Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

inne zabezpieczenia antykorozyjne czy zawieszenie na różne kraje w takim BMW to polityka od 30 lat jak nie dalej. e46 (a pewniej już e36) miały inne zabezpieczenia na np Hiszpanię a inne na Skandynawię. Na Europę wschodnią wychodziły pakiety z zawieszeniem na gorsze drogi (chociaż na zachód też można było to spotkać bo oznaczało to mocniejsze stabilizatory - montowane np do sportowego zawieszenia)

 

For vehicles with
Sports suspension settings
or
Poor road package

 

A marka premium jak tomasso zauważył - 316i w golasie jedynym plusem jest RWD. 

Co do spasowania wnętrza - podane wyżej e61 nawet na wypasie potrafiło skrzypieć, w tych samych latach było produkowane e63 i tam wnętrze było niby składane ręcznie, zupełnie inna jakość. A koniec końców - auta teraz to jednorazówki. Mają szybko się zużywać, żeby klient czuł potrzebę zmiany na nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

inne zabezpieczenia antykorozyjne czy zawieszenie na różne kraje w takim BMW to polityka od 30 lat jak nie dalej. e46 (a pewniej już e36) miały inne zabezpieczenia na np Hiszpanię a inne na Skandynawię. Na Europę wschodnią wychodziły pakiety z zawieszeniem na gorsze drogi (chociaż na zachód też można było to spotkać bo oznaczało to mocniejsze stabilizatory - montowane np do sportowego zawieszenia)

 

For vehicles with

Sports suspension settings

or

Poor road package

 

A marka premium jak tomasso zauważył - 316i w golasie jedynym plusem jest RWD. 

Co do spasowania wnętrza - podane wyżej e61 nawet na wypasie potrafiło skrzypieć, w tych samych latach było produkowane e63 i tam wnętrze było niby składane ręcznie, zupełnie inna jakość. A koniec końców - auta teraz to jednorazówki. Mają szybko się zużywać, żeby klient czuł potrzebę zmiany na nowe

 

Definicja premium to nie jest niestety full opcja w standardzie. Definicja premium wg. producentów (niemieckich) to baza pod customizację.

 

Ciekawe jak taki skrzypi i czy zużywa się szybko jak jednorazówka - nie mam na myśli awaryjności (sorki za spam zdjeciowy):

https://autogaleria.pl/testy/bmw-640d-gran-coupe/

 

bmw_640d_gran_coupe_2012_01.jpg

bmw_640d_gran_coupe_2012_06.jpg

bmw_640d_gran_coupe_2012_30.jpg

bmw_640d_gran_coupe_2012_32.jpg

bmw_640d_gran_coupe_2012_12.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już było tu sporo przepychanek odnośnie jakości wykonania/wykończenia aut amerykańskich. 

Jednym starcza co jest, inni zwracają uwagą na szczegóły. Sąsiadka miała Grand Cherooke na max "wypasie". Teraz zamieniała go na GLC. Różnica na korzyść Mercedesa, będącego klasę niżej rozmiarowo jest druzgocąca. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi bardziej chodziło generacje E, F chyba nieco się poprawiły. Na forum niejednokrotnie można było przeczytać głosy o słabym wykonaniu np e90 czy o plastikach na drzwiach w X5 gdzie niszczyły się od samego patrzenia. Ile tys km ma najechane ta 6er? 200tys? 300tys?  ;)

 

a co do wykonania amerykańców - oglądałem kiedyś testy mustanga GT350 - auto już nie tak tanie, super silnik itd. Wyposażenie - skóra, alu, jest fajnie. Co zwróciło moją uwagę? Goły drążek kierowniczy w okolicach pedałów  :P  30 lat temu w golfie była tam osłona, żeby drążek nie świecił golizną. A tutaj niby sportowy samochód dla mas, niby trzeba włożyć głowę pod kierownicę żeby to zobaczyć ale jednak razi. Ile $ kosztowałaby osłona przy produkcji? 5,10? 

