Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, mkl1 napisał:

Silnik przy odpalaniu zużywa więcej paliwa...

 Zrób sobie test na wskazaniu tzw "zużycie paliwa aktualne" ( jeżeli jest taka opcja) to zobaczysz.. "oszczędności"

Jeżdżę od czasu do czasu Mazdą CX-5 i tam moment odpalania się niemal niezauważalny i samochód od razu rusza, działa to zaskakująco dobrze. Zakładam, że jeżeli są jakieś oszczędności to znikome ale to samochód żony więc nie będę jej mieszać, poza tym wyłączenie tego systemu w Mazdzie jest upierdliwe. Natomiast jak się skończy gwarancja to pojadę do swojego mechanika i poproszę o całkowite usunięcie tego ustrojstwa.

7 minut temu, mario1971 napisał:

Przelączam się na indywidualne ustawienia - start stop zawsze wyłączony. 

Muszę sprawdzić czy w moim można na trybie indywidualnym permanentnie to wyłączyć- zakładam, że jednak nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubex

System start-stop to jedna z bardziej debilnych rzeczy, które teraz montują w autach. Cieszę się że tego nie mam i nie będę mieć tak długo, jak tylko się da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie wszyscy producenci to stosują. W abarcie mojej żony do dziś tego nie znalazłem, nie znam tez nikogo, kto by tego nie wyłączał. Moim zdaniem to jakieś pozorne oszczędności, które mogą odbić się w przyszłości na bezawaryjności silnika. Być może, ze zmniejsza to emisje spalin, ale myśle, ze w kraju w którym ludzie dogrzewają się węglem i starymi gumakami, ma to raczej minimalne znaczenie 🙂


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wyłączam odruchowo. Pytałem kiedyś czy to nie wpływa źle na turbo i podobno jest jakieś elektryczne chłodzenie ale nie wierzę. Wkurza mnie jak podjeżdżam do skrzyżowania i już chce ruszać a auto właśnie gaśnie. Głupota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wyłączam start-stop od razu, niestety w moim aucie nie ma możliwości wyłączenia na stałe, aktywuje się znowu po każdym uruchomieniu silnika, jest na szczeście pod ręką.

Próbowałem też ostatnio na trasie jechać w trybie Eco Pro - wytrzymałem chyba pół godziny, auto jedzie jak na hamulcu, zupełnie nie ma zrywu, każda próba przyspieszenia jest mordęgą, normalnie czujesz jak rośnie Ci kapelusz. Jedyny plus to że przy puszczeniu gazu obroty spadają do jałowych, jakby dać na luz. Co prawda po jakimś czasie tej męki pokazuje ile kilometrów się zaoszczędziło, ale wystarczy jedno mocniejsze wciśnięcie gazu przy wyprzedzaniu czy pod górę i całe te oszczędności idą się j.....

 

Moim zdaniem te ficzery to ściema dla ekoświrów, w specyficznych warunkach może minimalne oszczędności w spalaniu ale ciężko tak jeździć, za to tak naprawdę to jest na rękę producentom - auta mogą być coraz droższe, częściej się psuć i szybciej zużywać.

 

Edytowane przez Bugs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze gdyby ten startstop był jakoś z rozumem robiony. Np taki jak miałem w Avensisie nie był specjalnie inwazyjny i odpalał silnik momentalnie. W Alfie to jest po prostu DRAMAT, auto odpala z sekundę po wciśnięciu gazu, więc jak nie usłyszysz, że silnik zgasł, bo muzyczka gra i nagle chcesz depnąć, to można się grubo zdziwić, zanim Julka raczy się ruszyć. A już gaszenie silnika na bramkach na autostradzie... tego jakiś osioł musiał nie przemyśleć. Silnik rozgrzany, turbina pewnie do czerwoności, a tu pyk, gaśnie Ci silnik. Na szczęście po jakimś pół roku z autem, odpalenie jest dla mnie jednoznaczne z wyłączaniem Start/Stop.

