Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

To prawda, ten diesel w S4 i S6 jest bardzo zbliżony do tego co był montowany w A6 competition. Ma tony momentu, niestety okupione dość kiepską kulturą pracy. A dodatkowo po optymalizacjach WLTP ma jeszcze straszny lag przy próbie nagłego przyspieszania.

A benzynowe V6 nigdy nie były w Audi zbyt udane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W weekend pojeździłem trochę (tak 500km) mercedesem c220d coupe. Samochód bardzo fajny, ale mam parę pytań i spostrzeżeń może jest tu ktoś kto wie więcej o mercedesach ew. konkretnie o c klasie. Samochód to rocznik 2016, moc 170KM, skrzynia automat 9ka, czyli model w205 przed liftem.

Kluczyk się za bardzo nie zmienił oczywiście wygląda inaczej niż w 20letnim clk, ale tak samo jak w 10letnim viano. Nie wiedziałem, że tak szybko przyzwyczaiłem się do przycisku start/stop i stacyjka będzie prawie czymś nowym. Czy w mercedesie jakoś specjalnie programuje się domykanie/otwieranie szyb, szklanego dachu z kluczyka? W bmw, audi do znalezienia i aktywowania w opcjach, tu przekopałem całe menu i nic. Trochę to irytujące, jak po wyciągnięciu kluczyka, szyby i dach stają w połowie drogi. To samo dotyczy wycieraczek.

Kolejne pytanie to czy w schowku w konsoli środkowej fabrycznie były cupholdery, czy była to opcja dodatkowa? Jako, że coupe jest 4 osobowe to jedyne cupholdery jakie znalazłem były pomiędzy siedzeniami drugiego rzędu foteli. Sprawdziłem szybko w internecie i są dostępne wkłady do schowka z przodu, niby nawet genuine mercedes ;)

Wrażenia z jazdy super, wydaje mi się, że zbiera się lepiej od mojego A4. Skrzynia również bardzo płynna, zastanawiałem się jakie będą kick-downy przy tylu przełożeniach, ale na autostradzie przy wyprzedzaniu momentalnie redukowała z 9tki na 5tkę. Opony już mają mało bieżnika, więc mimo 245mm z tyłu, zerwanie przyczepności nie jest problemem. Silnik ma ciut powyżej 2l, dalej 4 cylindry, ale wydaje całkiem ciekawy dźwięk.

Spalanie bardzo umiarkowane, jazda nie była spokojna, a komputer pokazał 7l. 

 

Trzy opcje które spodobały mi się najbardziej poza samą jazdą, to heads up display (nigdy nie miałem, bardzo fajny bajer), system nagłośnienia burmester (gra fantastycznie, nawet przy głośności na maks nie ma charczenia, itp. niepokojących dźwięków, do tego frontbass pod stopami), no i na koniec otwierany szklany dach (nie pomaga na światłach bo pomiędzy szybą, a szklanym dachem jest jeszcze spora ilość podsufitki, ale daje ogromną frajdę. Sprawia w pewnym sensie wrażenie jazdy cabrio, przy czym prawie wcale nie wwiewa powietrza do środka).

 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jak przytrzymasz dłużej kluczyk na zamknięciu (kłódka), to nie domyka wszystkich szyb i szyberdachu?  Ja mam zamykanie na dotyk - wystarczy dłużej przytrzymać klamkę i gotowe. Jest jeszcze opcja apki Mercedes Me, wtedy możesz domykać szyby i zamykać auto z telefonu. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam C klase W205 i szczerze mowiac nawet nie szukalem nigdy takiej opcji. Z racji turbiny zawsze po dojezdzie na miejsce czekam chwile az turbo zwolni i w tym czasei zamykam szyby i szyberdach itp.

Z tego co pamietam gdzies czytalem, ze dach powinien sie domknac sam jesli zostawisz otwarty w oparciu o sygnal z czujnika deszczu ale szczerze mowiac nigdy nie testowalem, zawsze domykam sam.

Sprobuj jak pisze @mario1971, w SLK przytrzymanie kluczyka na zamknieciu / otwarciu zamykalo badz otwieralo wszystkie szyby a dalsze trzymanie zamykalo badz otwieralo nawet dach, raczej logiki dzialania nie zmienili.

