Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, maritimeeng napisał:

Z innej beczki: Pasek CC sprzedany (bo 2 duże auta nie są nam potrzebne) i w związku z kryzysem wieku średniego chciałem zanabyć coś małego z dużym fun factorem.

Najbliżej jest mi do BMW Z4 II  (E89) z hardtopem. Silnik - najlepiej wolnossący 3.0 258 KM (N52)

Czy ktoś z kolegów miał do czynienia z tym modelem? Jakieś bolączki silnikowe, gnicie itp?

 

Przed zakupem takiego auta musisz wpierw zakupić obcisłe czerwone lub białe spodnie materiałowe, koniecznie bez tylnych kieszeni. :lol:


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...)coś małego z dużym fun factorem.


Fiat 500 Abarth 595 Competizione - kompletnie inny biegun, ale wg mnie w 100% wpisuje się w te wymagania:-)

Chyba, że musi być RWD...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng
2 minuty temu, plszcto napisał:
Chyba, że musi być RWD...


Tak. Żadnego napędu na przód 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, maritimeeng napisał:

Z innej beczki: Pasek CC sprzedany (bo 2 duże auta nie są nam potrzebne) i w związku z kryzysem wieku średniego chciałem zanabyć coś małego z dużym fun factorem.

Najbliżej jest mi do BMW Z4 II  (E89) z hardtopem. Silnik - najlepiej wolnossący 3.0 258 KM (N52)

Czy ktoś z kolegów miał do czynienia z tym modelem? Jakieś bolączki silnikowe, gnicie itp?

 

 

 

 

Był moment, że bardzo mocno o nim myślałem. Z bolączek trapią go awarie dachu, silniki R6 jak zapewne wiesz są bardzo udane, ale więcej frajdy daje z manualem. Dla mnie to auto było trochę za ciężkie i więcej przyjemności w czasie jazdy dawała mi MX-5 i ją wybrałem, mimo obiektywnie gorszych osiągów.

 

A może jakiś klasyczny Prosiak? Boxster 986 lub 981 (w zależności od budżetu) dają znacznie więcej frajdy z jazdy niż Z4. Ze starszych niekoniecznie roadsterów to 944 czy 968 są teraz jeszcze w dobrych cenach z potencjałem na wzrosty, a dają sporo frajdy z jazdy. 

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, trollu napisał:

z starych elektronicznych wskaźników najfajniejsze miał golf Mk2 - fajny racingowy look

spacer.png

 

a kto zgadnie z jakiego auta jest ten wskaźnik? Działał trochę jak obrotomierz ;)

 

1.jpg

Wartburg... 

9 minut temu, Tommaso napisał:

 

Był moment, że bardzo mocno o nim myślałem. Z bolączek trapią go awarie dachu, silniki R6 jak zapewne wiesz są bardzo udane, ale więcej frajdy daje z manualem. Dla mnie to auto było trochę za ciężkie i więcej przyjemności w czasie jazdy dawała mi MX-5 i ją wybrałem, mimo obiektywnie gorszych osiągów.

 

A może jakiś klasyczny Prosiak? Boxster 986 lub 981 (w zależności od budżetu) dają znacznie więcej frajdy z jazdy niż Z4. Ze starszych niekoniecznie roadsterów to 944 czy 968 są teraz jeszcze w dobrych cenach z potencjałem na wzrosty, a dają sporo frajdy z jazdy. 

Klasyczny to chyba 911np. 993 do 1997 roku...ostatni wiatrak ;) Mój serdeczny koleżka ma coś takiego i niedawno wymienił wydech na przełączany... miało być cicho i głośno, a jest głośno i cholernie głośno...:P

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, kiniol napisał:

Wartburg... 

Klasyczny to chyba 911np. 993 do 1997 roku...ostatni wiatrak ;) Mój serdeczny koleżka ma coś takiego i niedawno wymienił wydech na przełączany... miało być cicho i głośno, a jest głośno i cholernie głośno...:P

 

No nie da się zaprzeczyć, tylko budżet jakby nieco inny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N52 ma niestety trochę wad konstrukcyjnych, może trafić ci się remont tego typu:

 

P. S. 

Piękne Porszaki były dzisiaj we Wrocławiu. Ten 356 robił wrażenie, coupe wersja C, obok też niczego sobie. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, StaryWilk napisał:

N52 ma niestety trochę wad konstrukcyjnych, może trafić ci się remont tego typu:

 

P. S. 

Piękne Porszaki były dzisiaj we Wrocławiu. Ten 356 robił wrażenie, coupe wersja C, obok też niczego sobie. 