 

Dodatkowo, jak Ci gasi auto, to wyłącza klimę, mało pożądana opcja w 30+ stopniach.

 

Ogólnie start/stop to jest dla mnie jakaś pomyłka eko terorystów, która realnie tylko denerwuje kierowców...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Ceteth napisał:

Jeszcze gdyby ten startstop był jakoś z rozumem robiony. Np taki jak miałem w Avensisie nie był specjalnie inwazyjny i odpalał silnik momentalnie. W Alfie to jest po prostu DRAMAT, auto odpala z sekundę po wciśnięciu gazu, więc jak nie usłyszysz, że silnik zgasł, bo muzyczka gra i nagle chcesz depnąć, to można się grubo zdziwić, zanim Julka raczy się ruszyć. A już gaszenie silnika na bramkach na autostradzie... tego jakiś osioł musiał nie przemyśleć. Silnik rozgrzany, turbina pewnie do czerwoności, a tu pyk, gaśnie Ci silnik. Na szczęście po jakimś pół roku z autem, odpalenie jest dla mnie jednoznaczne z wyłączaniem Start/Stop.

 

Dodatkowo, jak Ci gasi auto, to wyłącza klimę, mało pożądana opcja w 30+ stopniach.

 

Ogólnie start/stop to jest dla mnie jakaś pomyłka eko terorystów, która realnie tylko denerwuje kierowców...

A tego nie można wyłączyć permanentnie ? Giulia, która ja testowałem miała to jakby wyłączone, tzn po ponownym uruchomieniu silnika system stop/start był jakby nieaktywny lub może wcale go tam nie było :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, 70' napisał:

A tego nie można wyłączyć permanentnie ? Giulia, która ja testowałem miała to jakby wyłączone, tzn po ponownym uruchomieniu silnika system stop/start był jakby nieaktywny lub może wcale go tam nie było :)

W GLC jest 4 godzinna pamięć. Także jak przełączysz się na tryb ulubiony bez start stop i wyłączysz silnik na np. 2 godziny, to po ponownym uruchomieniu ciągle masz go na tym samym ustawieniu.


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Bmw trzeba kliknąć każdorazowo, ale przycisk jest tuż pod starterem i można to zrobić jednym ruchem, przeciągając palec w dół, więc jest bezproblemowe

Da się to oczywiście przekodować, ale nie oficjalnie w serwisie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o takim rozwiązaniu jak w Fiacie 500, był przycisk na konsoli i można było nim wyłączyć ten system permanentnie. Dopiero ponowne wciśnięcie tego przycisku włączało stop/start.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Tommaso napisał:

W Bmw trzeba kliknąć każdorazowo, ale przycisk jest tuż pod starterem i można to zrobić jednym ruchem, przeciągając palec w dół, więc jest bezproblemowe

Da się to oczywiście przekodować, ale nie oficjalnie w serwisie. 

Tomek, ale wyłączyć permanentnie? słyszałem, że akurat z tym systemem nie jest tak łatwo, przynajmniej w Volvo.

 

1 minutę temu, 70' napisał:

Myślałem o takim rozwiązaniu jak w Fiacie 500, był przycisk na konsoli i można było nim wyłączyć ten system permanentnie. Dopiero ponowne wciśnięcie tego przycisku włączało stop/start.

Ale przy ponownym uruchomieniu auta też był wyłączony? bo zazwyczaj da się wyłączyć jedynie do ponownego uruchomienia.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, lukebor napisał:

Tomek, ale wyłączyć permanentnie? słyszałem, że akurat z tym systemem nie jest tak łatwo, przynajmniej w Volvo.

 

 

Tak, to dość prosta sprawa, są ludzie, którzy przyjeżdżają i kodują to w 10 minut. Przynajmniej w BMW, nie wiem jak w Volvo.

Ale jeśli się uprzeć to jest to niedozwolona ingerencja w soft samochodu i można mieć problemy, szczególnie jak ma się auto w wynajmie długoterminowym.

