Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

To jest fajne w  Porsche, ze  nie wyklucza  manuala. Jeśli klient nie chce szybkiego i  wygodnego PDK to moze wybrać manula m.in. w GT4 czy GT3  / touring pack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GT4 to właśnie Cayman/Boxster, tylko z manualem. GT3 RS ma PDK, ale to już dwa razy większe pieniądze, niż za GT4.

W ogóle z typowo wyczynowych Porsche zostały już tylko GT4 i GT3 RS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GT3 991 to już historia, nie jest już oferowany.

Pewnie z czasem pojawi się w 992.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, ciekawe czy będzie miał GPF, a jeśli tak to jak to wpłynie na dźwięk wydechu.

Bo w zwykłym 911 992 to chyba jedyna rzecz zmieniona na minus...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt, 911 jest dla prestiżu. 

Natomiast Boxster/Cayman też sprzedaje się kiepsko, a Panamera tak sobie. Koniem pociągowym Porsche jest Macan i Cayenne, z naciskiem na Macana.

A wracając do 911, to nie mogę się nadziwić kunsztowi inżynierów Porsche, jak udało im się zrobić tak neutralnie jeżdżące auto, które prawie 2/3 masy wozi na tylnej osi. Gdy pierwszy raz wsiadłem do obecnej 911 na torze, spodziewałem się sporej nadsterowności , a tu nic z tego...

 

E tam kunszt, auto wygląda jak żaba, rozstaw kół jest jak w ciężarówce a kabina sporo mniejsza więc już to determinuje dobrą przyczepność. Ja nie specjalnie podniecam się Porsche bo obecnie w Polsce już tyle tego widuję, że mi spowszedniał. Jakbym miał taką gotówkę szukałbym czegoś czym naprawdę mógłbym podkreślić swój indywidualizm czyli Maserati, Aston.... chociaż Astonowi urwano brytyjskie jaja tak samo jak Jaguarowi :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E tam kunszt, auto wygląda jak żaba, rozstaw kół jest jak w ciężarówce a kabina sporo mniejsza więc już to determinuje dobrą przyczepność. Ja nie specjalnie podniecam się Porsche bo obecnie w Polsce już tyle tego widuję, że mi spowszedniał. Jakbym miał taką gotówkę szukałbym czegoś czym naprawdę mógłbym podkreślić swój indywidualizm czyli Maserati, Aston.... chociaż Astonowi urwano brytyjskie jaja tak samo jak Jaguarowi :-(

no temu raczej nic nie urwało:-):

 

https://www.youtube.com/watch?v=1RbuFklwgRM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie słyszałem SVR ale ogólnie V8 w F-Type brzmi super, niski gardłowy ryk. Fajnie że jest tyle wersji nawet z 2.0, z jednej strony to ukłon dla ekologów(?), może dla ludzi którzy chcą sportowego jaga ale nie muszą non stop latać po 300km/h. Fakt, że sound R4 nie porywa a w tych czasach wszystkie mniej lub bardziej sportowe auta strzelają z wydechu i wszyscy są zadowoleni - trochę to już nudne ale taka moda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Wybór  aut jest spory, każdy znajdzie coś odpowiedniego. Pomijajac nadwozia, a patrzac   tylko na osiagi , porównywalne  do   F type 2.0T oferuje o  100k tańszy Golf R. hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie słyszałem SVR ale ogólnie V8 w F-Type brzmi super.

 

 

To tak przy okazji skrócony przegląd prasy - Motor Trend VIII 2019. Na okładce: Tesla Model 3 dual motor vs Genesis G70 vs BMW All New 3 series 330i  i Camaro vs Mustang V8 drop-top, czyli kabriolety. A w numerze... (nie tłumaczenia, raczej parafrazy tekstów, ale oddające sens i ducha oryginału)

 

Felieton o nowym BMW, a tam:  "Trójki mają już 44 lata, rok więcej niż wasz skryba i wiecie co? Wiek średni jest do kitu. Spodnie są za ciasne, oddech krótszy. człowiek szybciej się poci, coś trzeszczy, co nigdy nie skrzypiało...  Może teraz najlepsze BMW to SUV-y w rozmiarze supersize?"

