Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem ile potrzebujesz siedzeń, ale to będzie różnica bo "ciężarowe" były 2 albo 4 osobowe. Na pewno będzie miał kratkę, której nie możesz zdemontować... co było upierdliwe bo za fotelami była blacha, więc się nie dało ich składać. Samochód będzie też podlegał pod przepisy drogowe dla samochodów ciężarowych (tych które dotyczą samochodów poniżej 3,5t). Sprawdź, czy się coś zmieniło ale kiedyś takim samochodem nie można było parkować 4 kołami na chodniku. Możesz też zobaczyć jaka jest stawka OC, bo kiedyś były drobne róźnice.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wyjazdów za granicę w dużo krajów trzeba było kupować viniety, gdzie osobówek to nie dotyczyło.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IIRC przegląd okresowy takiego auta kosztuje także więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IIRC przegląd okresowy takiego auta kosztuje także więcej
Oj, chyba nie

Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Pajak80 napisał:

Kupuję jako osoba fizyczna, auto do lasu i na dojazdy na działkę

Swego czasu odkupiłem "ciężarówke" Carisma 1,6.

 Zdemontowałem kratke, dołożyłem prawidłowo pasy bezpieczeństwa dla 3 osób z tyłu.( były tylko dla 2 osób)

 Na przeglądzie byłem niestety 2 razy

- 1) jako z ciężarówką"

2) juz po demnontażu ( w serwisie, bo musi byc urzedoo zdemontowane i zamontowane wszysto)

 otrzymalem  wpis: osobowe.. i tak też zarejestrowałem... dla siebie..


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo z Mondeo kombi. Musiałem oficjalnie "odciężarowić", potem przegląd, wpis, wydział komunikacji i Ford stał się osobowy 😀.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, wyleczyłem się a skóra nie warta wyprawki.

 

Szukam dalej ;)


"Pies jest jedyną istotą na świecie , która bardziej kocha Ciebie niż samego siebie"./J. Billings /

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A taka ładna ta skoda:

116282162_159330009102341_58236534041766


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Wywar napisał:

Co brzeczy pod samochodem w garazu pare godzin po wylaczonym silniku ? :)

Blachy/osłony termiczne i stygnąc wydają dzwięki.  Podobnie bywa z metalowymi rynnami , gdy nagrzeją się na słońcu.

14 godzin temu, Wywar napisał:

Co brzeczy pod samochodem w garazu pare godzin po wylaczonym silniku ? :)

Blachy/osłony termiczne i stygnąc wydają dzwięki.  Podobnie bywa z metalowymi rynnami , gdy nagrzeją się na słońcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubex

Tak, trzeszczy i "strzela" zwłaszcza na początku, po wyłączaniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalizator i układ wydechowy się studzi moim zdaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.07.2020 o 16:40, mario1971 napisał:

No i jest diagnoza z awarii w moim samochodzie. Auto podłączyli pod komputer, który wskazał usterkę w czipie, spowodowaną prawdopodobnie nagłym skokiem napięcia elektrycznego. Mając zbyt wysokie ciśnienie doładowania, komputer w celu ochrony silnika wprowadzał go w tryb awaryjny, stąd te szarpnięcia i automatyczne odłączenie zapłonu. Po zamontowaniu fabrycznej kostki wszystko wróciło do normy.  Teraz zdobią jeszcze testy, jeżeli wszystko będzie grało, jutro auto dostarczą mi pod dom... :)

Dzisiaj odebrałem z Krakowa swoje auto.:)

 

Ze względu na wykryte ciało obce w samochodzie, za pakiet Mercedes Live, tj. holowanie, diagnostykę oraz auto zastępcze - musiałem zapłacić ze swoich. ;)

 

Z czipem drogę do Krakowa pokonałem w 5.22h, średnią prędkością 86km/h i spalaniem na poziomie 9,0l/100km (prędkość autostradowa na poziomie 150~170km/h, w tym dwa potężne korki). W drodze powrotnej już bez czipa (auto miało dojechać bezpłatnie na lawecie, ale ze względu na znalezienie czipa, centrala Mercedesa odmówiła rozliczenia z serwisem także tej usługi. Serwis zażyczył sobie za tę usługę 2500 PLN extra, tak więc odbierałem je osobiście) trasę pokonałem w 4.01h, ze średnią prędkością 117km/h, spalanie na poziomie 10,4l/100km przy zbliżonej prędkości autostradowej.

