Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

To prawie tak, jakbyś posiadał dwa Seikacze ;)


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, souls_hunter napisał(-a):

 

To jest prawda oraz jedna strona medalu. Druga strona medalu to 100% Toyoty i wyroby Toyotopodobne ze znaczkiem Toyoty na masce (to samo dotyczy Mazd produkowanych na rynek USA i europejski). Różnica jest taka, że te pierwsze składane są z części wyprodukowanych w Japonii i w tymże kraju składane a te drugie to składaki z części produkowanych w różnych krajach Europy i gdzieś tam składane. Niby samochody te same ale jakość wykonania i spasowania to dwa różne światy. Piszę to z perspektywy posiadacza 2 samochodów made in Japan.

Dokładnie, pierwsza Ravka była w 100% Made In Japan. Fakt, najsłabszym ogniwem była blacha, ale do reszty, nie było żadnych zastrzeżeń, no może jeszcze do spalania. Krótka wersja z 2.0 litrową benzyną paliła ok. 14l w mieście :D


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, tommly napisał(-a):

Dokładnie, pierwsza Ravka była w 100% Made In Japan. Fakt, najsłabszym ogniwem była blacha, ale do reszty, nie było żadnych zastrzeżeń, no może jeszcze do spalania. Krótka wersja z 2.0 litrową benzyną paliła ok. 14l w mieście :D

To ta z zapasem na klapie od bagażnika?


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, mario1971 napisał(-a):

To prawie tak, jakbyś posiadał dwa Seikacze ;)

Skoro tak, to jeden z nich można porównać do Grand Seiko, chyba żaden powód do wstydu?


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, souls_hunter napisał(-a):

Skoro tak, to jeden z nich można porównać do Grand Seiko, chyba żaden powód do wstydu?

Grand Seiko, bardziej jak Lexus. :)


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, mario1971 napisał(-a):

To ta z zapasem na klapie od bagażnika?

Tak, już chyba kiedyś wrzucałem fotki. Taki bardzo zrywny i zwinny trampek z permanentnym 4x4 😜

03.jpg


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, pmwas napisał(-a):

Na Google jest jedna „rzeczowa” negatywna opinia pana, który po wpłaceniu pełnej kwoty czekał 8 miesięcy. Ja już czekam prawie 10.

Problemem nawet nie jest czas oczekiwania, ale sposób komunikacji. Bo auto wg nich jest od stycznia w Polsce, w maju „zakończyli” rejestrację, a od połowy czerwca „wyjaśniają” o co chodzi, że auta dalej nie ma.

A najlepsze, że - wiedząc ze auta nie ma - w lutym umawiali się ze mną na zmianę opon na zimowe. Biorąc pod uwagę, ze jest lipiec, na pewno była realna szansa na odbiór auta w lutym.

Po prostu traktują klienta jak debila i tu jest największy problem :(

Mówiłem Ci co masz zrobić... te debile wczoraj, były przeze mnie widziane jak holowały starą Gazelą nowego Uaza Patriota na krawacie... Paweł kończ tę farsę, sprowadzimy auto dla Ciebie z salonu z Królewca i już... ;) 

24 minuty temu, mario1971 napisał(-a):

Grand Seiko, bardziej jak Lexus. :)

Nie, jak VW Phaeton...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

 

W Toyotach nie ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego olejem. Regulacja jest płytkowa, przynajmniej w tych które ja widziałem.

 

W poprzedniej wypowiedzi pisałem o współczesnych bardzo popularnych silnikach 1.6, 1.8, 2.0, z rodziny velvematic (ZR-FAE), które były w ofercie wtedy kiedy inny przeszli na downsizing 1.0 turbo z wtryskiem bezpośrednim. Corolle można było kupić, z takim silnikiem jeszcze w 2020. Dziś można kupić hybrydę 1.8 i ją przkonwertować na LPG. Nie wiem jak z hybrydą 2.0, 2.5 oraz nowsze silnikie 1.5 3 cyl współpracują z LPG. 

 

Możesz poczytać o nich np. tutaj:

https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/lpg/4689752,Silniki-Toyoty-z-hydrauliczna-regulacja-zaworow-Czy-nadaja-sie-do-LPG.html

https://www.motobenzyna.pl/silniki/3590-silnik-1-6-16v-valvematic-1zr-fae.html

https://www.motobenzyna.pl/silniki/3591-silnik-1-8-16v-valvematic-2zr-fae.html

https://www.motobenzyna.pl/silniki/3592-silnik-2-0-16v-valvematic-3zr-fae.html

 

5 godzin temu, tommly napisał(-a):

Mam wrażenie, że te "dobre i bezawaryjne" Toyoty to były tak do roku 2000-2005. A już wsadzenie diesla do tego auta, to masakra i masochizm.

 

4 godziny temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Dokladnie tak jest.

 

Proszę powiedzcie jakie są problemy techniczne np. w corolli z 2016 roku, z silnikiem 1.6 velvematic 132 KM. Co się niedobrego dzieje z tymi autami, szczególnie w odniesieniu do konkurencji z 1.0- 1.2 3 cyl. Eco-Turbo-Pure-Bust?

 

Ja nie bronie toyoty, bo i ona ma / miała wpadki jakościowe, jest dobra w pewnych dziedzinach, w innych słaba. Trzeba wiedzieć którą wersję wybrać, jeśli zależy nam na bezawaryjności, ale to statycznie najbardziej niezawodne auta na rynku, a próbka statystyczna jest ogromna (patrz rynek USA, choć i na rynku PL to lider sprzedaży wśród nowych aut).