 

2019 Jaguar F-Pace SVR:

 

"Akustycznie, zmieniając na Dynamic Drive mode, powodujemy, że SVR ryczy jak bestia. Nowy zmienny układ zaworów układu wydechowego wzmacnia głośność i zwiększa przepływ gazów spalinowych. To wzmocnienie ma naturalne brzmienie i wytwarza dźwięk zawstydzający nawet dobre stereo".   Ale zachwycają się nie tylko dźwiękiem, cały samochód ich zachwyca. cena? Zaczyna się od 81 tys dolarów. Silnik 5 litrów, 550 KM, 60 mil w 4.1 sekundy

 

Test porównawczy Camaro i Mustanga? Zwyciężył Mustang dzięki lepszemu silnikowi i przestronniejszemu wnętrzu. Camaro jest lepszy na torze, ale ma ciasne wnętrze i ergonomicznie gorsze rozwiązania wnętrza.  Osiągi praktycznie identyczne:  60 mil w 4,4 sekundy, 100 mil w 9,9. cena? Ok. 50 tys dolarów. 

 

Test  BMW vs Genesis vs Tesla:

 

3 miejsce - BMW. "Kiedyś król "sports sedanów", dziś stoi na rozdrożu". Chwalą oszczędność silnika i osiągi - jest szybszy i oszczędniejszy od Genesisa, ma doskonałe hamulce, ale zawieszenie ma zbyt sztywne, nawet w najbardziej miękkim ustawieniu, wygląd zewnętrzny i środka został skrytykowany ("Nie mam wrażenia, bym siedział we wnętrzu auta kosztującego 60 tys dolarów"- napisał jeden z testujących, inny "Czy nie myślicie, że 19 przełączników na kierownicy to jednak trochę za dużo?", a wyświetlacz prędkościomierza ma najmniej opcji ustawień i blednie w porównaniu z możliwościami, jakie daje np. AUDI. 

 

2 miejsce - Genesis, 3 - Tesla.

 

Podam tylko jeszcze, że BMW kosztuje (podstawowa - testowany) 41 - 60, Genesis 36 - 45, Tesla 52 - 54, 0-60 mph odpowiednio w 5,4; 6.2; 4.0

 

Porównano też Alfę Romeo Giulia Q2 Ti RWD z 330i. Alfa za 41-52 tys $ i konkluzja porównania: "Alfa to jest modern 3 Series".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie supercary są w sferze marzeń - jeśli miałbym dzisiaj kupić mocne V8 - byłaby to Vette ZR1. Nie obchodzi mnie czy jest najszybsza, czy Ferrari robi ćwiartkę w 0.01s mniej. Chciałbym Vette i tyle. 

BMW 3er - auta rosną, 3er zawsze była ciasno skrojonym garniturem. Ja przy 182cm wzrostu w e46 mam kolana na desce rozdzielczej. Pozycja ok ale dotykam kolanami dechy. Dla kogoś to już zbyt ciasno, zła ergonomia. Ja lubię to wnętrze, wszystko jest pod ręką, blisko. Z perspektywy e46 - e60 było dla mnie zbyt rozdmuchane, niby bardziej przestronne ale coś za dużo. Żeby było śmieszniej - Tesla S gdzie w środku jest mega przestrzeń - super, nic mi nie przeszkadzało. Tak więc jeśli pan X napisał, że środek jest zbyt ciasny lub zawieszenie zbyt sztywne to jest to jego subiektywne zdanie. Dla kogoś nasz sufit może być podłogą. Jeśli ktoś wsiada do BMW i mówi, że jest zbyt sztywno to znaczy, że z BMW jest wszystko ok tylko jegomość powinien się zgłosić do mercedesa, dziejowa hierarchia zostaje zachowana 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś wsiada do BMW i mówi, że jest zbyt sztywno to znaczy, że z BMW jest wszystko ok tylko jegomość powinien się zgłosić do mercedesa, dziejowa hierarchia zostaje zachowana 