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Tommaso napisał:

 

Tak, to dość prosta sprawa, są ludzie, którzy przyjeżdżają i kodują to w 10 minut. Przynajmniej w BMW, nie wiem jak w Volvo.

Ale jeśli się uprzeć to jest to niedozwolona ingerencja w soft samochodu i można mieć problemy, szczególnie jak ma się auto w wynajmie długoterminowym.

Mnie to nie przeszkadza, czasem nawet w mieście używam. Ale zgadzam się z Tobą, że na MOP-ie po szybkiej dłuższej jeździe nie chcę, żeby mi się od razu wyłączał.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, lukebor napisał:

Ale przy ponownym uruchomieniu auta też był wyłączony? 

Tak. Jak wcisnąłem go po zakupie to przez kilka lat silnik nigdy sam nie zgasł po zatrzymaniu. 
No, chyba ze jak to w Fiacie był po prostu zepsuty, ale nigdy tego nie reklamowałem :)

9 minut temu, lukebor napisał:

Ale przy ponownym uruchomieniu auta też był wyłączony? 

Tak. Jak wcisnąłem go po zakupie to przez kilka lat silnik nigdy sam nie zgasł po zatrzymaniu. 
No, chyba ze jak to w Fiacie był po prostu zepsuty, ale nigdy tego nie reklamowałem :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przynajmniej nie ma turbiny więc się jej zużyciem przez ten system nie przejmuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszy mnie jednomyślność odnośnie systemu S&S w narodzie Nieczęsto się to zdarza !


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłączam S&S.  Wracajac do  vagow, tez narzekają na  skrzynie i elektroniczne ograniczenie prędkości ( 210km/h)  na mniejszych felgach. Wizualnie a5 na +

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Start-stop nie jest dla oszczędności ;) Tylko dla spełnienia norm emisji spalin. Podobno jeden z testów to symulacja jazdy w ruchu miejskim, która wygląda tak, że auto pokonuje jakąś odległość i zatrzymuje się co ileś metrów. Stoi tak jakiś czas i znowu do przodu - stop, do przodu - stop, itd. W takim teście i dla norm emisji to może mieć sens, dla kierowcy - więcej paliwa można zaoszczędzić stosując się do zasad eco drivingu niż z aktywnym systemem start-stop. 

 

2 godziny temu, Ceteth napisał:

Dodatkowo, jak Ci gasi auto, to wyłącza klimę, mało pożądana opcja w 30+ stopniach.

 

 

 

Wtedy nie gasi auta, działanie klimy ma priorytet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, XoneX napisał:

Start-stop nie jest dla oszczędności ;) Tylko dla spełnienia norm emisji spalin. Podobno jeden z testów to symulacja jazdy w ruchu miejskim, która wygląda tak, że auto pokonuje jakąś odległość i zatrzymuje się co ileś metrów. Stoi tak jakiś czas i znowu do przodu - stop, do przodu - stop, itd. W takim teście i dla norm emisji to może mieć sens, dla kierowcy - więcej paliwa można zaoszczędzić stosując się do zasad eco drivingu niż z aktywnym systemem start-stop. 

 

 

Wtedy nie gasi auta, działanie klimy ma priorytet

Właśnie dla oszczędności - w średnim zużyciu paliwa, co ma przekładać się na mniejszą emisję spalin ( bo auto przez pewien czas ich nie emituje ) i mniejszą emisję CO2. Od układu S-S spaliny nie robią się czystsze tylko ma być ich mniej o te, które byłyby emitowane gdy auto stoi.

Teoretycznie system wpływa też korzystnie na takie elementy jak katalizator czy DPF bo zwiększa ilość czasu gdy pracują one w optymalnych warunkach i w efekcie wydłuża ich trwałość, poza tym jednak ma chyba same wady i wpływa negatywnie na trwałość wielu innych podzespołów których produkcja, utylizacja i wymiana też ma istotny ślad węglowy.

