Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

w terenwizji chyba raz pokazywali Ram'a 1500 z fabrycznym lpg - wiadomo że cena zakupu inna ale sam koszt przejazdu 100km V8 na lpg a R4 w dieslu (bo to chyba najczęściej u nas w pickupach) - porównywalny 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kolei zawitał po raz pierwszy Łosiek ;)

XC90.jpg.10fa62394bac4c12ef2717eeb3d38c36.jpg

Nawet kolor i felgi ma identyczne, jak na foto.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trollu, no właśnie - cena zakupu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng
6 godzin temu, Lincoln Six Echo napisał:

 


Ale tym Lambo, chyba niewygodnie się porusza po normalnych drogach?

7 godzin temu, zbyniu70 napisał:

Sprzątanie przed świętami. 

 


To CL?

W dniu 15.12.2020 o 13:41, tommly napisał:

U mnie z kolei zawitał po raz pierwszy Łosiek ;)

 

Nawet kolor i felgi ma identyczne, jak na foto.


Graty Tomek, niech się wozi 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Graty Tomek, niech się wozi 

Dzięki

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.12.2020 o 13:41, tommly napisał:

U mnie z kolei zawitał po raz pierwszy Łosiek ;)

XC90.jpg.10fa62394bac4c12ef2717eeb3d38c36.jpg

Nawet kolor i felgi ma identyczne, jak na foto.

Kiedyś, wieki temu, o nim (starszy ref.) marzyłem 🙂 Gratki i niech dobrze się wozi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Lincoln Six Echo napisał:

 

Kosmos!

Ale podejrzewam, że w latach 90 ten wózek ściągnięty teraz przez znajomego też robił piorunujące wrażenie choć z perspektywy czasu już tak nie szokuje (przynajmniej na zdjęciach, muszę do niego podjechać i zobaczyć na żywo).

lambo.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc w wyborze.
Zastanawiam się pomiędzy:

Bridgestone WEATHER CONTROL A005 EVO 215/55 R17 98 W a Firestone MULTISEASON 2 215/55 R17 98 W

czy opłaca się dokładać ponad 400zł do Bridgestona za komplet? Firestone należy do Bridgestone, więc koncern ten sam, tylko różna klasa. W testach bardzo zbliżone gumy, na korzyść Bridgestone są:
hamowanie na suchym i mokrym,
cichsze
mniejsze opory toczenia

na korzyść Firestone:
cena
hamowanie na śniegu
większa trwałość

wnioski po przeczytaniu testu Autobilda:
https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2 ... e-Test.htm

jeżdżę głównie po mieście i dojazdy do pracy 30km w jedną stronę, od czasu do czasu autostrada nad polskie morze.
Może ktoś zna te gumy z doświadczenia i coś pomoże?




Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro kupujesz całoroczne to IMHO "opłaca się" dokładać, aby kupić jednak coś z półki premium. Będziesz na nich pewnie jeździł z 4-5 lat, więc te 400 zł to nie majątek.

Natomiast jedne i drugie to 72 dB, czyli są dość głośnie, w cenie Bridgestone możesz mieć sprawdzone już na rynku Goodyear Vector 4Seasons gen2, które mają 69 dB. Przypomnę z fizyki, że -3 db to nie trochę tylko dwa razy ciszej, a to już bardzo dużo. I właśnie do tych Goodyearów radziłbym dołożyć.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety etykiety mają niewiele wspólnego z prawdą. W teście autobilda Goodyear Vector 4seasons Gen.3 generują taki sam poziom hałasu co Bridgestone Weathercontrol 005 Evo, czyli 70,7 dB. GY gen.2 generują 72dB.( wg. Auto Bild Test 2019r)
Cenowo niestety GY gen.3 jest sporo droższy od Bridgestone. W moim rozmiarze GY gen3 706zł, Bridgestone 552zł. GY gen2 602zł.
Firestone MULTISEASON gen2 - 440zł

Test Auto Bild 2020

https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm


Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka












"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się zdecydowałem na 005 Evo a mocno walczyłem z GY Vector gen 3 i Crossclimate. Czas pokaże czy to był dobry wybór


"Jeśli bałagan na biurku świadczy o bałaganie w głowie, o czym świadczy puste biurko?" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w porównaniu z letnimi które podejrzewam że były wcześniej. W szczególności hałas, prowadzenie?

