Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

@Lawnowerman i inni,

 

ale ja nie pisałem o używaniu opony całorocznej przez cały rok. Jeszcze raz proponuje zapoznać się z moimi postami.

Tylko jako kombinacja całoroczne + letnie. W sensie zastąpienie zimowej na całoroczną w okresie w ktorym standardowo jeździ się na zimowej. Dlaczego to też jest w moich postach. W skrócie, dopoki nie mieszkam w górach i biorąc pod uwagę obecne zimy to jeździmy po czarnym asfalcie (czasem mokrym, czasem suchym) więc caloroczna w okresie zimowym zjada właściwościami taką zimową na tym typie nawierzchni przy czym nie jest tak podatna na ścieranie/pływanie jak na skrajach okresu zimowego gdzie temperatury w ciągu dnia przekraczają sporo powyżej 8*C.

W poprzednim moim samochodzie jak i obecnym mam wielowahacz z tyłu moc 150KM (poprzedni) obecny 200KM. Jesli na danym komplecie zrobię 5000km i jeszcze nie jest czas na ich wymianę (czy to całoroczne > letnie, czy letnie > całoroczne) to zamieniam przód z tyłem aby właśnie zapewnić równomierne zużycie i zminimalizować zjawisko "ząbkowania".

Jak na razie, a trwa to już dobre kilkanaście lat, nie miałem z tym problemu.

 

Czyli bardziej masz oponę jesieną  :D

 

Ale ok. Jest to jakiś pomysł.

Ja mam słabsze auta wiec letnia mi niepotrzebna i prędzej auto mi się nudzi niż realnie zużywam opony.

Mam 5 km do pracy w jedną stronę a po południu najwyżej dziecko kolejne 5 km na jakiś trening.

to jak zrobię 20 dziennie to jest max.

To co 400 km  / mc  - 5000 rocznie?


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng

Spoko każdy robi jak uważa ale dla mnie byłoby trochę bez sensu mieć opony całoroczne i zmieniać je wiosną na letnie. Dlatego jeżdżę na CrossClimate+ cały rok i dopóki nie będzie zimy ze śniegiem po kolana to nie chce innych opon.

Kazdy robi jak uważa. Ja nie wyobrażam sobie jeździć latem na takich kartoflakach jak crossclimate  :D

Tylko dobrej klasy letnie na lato.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Crossclimate akurat jest z tych bardziej twardych opon,którym bliżej do letnich. Latem nie ustępuje niczym standardowym letnim oponom. oczywiscie przy aucie mającym 300km i sportowych oponach z najwyższej półki wypadnie słabiej,ale to jednak nie do takich aut są kierowane całoroczne opon w samym zamyśle.

Grunt,żeby jeździć z wyobraźnią. Wtedy kwestia opon schodzi na bok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama wyobraźnia nie wystarcza, a czasami nawet przeszkadza innym uczestnikom ruchu drogowego.


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyobraźnia pozwoli Ci zahamować gdy dziecko wbiegnie Ci nagle na drogę?

Moim zdaniem argument, że jakieś opony są "prawie tak dobre jak letnie/zimowe" to żaden argument. Prawie może oznaczać 5m w drodze hamowania a to może być różnica pomiędzy śmiercią a lekkim obrażeniami. Oszczędzanie na oponach czy hamulcach to najgłupszy sposób oszczędzania jaki można sobie wyobrazić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako wieloletni użytkownik całorocznych opon w autach o mocy ponad 250 KM i masie ponad 1700 kg, z wielowahaczem - zaprzeczam.

 

A propos ścierania się całorocznych opon latem - Falken AS 200 w Punto wytrzymały jakieś 50 kkm, Goodyear Vector 4Seasons 1 gen - 80k. A Vectory, ale 2 gen - po 130 kkm mają ponad 4 mm bieżnika i używam ich dalej!

 

Letnia plus całoroczna to zestaw idealny, przy założeniu że wybierzemy całoroczną bardzo dobrą na śniegu. A są takie, na poziomie dobrej zimowej - jak wspomniane Vector 4S 2 gen.

Tej, dwutonowe Punto?  :huh:  :D


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimówki na śnieg ok. Natomiast na bezśnieżne zimy jakie mamy teraz  to całoroczne spełniają swoje zadania. I to o czym była mowa, całoroczne są w miarę świeże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wywar

Ja jezdze na crosclimate juz druga zime gdzie zawsze mam duzo sniegu, ona oblepia sie cala sniegiem i daje rade nawet niezle, nigdy sie nie zakopalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyobraźnia pozwoli Ci zahamować gdy dziecko wbiegnie Ci nagle na drogę?

