowych, a że przy okazji można zarobić w innych segmentach, to czemu nie. Niech klient świadomie też wybiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak właściwie ma się cena katalogowa auta do ceny transakcyjnej, szczególnie w przypadku marek premium i aut pow. 75-100 tys euro?

Wychodzimy np. Do salonu bmw i konfigurujemy 760Li v12 , wychodzi nam list preis 202 000 euro. Ile trzeba zapłacić finalnie?

Skąd się bierze mnóstwo ofert na tego typu auta, zaledwie roczne i do 20 tyś km przebiegu, za pół ceny list preis?

Czy spadek ceny to 50% w rok za praktycznie nowe auto, czy może list preis na dzień dobry jest obniżony o np.25%?

https://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-760i-xDr-V12-20z-4xSitzlüf.F-TV/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-24_,frn:2013,ful:petrol,cncx:15,mlx:125000,pwn:338,stx:7,dmg:false/pg:vipcar/278509525.html

https://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-760-M-Li-xDrive-Fond-E.-Sky-Lounge-UPE/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-24_,frn:2013,ful:petrol,cncx:15,mlx:125000,pwn:338,stx:7,dmg:false/pg:vipcar/277273125.html

https://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-M-760Li-xDrive-MANUFAKTUR-NP-212.600EUR/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-24_,frn:2013,ful:petrol,cncx:15,mlx:125000,pwn:338,stx:7,dmg:false/pg:vipcar/269389522.html

Nie wiem czy się już pytałem czy też miałem zapytać ale zapomniałem, czy Ty jesteś może analitykiem rynku samochodowego?


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@QuadrifoglioVerde

 

Dlatego mnie bardzo cieszy, że Infiniti wycofuje się z Polski i przez ostatnie pół roku cena Q50 poleciała z 155 000 na jakieś 128 000 :D Zdecydowanie wole mieć średnio wyposażone Infiniti niż gołego Niemca tylko po to żeby mieć fajniejszy znaczek.

 

A najchętniej to bym Stingera kupił ale budżetu w firmie braknie :P

Ja też mam na radarze Infinity Q50, ale właśnie trochę boję się tego słabego dostępu do części i przez to drogiego serwisu. Raczej szukalbym teraz jednak wersji z USA bo pewnie w przyszlosci będzie łatwiej ściągnąć części za oceanu, a i cena przy zakupie niższa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się już pytałem czy też miałem zapytać ale zapomniałem, czy Ty jesteś może analitykiem rynku samochodowego?

Pamiętam jak pytałeś. Już też odpowiadałem. Jestem analitykiem rynku motoryzacyjnego z zainteresowania. Zawód wykonywany, wykształcenie inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki i sorki ze zapomniałem ze się już pytałem, ale starosc...


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za premium dostaniesz 20% rabatu, najczęściej w postaci wyposażenia lub większego silnika.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.