 

 

911 F-Series, czy 912 też było niczego sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, piękne klasyki. Do tego żółte  930 turbo...

 

Carrera gt choć współczesna to z kapci też wywala.  IMG_20200718_101040.thumb.jpg.1bf4837cc982dfaf41aac08f381a502d.jpgIMG_20200718_101007.thumb.jpg.64d4be43c399e4603792d813ba5ebe84.jpgIMG_20200718_102351.thumb.jpg.83c679406c89a330f598cb4a81d0d4d0.jpgIMG_20200718_100646.thumb.jpg.f069f60d08e89ab17d8019176993f9a6.jpgIMG_20200718_100349.thumb.jpg.b2370db256484cda4c608c91e806a77d.jpgIMG_20200718_100313.thumb.jpg.0adf90a446ccf30824ce4302de1fceb7.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, rafi87 napisał:

Elegancko wyszło :).

Dzięki lubię się pobawić przy autach😁

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng
4 godziny temu, mario1971 napisał:

Przed zakupem takiego auta musisz wpierw zakupić obcisłe czerwone lub białe spodnie materiałowe, koniecznie bez tylnych kieszeni. :lol:


Mariusz, zawsze doceniałem Twoje merytoryczne komentarze 😀

Chyba pójdę przemyśleć swoje życie a zwłaszcza podejście do mody...

4 godziny temu, Tommaso napisał:

 

A może jakiś klasyczny Prosiak? Boxster 986 lub 981 (w zależności od budżetu) dają znacznie więcej frajdy z jazdy niż Z4. Ze starszych niekoniecznie roadsterów to 944 czy 968 są teraz jeszcze w dobrych cenach z potencjałem na wzrosty, a dają sporo frajdy z jazdy. 


Na razie nie ma szans - jeszcze 5 lat krechy na dom i mieszkanie inwestycyjne. 
Budżet na zabawkę to 50k PLNów.

Ktoś miał, ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do N52 - mam B25 czyli ten gorszy - bo B25 ma wadliwe tłoki a nie B30 więc jestem nieco zdziwiony takim remontem w tym silniku. Ale brał olej - ok, zrobili remont. Wałek zatrzeć może się wszędzie, mi przez ręce przechodzą tylko VW 1.9 i volvo D5 - czasami łoża wałków wyglądają tragicznie - a na forum BMW jest temat o N52 i wadliwa obudowa/wałek nie przewija się - być może tutaj gość miał pecha, być może słaby olej/wymieniany za późno. Koło dwumasowe może paść wszędzie, vanosy - w BMW są od prawie 30 lat i jedni psioczą, inni nie, jedni regenerują - inni nie. Ja z vanosami nigdy nie miałem problemu. Gość rzuca hasłami 14 tys - nikt by tyle nie zapłacił za remont tego silnika, mnie remont B25 na nowych częściach - wszystkie śruby bo są aluminiowe, uszczelki (gdzie ich koszt jest śmieszny poza UPG która kosztowała 500zł), rozrząd, pierścienie, świece - wyniósł 1/3 sumy, jaką rzucał pan z filmu. Robocizna - ok, każdy zakład ma inne ceny, u mnie silnik wyciągali z auta ale rozmawiałem później z innym gościem, który naprawia dużo BMW i mówił, że on do takiego remontu silnika nie wyciąga. 

Gość w filmie nie wspomniał o elektronicznej pompie wody, która lubi się zepsuć i kosztuje w ASO 2,5k, zamiennik 1/2 taniej. Disy lubią paść ale nie jest to aż tak nagminne - tyle, że DIS ludzie się bali w M52, M54 i teraz boją się w N52. W 3.0 występowały jakieś problemy z śrubami na vanosach - temat jest bardziej znany w USA bo tam ludzie walczyli i BMw przyznało się do winy i była akcja serwisowa, w EU cisza a o ile wiem - nr części są te same. Napełnianie się szklanek? Ile to powinno trwać? Nie wspomniał nic o tym, że N52 mają "wadliwe" szklanki na stronie wydechowej - głowica jest tak a nie inaczej zaprojektowana i przy niskich prędkościach obrotowych szklanki mogą cykać. Była na to akcja serwisowa ale nic nie pomogła - bo konstrukcji głowicy i kanałów olejowych nie zmieni. Poza cykaniem - nic się nie dzieje. 

