Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

- na pewno gti, na pewno z manualem a nie z zadnym dsg.

 

Czemu???

 

bo "umiem skrecac, upalam po kretym". automat na zakrety sie nie nadaje.

 

bo moc doladowanego silnika mozna znacznie podniesc niewielkim kosztem, a dsg sie "skonczy" przy 230km...

 

bo im mniej elektroniki i automatyki tym lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- na pewno gti, na pewno z manualem a nie z zadnym dsg.

 

Czemu???

 

bo "umiem skrecac, upalam po kretym". automat na zakrety sie nie nadaje.

 

bo moc doladowanego silnika mozna znacznie podniesc niewielkim kosztem, a dsg sie "skonczy" przy 230km...

 

bo im mniej elektroniki i automatyki tym lepiej.

 

Myślę, że najpierw się przejedź, bo nie wiesz co piszesz :P:D

DSG nie kończy się na 230 KM tylko na 370 Nm i nie ma żadnego problemu zrobić więcej KM (tylko po co???) - to nie jest 4x4 :cry: :cry:

Poczytaj sr.pl


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>>Soft

 

Pisac!, pisac! :-)

 

Co do odpowiedzi na funadamentalne pytanie:

 

-kredyt albo gotowka, dobry bylby kredyt 50:50 czy 60:40

-5

-raczej salon we Wro, chociaz...

-najlepszy bylby segment C, bo to, moim zdaniem najlepszy kompromis miedzy wielkoscia i porecznoscia a komfortem, B jest troche za male (no do miasta starczy, ale w trase czy na urlop to juz nie bardzo).

-to ma byc auto dajace frajde z jazdy a nie sprinter spod swiatel (chociaz przy takich mocach to sila rzeczy...) Kwestia prowadzenia, czucia auta itp. jest dla mnie wazniejsza niz v max na autobahnie.

-raczej max 100kzl, tym bardziej, ze prawie wszystkie z gti (no dobra..., poza Golfem, chociaz w tej wersji nie jest tak zle) maja juz praktycznie wszystko co potrzebuje, a potrzebuje: troche poduszek, klime, radio z cd, troche elektryki, skorzana kierownice i... to w sumie wsio. Dobrze by bylo gdyby jeszcze dalo sie to odpalac z jakiegos w miare normalnego kluczyka bo... moja siostra kupila niedawno Suzuki SX4 z tym cholernym kluczykiem "hands free" - no matko i corko! co to za debilny pomysl jest..., cholery mozna dostac z zamykaniem auta.

 

Bralem jeszcze pod uwage Clio Sport - ale maly on troche no i to Renault niestety... Ze wszystkich tych aut najlapszy (na papierze) wydaje mi sie Seat. Do tego wyglada na dobre auto rowniez na codzien kiedy czlowiek nie ma ochoty deptac do oporu, nadwozie 5D tez nie do pogardzenia no i niely motor z turbina, gdzie samym programem mozna miec spokojnie te 260-270KM a to juz niemalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę, że najpierw się przejedź, bo nie wiesz co piszesz :P:D

 

jechalem. wiem co pisze - to sie nadaje do jazdy w korku i do palowania spod swiatel (a to mnie nie bawi)...

 

Poczytaj sr.pl

 

nie zalamuj mnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pisac!, pisac! :-)

 

pytam o finansowanie i miejsce zakupu ze wzgledu na mazde. konkretnie mazde 3 mps - jest tania, swietnie wyposazona, produkowana w japonii. 260km w serii z perspektywami na duzo wiecej, na torach kreci dobre czasy mimo jak dla mnie zdecydowanie za miekkiego zawieszenia. troche nudny wyglad, ale czarna moglbym miec... :P

 

niestety, zeby kupic trzeba jechac do lublina... a brak rozwinietej sieci autoryzowanych salonow sprzdazy nieco utrudnia zakup na kredyt.

 

dwie kolejne propozycje to renault - clio i megane oba w wersjach limitowanych "f1 team". tak, wiem co sie mowi o samochodach na "f", ale mam takie 2 w domu, w tym jedno clio rs i nie ma z nim zadnych problemow. poza tym renault sport z dieppe, to nie jest normalna fabryka renault, tylko montownia, w ktorej panowie w bialych kitlach skladaja samochody "z reki", jak type-r za dobrych czasow... inne zawieszenia, inne silniki niz w serii. nie znam nikogo, komu sypalo by sie clio sport.

