Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam nikogo, kto by nie wyłączał Start&Stop. Nie chciałbym być nabywcą kilkuletniego samochodu od takiego właściciela, który nie wyłącza, bo kilka sporych wydatków w najbliższym czasie byłoby wysoce prawdopodobnych.

Producenci oczywiście twierdzą, że akumulatory, rozruszniki i pozostały osprzęt samochodu są przygotowane do pracy z systemem S&S. I mają rację. Tylko w ich rozumieniu oznacza to, że mają wytrwać sprawne... do końca okresu gwarancyjnego.

Edytowane przez Perpetuum Mobile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 O i tak patrzę, i sobie tłumaczę oszukując samego siebie, że ,,gleba" lepsza.

20200814_203123.jpg


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu znana już niektórym ,,maszyna do palenia gumy".

 


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@albiNOS 01 najlepiej mieć jedno i drugie 😉

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, rafi87 napisał:

Wyłączam S&S.  Wracajac do  vagow, tez narzekają na  skrzynie i elektroniczne ograniczenie prędkości ( 210km/h)  na mniejszych felgach. Wizualnie a5 na +

 

 

 

Tutaj błąd redaktora nie chodzi o rozmiar felg, a indeks prędkości opon. Standardowo opony w a5 są zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia, po rezygnacji z tych opon, dają opony o wyższym indeksie prędkości i ściągają ogranicznik. Można to zrobić dla każdego rozmiaru nawet 17 cali. 

Jak zamawiałem swoje auto to też zaznaczałem, że chcę opony z wyższym ogranicznikiem.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Corsie dieselku (2005, 222 kkm, regularny serwis) pojawił się lekki siwy dym po rozruchu zimnego silnika. Po rozgrzaniu problem znika. Wiem, że jest to temat rzeka i to może być skutkiem wielu nieprawidłowości od dziurawego układu wydechowego po wtryski, pompę, zawory, głowicę, sondę i inne przypadki. Czytałem Internet i niektórzy wymienili pół auta, zostali znienawidzeni przez okolicznych mechaników by znaleźć usterkę, np. wymienić tylko 3. wtrysk.

 

Wpadłem ostatnio do ASO, przy okazji innego problemu. Nie potwierdzili moich spraw z siwym dymem. Stwierdzono, że czasem może tak być, albo jak jest to niewielki itd. Nie wiem dlaczego skoro ja widzę. W sumie to mi to nie przeszkadza, ale obawiam się, że problem może postąpić i objawić się wkrótce awarią czegoś grubszego. Wolałbym tego uniknąć, stąd moje zainteresowanie. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zużycie oleju ( silnikowego) ???


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BLACK SMOKE is the most common smoke emitted from diesel engines. It indicates poor and incomplete combustion of the diesel fuel. There are many causes, including:

  • Incorrect timing
  • Dirty or worn injectors
  • Injectors sticking open too long (Common Rail Diesel type)
  • Over-fuelling
  • Faulty turbocharger (ie not enough air to match the fuel)
  • Incorrect valve clearance
  • Incorrect air/fuel ratio
  • Low cylinder compression (eg sticking piston rings or worn components)
  • Dirty air cleaner
  • Restricted induction system (eg system too small or kinked inlet piping)
  • Carboned up intake manifolds (esp Common Rail Diesels)
  • Other engine tune factors
  • Poor quality fuel
  • Excessive carbon build up in combustion and exhaust spaces
  • Cool operating temperatures

 

BLUE SMOKE is an indication of oil being burnt. The oil can enter the combustion chamber for several reasons:

  • Worn valve guides or seals
  • Wear in power assemblies (i.e. cylinders, piston rings, ring grooves)
  • Cylinder glaze
  • Piston ring sticking
  • Faulty turbocharger seals
  • Incorrect grade of oil (eg oil too thin, and migrating past the rings)
  • Fuel dilution in the oil (oil thinned out with diesel)

 

WHITE SMOKE occurs when raw diesel comes through the exhaust completely intact and unburned. Some causes of this include:

  • Faulty or damaged injectors
  • Incorrect injection timing (could be a worn timing gear or damaged crankshaft keyway).
  • Low cylinder compression (eg caused by leaking or broken valves, piston ring sticking, cylinder and/or ring wear, or cylinder glaze)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przedostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, trollu napisał:

a przedostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów? 

 to razcej zauważalne , ale bardziej białawy..

 ponadto to łatwo zdjagnozować

 mleczna galareta na korku wlewu oleju...

 

 Tu kolega pisze o niebieski i to chwilę po uruchomieniu - czyli do rozgrzania..

 Może lekki przedmuch na ktorymś cylindrze, lub na którymś zaworze  ( np. nagar w gniazdach zaworowych..

 Jak wszystko się dogrzeje, wówczas "doszczelnia"

 

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, mkl1 napisał:

 to razcej zauważalne , ale bardziej białawy..

 ponadto to łatwo zdjagnozować

 mleczna galareta na korku wlewu oleju...

 

 Tu kolega pisze o niebieski i to chwilę po uruchomieniu - czyli do rozgrzania..

 Może lekki przedmuch na ktorymś cylindrze, lub na którymś zaworze  ( np. nagar w gniazdach zaworowych..

 Jak wszystko się dogrzeje, wówczas "doszczelnia"

 

 

Sprawdzę korek wlewu oleju, korek płynu chłodzącego i jeszcze raz poziom oleju. Dym siwy, lekko biały. Nie niebieski.

  

32 minuty temu, trollu napisał:

a przedostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów? 

