Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Prawda leży po środku jak zawsze. Klocki w Audi co 30kkm to norma. W zależności od stylu dodaj albo odejmij 5kkm. Jak masz czas pojechać i stracić drugi dzień na wymianę klocków to zostaw i jeździj tak długo jak czujnik się nie zaświeci. Jak nie to wymień teraz. Moje doświadczenie w oparciu o Q5 i A6.

Ze strata dnia to nie problem. Mam do serwisu 10 minut, podjadę zostawię auto i taksówka 10 minut do pracy. Odbiorę po pracy. Tu o nic nie chodzi tylko o to czy mnie ktoś chce oszukać bo akurat tego chyba nikt nie lubi. Jak trzeba zapłacę ile trzeba choć klocki u nich na tył 1200 plus robocizna zamienniki już dostępne ale tylko na tył 350. Przód nie ma zamienników na razie. I nie ma żadnych zamienników czujników sworzni itp co tam potrzeba do wymiany. Ale jak to mówią jak kogoś stać na konia to i na bat. Auto fajne dobrze się jeździ co chcieć więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylne wymienia się co drugą zmianę...

A i też nie prawda u mnie w e60 tył idzie tak jak przód a nawet szybciej tarcza z tyłu ma taką samą średnicę a DSC jesienią ma co robić, zresztą latem do 3 go biegu też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale jak co druga zmianę jak z tyłu mam cieńsze ? Tak robiłem w autach przednionapędowych ale w quattro to chyba działa inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A i też nie prawda u mnie w e60 tył idzie tak jak przód a nawet szybciej tarcza z tyłu ma taką samą średnicę a DSC jesienią ma co robić, zresztą latem do 3 go biegu też.

jeśli chodzi o mielenie kołami przy ruszaniu to DSC hebli nie rusza tylko dusi silnik. Przy wyprowadzaniu auta z poślizgu - może niezależnie blokować każde z kół więc teoria, że DSC zjada tylne heble jest mocno naciągana. Kolejna sprawa - to są krótkie spięcia hebli, nie da się tego porównać do zwykłego hamowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W quatro chyba inaczej? W każdym samochodzie siła hamowania na tył jest mniejsza, dlatego tylne klocki są cieńsze i mniejsze.

Pewnie masz rację ale norma jest 10 mm na obu osiach więc musiałyby być fabrycznie cieńsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W E90 i E60 aktywny tempomat używa hamulców do kontroli. Takie były początki :-) Ustawione jest to w taki sposób że podjeżdża na około 150 m i ciśnie po hamulcach do oporu żeby wyrównać prędkość. Przy zmianie pasa odwrotnie - redukcja 2 biegi w dół i otwarcie mocy do końca. Miałem w tym aucie 320 PS - wymagało wprawy operowanie tego układu :-) ale tarcze i hamulce wprost znikały w oczach :-)


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja się przesiadłem z e46 do e91, niby w VINie mam aktywny tempomat ale na przestrzeni lat radar chyba gdzieś się zdematerializował. Inna sprawa - czy w takim wypadku komp powinien krzyczeć o awarii systemu bo ogólnie jest cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N52B25,6b manual, 2005r, 193tys w tym momencie. Silnik rozebrany na części, standardowa przypadłość - pierścienie. e46 miało M52TUB28 pod maską, w chwili sprzedaży 362 tys km i poza pierdołami i zwykłym serwisem do silnika nie było zaglądane. Takie czasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy już nie wrzucałem, ale mój rekord to godzinka w Szwajcarii... jednak widmo srogich mandatów robi swoje ;)

8f26af4b074988b69aa60658f727ba90.jpg

 

W ten weekend zrobiłem 650km autostradami przepisowo i zatankowałem 30l, wiec średnie 4,6l tez całkiem przyzwoicie.

Silnik 2.0tdi

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na zakończenie tematu spalania w moim aucie. Dzisiejsza droga do firmy. 80% stania w korkach, 20% jazdy... :(

@vvv, nie wiem jak to robisz, ale 3,6l/100 w dwu-litrowym dieslu to jest rewelacyjny wynik :)6327ad0dff0dfa9e561068865f7b7f78.jpg

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy już nie wrzucałem, ale mój rekord to godzinka w Szwajcarii... jednak widmo srogich mandatów robi swoje ;)

 

 

W ten weekend zrobiłem 650km autostradami przepisowo i zatankowałem 30l, wiec średnie 4,6l tez całkiem przyzwoicie.

Silnik 2.0tdi

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Świetny wynik, jaki to motor (kod/ps) i w czym się tak dobrzebe sprawuje?

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez DawPi
Nie cytujemy zdjęć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N52B25,6b manual, 2005r, 193tys w tym momencie. Silnik rozebrany na części, standardowa przypadłość - pierścienie. e46 miało M52TUB28 pod maską, w chwili sprzedaży 362 tys km i poza pierdołami i zwykłym serwisem do silnika nie było zaglądane. Takie czasy

To i tak świadomy wybór, uogolniajac im nowszy tym gorszy :(. 2.8r6 kojarzylem, że miałeś, kultowy motor.