 

clio r27 jest piekne, fantastycznie skreca, ma hamulce brembo i kubly recaro. silnik nie daje takich osiagow jak doladowana konkurencja, ale kreci sie jak w hondzie i pieknie wrzeszczy... :( to jest moj faworyt.

 

megane r26 - samochod sportowy roku 2007 i hothatch roku 2007 wg. roznych zrodel, testow i plebiscytow. ma tylko jedna wade - wychodzi z produkcji w tym roku... gdyby nie to, juz bym go mial :D

 

pytam o widelki cenowe i segment, bo sa jeszcze corsa i astra opc, opel gt, foka st, mcs, rx-8, s3, 130... czesc z nich lepsza niz kazdy z powyzszych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Renault to musze sie jeszcze przejechac Clio Sport, z wygladu i parametrow mi sie podoba, tylko troche maly.

 

"1"'ka, S3 itp. odpadaja z powodow finansowych. Mazda na papierze ok, ale z wygladu taka sobie no i jeszcze ten brak oficjalnego dystrybutora.

 

A co sadzisz o Leonie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co sadzisz o Leonie?

 

mniej wiecej to samo co ty. gdybym mial uprzedzenia do renault i nie mial 15% rabatu, to leon bylby moim faworytem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Enzo napisał:

 

moja siostra kupila niedawno Suzuki SX4 z tym cholernym kluczykiem "hands free" - no matko i corko! co to za debilny pomysl jest..., cholery mozna dostac z zamykaniem auta.

 

a co jest nie tak?

Żona ma Suzuki Swift z pilotem "radiowym" i sobie chwali , że może zamknąć i otworzyć bez szukania kluczyka -pilota w torebce czy kieszeni. Dotknięcie sensora uruchamia zamki.

 

SX ma tak samo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
>>Rjanusz

 

A jak Ci sie sprawuje ten Type-S? Mowiac szczerze zastanawialem sie nad nim. Jezdzi to jakos? Nie psuje sie? (bo slyszalem rozne opinie).

 

No, po tej dyskusji, nie bede sie juz wychylac ;-). Kupilem wozidelko, ktore mialo byc kompromisem pomiedzy niewielka cena zakupu, a moimi sportowymi zapedami i jakims tam wyposazeniem. Plus - dostalem na niego dobry rabat.

Jezdzi sie nim calkiem przyjemnie, porownujac do foki 2.0 i do astry 1.6 - moim zdaniem nieporownywalnie lepiej. W zakretach sztywny, prowadzi sie pewnie, aczkolwiek... Moglby lepiej :P. Na codzien - nieco za twardy (w moim odczuciu twardszy niz nowy CTR - ktorym mialem tylko parukilometrowa przejazdzke).

 

Design mi sie podoba - zarowno zewnetrzny, jak i wewnetrzny. Wyposazenie w serii bije wszystkich konkurentow.

 

Mnie te argumenty (oraz nazucone na budzet ograniczenia) przekonaly. Jestem zadowlony :-).

 

Co do psucia sie - jak wynika z moich obserwacji, niezle sypaly sie wersje pieciodrzwiowe z pierwszych 6-8 miesiecy produkcji. Pozniej zdecydowana wiekszosc usterek zostala wyeliminowana. W moim egzemplarzu (po 1szym miesiacu i 3,5kkm) nawalily poki co dwie drobnostki (termometr zewnetrzny i mechamizm do wysuwania dyszy spryskiwacza ksenonu).