 

Samochód oczywiście już nie jest tak dynamiczny.  Muszę coś z tym zrobić.

 

Plusy czipa: większa moc, lepsze przyspieszenie i mniejsze spalanie.

Minusy: opisana wcześniej historia. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Współczesne samochody -_-

U mnie dzisiaj

Wyjeżdżam sobie na obwodnicę - ja mu gaz..... a on buuuuuu moc chyba na 30% spadła, turbo nie chodzi, obroty max 2000 muł totalny

Jednocześnie ze spadkiem mocy pojawia się mrugająca kontrolka świecy żarowej i awaria ESP

Po kilku wdepnięciach gazu odlokowuje się wszystko i samochód zapierdziela - 1km dalej znowu zdycha i tak już cały czas - zdycha i nabiera mocy w sumie ze 20 razy zanim dojechałem do pierwszego mechanika

Panie pod komputer go ale jutro dopiero ........

d*pa wracam do domu 60km/h max - i tak patrzę a wskażnik na wyświetlaczu klimy raz pokazuje 25 stopni a chwilę później dwie kreski ( tak jak by padał) i za każdym razem gdy gaśnie ja tracę moc i pojawiają się kontrolki świecy i ESP

Kupuję nowy czujnik - pod sklepem sam wymieniam bo jest tylko na wsówkę

Samochód zapier......... jak by czipa dostał

 

 

Elektronika i tylko elektronika - wszystko przeładowane - kiedyś samochód kopcił ale jechał, a dzisiaj czujnik klimy prawie uziemia cię w trasie

Czujnik 5 dyszek a nerwów co nie miara i wizje napraw silnika czy lawety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Paweł Bury. napisał:

Współczesne samochody -_-

U mnie dzisiaj

Wyjeżdżam sobie na obwodnicę - ja mu gaz..... a on buuuuuu moc chyba na 30% spadła, turbo nie chodzi, obroty max 2000 muł totalny

Jednocześnie ze spadkiem mocy pojawia się mrugająca kontrolka świecy żarowej i awaria ESP

Po kilku wdepnięciach gazu odlokowuje się wszystko i samochód zapierdziela - 1km dalej znowu zdycha i tak już cały czas - zdycha i nabiera mocy w sumie ze 20 razy zanim dojechałem do pierwszego mechanika

Panie pod komputer go ale jutro dopiero ........

d*pa wracam do domu 60km/h max - i tak patrzę a wskażnik na wyświetlaczu klimy raz pokazuje 25 stopni a chwilę później dwie kreski ( tak jak by padał) i za każdym razem gdy gaśnie ja tracę moc i pojawiają się kontrolki świecy i ESP

Kupuję nowy czujnik - pod sklepem sam wymieniam bo jest tylko na wsówkę

Samochód zapier......... jak by czipa dostał

 

 

Elektronika i tylko elektronika - wszystko przeładowane - kiedyś samochód kopcił ale jechał, a dzisiaj czujnik klimy prawie uziemia cię w trasie

Czujnik 5 dyszek a nerwów co nie miara i wizje napraw silnika czy lawety

 

 

Od czujnika klimy [jakiego ?] tak Ci zamulał ? 


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Lawnowerman napisał:

 

 

Od czujnika klimy [jakiego ?] tak Ci zamulał ? 