Też byłem zdecydowany na Bridgestone w myśl zasady lepiej dołożyć i mieć coś lepszego. Niestety lub stety przeczytałem test Auto Bild i tam zobaczyłem, że różnicę w większości są marginalne między Bridge Stone a Firestone. Zasadnicza różnica to hamowanie na mokrym na korzyść Bridgestone, natomiast hamowanie na śniegu na korzyść Firestone.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka




"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wybrać opony z testu z pozycji #6 i 10?.

Generalnie wygrywają w testach GY, Michelin i Conti.

Wyniki testów, ale też i parametry jak głośność zależą oczywiście od testu :), ale i rozmiaru - parametry opon w porównaniu między sobą różnią się trochę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie z kolei zawitał po raz pierwszy Łosiek
XC90.jpg.10fa62394bac4c12ef2717eeb3d38c36.jpg
Nawet kolor i felgi ma identyczne, jak na foto.

Tomek - gratulacje! Jaki silnik?
Ja z Łosiami zaczynałem od S40, potem było S60, S80 i teraz jest XC60. Co ciekawe - wszystko manuale ;-)
Świetne samochody, o ile w dzisiejszych czasach można nadal mówić o dobrej jakości aut.

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, bobwoj napisał:

Niestety etykiety mają niewiele wspólnego z prawdą. W teście autobilda Goodyear Vector 4seasons Gen.3 generują taki sam poziom hałasu co Bridgestone Weathercontrol 005 Evo, czyli 70,7 dB. GY gen.2 generują 72dB.( wg. Auto Bild Test 2019r)
Cenowo niestety GY gen.3 jest sporo droższy od Bridgestone. W moim rozmiarze GY gen3 706zł, Bridgestone 552zł. GY gen2 602zł.
Firestone MULTISEASON gen2 - 440zł

Test Auto Bild 2020

https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm

 

W przypadku hałasu prędzej bym się kierował etykietą, gdzie sposób pomiaru określa pewnie dana norma. Przy takich testach nic nie wiadomo jaka była prędkość, nawierzchnia etc. Te Goodyeary to jedne z najcichszych opon, w przeciwieństwie do Michelin Crossclimate. 

 

https://www.goodyear.eu/content/dam/goodyear/consumer/common/tire-test-reports/tuv-sud-tire-test-2017-report-no-713112421-goodyear-vector-4seasons-gen2.pdf

 

Ja bym nadal namawiał na opony topowe. W Twoim przypadku GY gen. 2. Przy czym wychodzę z założenia, że opony całoroczne kupuję dla wygody, a nie oszczędności. Jeśli te 500-600 zł to na prawdę za dużo dla Ciebie, you nie ma co się zastanawiać tylko brać Firestone. 

 

Podany test porównuje opony 215/55R16 a Ty potrzebujesz innych. Może warto poszukać testów opon o identycznej szerokości, profilu i średnicy, ponieważ jak kiedyś sprawdzałem są znaczące zmiany w wynikach, szczególnie dla różnych szerokości i profili. A najlepiej gdyby w teście jeszcze było auto identyczne 😛 

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lukebor napisał:


Tomek - gratulacje! Jaki silnik?
Ja z Łosiami zaczynałem od S40, potem było S60, S80 i teraz jest XC60. Co ciekawe - wszystko manuale 😉
Świetne samochody, o ile w dzisiejszych czasach można nadal mówić o dobrej jakości aut.