 

Dobrze powiedziane! Starsze roczniki przesiadają się do Mercedesa  ;)


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedyś czytałem więcej pracy motocyklowej - pamiętam jedno zdanie ze świata motocykli - gdyby wszystkim podobało się to samo to wszyscy byśmy jeździli kobuzami  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie supercary są w sferze marzeń - jeśli miałbym dzisiaj kupić mocne V8 - byłaby to Vette ZR1. Nie obchodzi mnie czy jest najszybsza, czy Ferrari robi ćwiartkę w 0.01s mniej. Chciałbym Vette i tyle. 

 

I takie podejście rozumiem. Wiele osób w Stanach myśli podobnie - Vette jest ciągle kultowym pojazdem i to w każdej generacji. W ubiegłym roku byłem na wakacjach w Stanach, tzn. przejechałem samochodem przez całe USA, od Karoliny po Kalifornię i z powrotem, po drodze zwiedzając także wiele muzeów samochodowych i niemal w każdym z nich była spora reprezentacja tych samochodów. Nawiasem mówiąc ciągle sklejam filmiki z tych wakacji, kolejny wlaśnie ukończyłem i na tym także można zobaczyć jakieś korwety. np. w 11 i 17 minucie filmu:

 

https://www.youtube.com/watch?v=TKzSOCTcbeo

 

 

jeśli pan X napisał, że środek jest zbyt ciasny lub zawieszenie zbyt sztywne to jest to jego subiektywne zdanie. Dla kogoś nasz sufit może być podłogą. Jeśli ktoś wsiada do BMW i mówi, że jest zbyt sztywno to znaczy, że z BMW jest wszystko ok tylko jegomość powinien się zgłosić do mercedesa, dziejowa hierarchia zostaje zachowana 

 

Problem polega na tym, że ci dziennikarze zwykle mają 25-35 lat i są entuzjastami sportowego prowadzenia się aut. Sztywne zawieszenie nie jest synonimem dobrego prowadzenia - uwierz mi. Przejechałem parę milionów km pojazdami bardzo sztywno zawieszonymi, marki Kenworth, i zawieszenie ich nie ma nic wspólnego z dobrym prowadzeniem. Krytyka nowego BMW 3, tak jak i poprzedniej generacji, polega na tym, że straciło coś ze swej "magii", a nie zyskało wcale na komforcie. Tymczasem konkurencja potrafi robić auta, które są wygodniejsze, lepiej wybierają nierówności, nie męczą kierowcy sztywnym zawieszeniem, a równocześnie potrafią szybko pokonywać zakręty, doskonale komunikując swe zachowanie operatorowi. 

 

 

 

Dobrze powiedziane! Starsze roczniki przesiadają się do Mercedesa  ;)

 

Mam w garażu dwie Bavarki i jestem "starszym rocznikiem". Następne auto, jeśli miałby to być wybór między BMW a Mercedesem, zdecydowanie byłby to Merc. Nie wiem, czy to wynika z wieku, chyba raczej z faktu, że BMW odeszło od swych korzeni i zatraciło coś, co było pewną "magią" tego producenta. 