Nie mam doświadczenia ile tego płynu ubywa i jakim tempie. Na razie mam w normie.

 

Dlaczego komp. nic nie pokazuje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, pływak_wodnik napisał:

korek płynu chłodzącego

tu nic ni zobaczysz..

 pierwsze to korek wlewu oleju..


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.08.2020 o 08:57, xaime napisał:

Korzystacie z systemu Start - Stop ? 

...

Nie.

W Mini wyłącznik tego systemu jest obok włącznika silnika co za tym idzie nie mam problemu z wyłączeniem. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na spokojnie:

- korek oleju od spodu czysty tzn. są na nim tylko ślady oleju

- korek od płynu chodzącego też czysty

- olej... na bagnecie 3,0 - 3,5 cm powyżej poziomu max. 😕 😕 😕 Czy to może być przyczyną siwego dymu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już jest lepiej.

 :)

Może tylko trzeba sprawdzić na analizatorze spalin..Tylko jak to zrobić??

 bo przecież przyjedziesz  = czyli silnik będzie rozgrzany...

 

W ASO zawsze powiedzą, że OK,  bo im się nie chce czekać, sprawdzać w kilka sekund po odpaleniu na zimno..

 U mnie w Fordzie, był przedmuch na uszczelce w oknie.. ( gwizdała  przy bocznym wietrze i wyższej prędkości niż  100..)

 NIGDY tego  NIE ZAUWAŻALI ????, zawsze było OK...


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Planuję w poniedziałek go gdzieś zlać i wlać prawidłową ilość. ~3cm powyżej poziomu max. to, tak czy inaczej, za dużo. Zobaczymy po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie pachnie pierścieniami, na razie lekko olej puszcza na zimno, jak się rozgrzeje pierścienie się uszczelniają.

Z drugiej strony olej powyżej maks wskazuje na uszczelkę pod głowicą, jak poziom płynu chłodniczego?

Choć jeśli korek oleju bez majonezu to niby nie to...

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są przypadki że majonez na korku to zjawisko dość normalne. Mam tu na myśli jazdy na bardzo krótkich odcinkach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z dieslami nie miałem do czynienia ale siwy dym to nie olej. Olej spala się na niebiesko lub będzie nieco ciemniejszy. Jasny siwy/biały to płyn chłodniczy i to kilka razy widziałem (u kumpla 2 razy uszczelka pod głowicą - za drugim razem uszczelka była ok ale mechanik spaprał robotę bo w głowicy są tulejki ustalające głowicę na bloku - nie dał ich, głowica nie siadła prawidłowo i spalało wodę). Wadliwe pierścienie - będzie kopcić cały czas, szczególnie w momencie depnięcia w gaz i odpuszczenia, po zejściu z obrotów puści bąka - przerabiałem to u siebie w N52 BMW. Lekkie zakopcenie na niebiesko przy rozruchu - najczęściej uszczelniacze zaworowe - oleju pobiera na tyle mało, że podczas normalnej pracy nie widać dymu, po postoju przez noc olej "czeka" na odpalenie i dlatego jest mały bąk. Tak samo z płynem chłodniczym - jeśli wyciek jest niewielki to tylko w momencie odpalania po kilku h stania jest na tyle dużo płynu w komorze spalania, że widać dym. Sytuacje gdy wyciek jest na tyle duży, że kopci non stop pomijam. Takie przynajmniej mam doświadczenie z benzynami, diesle kopcą cały czas więc tam się nie wypowiadam ;)

co do płynu chłodniczego - trzeba zrobić test na dwutlenek węgla w płynie - zamiast korka montuje się rurkę ze specjalnym płynem i czeka aż silnik się nagrzeje, jak zmieni kolor to znaczy, że uszczelka pod głowicą puszcza 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju rośnie, czyli prawdopodobnie paliwo (nie płyn chłodniczy) dostaje się do oleju silnikowego. Winowajca to jazda na krótkich odcinkach. Filtr DPF nie jest w stanie się wystarczająco rozgrzać i system DPF próbując się oczyścić startuje wymuszone dopalanie. Zanim proces się zakończy silnik zostaje wyłączony i resztka paliwa z filtra DPF spływa do misko olejowej. Mogłem coś pokręcić w szczegółach - nie jestem mechanikiem samochodowym, ale ogólna idea jest mniej więcej taka. Doradzam weryfikację tej hipotezy w ASO, bo jeżeli to prawda i będzie to trwać, uszkodzenia mogą być poważne, z zatarciem silnika włącznie. Objaw to rosnący poziom oleju i rozrzedzenie oleju przez paliwo.

Tego typu poważne problemy miały niektóre samochody Land Rover i Jaguar użytkowane na krótkich dystansach. Znam też przypadek Corsy diesel, w której jeżdżąc na krótkich dystansach (przejezdy po kilka kilometrów i przerwa) po pół roku użytkowania w takim trybie - silnik był do generalnego remontu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2005 chyba jeszcze nie było DPF w Corsie, ale mogę się mylić.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Należy powąchać olej silnikowy na miarce czy czuć zapach oleju napędowego... Rozrzedzanie oleju paliwem prowadzi niechybnie do zatarcia panewek... 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, tommly napisał:

W 2005 chyba jeszcze nie było DPF w Corsie, ale mogę się mylić.

Masz racje, nie ma DPF. Wg nie wyższy stan oleju jest od ostatniej wymiany, bo od wielu lat jeżdżę tak samo i ani ubytków oleju ani jego wzrostów nie odnotowałem. Po prostu ktoś wlał za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.