 

W schowku konsoli srodkowej wkladka z uchwytami na kubki byla opcja, mozesz ja dokupic np. tutaj: https://www.kunzmann.de/shop/en/tuning-styling-c-class-w205-cupholder-drink-holder-c-class-w205-genuine-mercedes-benz.htm

 

HUD jest genialny, to jeden z lepszych wynalazkow - nie trzeba odrywac kompletnie wzroku od drogi, podaje wszystkie potrzebne informacje.

 

Do C220 teraz montuja 194 KM poprzednio tylko w E klasie i ten silnik jest o polke albo nawet dwie wyzej, bardzo oszczedny i mocny.

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zabawy z kluczykiem nie dały pożądanego efektu ;) próbowałem z przytrzymywaniem, podwójnym klikaniem, przykładaniem do klamki (w starym clk to działało) i nic. Wyczytałem w internecie, że tylko wersje z keyless go miały tą opcję, ale znowu ktoś inny pisał, że nie ma keyless go i mu działa, jeszcze ktoś, że w serwisie to uaktywnili.

 

 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozesz po prostu napisac do customer service w Mercedesie, ja tak wyjasnilem pare lat temu kilka watpliwosci w ten sposob.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mercedesie kluczem musisz wycelowac w klamke kierowcy i standardowo przytrzymać zamykane, jest tam czujnik cos ala podczerwień. 

Inna opcja 205tka z 16roku ma juz mercedes me, mozesz wykupic sobie usługi i zamykac zdalnie z drugiego konca swiata :)

Screenshot_20200928-211536~2.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten łódź motorowy jest zajefajny... Taki wenecki i karnawałowy... ;)

Natomiast w tym czymś na pierwszym planie, podoba mnie się przejście górnej części przedniego błotnika w ozdobnik... chromowany...

Lincoln, chyba nigdy w Łebie  nie byłeś, tam jest znacznie fajniej... :)

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, kiniol napisał:

Ten łódź motorowy jest zajefajny... Taki wenecki i karnawałowy... ;)

Natomiast w tym czymś na pierwszym planie, podoba mnie się przejście górnej części przedniego błotnika w ozdobnik... chromowany...

Lincoln, chyba nigdy w Łebie  nie byłeś, tam jest znacznie fajniej... :)

 

No, nie ukrywam, że fotkę wrzuciłem właśnie nie tylko ze względu na AM. Łódeczka też niczego sobie. A co do Łeby - no właśnie byłem, przecież napisałem, że PRAWIE, jak w Łebie. ;)


WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie samochodów, to chciałem kolegom przypomnieć, że zaczynają się jesienne, poranne chłody, samochód coraz trudniej zapalić. Naładujcie akumulatory, o czym przypomina kazachska telewizja:

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stoję przed wyborem opon zimowych do Seata Leona (Cupra 4Drive), rozmiar 225/40 R18. Obecnie na oponeo w cenie około 500 zł jest Pirelli SottoZero seria 3, Continentale, Nokiany, Dunlopy, Goodyeary są nieco droższe. Jeżeli macie jakieś pozytywne doświadczenia z konkretnymi modelami to podzielcie się, proszę 🙂 Przy obecnych zimach a raczej ich braku, zwłaszcza w centralnej Polsce najbardziej mi zależy na dobrym zachowaniu na mokrym i błocie pośniegowym oraz trwałości. Całorocznych nie chcę, mam nowe letnie i zostanę przy układzie dwóch zestawów opon.

Edytowane przez xaime

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to się stało się? Starość? Bieżnik nie wyglada źle 😕


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Starość nie, opony miały 3 lata. Nie mam pojęcia co się stało. Wulkanizator również nie miał pojęcia. Opona na górnym zdjęciu to ta, przez którą musiałem kupić nowe, ta na dolnym zdjęciu teoretycznie była jeszcze dobra, to wielkie pęknięcie zobaczyliśmy dopiero kiedy zdjął ją z samochodu (pęknięcie było od strony wewnętrznej). Moja teoria jest taka, że w oponach było za mało ciśnienia, a samochód mi o tym nie raczył zakomunikować. Może macie inną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli indeks nosnosci i predkosci sa wlasciwe i nie latasz bokiem to teoria o niewlasciwym cisnieniu brzmi prawdopodobnie.

Patrzac na pekniecie wyglada na uszkodzenie zmeczeniowe - jakby pracowala w tych obszarach (a nie powinna, nie az tak).