 

Koncerny wszędzie szukają oszczędności a czego oczy nie widzą tego sercu nie żal. Wystarczy przypomnieć sobie jakie było zamieszanie, gdy okazało się, że kupując Astona za bańkę dostawaliśmy do ręki kluczyk z mondeo kosztującego tyle co felgi do Astona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Koncerny wszędzie szukają oszczędności a czego oczy nie widzą tego sercu nie żal. Wystarczy przypomnieć sobie jakie było zamieszanie, gdy okazało się, że kupując Astona za bańkę dostawaliśmy do ręki kluczyk z mondeo kosztującego tyle co felgi do Astona

 

;)  B)

 

1keyastonvolvo.jpg

https://drivetribe.imgix.net/Fn1WWBInQJ6L-BPGoRdEkg?w=500&h=281&fm=pjpg&auto=compress&fit=crop&crop=faces

 

Nie będę szukał konkretnych ogłoszeń z autami po 300, 500 tyś. E39 po 460 000 km miało lepiej zachowane (mniej zużyte wnętrze) niż citroen picasso po 190 tyś km.

 

 

Ten egzemplarz ma 180 000 km, w zasadzie nie widać śladów zużycia:

http://www.ezauto.lv/en/cars/bmw-525d-touring-e61-individual

 

Albo niech będzie - nie picowane 475 000 km w skrzypiącej jednorazówce  B)  :

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?dam=0&fr=2006&id=278408462&ms=3500%3B%3B22&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&vc=Car

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Już było tu sporo przepychanek odnośnie jakości wykonania/wykończenia aut amerykańskich.

Jednym starcza co jest, inni zwracają uwagą na szczegóły. Sąsiadka miała Grand Cherooke na max "wypasie". Teraz zamieniała go na GLC. Różnica na korzyść Mercedesa, będącego klasę niżej rozmiarowo jest druzgocąca.

Zgadza się. GLC jest wykonany całkiem przyzwoicie. Nic nie trzeszczy, wszystko bardzo dobrze spasowane :)d960ed6fc395019813943a13f7117d93.jpg704047bc9b119ee326e1061c923f9e03.jpg8088f243fd362d6c46158a023aed199e.jpgd8e25b4bd91276009364ed8133fd1a6d.jpg


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... tylko ten paskudny "telewizor" (nawet ten większy wygląda wg mnie słabo).  :rolleyes:  ;)

Edytowane przez Keniutek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stonowane zestawienie kolorystyczne wnetrza,  podoba mi się. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... tylko ten paskudny "telewizor" (nawet ten większy wygląda wg mnie słabo).  :rolleyes:  ;)

Zawsze można powiesić na nim czapkę albo przykleić plakat swojej ulubionej aktorki lub modelki  ;)  

Stonowane zestawienie kolorystyczne wnetrza,  podoba mi się. 

Dziękuję :) Całość w czerni z dodatkowymi elementami w kolorze aluminium. Drewno jesionowe barwione oczywiście na czarno - matowe. Jedynie podsufitka jest w kolorze szarym.  

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Od czasu do czasu porównują i w tutejszej prasie i w polskich gazetach motoryzacyjnych wypasione "normalne" auto z podstawową wersją auta klasy "premium" i zwykle wychodzi, że zdecydowanie lepszym zakupem jest ten normalny samochód. Mam wrażenie, że dla wielu osób prestiż związany z posiadaniem auta marki odbieranej jako "premium" jest ważniejszy, niż rzeczywiste walory danego samochodu.

 

Pytanie tylko, czy to jest coś złego? Dyskutujemy na forum zegarkowym. Więc gdybyśmy przyjęli, że człowiek rozsądny nie powinien nawet patrzeć w stronę tych BMW z twardymi plastikami, opcjonalną nawigacją i halogenowymi światłami, gdy inni robią tańsze i lepiej wyposażone auta, to co z tymi, którzy kupują Rolexy, Omegi, czy TAG-Heuery? Wymieniłem te marki nie dlatego, że są jakieś lepsze, czy bardziej prestiżowe od innych, ale dlatego, że akurat takie mam w swej kolekcji. Przecież Casio na baterie pokaże nam wszystko, co nam pokaże mechaniczny Rolex, i to często z większą dokładnością. 

 

 

 

 

 

Jakiś czas temu miałem podobny dylemat, czy skusić się na bmw 3/ C klasę czy może Hondę Civic/Mazdę 3. Dylemat się skończył, jak zorientowałem się, ile trzeba dopłacić do sensownej wersji auta premium. Jedyne co jest minusem, to fakt, że sąsiady nie sikają po nogach z zazdrości  :D  :D  :D


SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:D

 wszystkie nowe testy samochodów Mazdy co teraz pojawiają się na rynku , tutejsi redaktorzy określają wykończenie  na zdecydowanie premium. Mazdarati 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych nowych mazdach nadal przednia maska opiera się na „patyku”, a bagażnik nie jest do końca obity materiałem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia

 