Dzięki Łukasz, to podstawowy D5 i też w manualu. Lubię automaty, ale od kilku osób, które miały styczność słyszałem, że te w Volvo są awaryjne, więc wolałem nie ryzykować ;)

A co do jakości, to właśnie dlatego wybrałem starsze auto, niż nowe plastikowe wozidło.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




 
W przypadku hałasu prędzej bym się kierował etykietą, gdzie sposób pomiaru określa pewnie dana norma. Przy takich testach nic nie wiadomo jaka była prędkość, nawierzchnia etc. Te Goodyeary to jedne z najcichszych opon, w przeciwieństwie do Michelin Crossclimate. 
 
https://www.goodyear.eu/content/dam/goodyear/consumer/common/tire-test-reports/tuv-sud-tire-test-2017-report-no-713112421-goodyear-vector-4seasons-gen2.pdf
 
Ja bym nadal namawiał na opony topowe. W Twoim przypadku GY gen. 2. Przy czym wychodzę z założenia, że opony całoroczne kupuję dla wygody, a nie oszczędności. Jeśli te 500-600 zł to na prawdę za dużo dla Ciebie, you nie ma co się zastanawiać tylko brać Firestone. 
 
Podany test porównuje opony 215/55R16 a Ty potrzebujesz innych. Może warto poszukać testów opon o identycznej szerokości, profilu i średnicy, ponieważ jak kiedyś sprawdzałem są znaczące zmiany w wynikach, szczególnie dla różnych szerokości i profili. A najlepiej gdyby w teście jeszcze było auto identyczne  


Nie chodzi o to, że nie chce dopłacić. Chciałbym zracjonalizować wybór. Kupić opony z najlepszym stosunkiem jakości do ceny. W testach różnice są minimalne, cenowo już znaczne. Nie chcę dopłacać 30% dla 2% lepszych osiągów.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka



"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, tommly napisał:

Dzięki Łukasz, to podstawowy D5 i też w manualu. Lubię automaty, ale od kilku osób, które miały styczność słyszałem, że te w Volvo są awaryjne, więc wolałem nie ryzykować ;)

A co do jakości, to właśnie dlatego wybrałem starsze auto, niż nowe plastikowe wozidło.

Ja mam xc90 2.5 T w automacie. Nie ma z nim żadnego problemu, warunek był taki, żeby była to skrzynia Aisin, cześć łosi miała skrzynie GM i one mocno się sypały :)

Mam problem z tym volvo, bo on się nie psuje i nie mam powodu zmieniać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Reborn napisał:

Ja mam xc90 2.5 T w automacie. Nie ma z nim żadnego problemu, warunek był taki, żeby była to skrzynia Aisin, cześć łosi miała skrzynie GM i one mocno się sypały :)

Mam problem z tym volvo, bo on się nie psuje i nie mam powodu zmieniać...

Dokładnie, te japońskie skrzynie są nie do zajechania.

W moim egzemplarzu jest kilka rzeczy do zrobienia, ale ten silnik powinien przeżyć niejedno nowe auto. Tylko czasu niestety brakuje :D

 

Kolega ostatnio sprzedał swoje XC90 z automatem i 450 tys km na blacie, tylko dlatego, że stwierdził, że jest już po prostu dla niego za duży, przesiadł się do jakiegoś plaskacza.

Edytowane przez tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, bobwoj napisał:



 

 


Nie chodzi o to, że nie chce dopłacić. Chciałbym zracjonalizować wybór. Kupić opony z najlepszym stosunkiem jakości do ceny. W testach różnice są minimalne, cenowo już znaczne. Nie chcę dopłacać 30% dla 2% lepszych osiągów.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka

 

 

To dopłać do tych evo. To nowa generacja opon całorocznych. Wg mnie jest 400zl do kompletu warto.  Micheliny wcale takie głośne nie są w realu. Za to nieco trwalsze niż 4 seasons. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.