 

 

Pozdrowienia,

Radek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>>Lob

 

A tez ma takie "cos" co jest zamontowane na stale w stacyjce i ma robic za kluczyk z tym, ze jest tak wyprofilowane, ze uzywanie tego podnosi mi cisnienie? :P

 

Ja po prostu wole miec normalny kluczyk i normalnie otwieranie drzwi a nie jakies cuda z sensorami na klamakch...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Enzo napisał;

 

 

A tez ma takie "cos" co jest zamontowane

 

:P Ma takie coś. Rzeczywiście przekręcanie tego , a także wciskanie po drodze jest troche upierdliwe. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rx-8, 130

 

To akurat tylny napęd, ale ponieważ ja takie preferuję i jeździłem obydwoma to wtrącę swoje 3gr:

 

1. Bmw 130 jeździłem 2 razy, raz po lotnisku ok. godziny i potem przez pół dnia po mieście. Jak dla mnie absolutny hit w tej klasie (tylko niestety drogi). Przyjemność z jazdy po zakrętach niebywała - mam stare bmw z silnikiem 3,5 i się nie umywa. Zawieszenie i układ kierowniczy w BMW to naprawdę potęga. Zresztą jest jeszcze 135;

 

2. Miałem okazję dorywczo wykorzystywać samochód po mieście przez tydzień, niestety tylko po mieście. W cenie do 130kpln wybrałbym właśnie RX8. Pomijając tylny napęd i związany z tym fun samochód wizualnie (w moim odczuciu) miażdży konkurencję. Wankla bym się nie obawiał bo to w końcu prawdziwy japończyk.

 

Kompleks dresa w BMW w mojej opinii to mit, który z upływem czasu jest widoczny coraz mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To akurat tylny napęd

 

wiem, a s3 to czteronaped :lol: wole fwd, ale zgadzam sie, ze bwm jedynka i mazda rx-8 (i audi s3) sa lepszymi samochodami, niz cala reszta przeze mnie wymienionych. tyle ze bmw i audi sa po prostu za drogie dla mnie i jak widac rowniez dla enzo... poza tym s3 i 130 to juz obszary cenowe w ktorych mozna znalezc wiele innych, rowniez dobrych mocnych i ciekawych samochodow (chocby nissan 350z).

 

Wankla bym się nie obawiał bo to w końcu prawdziwy japończyk.

 

a ja bym sie jednak obawial. niby prawdziwy japonczyk, niby konstrukcja prosta jak budowa cepa - tylko 3 ruchome czesci, niby silnik nagradzany wielokrotnie jako "najlepszy silnik" w jakiejs-tam klasie. ale to nie jest samochod popularny w polsce, nie wiem czy znajdzie sie ktos, kto bedzie umial sie nim zajac w razie problemow. na forum mazdaspeed polecaja wlasciwie jednego czlowieka, ale on jest chyba z poznania... :lol:

 

do tego dochodza problemy z eksploatacja - benzyna tylko 98, tylko dobrej jakosci. kazde przelanie (nie chce zapalic z dowolnego powodu, a to ponoc sie zdarza) - wymiana oleju. odpada jazda do kiosku po gazete, albo przeparkowanie o 10m. czeste przeglady. koniecznie trzeba przechladzac silnik po jezdzie i raczej nie ma miejsca na "spieszylem sie", "zapomnialem". do tego dochodza problemy z moca - deklarowanej nie ma nawet nowy (dwiescie-kilkanascie koni po dotarciu), po 20kkm zapycha sie katalizator, bo silnik pali duzo oleju i moc jeszcze spada. i potem to wyglada jak samochod sportowy, a jezdzi jak saxo vts...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do tego dochodza problemy z eksploatacja - benzyna tylko 98, tylko dobrej jakosci. kazde przelanie (nie chce zapalic z dowolnego powodu, a to ponoc sie zdarza) - wymiana oleju. odpada jazda do kiosku po gazete, albo przeparkowanie o 10m. czeste przeglady. koniecznie trzeba przechladzac silnik po jezdzie i raczej nie ma miejsca na "spieszylem sie", "zapomnialem". do tego dochodza problemy z moca - deklarowanej nie ma nawet nowy (dwiescie-kilkanascie koni po dotarciu), po 20kkm zapycha sie katalizator, bo silnik pali duzo oleju i moc jeszcze spada. i potem to wyglada jak samochod sportowy, a jezdzi jak saxo vts...

