Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. Tak też zrobię.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do wielosezonowych gumek mam stosunek😁 zdystansowany. Jak coś  jest do wszystkiego to znaczy, że do niczego. W tym moim Rangerze miałem z fabryki jakieś Goodyeary wielosezonowe i na pierwszej ślizgawicy jazda była ze ściśniętymi pośladkami. Założyłem  Nokiany WR SUV 3 i zupełnie inna bajka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielosezony w dużych autach SUV i terenowych się pewnie gorzej sprawdzają - to trzeba zobaczyć w testach.

Jestem z natury sceptyczny wobec takich wyglaszanych tezach typu powyżej.

Założyłeś i jechałeś po tym samym odcinku? W tej samej temperaturze? Nawierzchni? Z tą samą prędkością?

Nawet jak odpowiesz na każde pytanie Tak, ja nie uwierzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, loco50 napisał:

Ja do wielosezonowych gumek mam stosunek😁 zdystansowany. Jak coś  jest do wszystkiego to znaczy, że do niczego. W tym moim Rangerze miałem z fabryki jakieś Goodyeary wielosezonowe i na pierwszej ślizgawicy jazda była ze ściśniętymi pośladkami. Założyłem  Nokiany WR SUV 3 i zupełnie inna bajka. 

 

Porównujesz jabłka z gruszkami. Piszemy o standardowych osobówkach FWD, a Ty podajesz przykład pickupa. Ponadto w Rangerze miałeś pewnie fabrycznie opony całoroczne, ale z bieżnikiem H/T (lub nawet A/T), a założyłeś teraz 100% szosowe opony zimowe. My zaś piszemy o całorocznych oponach szosowych. Warto wgryźć się nieco w temat dyskusji zanim coś się napisze. 🙂

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością masz racje, zwłaszcza jak jeszcze podkreślisz to dość obcesowym wpisem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupilem w nl duzego suva z fabrycznymi goodyearami 4season i po 2latach nadal jestem zadowolony

warto brac pod uwage ze tu nie ma praktycznie sniegu i jezdzi sie duzo wolniej niz w niemczech

w zeszlym roku na wiosne bylem na nartach we francji i wysoko po sniegu jezdzilo sie calkiem niezle ale wtedy opony byly prawie nowe

teraz mam ponad 40tys przebiegu i dojade jeszcze max 10tys i wymiana

poprzednio mialem tez spore auto i zywot opon letnich i zimowych byl mniej wiecej 50tys przebiegu

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng

W zasadzie do wszystkich aut pomiędzy 100 -200 KM z napędem na przód, jeżdżących po polskich drogach, dobre opony całoroczne będą OK. Do mocniejszych (zwłaszcza tylnonapędowych) raczej dobre zimowe.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, loco50 napisał:

Z pewnością masz racje, zwłaszcza jak jeszcze podkreślisz to dość obcesowym wpisem. 

 

Eee tam, przestań się mazać, lepiej sprawdź sobie co tam dokładnie kupiłeś z tym Rangerem 😉 Kiedyś do Rangera dawali na pierwszy montaż całoroczne Goodyeary Wrangler i były to właśnie opony typy AT, ale to było chyba tylko w topowych wersjach. Ford ma umowę z Goodyerem i od kilku lat opcjonalnie daje ich opony całoroczne na pierwszy montaż. W popularnych osobówkach był to model Vector 4Seasons, w Rangerze nie wiem. Narzekanie na trakcję zimą na całorocznych oponach AT i HT to standard wśród kierowców terenówek i pickupów, ponieważ te opony mają inne przeznaczenie i nie ma w tym nic dziwnego.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, pablo122 napisał:

@loco50Silnik w Twoim Fordzie z jaką skrzynia jest skojarzony?

10 biegowy automat

Może w normalnej Polsce opony całoroczne są ok, ale u mnie na dzikiej północy i w lesie na zimę tylko "zima". Ja nie mam 19 lat i nie kupiłem wczoraj pierwszego samochodu. Jeździłem i słabymi i mocnymi, i przedbnionapedowymi i 4x4 i zawsze kupowałem "zimę". Możecie się obrazić, ale uważam, że całoroczne gumki to trochę takie dziadowanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, maritimeeng napisał:

W zasadzie do wszystkich aut pomiędzy 100 -200 KM z napędem na przód, jeżdżących po polskich drogach, dobre opony całoroczne będą OK. Do mocniejszych (zwłaszcza tylnonapędowych) raczej dobre zimowe.

 

 

I nikt dorosły i rozsądny nie będzie z taką tezą polemizował. Auta o których piszesz na całorocznej, topowej oponie premium mają więcej niż wystarczający zapas przyczepności, dla pozostałych (RWD, 4x4, mocne FWD lub osób lubiących zap...ć nawet gdy to jest Seicento Sporting, mieszkających w górach itd.) są opony sezonowe. Tylko i aż tyle. Pisanie w oderwaniu tez typy "jak coś jest do wszystkiego..." lub "mam opony X i są dla mnie dobre", "szwagier miał Y i narzekał" nie ma kompletnie sensu. Można tak przez 100 lat klepać posty i to nie tylko na temat opon ;-)

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można.A tak jak piszesz-lubię zap... ć. Nawet pikapami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



Możecie się obrazić, ale uważam, że całoroczne gumki to trochę takie dziadowanie. 