 

Parę cytatów po testach M3 e9* 11 lat temu:

Critical reception

  • Arthur St. Antoine of Motor Trend magazine says: "World's single greatest car? Seriously? Yes – the new BMW M3 is unquestionably a contender. Probably no other car combines so many virtues – speed, handling, good looks, roominess, practicality – into one package. Driving the new BMW M3 is an absolutely blissful experience, flooding your brain with dopamine as if you were arriving to courtside seats at the Lakers game with Jennifer Connelly on your arm." -and- "If you put an F1 car and a premium sedan in a blender, the M3 would be the cocktail that pours out. Mmmm, nothing else like it. A toast then: To the BMW M3, the greatest all-around car in the world."
  • Mark Gillies of Car and Driver magazine says: "A car has got to be pretty spectacular to win over the curmudgeons here at 1585 Eisenhower Place, especially when familiarity sets in over the course of 40,000 miles. But our Sparkling Graphite Metallic M3 did indeed win us over.", and "Based on our experience, the current M3 is the world's all-around best car for the money, although several staffers would have preferred to trade some of the coupe's looks for the added practicality of the sedan.", and "This is the finest car on the market, period."
  • Ezra Dyer of Automobile magazine once suggested that "...car magazines generally regard the M3 the same way a four-year-old regards Santa Claus."
  • Jeremy Clarkson of BBC television show Top Gear says: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."
  • Mark Magrath of Edmunds Inside Line wrote these comments after driving a 2009 E90 M3 saloon in the canyons of Southern California: "This is the best most complete car in the world. It's actually a bargain for what you get. Wow."
  • In the high-performance sports luxury niche (an entry-level luxury/compact executive car with a V8 engine), the E90 M3 (usually an E92 M3 Coupé being tested) has won comparison tests against rivals such as the Mercedes-Benz C63 AMG, Lexus IS-F, Audi RS4, Audi RS5 and Cadillac CTS-V.

 

Dziś? Dziś nikt się nie zachwyca tym samochodem, nawet w wersji M3/M4.  

Edytowane przez hiob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Mam w garażu dwie Bavarki i jestem "starszym rocznikiem". Następne auto, jeśli miałby to być wybór między BMW a Mercedesem, zdecydowanie byłby to Merc. Nie wiem, czy to wynika z wieku, chyba raczej z faktu, że BMW odeszło od swych korzeni i zatraciło coś, co było pewną "magią" tego producenta. 

 

 

Trzy lata temu wymieniałem auto na nowe. Już po pierwszych testach i przymiarkach BMW odpadło, podobnie jak Volvo i Mazda. Na placu boju zostały; Lexus NX, Audi A6 Allroad i Mercedes GLC. Audi A5 nie brałem pod uwagę ze względu na starszą wersję (nowa miała wkrótce debiutować). Lexus odpadł ze względu na silnik benzynowy z bardzo małym zbiornikiem paliwa, Audi ze względu na zbyt wysoką cenę. Wygrał praktycznie na wszystkich frontach Merc! Jeżdżę nim już trzy lata i mogę polecić innym jako dobrze wykonane i prawie niezawodne auto do codziennego użytku. Prawie ;), bo dwa razy wymieniali mi kompresor od zawieszenia pneumatycznego ( zablokowana uszczelka odprowadzająca. Za każdym razem wymieniali mi cały kompresor na nowy) :)


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego w którym momencie życia modelu akurat dokonujesz zakupu. Gdybyś samochód kupował 1,5 roku później to możliwe, że wybrałbyś BMW X3, bo był już nowy model, który IMO lepiej jeździ niż GLC, wygląda lepiej we wnętrzu i generalnie jest trochę lepszym samochodem. Pewnie jak wyjdzie nowe GLC to sytuacja się odwróci. Pół roku temu zastanawiałem się nad tego typu SUVem, jeździłem X4 M40i i GLC 43 AMG i bez zastanowienia wybrałbym BMW, choć ostatecznie i tak zostałem przy limuzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z X3 w moim przypadku jest taki, że moja żona nawet nie chce patrzeć na ten samochód. Gdy kupowaliśmy jej 328 parę lat temu przetestowała iks trójkę i z pretensją w głosie zapytała: "Po co mi tu kazałeś przychodzić? Wolę swoje stare Audi". Po przejażdżce 328i już jej się Audi przestało podobać. :D

 

