Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, jacus napisał:

Jeżdżę DSG 6 biegowym z mokrym sprzęgłem i nie stwierdziłem żadnego momentu zawahania skrzyni a w trybie sport reakcja jest natychmiastowa ,

Mam podobne odczucia z wcześniejszych  jazdy  dsg   w  passacie  b6 2.0tdi 170KM czy  golfie gti VI  wersja usa 200KM.

Ale mamy już odp 

5 godzin temu, Perpetuum Mobile napisał:

 

Mowa o samochodach spełniających normę Euro 6c i 6d-TEMP (obowiązujących bodajże od września zeszłego roku) wykastrowanych elektronicznie i zaprogramowanych nie w celu optymalnych osiągów ale w celu spełnienia tychże norm.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, Porsche z serii GT to już nie przelewki. A do tego wolnossący B6, poezja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Tommaso napisał:

No, Porsche z serii GT to już nie przelewki. A do tego wolnossący B6, poezja.

Niska masa,idealnie wyważony,perfekcyjne prowadzenie,jedno z najlepszych aut jakimi jeździłem,dało mi więcej frajdy niż GT3 RS.Niestety kolega pożałował na ceramikę i był to duży błąd 😉.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cała seria 718 jest świetnie wyważona, miałem okazję sporo po Alpach pojeździć Boxsterem GTS i nie ma lepszego auta na serpentynki.

A co do ceramiki to mam mieszane uczucia, mi przeszkadza to, że rano trzeba dogrzać hamulce, żeby przestały piszczeć. Na tor owszem, do szaleństw po przełęczach owszem, ale na co dzień porządne 6 zacisków i duże tarcze są IMO lepsze.

A o kosztach to już nawet nie wspomnę, nie tylko przy zakupie auta ale także przy eksploatacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na co dzien 718 / 718 S sa duzo praktyczniejsze, kazdy kto jezdzil mocnym autem z manualna skrzynia wie jak wygodnie sie rusza w korkach kiedy sprzeglo lapie w trybie on / off.

Cayman GT4 / Boxster Spyder to genialne auta, ktore jednak sluza glownie do zabawy i trzeba miec cos oprocz nich na co dzien, wtedy na track day'ach dadza bardzo duzo frajdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Tommaso napisał:

Cała seria 718 jest świetnie wyważona, miałem okazję sporo po Alpach pojeździć Boxsterem GTS i nie ma lepszego auta na serpentynki.

A co do ceramiki to mam mieszane uczucia, mi przeszkadza to, że rano trzeba dogrzać hamulce, żeby przestały piszczeć. Na tor owszem, do szaleństw po przełęczach owszem, ale na co dzień porządne 6 zacisków i duże tarcze są IMO lepsze.

A o kosztach to już nawet nie wspomnę, nie tylko przy zakupie auta ale także przy eksploatacji.

Masz rację,miałem przyjemność prowadzenia GTSa,zwykłej 2l,kolega  będzie zamawiał GT4 RS,będę miał porównanie ich wszystkich.

Ceramikę mam w 2 autach i nie wyobrażam sobie innej opcji.Nie użytkuję ich na codzień,weekendy i raczej dalsze wypady,dlatego mi to odpowiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykła 2l ma jednak pewne niedobory mocy, ale w zakrętach jeździ lepiej niż dużo znacznie mocniejszych aut. Natomiast silniki 2,5, szczególnie po poprawieniu przez Techart, to już prawdziwe diabły.

Ceramiki nigdy nie miałem, ale jeździłem w Audi RS6, Audi A8 i Porsche 911 turbo S. Tylko w RS6 nie sprawiała problemów, ale właściciel auta to bardzo spokojny człowiek. W A8 tarcze się zeszkliły po awaryjnym hamowaniu na autostradzie z 250, a w 911 regularnie mocno piszczały, gdy były niedogrzane. W aucie tylko do zabawy, gdy nie trzeba patrzeć na koszty to rzeczywiście najlepsze możliwe rozwiązanie, ale np seryjne hamulce w GTS, którym przejechałem prawie 3000 km były IMO genialne, nawet wielokrotne ostre hamowania w Alpach nie robiły na nich żadnego wrażenia.

 

A co to jest GT4 RS?

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z moich doswiadczen 2.0 rowniej rozwija moc niz 2.5 w 718 S (GTS juz nie ma tego problemu), mimo iz silnik 2.5 ma bardziej skomplikowana turbosprezarke ze zmienna geometria.

Jak piszesz po zakretach kazdy idzie jak szatan, centralnie umieszczony silnik daje idealne wywazenie i nie wiem jak to po polsku bedzie - turn in (wejscie w zakret?) jest natychmiastowy.

W prawie kazdym innym aucie, jakim mialem okazje jezdzic, jak zaczniesz jechac ostrzej i zblizac sie do granicy przyczepnosci czuc, ze tam z przodu wisi silnik dajacy moment zawahania.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest tak jak piszesz, każdy kto jeździł trochę po torze, albo po przełęczach na granicy przyczepności to potwierdzi - silnik centralnie daje przewagę. Nawet w Maździe MX-5 da się zaobserwować ten moment zawahania wynikający po prostu z praw fizyki..

Jedynym wyjątkiem, którego nie potrafię rozgryźć jest 911, mimo dużej masy z tyłu jeździ jak auto z centralnym silnikiem. Ale to już chyba zasługa geniuszu inżynierów Porsche i ich dopracowania zawieszenia oraz oprogramowania mechanizmu różnicowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest taki?

GT4 wiem, ze jest, ale o GT4 RS pierwsze słyszę.

Jeszcze bardziej pokręcili wolnossaka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Tommaso napisał:

To jest taki?

GT4 wiem, ze jest, ale o GT4 RS pierwsze słyszę.