Moim zdaniem argument, że jakieś opony są "prawie tak dobre jak letnie/zimowe" to żaden argument. Prawie może oznaczać 5m w drodze hamowania a to może być różnica pomiędzy śmiercią a lekkim obrażeniami. Oszczędzanie na oponach czy hamulcach to najgłupszy sposób oszczędzania jaki można sobie wyobrazić.

A masz najlepsze z mozliwych opony letnie i zimowe? Bo topowe caloroczne to poziom conajmniej pierwszej trojki sredniakow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz najlepsze z mozliwych opony letnie i zimowe? Bo topowe caloroczne to poziom conajmniej pierwszej trojki sredniakow.

 

Mam zawsze najlepsze jakie można kupić. 

A co do całorocznych mam własne zdanie, jak dostałem kiedyś Audi zastępcze na czas serwisu obute w zachwalane tu Vectory 4seasons. Było ok. 5 stopni i mokro i hamowały katastrofalnie, przy pierwszym hamowaniu omal nie skasowałem samochodu przede mną, nigdy w życiu nie byłem tak blisko stłuczki. Moim zdaniem one nawet nie zbliżają się do Michelinów Alpin na których wtedy jeździłem. A trakcja to już w ogóle porażka, mimo, że w tym Audi był tylko benzynowy 1,4 to co drugie ruszanie zrywało mi koła.

Generalnie pomysł wielosezonowe + letnie uważam za zły, bo bzdurą jest, że opony zimowe zachowują się źle powyżej 7 stopni. Zbyt miękkie to może robią się w okolicach 15-20 stopni, a od listopada do kwietnia takich temperatur u nas nie uświadczysz. A poniżej 15 stopni wszystkie zimówki jakie miałem były znacznie lepsze niż wspomnaine Vectory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie zgadzam się z Tommaso. Opona to najważniejszy element w samochodzie. Tylko ona odpowiada za kontakt auta z drogą i w życiu nie kupię słabszych opon, niż najlepsze aktualnie dostępne. To jawne proszenie się o kłopoty... ile filmów jest w Internecie, jak auto okręca się na zakręce przy względnie normalnej jeździe. Od tego zależy Wasze zdrowie i życie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz najlepsze z mozliwych opony letnie i zimowe? Bo topowe caloroczne to poziom conajmniej pierwszej trojki sredniakow.

 

 

To akurat nieprawda - poczytaj testy.

 

 

W ogóle dywagacje macie tak bez sensu, że az głowa boli.

Każdy was zakłada, że opona to jest panaceum na wszystkie bolączki.

A to nie prawda - oczywiście, ze jest ważna - ale tak samo jak sprawny amortyzator, geometria zawieszenia itp.

A przede wszystkim dostosowanie prędkości do warunków jazdy.

 

Nie mamy wpływu na tak duzo czynników na drodze, że dywagacja która opona jest lepsza jest jak wiecie co....

 

Nie przewidzisz:

  - jakości nawierzchni

  - temperatury na danym odcinku

  - rodzaju brudu

 - jaki rodzaj farby użyto do malowania zebry 

 - charakterystyki drogi [wyprofilowanie]

 - a co za tym jak np.: spływa woda po niej

 - innych uczestników drogi [niesamochodwych - piesi/rowery]

 - zwierząt

 - podmuchu wiatru 

 

Pomijam już typowo ludzkie:

 - twoja kondycja psychofizyczna w danym momencie

 - jak jesteś ubrany 

 - czy dostosowałeś temperature w aucie do siebie / zew.temp.

 - jak znasz dane auto

  - ile lat masz prawojazdy

 - jak wygląda twoja psychomotoryka, wzrok

 - czy gadasz przez telefon albo z pasażerami

 

Osobiście uważam, że opona powinna być dostosowana do pory roku, zgodna z homologacją auta i jak najmłodsza.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zawsze najlepsze jakie można kupić.

A co do całorocznych mam własne zdanie, jak dostałem kiedyś Audi zastępcze na czas serwisu obute w zachwalane tu Vectory 4seasons. Było ok. 5 stopni i mokro i hamowały katastrofalnie, przy pierwszym hamowaniu omal nie skasowałem samochodu przede mną.