 

Ten z przodu przed chłodnicą - małe takie cygaro wystające z wtyczki

To jest czujnik temperatury zewnętrznej

On mi już kiedyś padł, jakieś 2 lata temu, ale wtedy tylko klima się wyłączała i dałem zamiennik - tak jak teraz zresztą bo oryginału nie mieli

O takie gówienko

Screenshot_2020-07-29 CZUJNIK TEMPERATURA ZEWNĘTRZNA 8Z0820535 SKODA VW.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paweł Bury. napisał:

Współczesne samochody -_-

U mnie dzisiaj

Wyjeżdżam sobie na obwodnicę - ja mu gaz..... a on buuuuuu moc chyba na 30% spadła, turbo nie chodzi, obroty max 2000 muł totalny

Jednocześnie ze spadkiem mocy pojawia się mrugająca kontrolka świecy żarowej i awaria ESP

Po kilku wdepnięciach gazu odlokowuje się wszystko i samochód zapierdziela - 1km dalej znowu zdycha i tak już cały czas - zdycha i nabiera mocy w sumie ze 20 razy zanim dojechałem do pierwszego mechanika

Panie pod komputer go ale jutro dopiero ........

d*pa wracam do domu 60km/h max - i tak patrzę a wskażnik na wyświetlaczu klimy raz pokazuje 25 stopni a chwilę później dwie kreski ( tak jak by padał) i za każdym razem gdy gaśnie ja tracę moc i pojawiają się kontrolki świecy i ESP

Kupuję nowy czujnik - pod sklepem sam wymieniam bo jest tylko na wsówkę

Samochód zapier......... jak by czipa dostał

 

 

Elektronika i tylko elektronika - wszystko przeładowane - kiedyś samochód kopcił ale jechał, a dzisiaj czujnik klimy prawie uziemia cię w trasie

Czujnik 5 dyszek a nerwów co nie miara i wizje napraw silnika czy lawety

Kupujcie nowe auta.. Jeżeli brak wrażeń i nadmiar pieniędzy 😂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za nowym to ja sie dopiero rozglądam

To stary Superb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mario1971 jaki masz silnik Pb czy D ? jaka była moc przed i po założeniu chipa ? przykra sprawa z tym ciałem obcym :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Krakus1 napisał:

@mario1971 jaki masz silnik Pb czy D ? jaka była moc przed i po założeniu chipa ? przykra sprawa z tym ciałem obcym :(

Silnik 2,2l diesel. Moc fabryczna 170 KM, 400 Nm. Po zaczipowaniu 207KM i 460Nm.


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Paweł Bury. napisał:

Za nowym to ja sie dopiero rozglądam

To stary Superb

Rozglądaj się uważnie.Wspolczesna motoryzacja chce z nas zrobić niewolników uzależnionych od warsztatów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jak z zegarkami, wejść w vintage, odremontować i cieszyć się pojazdem z duszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, wanderer1975 napisał:

Rozglądaj się uważnie.Wspolczesna motoryzacja chce z nas zrobić niewolników uzależnionych od warsztatów.

To kwestia tych wszystkich elektronicznych ulepszeń/nowinek - które mają poprawiać nasz komfort w czasie jazdy oraz dobre samopoczucie. Gdyby nie awaria kompresora od pneumatyki i tego feralnego czipa, nie mógłbym złego słowa o moim aucie powiedzieć.   


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę o taki chip do mojego BMW ale szkoda mi gwarancji , dopiero 4500km ma na liczniku , a mocy nigdy za dużo 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jestem beton i lubię proste auta.Wychodze założenia, że im mniej polepszaczy samopoczucia,tym lepiej dla mojego portfela w przyszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Krakus1 napisał:

myślę o taki chip do mojego BMW ale szkoda mi gwarancji , dopiero 4500km ma na liczniku , a mocy nigdy za dużo 😉

Ja na swojego miałem gwarancję dilerską - niestety tylko dwuletnią.


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.