Gdyby naszym nowym autem miał być Mercedes, prawdopodobnie byłby to sedan lub coupe C, albo E klasy. Jak na razie SUVy nie wchodzą w grę, choć te Jaguary wyglądają ponętnie...  Ale mojej żonie podoba się bardziej XK 150.  :ph34r:   https://youtu.be/TKzSOCTcbeo?t=170

Edytowane przez hiob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego w którym momencie życia modelu akurat dokonujesz zakupu. Gdybyś samochód kupował 1,5 roku później to możliwe, że wybrałbyś BMW X3, bo był już nowy model, który IMO lepiej jeździ niż GLC, wygląda lepiej we wnętrzu i generalnie jest trochę lepszym samochodem. Pewnie jak wyjdzie nowe GLC to sytuacja się odwróci. Pół roku temu zastanawiałem się nad tego typu SUVem, jeździłem X4 M40i i GLC 43 AMG i bez zastanowienia wybrałbym BMW, choć ostatecznie i tak zostałem przy limuzynie.

Co racja, to racja. Jak auto zamawiałem pod koniec 2015 roku, tylko Volvo (XC90) i Mercedes miały premiery swoich suvów... ;)


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z X3 w moim przypadku jest taki, że moja żona nawet nie chce patrzeć na ten samochód. Gdy kupowaliśmy jej 328 parę lat temu przetestowała iks trójkę i z pretensją w głosie zapytała: "Po co mi tu kazałeś przychodzić? Wolę swoje stare Audi". Po przejażdżce 328i już jej się Audi przestało podobać. :D

 

Gdyby naszym nowym autem miał być Mercedes, prawdopodobnie byłby to sedan lub coupe C, albo E klasy. Jak na razie SUVy nie wchodzą w grę, choć te Jaguary wyglądają ponętnie...  Ale mojej żonie podoba się bardziej XK 150.  :ph34r:   https://youtu.be/TKzSOCTcbeo?t=170

 

 

To chyba mam podobnie jak Twoja żona. Już drugi raz zmieniając auto byłem nastawiony na SUVa. Bo lepsza widoczność, bo wygodniej się wsiada i wysiada, bo łatwo zapakować rower, bo nie trzeba obawiać się krawężników, bo łatwiejszy przy odsprzedaży itd. I jak już w końcu przejadę się wszystkimi rozważanymi SUVami (a tym razem było to z 7 róźnych modeli) to w końcu biorę na weekend jakąś limuzynę i ostatecznie ją zamawiam. Bo niestety cały czas każdy SUV prowadzeniem odstaje od dobrej limuzyny premium, praw fizyki się nie ominie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba mam podobnie jak Twoja żona. Już drugi raz zmieniając auto byłem nastawiony na SUVa. Bo lepsza widoczność, bo wygodniej się wsiada i wysiada, bo łatwo zapakować rower, bo nie trzeba obawiać się krawężników, bo łatwiejszy przy odsprzedaży itd. I jak już w końcu przejadę się wszystkimi rozważanymi SUVami (a tym razem było to z 7 róźnych modeli) to w końcu biorę na weekend jakąś limuzynę i ostatecznie ją zamawiam. Bo niestety cały czas każdy SUV prowadzeniem odstaje od dobrej limuzyny premium, praw fizyki się nie ominie...

 

A który z tej siódemki mierzonych suvów  najbardziej Ci pasował?   


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X3 M40i.

A konkurenci to: GLC 43, XC60 T6, NX, Q5, a nawet X5 i RX450h. Nawet nową RAV4 hybrid pojeździłem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...niestety cały czas każdy SUV prowadzeniem odstaje od dobrej limuzyny premium, praw fizyki się nie ominie...

 

 

Jeśli będziesz miał okazję, przetestuj Alfę Stelvio. Jeśli wierzyć amerykańskim testerom, Włochom udało się oszukać prawa fizyki. :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie brałem jej pod uwagę, nie mam czasu na odwiedzanie serwisów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.