A może trzeba styl jazdy zmienić...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo, jak pisał Kolega wyżej - to, jak się jest ubranym

 

Świetne są te niektóre dyskusje tu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze podstawowy parametr... ciśnienie w oponach, jak często sprawdzacie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może trzeba styl jazdy zmienić...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Wybacz, ale gadasz głupoty. Ważne jest to jaka jest droga hamowania z tej samej szybkości w identycznych warunkach i nie wiem co ma do tego styl jazdy. Nawet zaoszczędzony przy hamowaniu 1metr z 50 km/h może uratować życie jakiemuś dziecku i styl jazdy (cokolwiek to Twoim zdaniem znaczy) nie ma tu kompletnie żadnego znaczenia. Chyba, że Twój tok rozumowania wygląda tak: zakładam gorsze opony to jadę znacznie wolniej i sumarycznie jest bezpieczniej, ale w takim razie podpowiadam - załóż chińskie zużyte opony bez bieżnika i nie przekraczaj 10 km/h, wtedy dopiero będzie bezpiecznie.

 

 

A jeszcze podstawowy parametr... ciśnienie w oponach, jak często sprawdzacie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Ciągle, czujniki ciśnienia o to dbają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne te dywagacje ...a gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!   :D

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze podstawowy parametr... ciśnienie w oponach, jak często sprawdzacie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

 

Jak zaczyna ściągać  :D   :D   :D   :P


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zawsze najlepsze jakie można kupić. 

A co do całorocznych mam własne zdanie, jak dostałem kiedyś Audi zastępcze na czas serwisu obute w zachwalane tu Vectory 4seasons. Było ok. 5 stopni i mokro i hamowały katastrofalnie, przy pierwszym hamowaniu omal nie skasowałem samochodu przede mną, nigdy w życiu nie byłem tak blisko stłuczki. Moim zdaniem one nawet nie zbliżają się do Michelinów Alpin na których wtedy jeździłem. A trakcja to już w ogóle porażka, mimo, że w tym Audi był tylko benzynowy 1,4 to co drugie ruszanie zrywało mi koła.

Generalnie pomysł wielosezonowe + letnie uważam za zły, bo bzdurą jest, że opony zimowe zachowują się źle powyżej 7 stopni. Zbyt miękkie to może robią się w okolicach 15-20 stopni, a od listopada do kwietnia takich temperatur u nas nie uświadczysz. A poniżej 15 stopni wszystkie zimówki jakie miałem były znacznie lepsze niż wspomnaine Vectory.

Się w całej rozciągłości zgadzam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że Twój tok rozumowania wygląda tak: zakładam gorsze opony to jadę znacznie wolniej i sumarycznie jest bezpieczniej, ale w takim razie podpowiadam - załóż chińskie zużyte opony bez bieżnika i nie przekraczaj 10 km/h, wtedy dopiero będzie bezpiecznie.

Tommaso ale po co wpadać w skrajność ?  B) 

Zycie jest statystyką - równie dobrze ten metr co zyskujesz przez opony stracisz bo jechałeś wkur...ny, gadając przez telefon

i po jezdni gdzie przed chwilą sypała piaskarka  :rolleyes:  

 

 

Idąc tym tokiem - ty rano przed praca docinasz intermediaty na deszcz bo ma padać ?  :D 

 

opony-extreme-VR1-TypeW-test-mototrends-

 


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng

Fajne te dywagacje ...a gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!   :D

Ale jak moja matka, jak matka siedzi z tylu...

 

PS. Nawet jakbym chciał, to nie ma całorocznych w moim rozmiarze 19x285x30  :o

Edytowane przez maritimeeng

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nie mamy wpływu na tak duzo czynników na drodze, że dywagacja która opona jest lepsza jest jak wiecie co....

 

Nie przewidzisz:

  - jakości nawierzchni

  - temperatury na danym odcinku

  - rodzaju brudu

 - jaki rodzaj farby użyto do malowania zebry 

 - charakterystyki drogi [wyprofilowanie]

 - a co za tym jak np.: spływa woda po niej

 - innych uczestników drogi [niesamochodwych - piesi/rowery]

 - zwierząt

 - podmuchu wiatru 

 

Pomijam już typowo ludzkie:

 - twoja kondycja psychofizyczna w danym momencie

 - jak jesteś ubrany 

 - czy dostosowałeś temperature w aucie do siebie / zew.temp.

 - jak znasz dane auto

  - ile lat masz prawojazdy

 - jak wygląda twoja psychomotoryka, wzrok

 - czy gadasz przez telefon albo z pasażerami

 

 

 

Dobrze ujęte.

 

 

Na hamowanie maja wpływ ... hamulce. Mniejsze w podstawowych modelach, wieksze/wydajniejsze w topowych. Tzn, że trzeba brać poprawkę czym się w danej chwili jedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.