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie, lub coś ze zbieznoscią

image.png.e5bbf3cfce5ea365aaa6bd55e03db262.png

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo  nośność opon  albo  ciśnieni. Przy niskim ciśnieniu czujniki   dają znać, chyba ze jest to wieksza  usterka elektroniczna . 

Poza tym niskie  ciśnienie da się wyczuć,że ''cos nie halo'' w prowadzeniu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, mkl1 napisał:

Ciśnienie, lub coś ze zbieznoscią

image.png.e5bbf3cfce5ea365aaa6bd55e03db262.png

 

To jest opona, z której zeszło mi powietrze i jechałem na nie kilkaset metrów. Bardziej mnie niepokoi ta druga, która teoretycznie była okej. Komputer pokazał niskie ciśnienie, ale tylko w tej jednej, przebitej oponie. W drugiej nie pokazał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obciazenie inaczej sie rozlozylo jak zeszlo powietrze z jednej z opon.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, xaime napisał:

Stoję przed wyborem opon zimowych do Seata Leona (Cupra 4Drive), rozmiar 225/40 R18. Obecnie na oponeo w cenie około 500 zł jest Pirelli SottoZero seria 3, Continentale, Nokiany, Dunlopy, Goodyeary są nieco droższe. Jeżeli macie jakieś pozytywne doświadczenia z konkretnymi modelami to podzielcie się, proszę 🙂 Przy obecnych zimach a raczej ich braku, zwłaszcza w centralnej Polsce najbardziej mi zależy na dobrym zachowaniu na mokrym i błocie pośniegowym oraz trwałości. Całorocznych nie chcę, mam nowe letnie i zostanę przy układzie dwóch zestawów opon.

Ja kupuje od 15 lat zimówki Goodyeara i jeszcze mnie nie zawiodły. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po krawędzi opony ewidentnie widać że jeżdżone było na zbyt małym ciśnieniu, bardzo małym. Jak ciśnienie jest za duże to goli bardziej środek opony, jak jest za małe (ale to musi być bardzo małe 0.5 do max 1 atm to wtedy tak drze boczną krawędź bo opona się zwija i w końcu pęka na boku. 

Czujniki mówisz nic nie powiedziały? Dobrze że ja mam bez i po prostu patrzę na opony gdy wsiadam. 

W okresie letnim średnio co tydzień sprawdzam sobie ciśnienie u siebie i żony bo ona lubi czasem na samej feldze driftować 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, xaime napisał:

Stoję przed wyborem opon zimowych do Seata Leona (Cupra 4Drive), rozmiar 225/40 R18. Obecnie na oponeo w cenie około 500 zł jest Pirelli SottoZero seria 3, Continentale, Nokiany, Dunlopy, Goodyeary są nieco droższe. Jeżeli macie jakieś pozytywne doświadczenia z konkretnymi modelami to podzielcie się, proszę 🙂 Przy obecnych zimach a raczej ich braku, zwłaszcza w centralnej Polsce najbardziej mi zależy na dobrym zachowaniu na mokrym i błocie pośniegowym oraz trwałości. Całorocznych nie chcę, mam nowe letnie i zostanę przy układzie dwóch zestawów opon.

 

Jeździłem na Pirelli SottoZero i wspominam dobrze. Były bardzo ciche.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W weekend  z klubem byliśmy na torze, kilka zdjęć aut innych niż te widywane codziennie

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

Edytowane przez pechagto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, xaime napisał:

Stoję przed wyborem opon zimowych do Seata Leona (Cupra 4Drive), rozmiar 225/40 R18. Obecnie na oponeo w cenie około 500 zł jest Pirelli SottoZero seria 3, Continentale, Nokiany, Dunlopy, Goodyeary są nieco droższe. Jeżeli macie jakieś pozytywne doświadczenia z konkretnymi modelami to podzielcie się, proszę 🙂 Przy obecnych zimach a raczej ich braku, zwłaszcza w centralnej Polsce najbardziej mi zależy na dobrym zachowaniu na mokrym i błocie pośniegowym oraz trwałości. Całorocznych nie chcę, mam nowe letnie i zostanę przy układzie dwóch zestawów opon.

Do Cupry polecam Michelin Pilot Alpin PA4,świetna opona,będzie Pan zadowolony,ewentualnie coś od Pirelli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.