 

Pewnie masz rację - nie mam doświadczeń z tym samochodem... Trochę się wystraszyłem po Twoim poście ale i tak bym kupił :wink:

 

Rozumiem że chcecie używać tych małych rakietek na codzień? U mnie doskonale sprawdza się system: dzień powszedni - praca - civic 1,4iLS, weekend (nie każdy niestety :lol: ) - fun - BMW E28 M535i albo XL883L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na temat RX-8 to juz w zasadzie Soft wszystko powiedzial, ja bym sie wlasnie obawial braku serwisu, bo zepsuc sie cos moze w kazdym aucie, pytanie czy bedzie mial kto to naprawic...

 

BMW jest absurdalnie drogie - najtanszy model "116" kosztuje prawie 90kzl i nie ma nawet gownianej klimatyzacji!. Do tego naprawde dobrze wyglada dopiero z pakietem "M" a to kolejne 14kzl. Plus jeszcze jakis normalny silnik zamiast 1.6, pare dodatkow (ktore to Cupra czy CTR maja w serii) i cena robi sie z kosmosu. Z Audi jest niestety podobnie :evil:

 

Takie zabawki jak Evo czy Impreza raz, ze musialbym kupic uzywane, dwa, ze koszty utrzymania sa zabojcze.

 

Odnosnie uzytkowania - nie chce dwoch aut bo mi one nie potrzebne - hot-hatch jest dlatego fajny, ze jest w pelni (no prawie :wink: ) funkcjonalnym autem na codzien a daje przy tym duzo frajdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy aby na pewno olf V ewolucji jest taki popularny na naszych drogach ?

 

Biorąc pod uwagę, że wygląda jak Golf IV, który przypomina III ewolucję po liftingu jest ich całkiem sporo :lol: :wink:

 

Naprawde nie porównywał bym tak tych dwóch samochodów (a nawet trzech ) One są całkiem różne. Równie dobrze możemy to samo powiedzieć o Civicu. I nie bronie tu golfa mimo że mam o w avatarze :lol:

 

soft z tego co wiem dsg nie jest typową skrzynią automatyczną a poza tym jak piszesz że lubisz poszaleć na zakrętach... Leony z supercopy miały właśnie taką tylko z łopatkami przy kierownicy i w Polsce jest kilka takich.


FORZA Robert!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
soft z tego co wiem dsg nie jest typową skrzynią automatyczną

 

owszem, to nie jest przekladnia hydrokinetyczna. to (w uproszczeniu) dwie (prawie) tradycyjne skrzynie z dwoma sprzeglami, pracujace naprzemian. problemem jest elektroniczny sterownik, ktory to obsluguje...

 

nie zrozum mnie zle, dsg to na pewno dobra skrzynia. 99.9% potencjalnych nabywcow na pewno bylaby zachwycona. ale to nie dla mnie - ja nie potrzebuje abs-ow, eba, ebd, esp-ow, elektrycznego wspomagania kierownicy i innego elektronicznego szajsu. od takich wynalazkow jak dsg, tiptronic itp wole sekwencje sadeva z prostymi zebami.

 

Leony z supercopy miały właśnie taką tylko z łopatkami przy kierownicy i w Polsce jest kilka takich.

 

chyba raczej klowki hewlanda. ale to nie ma znaczenia. dsg mnie nie podnieca, tak jak nie podniecaja mnie skomputeryzowane dyferencjaly w lancerze evo... :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kłowka Hewlanda to była 10 lat temu w Felicji Kit Car :lol: Jeszcze nie tak dawno miałe przyjemność się taką przejechać :) Tylko ciiii bo jak się mój prezes driver dowie to będzie :lol:

Sadev o ile dobrze pamiętam jest w cupowych Clio bardzo przyjemne zresztą a leony naprawdę w polskich wyścigach jeździły z z przeprogramowanym jeszcze DSG


FORZA Robert!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam człowieka od Wankla ale grozi, że mi nogi z d*py powyrywa i nigdy nie pomoże przy żadnym silniku jak mu naślę kogoś. Facet ceni spokój.