Testy zużycia paliwa są wystandaryzowane, nie ma tam miejsca na ecodriving więc producent musi dodać coś co w warunkach testu obniży zużycie paliwa lub oczyści spaliny - startstop, tajne oprogramowanie dławiące silnik czy coś innnego....

Edytowane przez Bugs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, hubex napisał:

System start-stop to jedna z bardziej debilnych rzeczy, które teraz montują w autach. Cieszę się że tego nie mam i nie będę mieć tak długo, jak tylko się da.

 Za późno, nawet u mnie w Daci Duster  to jest  :)  . Na dzień dzisiejszy można to jak widać w każdym sam. wył. przyciskiem. Myślę, że za 3-4 lata nie będzie takiej możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W niektórych autach nie ma już dedykowanego przycisku, np. w Volvo czy nowym Golfie. Trzeba się przebijać przez menu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, 70' napisał:

A tego nie można wyłączyć permanentnie ? Giulia, która ja testowałem miała to jakby wyłączone, tzn po ponownym uruchomieniu silnika system stop/start był jakby nieaktywny lub może wcale go tam nie było :)

 

Tak jak pisze Mario, ale u mnie na bank nie jest to 4h. Ale 15-30 min rzeczywiście pamięta start stop. 

 

Z klima, niestety to tak nie działa, jak mam dogrzany silnik, start stop denerwuje przy każdej okazji. 

 

Dalej, najbardziej denerwuje mnie stop na bramkach albo na światłach po forsownej jeździe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Tommaso napisał:

W niektórych autach nie ma już dedykowanego przycisku, np. w Volvo czy nowym Golfie. Trzeba się przebijać przez menu.

Szczęśliwie załapałem się na schodzącego Leona z fizycznymi przyciskami, nowy ma już głownie panele dotykowe więc pewnie przycisk S&S też jest zlikwidowany. Ponadto jest brzydszy niż poprzednik 😉

45 minut temu, Tommaso napisał:

W niektórych autach nie ma już dedykowanego przycisku, np. w Volvo czy nowym Golfie. Trzeba się przebijać przez menu.

Szczęśliwie załapałem się na schodzącego Leona z fizycznymi przyciskami, nowy ma już głownie panele dotykowe więc pewnie przycisk S&S też jest zlikwidowany. Ponadto jest brzydszy niż poprzednik 😉

45 minut temu, Tommaso napisał:

W niektórych autach nie ma już dedykowanego przycisku, np. w Volvo czy nowym Golfie. Trzeba się przebijać przez menu.

Szczęśliwie załapałem się na schodzącego Leona z fizycznymi przyciskami, nowy ma już głownie panele dotykowe więc pewnie przycisk S&S też jest zlikwidowany. Ponadto jest brzydszy niż poprzednik 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Tommaso napisał:

W niektórych autach nie ma już dedykowanego przycisku, np. w Volvo czy nowym Golfie. Trzeba się przebijać przez menu.

Szczęśliwie załapałem się na schodzącego Leona z fizycznymi przyciskami, nowy ma już głownie panele dotykowe więc pewnie przycisk S&S też jest zlikwidowany. Ponadto jest brzydszy niż poprzednik 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubex
3 godziny temu, łowca napisał:

 Za późno, nawet u mnie w Daci Duster  to jest  :)  . Na dzień dzisiejszy można to jak widać w każdym sam. wył. przyciskiem. Myślę, że za 3-4 lata nie będzie takiej możliwości.

Nie jest za późno. Moje auta mają już swoje lata, ale dbam o nie, i jeszcze trochę pojeżdżą. Chyba że wprowadzą durne przepisy, które ograniczą lub wręcz zabronią korzystania z "nieekologicznych" samochodów, które notabene wcale nie zanieczyszczają środowiska bardziej niż te obecne "wynalazki", które jako całokształt (recycling) mogą okazać się dużo bardziej "toksyczne" i szkodliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.