Samochód żony całe 60 koni mocy. Nie opuszczajacy miasta Wrocław w którym ostatnia zima że śniegiem leżącym na drogach miała miejsce chyba 10 lat temu. Od razu po zakupie fabryczne Hankooki poszły na olx. W zamian za nie kupiłem Michelin crossclimate.
Drugi samochód którym jeździmy w dłuższe trasy ma nadal dwa komplety opon mimo, że okazja do zmiany była już. Dla mnie to świadomy wybór w obu przypadkach.
Także nie generalizował bym, że to dziadowanie. Opony całoroczne sprawdzają się idealnie, ale nikt nie mówi, że zawsze i wszędzie.
Dyskuje czy całoroczne, czy dwa komplety są od zawsze. Są tacy co chwalą jedne, a są tacy co drugie. Szkoda prądu na roztrząsanie tego, niech każdy wybiera co dla niego jest lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak Wrocław - wieczne lato😁. U mnie w maju bywają przymrozki. A  o dziadowaniu napisałem trochę ironicznie, zważywszy, że wydatek raz na 3-4 lata jakichś 1600 przy małych kołach i jakichś 2500 do 3000 przy dużych kolach w premium to jest nic przy tym co wydajecie na zegarki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie całoroczne premium wychodzą drożej niż letnie premium. Zimówki na oddzielnych kołach po 8 latach miały jeszcze 6 mm bieżnika. Sprzedałem ze względu na ich wiek, nie były spękane. Teraz kupuje wielosezon. Dla mnie to optymalne rozwiązanie. Mieszkam w Wielkopolsce zimy u nas od kilku lat już nie ma. Auto jako drugie w rodzinie pokonuje 15tyś rocznie głównie jako dojazd do pracy. Nawet się zastanawiam, czy potrzebuje całorocznych premium, czy nie wystarczyły by że średniej półki. Auto to Avensis T27 1.8 147km, więc szału z mocą nie ma.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka




"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że całoroczne premium są droższe, niż sezony to normalne i byłbym zdziwiony, gdyby było inaczej.  Pewnie takie przypadki jednak są.

Jak już wcześniej pisałem, dla mojego własnego komfortu i bezpieczeństwa kupuję wielosezony premium i to do tego markę, która dominuje w testach.  Nazwę sobie darujmy, by nie robić kryptoreklamy.

Premium wielosezon jest  lepsza, niż przeciętny sezon.  Pamiętaj, że prawdopodobnie przeciętny wielosezon jest na poziomie słabego sezonu.

To generalizowanie, ale moim zdaniem tak to działa.  Testy konkretnych modeli i ich porównanie do sezonowych dają dużo do myslenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja i lato i zimę zawsze kupuję premium. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama marka nie czyni z danej opony lepszej - premium- , a jedynie konkretny model opony , co do całorocznych one bazują na średniej klasy opon danej marki , nawet tych premium .  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.12.2020 o 11:14, pablo122 napisał:

Multipla zabytek 💪👏 (nie moja)

20201218_110736.jpg

20201218_110722.jpg

mam magików, którzy każde auto na zabytek dadzą, nawet tak brzydkie jak multipla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng
W dniu 19.12.2020 o 19:24, loco50 napisał:

No tak Wrocław - wieczne lato😁. U mnie w maju bywają przymrozki. A  o dziadowaniu napisałem trochę ironicznie, zważywszy, że wydatek raz na 3-4 lata jakichś 1600 przy małych kołach i jakichś 2500 do 3000 przy dużych kolach w premium to jest nic przy tym co wydajecie na zegarki. 


Ja bez żadnego trybu...

Premium przy dużych kołach (19/285) to niestety 5 koła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, loco50 napisał:

Ja i lato i zimę zawsze kupuję premium. 

Zreguly nie doradzam jak się mnie nikt nie pyta o zdanie 😉,ale polecam Tobie zainteresować się Falken Wildpeak At3w do Rangera. 

Nie jestem sobie w stanie wyobrazić warunków w których by Cię te opony zawiodły. 

Mam je na F150 , jeżdżę zima po górach w warunkach których większość z Was pewnie na oczy nie widziała. Nawet z przyczepa 😉

Świetne opony na każde warunki, na swoich mam już zrobione 60k km, i będę je musiał wymienić dopiero przed następna zima. 

Rewelacyjna opona 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Iko napisał:

..........  Testy konkretnych modeli i ich porównanie do sezonowych dają dużo do myslenia.

 

Mam takie samo zdanie co Ty. Dopiero po przeczytaniu tego testu: https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm pojawiły się wątpliwości.  Jak to możliwe, że producent opon premium i półki średniej produkuję oponę premium, która wg oceniających jest gorsza od opony średniego poziomu?  Można byłoby pomyśleć, że oceniający nie jest obiektywny, ale w tym wypadku mówimy o Auto Bild, nie jakimś podrzędnym magazynie. Wg podlinkowanego testu Bridgestone i Pirelli ze swoimi oponami wypadają gorzej od typowych średniaków takich jak Kleber, czy Firestone. Chociaż ten Firestone całkiem nieźle wypada:

 


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, irekm napisał:

Zreguly nie doradzam jak się mnie nikt nie pyta o zdanie 😉,ale polecam Tobie zainteresować się Falken Wildpeak At3w do Rangera. 

Nie jestem sobie w stanie wyobrazić warunków w których by Cię te opony zawiodły. 

Mam je na F150 , jeżdżę zima po górach w warunkach których większość z Was pewnie na oczy nie widziała. Nawet z przyczepa 😉

Świetne opony na każde warunki, na swoich mam już zrobione 60k km, i będę je musiał wymienić dopiero przed następna zima. 

Rewelacyjna opona 

 

Ja jeżdżę cały rok na jednych - Cooper Discoverer S/T maxx - najlepsze opony jakie miałem w życiu. Do Rangera byłyby w sam raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.