Poszukajcie wśród mechaników lotniczych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym Wam polecił tego :

 

 

a13b93def77de256m.jpg 96298d58d9abdacdm.jpg 032b1dc211aeb3fcm.jpg bfd2aca86f146aa5m.jpg c784954a41047d0dm.jpg dde370107d404f35m.jpg e5351b5db6046535m.jpg 087a3bc53e5d9e12m.jpg 1671d15e4304f982m.jpg a0d59e7fefdd9d62m.jpg 44458512dc3c92e0m.jpg 2a426b47b512c818m.jpg c7330adecaddcc88m.jpg e27b639216975d74m.jpg 85173f4bc219d401m.jpg 1bd07998c1181416m.jpg 2a5fb49b25615651m.jpg 184663ddd7da1b9am.jpg bb86ad9fa962c32bm.jpg 55034e1026743357m.jpg 1a839a51cf99d28em.jpg 9ea6aac0f9a688b2m.jpg 67a2632ae53c9b01m.jpg 6f3bc27a47ee939cm.jpg 9c669030cd0cff16m.jpg af42f2570e51f185m.jpg 756c6afa02cd4b80m.jpg 9efb9d42aebe34fdm.jpg 104ccf593e3af7ccm.jpg 3fda734d0e49380fm.jpg 66d4ac35f9713498m.jpg 4d685cb94e7dfcc3m.jpg f6f38a4ab088c92bm.jpg :P

 

Rolls Royce Phantom Drophead Coupe może być troszkę poza zasięgiem, ale można wziąć na kredyt, a potem niech się bank martwi, jak wydrzeć drugą ratę. :)

 

Nawiasem mówiąc bliskie spotkanie z tym samochodem spowodowało, że z listy potencjalnych samochodów, jakie kupię gdy wygram $100 000 000.- w lotto (my tu mamy często takie kumulacje), skreśliłem wszystkie auta ze znaczkiem RR.

 

I nie zrozumcie mnie źle, nie jestem ekologicznie zielony, nie wierzę, że człowiek powoduje globalne ocieplenie i całym sercem pragnę, żeby ocieplało się jak najszybciej. Moim pierwszym autem był Mercedes (z 1936. roku) i moim marzeniem jest ponowne posiadanie auta tej marki, albo jakiegoś BMW. Preferowałbym nowe, a nie 40-letnie. (Tamtego Mercedesa miałem w latach 1975-77). Chodzę z Rolexem na ręce, ale tym co na powyższych zdjęciach wstydziłbym się jeździć. I nie dziwię się, że ludzie pokazują palucha tym, co jeżdżą takimi behemotami. Ale... to tylko moja opinia. De gustibus non est disputandum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z frontu wyboru nowego auta newsow ciag dalszy :wink: :

 

Przejechalem sie Clio Sport i... jest pod wrazeniem - prowadzi sie wysmienicie, silnik ciagnie az milo a jego charakterystyka jest podobna do tej w Hondzie - na dole dzieje sie niewiele, ale po przekroczeniu 4krpm robi sie wesolo :) Do tego auto jest bardzo poreczne w miescie a i zawias, mimo, ze twardy pozwala na normalna (w miare :wink: ) jazde po dziurawych miejskich arteriach. cena nizsza niz w przypadku CTR'a czy Cupry, oczywiscie auto jest mniejsze, ale chyba moglbym zaakceptowac jego wymiary. Niestety w podstawowej cenie nie mieszcza sie ksenony, no ale trudno. Nurtuje mnie tylko fakt, ze to jednak francuskie auto - choleria wie czy sie szybko nie rozsypie :P

 

PS: Na koniec jeszcze wtret od kobiecej strony mojej natury - Clio Sport w czerwieni wyglada szalowo :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
choleria wie czy sie szybko nie rozsypie :P

 

moje ma juz 6 lat - clio 2 ph. 2, 2002r. tzw. clio 172. robie przeglady w aso, leje bezyne i jezdze (zona jezdzi). kompletnie nic sie z nim nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Enzo widzę, że szukasz samochodu typu GTI. Może zainteresuję Cię takie autko :P

 

http://www.dealer.volvocars.pl/pl/pl/deale...4F5F433330.aspx

 

Przeczytaj dane techniczne, jeździ się tym rewelacyjnie :)

 

Trochę w tym prywaty :twisted:

 

Jeśli potrzebujesz więcej informacji o tym aucie napisz na PM :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.