Ale np dziwi mnie to że F150 maska jest na hydraulic a w Mustangu na patyku  :unsure:

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, jak wiemy, europejskie marki premium stosują politykę bieda wyposażenia w standardzie + niezliczoną ilość konfiguracji/ dodatków takich jak np. obszywanie całego wnętrza w najwyższej jakości skórą, używanie okładzin z naturalnego drewna itd. Dlatego zdarzają się anomalie na rynku aut używanych. Ja np. miałem bmw serii 5 z pełną skórą, drewnem orzech, szyberdachem, dużą navi, wielofunkcyjną kierownicą, tempomatem, webasto itd, ale bez ksenonów. Mówi się, że niekiedy kupujący po prostu przeoczy istotną opcję w konfiguratorze - doda ekstra dodatki, a zapomni o czymś oczywistym.

 

 

 

To jest w przypadku BMW jak najbardziej prawda, we wspomnianym E90 w podstawowym wyposażeniu nie było np. uchwytów na kubki! Trzeba było domówić "pakiet schowków", jak ktoś się zagapił to nie miał tak wydawałoby się oczywistej rzeczy. Moje byłe auto zostało przez pierwszego właściciela tak dziwnie skonfigurowane że miało dużą navi i najwyższy model radia a do tego podstawowe głośniki i brak instalacji bluetooth do telefonu - kompletnie bez sensu ale tak sobie pozakreślał.

Z drugiej strony wersje USA są bogate ale często jakość tych dodatków bywa mocno przeciętna, skóra którą miałem w Golfie IV miała się nijak do tego co potem za dopłatą było w BMW.

Premium można wręcz dowolnie i nieprzyzwoicie bogato doposażyć ale wtedy cena robi się kosmiczna. W wersji, nazwijmy "normalnej" Passat czy Mondeo a 3er to są jak najbardziej porównywalne auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w naście lat temu konfigurowalem fiata pande to nie zakreslilem pakietu dla palacych... mimo, że nie palę do teraz pamiętam ten błąd. W związku z brakiem pakietu dla palących nie miałem ani zapalniczki ani gniazda 12v  :rolleyes:

 

Teraz w nowych autach to trzeba sprawdzić jaka jest pojemnośc baku paliwa, bo też trzeba zakreślić jak się chce większa... 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych nowych mazdach nadal przednia maska opiera się na „patyku”, a bagażnik nie jest do końca obity materiałem?

Tak - maska na patyku, bagażnik słabo wykończony, otwieranie pokrywy wlewu na lince, lakier cieniutki (120 mikron) że odskakuje na widok kamienia i tysiące innych rzeczy pokazujących „aspirację” do klasy premium. Poza tym bardzo wyrównyważona charakterystyka i bardzo fajnie wozi zestawienie 2.5l benzyny ze skrzynia aut. Nie mogę sobie jeszcze przypomnieć ale jest kilka miejsc gdzie straszy plastikiem jak z VW T-rock albo polo.


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:D

 wszystkie nowe testy samochodów Mazdy co teraz pojawiają się na rynku , tutejsi redaktorzy określają wykończenie  na zdecydowanie premium. Mazdarati

 

Może do amerykańskich samochodów to i jest premium.

Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

we wspomnianym E90 w podstawowym wyposażeniu nie było np. uchwytów na kubki! 

e90 to tylko seria 3 a co powiesz na to, że w e63 czyli 6er - luksusowym GT również trzeba było dopłacać za uchwyt na kubek?  ;)  I był chyba tylko jeden. Ale jak klient płaci to się bierze za wszystko 

 

nieźle też wygląda konfigurator Porsche - za polakierowanie np ramki wokół przycisków na desce ciekawe sumki można zobaczyć  :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pawelb29

 

Tak też może być, ale ja piszę o modelach dopiero teraz wchodzących do sprzedaży, nie wiem czy kolega powyżej o takiej samej Mazdzie pisze

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Córci nabyliśmy ;)

 

post-6254-0-05011600-1559585302_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też szukam dla córki teraz samochodu


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba nie takiego? U Ciebie ktoś mógłby go z kosiarką pomylić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś większego ale też małego, klasa Golfa


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam rodzinnego i pakowanego samochodu.

Gdyby ktoś z kolegów lub jego znajomy chciał się rozstać z 2-3 letnią Skoda Superb to proszę o informację na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś większego ale też małego, klasa Golfa

 

Golf to segment C raczej nie mały... Powiedziałbym, że szukasz w takim razie komfortowego auta dla córki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.