Ogólnie - silnik nie jest zły, 3.0 jest uznawany za lepszy niż 2.5. Awaria może się trafić jak w każdym silniku a N52 w aucie takim jak Z4 nie będzie miał nakręcone nie wiadomo ile km - a te silniki robią po 300tys i jeżdżą.

Ciekawi mnie nieco tuning, który poczynił pan w filmie - celowo chyba nie użył słowa porting a może nie chciał mówić dokładnie co i gdzie. Ale tutaj troche zastanawiający jest jego wywód o wymianie katów na sportowe i 4tys zł ale głowica zrobiona - za porting (nie papranie głowicy dremelkiem) do R6 ceny zaczynają się od 2.5k - to sama obróbka kanałów. Kompletny remont z tuningiem głowicy (większe zawory etc) to już okolice 5k zł w pewnej znanej (i chyba jedynej jak na razie) firmie w PL. Po co ruszać głowicę jeśli wydech jest "zatkany"? Trochę dziwne te majstry z tego filmu 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak oceniasz ta naprawę zatartego N57 3.0 diesel za 28 000 brutto?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co mam tutaj oceniać? ;) mechanikiem nie jestem, w dieslach BMW siedzą moi znajomi ale podejrzewam, że N57 nie będzie już tak pancerny jak M57. Może tutaj się potwierdzać opinia, że BMW ma problemy z panewkami bo słyszałem o czymś takim ale podobno najbardziej to dotyczyło R4 benzyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, maritimeeng napisał:

Budżet na zabawkę to 50k PLNów.

Ktoś miał, ma?

 

Miałem przed denominacją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng
Teraz, pablo122 napisał:

 

Miałem przed denominacją


💸 Łap

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś  jechało  parenaście mx5 i  zauważalne było, że  kierowcy  są zgarbieni.  Po czasie miałem okazję sie przymierzyć i okazało się, że wzrok jest na linii  gornej krawedzi przedniej szyby i żeby cokolwiek widzieć trzeba się zgarbić. Osoby powyżej 185+  moga z tego powodu czuć dyskomfort. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, rafi87 napisał:

Kiedyś  jechało  parenaście mx5 i  zauważalne było, że  kierowcy  są zgarbieni.  Po czasie miałem okazję sie przymierzyć i okazało się, że wzrok jest na linii  gornej krawedzi przedniej szyby i żeby cokolwiek widzieć trzeba się zgarbić. Osoby powyżej 185+  moga z tego powodu czuć dyskomfort. 

 

Bo ta japoński samochód jest. Powyżej 170 cm - obywatel wzrostu wysokiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 178 cm i nie miałem problemów ani w NC ani w ND.

Ale fakt, że tak mniej więcej 182 cm to górna granica wzrostu w MX5 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kickster ma filmiki ze swoja mx5 ale to chyba jest NB i narzekał, że się nie mieści ;)


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, pablo122 napisał:

Jest jeszcze Honda S2000

 

Tylko znalezienie egzemplarza z dobrą i bezwypadkową przeszłością graniczy z cudem. Kiedyś szukałem i nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Tommaso napisał:

Tylko znalezienie egzemplarza z dobrą i bezwypadkową przeszłością graniczy z cudem. Kiedyś szukałem i nie znalazłem.

 

To prawda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy @pablo122,@Tommaso 🍻 niestety nie miałem S2000 ale pojeżdzone było,świetny silnik,rewelacyjne prowadzenie.Mx5 frajda jakich mało i za niedużo ale tylko z manualem,prosiak jak to prosiak,klasa.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z innej beczki: Pasek CC sprzedany (bo 2 duże auta nie są nam potrzebne) i w związku z kryzysem wieku średniego chciałem zanabyć coś małego z dużym fun factorem.
Najbliżej jest mi do BMW Z4 II  (E89) z hardtopem. Silnik - najlepiej wolnossący 3.0 258 KM (N52)
Czy ktoś z kolegów miał do czynienia z tym modelem? Jakieś bolączki silnikowe, gnicie itp?
 
 
F8EB2B15-83A8-4BCF-83C0-9A2B5CD6BEFA.thumb.jpeg.e9b5a37b2e27358d35b652af7098e571.jpeg

Sądzę że do CLS-a pięknie by pasował SLK 350

"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.