Jeszcze bardziej pokręcili wolnossaka?

Ma być,podkręcony do +-500KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystacie z systemu Start - Stop ? Widzicie realne obniżenie spalania ? Na chwilę obecną ( na "dotarciu") nie korzystam z tego systemu ale później zobaczę po przejechaniu 500-600 km czy są jakieś oszczędności w mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.08.2020 o 18:06, xaime napisał:


Póki co jazda tylko na trybie Comfort, pierwsze 3 tys. km ostrożnie emoji846.png także jak działa skrzynia przy ostrej jeździe narazie nie sprawdzę. Z tego co słyszałem to cała grupa VAG od czasu wprowadzenia WLTP ma bardziej ospałe skrzynie, szczęśliwie same serwisy proponują wgranie poprzedniego oprogramowania emoji6.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

U Zachara pojawił się niedawno test nowego BMW M135i - auto po odebraniu z salonu okazało się znacznie cichsze niż w trakcie jazd próbnych i wyszło że to efekt najnowszego softu który promuje ekologię, o którym nawet dealer nie wiedział. Powrotu do poprzedniego oprogramowania nie ma, właścicielowi pozostała zmiana końcowego wydechu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, xaime napisał:

Korzystacie z systemu Start - Stop ? Widzicie realne obniżenie spalania ? Na chwilę obecną ( na "dotarciu") nie korzystam z tego systemu ale później zobaczę po przejechaniu 500-600 km czy są jakieś oszczędności w mieście.

Nie korzystałem w poprzednim i teraz też nie korzystam

 Ten system permamentnie wyłączam po odpaleniu silnika :)


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Bugs napisał:

U Zachara pojawił się niedawno test nowego BMW M135i - auto po odebraniu z salonu okazało się znacznie cichsze niż w trakcie jazd próbnych i wyszło że to efekt najnowszego softu który promuje ekologię, o którym nawet dealer nie wiedział. Powrotu do poprzedniego oprogramowania nie ma, właścicielowi pozostała zmiana końcowego wydechu. 

Pewnie dużo zależy od marki i konkretnego serwisu, znam osobiście jeden przypadek gdzie w Łodzi zmienili oprogramowanie skrzyni w T-Roc-u, które poprawiło reakcję skrzyni. Zakładam, że marki jako całość mogą być temu przeciwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, xaime napisał:

Korzystacie z systemu Start - Stop ? Widzicie realne obniżenie spalania ? Na chwilę obecną ( na "dotarciu") nie korzystam z tego systemu ale później zobaczę po przejechaniu 500-600 km czy są jakieś oszczędności w mieście.

Korzystam w Maździe. Nie wiem czy są oszczędności bo nie jeżdżę z nim wyłączonym. Generalnie nie lubię większości ulepszaczy, pikaczy i innych rzeczy, które myślą za mnie. No ale nie do tego stopnia żeby za każdym razem je deaktywować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wyłączam zaraz po starcie. Na szczęście przycisk do wyłączania mam tuż obok, robie to praktycznie jednym naciśnięciem.

Moim zdaniem nie ma prawa to korzystnie działać na silnik, skoro po ostrej jeździe autostradą silnik wyłącza się natychmiast po zjeździe na parking. 

Oszczędności na emisji kosztem trwałości silnika i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wylaczam zaraz po starcie. Uczyli mnie, ze silnik najbardziej zuzywa sie podczas rozruchu, kiedy dopiero buduje sie cisnienie oleju.

Nie wspomne o elementach takich jak turbosprezarka, ktorej wirnik po nieco bardziej dynamicznej jezdzie jest mocno rozpedzony i nagle traci smarowanie.

Dla mnie to taka sama bzdura, jak malutkie baki paliwa, zeby auto bylo lzejsze podczas oficjalnych pomiarow i wypadalo lepiej.

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Tommaso napisał:

Zawsze wyłączam zaraz po starcie. Na szczęście przycisk do wyłączania mam tuż obok, robie to praktycznie jednym naciśnięciem.

Moim zdaniem nie ma prawa to korzystnie działać na silnik, skoro po ostrej jeździe autostradą silnik wyłącza się natychmiast po zjeździe na parking. 

Oszczędności na emisji kosztem trwałości silnika i tyle.

Szczęśliwie w Seacie wyłącza się jednym naciśnięciem łatwo dostępnego przycisku, natomiast w Mazdzie CX-5 przycisk jest lekko schowany i trzeba przytrzymać 3 sec. Ja też uważam, że ciągłe gaszenie i odpalanie samochodu skróci trwałość silnika. Zastanawia mnie tylko ile można zaoszczędzić 0,5 litra na 100 km ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, xaime napisał:

Zastanawia mnie tylko ile można zaoszczędzić 0,5 litra na 100 km ?

Silnik przy odpalaniu zużywa więcej paliwa...

 Zrób sobie test na wskazaniu tzw "zużycie paliwa aktualne" ( jeżeli jest taka opcja) to zobaczysz.. "oszczędności"

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, xaime napisał:

Korzystacie z systemu Start - Stop ? Widzicie realne obniżenie spalania ? Na chwilę obecną ( na "dotarciu") nie korzystam z tego systemu ale później zobaczę po przejechaniu 500-600 km czy są jakieś oszczędności w mieście.

Przelączam się na indywidualne ustawienia - start stop zawsze wyłączony. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie grzebie jedynie kiedy wyłączam to jak jadę w trasę właśnie po to, żeby się nie wyłączył od razu po zjeździe na stację, parking. W mieście w korkach pomaga ale na pewno nie w lecie... wczoraj na światłach silnik zgasł i się zapalił 3 razy bo klimatyzacja jednak potrzebowała mocy.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.