 

Ja kiedyś (nie tak dawno temu) ujezdzalem e39 touring, m57d25, manual, polift. Pod pół miliona km miał jak sprzedawałem, po mocnym strzale w du... Super auto.

 

Nowszych modeli bmw, po e38, e39, raczej nie chce, patrzę po malutku i wzdycham w kierunku Merca w212 - mam dużą rodzinkę, potrzebuję duże kombi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety, N52 ma już wady nowożytnych silników. W porównaniu do starszych R6 jest zbudowany jako inteligentnie zarządzający energią (elektryczna pompa wody, alternator który może się rozłączyć gdy silnik potrzebuje pełnej mocy, valvetronic itd) ale coś za coś. Wiedziałem co kupuję i że mogą wyjść takie kwiatki. Wiadomo, że człowiek liczy na to, że się uda bez grzebania ale się nie udało  ;)

Jak BMW wprowadzało Vanos to też ludzie psioczyli, dzisiaj Vanos nikomu nie przeszkadza. Valvetronic - też nie ma jakichś strasznych historii w tych silnikach, może na samym początki były problemy z tym sterowaniem ale ogarnęli je. Jedyne co jeszcze może się posypać to 2x DISa i w/w pompa wody. Wszystko za tysiaka z hakiem w przypadku wymiany.

A jak kombi z BMW to e61. Tam jeszcze były M54, od nich zaczęły się problemy ze źle zaprojektowanymi tłokami i pierścieniami (to co u mnie) ale tam jeszcze nie było tragedii, litr oleju na 10kkm i tyle. Albo diesle ale tamte też chyba się skończyły na e60. W nowszych dielse R6 to też nowe konstrukcje i też różnie z nimi bywa. Miesiąc temu przy okazji offroadu gadałem z chłopakami z Jeepów - obydwa miały R6 3.0D z e39 - nie do zajechania silniki. W nowych silnikach mocno popracowali nad zmniejszeniem oporów wewnętrznych ale to mocno odbija się na żywotności

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce bronić alfy, bo się sypie, mnie tez się sypała (alfa 33), co było szczególnie uciążliwe dla studenckiej kieszeni, ale nie wszystkie modele i wydaje mi się, ze akurat 159 był jak na alfę w miarę udanym modelem.

Alternator w alfie można było dość łatwo uszkodzic, bo był on dość nisko położony i wystarczyło wpaść w większa kałuże, żeby go zalać.

 

 159 kupiłem nowe salonowe i do 50 tys przebiegu było w sumie 5 awarii ( przekładnie kierownicze wymieniane dwukrotnie ) , więc ten alternator przechylił czarę goryczy i auto szybko sprzedałem przed upływem 3 lat . Ale ciekawostką jest fakt że dwa lata później zadzwonił do mnie ,,kupujący'' i podziękował ,że tak dobrego i bezawaryjnego auta jeszcze w życiu nie miał :D Twierdził , że poprzednie Volvo S60 dało mu strasznie po kieszeni . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny wynik, jaki to motor (kod/ps) i w czym się tak dobrzebe sprawuje?

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

a4 b9 2.0 tdi 150km DEUA

 

Jak bede w aucie to zrobie foto mojego spalania dlugodystansowego jak dobrze pamietam okolice 6l. Teraz w tygodniu na moto jezdze zeby nie stac w korkach ;) 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panna przesiada się z CH-R do 3008. Przepaść na korzyść Peugeota, będę zabierał przy każdej nadarzającej się okazji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo w Audi jest automat a w Subaru manual:)

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Subaru Outback - tez automat i jest chyba trochę cięższe niż Q5. 60% trasa, 40% korki w warszawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w e39 m52b28 w mieście 15-20l/100.Na 420km w trasie spaliła 36 litrów.Cykl mieszany to około 12 l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X3 - 3.0 diesel w trasie, prędkości do 160km/h - średnie spalanie z 1100 km wyszło 8,5l :D

W Partnerze 1.6HDI ta sama trasa - 5.9l z boxem na dachu i full załadowany.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

W Partnerze 1.6HDI ta sama trasa - 5.9l z boxem na dachu i full załadowany.

Ale Partnerem z takim obagażowaniem już chyba 160 km/h nie polecisz

W Audi A6 z 3,0l dieslem spalanie wygląda podobnie, 8,5-9,0l przy prędkościach do 180km/h, średnia nieco ponad 100km/h. Natomiast najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć, to bodajże 4,4 l/100km z volkswagenowskim 1,9 TDI.

Nie mam pojęcia jak kolega @vvv zrobił 3,6l/100km...

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale Partnerem z takim obagażowaniem już chyba 160 km/h nie polecisz

 

A i owszem, polecisz.

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oho jak dla mnie robi się mało stabilnie i bezpiecznie. Ale jak kto się czuje

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom jest bardzo komfortowo i stabilnie. To niedoceniane autko.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.