Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Usztywnienie zawieszenia :)

 Obrazek


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, mkl1 napisał(-a):

Usztywnienie zawieszenia :)

 Obrazek

Z przodu chyba podobnie 🤔


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

Z przodu chyba podobnie 🤔

To raczej jedna oś, a nie przód i tył ;)


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładny kolor...nie mój. Ale moja fota :)

376dd790321d0585e000a581233af215.jpg

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy kiedykolwiek jakiś Veyron lub Chiron zrobił lub zrobi 100 000 km? 🤨

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, tommly napisał(-a):

To raczej jedna oś, a nie przód i tył ;)

Masz rację, to będzie jedna oś. I przy okazji warto pochwalić wynalazcę, że wzmacnia zawieszenie symetrycznie, żadnej fuszerki 👍🤪


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, memento mori napisał(-a):

Ciekawe czy kiedykolwiek jakiś Veyron lub Chiron zrobił lub zrobi 100 000 km? 🤨

 

Może ten już dobił albo przebił, skoro miał 72 kkm już w 2014 roku  ;)

https://carsandlife.net/2014/04/second-hand-bugatti-veyron-at-72000km.html

W 4 lata tyle trzepnąć takim autem to niezły wyczyn... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mistrz parkowania. Wczoraj moja żona chciała sobie pojechać "via panoramica" niedaleko jeziora Garda i wpakowała się w tak wąską drogę, że była pewna że się nie zmieścimy (nasz samochód ma 1,67m szerokości i w pewnym momencie musieliśmy składać lusterka, a to była normalna droga w miasteczku😆. I nagle zobaczyliśmy tego mistrza (tu akurat droga jest bardzo szeroka jak na tamte standardy), który sobie na wstecznym wjechał pod górkę i zaparkował. Dzień jak co dzień, a ja bym chyba w aucie na ręcznym spalił sprzęgło przy takim podjeździe.

IMG_6345.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, mkl1 napisał(-a):

 

Nic nowego nie odkrył, cały ten dałnsajzing to mega ściema.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę poprzednią generacją, czyli F20 i wydaje mi się być najbardziej udana. W środku miejsca jest całkiem sporo myślę, że więcej niż w nowej odsłonie. Bagażnik też jest ok. Do tego jeszcze napęd na tył. Silnik od liftingu F20 to też trzycylindrowe 1.5. Kultura pracy bez uwag, skrzynia manualna, więc nie mogę narzekać (chyba, że na siebie). Jedynie co to rzeczywiście spalanie mogłoby być niższe.

No i cena...


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzycylindrowe 1,5 BMW ma wysoką kulturę pracy? To chyba innymi silnikami jeździliśmy. Przy odpalaniu ta R3-ka chce wyskoczyć z mocowań, szarpie autem bardziej niż stare diesla VAG na pompowtryskiwaczach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że wysoką tylko bez uwag, czyli ok. To jest dalej silnik 3 cylindrowy i w takich kategoriach trzeba na niego spojrzeć. Jak porównam go do toyoty aygo 1.0 to jest nawet bardziej niż ok. To nigdy nie będzie 6 cylindrów. 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testowałem go jednocześnie z podobnym R3 w volvo XC40, jak zastanawiałem się nad żonowozem. Jako, że jestem fanem BMW, było to dla mnie przykre doświadczenie - pod względem kultury pracy i oddawania mocy silnik volvo bił ten w bmw na głowę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Peugeocie 107 miałem 3 cylindry. Obecnie również mam 3 cylindry. Lepiej pracował silnik w Peugeocie. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, żona miała 208 1,2 jakiś czas temu i ten silnik ładniej pracował, chociaż dynamikę miał kiepską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać ja już się przyzwyczaiłem/pogodziłem teraz to już i w x1 jest 1.5 z dumnym oznaczeniem 25e. 

 

 

 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do R3 nigdy się nie przyzwyczaję. Chociaż wszystko wskazuje na to, że do R4 wkrótce będę musiał, bo jeszcze trochę i kupno większego silnika będzie niemożliwe. Ale wtedy będę jeździł od czasu do czasu moim dziadkiem SL-em, żeby sobie uświadomić jak fajnie było dawniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś Fordowskimi R3 (pewnie tak, ale zapytam)? Są chyba najlepiej wyważone na rynku (nie mają wałków wyrównoważających jak pozostałe konstrukcje konkurencji tylko specjalnie niewyważone koło zamachowe i bodajże pasowe również). Oczywiście nie ma sensu porównanie ich do V6 z Fusiona z USA itp. ale do tego co oferuje współczesny rynek aut z silnikami 100-160 KM.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fordowskimi nie jeździłem, bo Puma, która się żonie podobała, nie miała wersji z automatem.

 

A co do EV to nie jestem wcale negatywnie nastawiony, jeździłem wieloma i sprawiało mi to sporą przyjemność (szczególnie w wypadku Tesli S). Przez moment nawet zastanawialiśmy się nad i3 dla żony.

Uważam, że to świetne rozwiązanie do miasta, bo jeżdżenie jakimkolwiek elektrykiem w dalekie trasy uważam za szczególny przypadek masochizmu. Ktoś musi kochać te emocje: dojadę do najbliższej stacji ładowania czy nie, będą wolne miejsca czy nie, jak już będą to ładowanie zadziała czy nie itp.  

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.06.2021 o 07:52, Tommaso napisał(-a):

Fordowskimi nie jeździłem, bo Puma, która się żonie podobała, nie miała wersji z automatem.

 

A co do EV to nie jestem wcale negatywnie nastawiony, jeździłem wieloma i sprawiało mi to sporą przyjemność (szczególnie w wypadku Tesli S). Przez moment nawet zastanawialiśmy się nad i3 dla żony.

Uważam, że to świetne rozwiązanie do miasta, bo jeżdżenie jakimkolwiek elektrykiem w dalekie trasy uważam za szczególny przypadek masochizmu. Ktoś musi kochać te emocje: dojadę do najbliższej stacji ładowania czy nie, będą wolne miejsca czy nie, jak już będą to ładowanie zadziała czy nie itp.  

 

Puma jest teraz dostępna z automatem. I nie jest to już na szczęście PowerShift stworzony razem przez Forda i Getraga w 2012 r. Ford w 2019 r. porzucił go niemal całkowicie i stosuje od tamtej pory w Focusie i S-Maxie klasyczne skrzynie hydrokinetyczne ZFa A7 i A8 stosowane przez BMW. Pracował też z GM nad czymś swoim, ale nie ma chyba jeszcze efektów.

W nowej Pumie jest teraz skrzynia Magna/Getrag 7DCT300 (7HDT300 w mild hybrid) znana i stosowana od kilku lat w BMW, MINI, Mercedesie i Renault (FWD, silnik poprzecznie, do pojemności 2.0 i do 320 Nm). 

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wadą EV jest zasięg przy autostradowych prędkościach i koszt prądu na szybkich ładowarkach. Przepaść w ekonomii w porównaniu do diesla na takim dystansie staje się ogromna.

 

Zastanawiam się dlaczego tylko mercedes próbuje PHEV z silnikiem diesla, a inni producenci nie.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.