Godzinę temu, Hefajsto napisał(-a):

Lexus wymiata ;)

 

To Twój? Piękne auto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząc że nowe Toyoty są gorsze od starych mam na myśli głownie wykończenie wnętrza, spasowanie, zawieszenie, wydech. Wszędzie widać oszczędności kosztów ale tu najbardziej. Silniki i skrzynie biegów , przeniesienie napędu moim zdaniem nadal trzymają jakość. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Pisząc że nowe Toyoty są gorsze od starych mam na myśli głownie wykończenie wnętrza, spasowanie, zawieszenie, wydech. Wszędzie widać oszczędności kosztów ale tu najbardziej. 

To co piszesz można odnieść w zasadzie do każdego modelu każdej popularnej marki....niestety z każdą generacja modelu jest coraz gorzej.

Edytowane przez Łukasz_M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kiniol napisał(-a):

Mówiłem Ci co masz zrobić... te debile wczoraj, były przeze mnie widziane jak holowały starą Gazelą nowego Uaza Patriota na krawacie... Paweł kończ tę farsę, sprowadzimy auto dla Ciebie z salonu z Królewca i już... ;) 

Nie, jak VW Phaeton...

 

Ja to mam pewien problem ze zrozumieniem, jak firma, która robi takie fajne renowacje, jak choćby ten ostatni GAZ 69, może być tak daremna?

 

Tak mi się to gryzie...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Pisząc że nowe Toyoty są gorsze od starych mam na myśli głownie wykończenie wnętrza, spasowanie, zawieszenie, wydech. Wszędzie widać oszczędności kosztów ale tu najbardziej. Silniki i skrzynie biegów , przeniesienie napędu moim zdaniem nadal trzymają jakość. 

 

tu bym polemizował, bo:

1. żyjemy w czasach, że zdecydowana wiekszość producentów oszczędza gdzie się da. Czy toyota odbiega tutaj znacząco na niekorzyść wobec konkurencji? 

2.  jakości wydechów (grubość i gatunek blachy) - nie badałem - nie wypowiem się - mam kilku znajomych i nie narzekają

3. zawieszenie - co masz na myśli? Trwałość? Czy jakość prowadzenia, zestrojenie, z czym porównujesz?

4. wykończenie wnętrza - spasowanie, materiały. A więc tak: 

wnętrze corolli z 2000 roku - tutaj są te wyśmienite materiały, spasowanie?:

spacer.png

corolla 2009 - może tutaj? Nie no, materiały rewelacja, z design to klękajcie narody:

spacer.png

Z tych trzech najbardziej podchodzi mi nowa, model 2019 - mimo, że nie jest to "szał-pał":

spacer.png

Mercedes za to bryluje w dziedzinie jakości wnętrz, spasowanie i te sprawy...ekhm:

Dla niecierpliwych:

 

 

 

a na koniec jaki postep sie dokonał w dziedzinie bezpieczeństwa konstrukcji na przestrzeni lat:

 

 

Dodam tylko, że nie jestem fanem, czy wyznawcą nowych aut, ani Toyot, ani przepisów UE na temat aut ;)

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co się tyczy C klasy to potwierdzam trzeszczy skrzypi... ale to co jest pokazane na filmie ... no nie. Tak to u mnie nie zdecydowanie nie wygląda. Trzeszczenie słychać na wybojach albo przy naprawdę mocnym naciśnięciu na dekor na konsoli środkowej. Obudowy zegarów, deska, fotele i cała reszta nie jest obluzowana jak na filmie. Nic sie nie łuszczy. Może AMG jest lepiej zrobione, może film jest tendencyjny. Ale.. RCF jakością spasowania bije C63 na głowę. Podobnie jak LC500 bije E a nawet S klase.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, mario1971 napisał(-a):

Czyli że masz/miałeś tę Corollę i możesz śmiało ją polecić?

 

zależy od kryteriów wyboru, musisz sobie odpowiedzieć na kilka istotnych pytań. 

Odnośnie corolli to nie mam - nie wpisuje się w moje kryteria.  Natomiast moim zdaniem designersko aktualna generacja bije na głowe aurisa I i II, czy wcześniejsze corolle (nie pisze o tych pięknych zabytkowych).

No sam powiedz, która ładniejsza? No chyba, że żadna - o gustach można dyskutować, ale podważać nie wypada.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

spacer.png

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, StaryWilk napisał(-a):

No sam powiedz, która ładniejsza? No chyba, że żadna

Jakieś takie "bez wyrazu", ", przykrótkie, otyłe"

Oprócz tej  "OLD", ale TYLKO dla tego, że OLD..bo moim zdaniem to nawet Ford Escort z tego czasu był bardziej...

File:1979 Ford Escort 1.3L (14346028360).jpg

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualna corolla sedan wygląda świetnie moim zdaniem, dużo lepiej niż ostatni Avensis i chyba nawet jest od niego większą. Ale środek dla mnie osobiście dramat. Ale tutaj mam problem z większością obecnych aut - przyklejony na środku tablet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Łukasz_M napisał(-a):

Aktualna corolla sedan wygląda świetnie moim zdaniem, dużo lepiej niż ostatni Avensis i chyba nawet jest od niego większą. Ale środek dla mnie osobiście dramat. Ale tutaj mam problem z większością obecnych aut - przyklejony na środku tablet.

 

Nowa corolla jest nieco krótsza, węższa i niższa niż ostatni Avensis - ale fakt auta co do zasady rosną z generacji na generację. 

 

Mnie też te sterczące tablety się nie podobają. Ale w poprzednim poście nie pisałem o designie tylko o 4. wykończenie wnętrza - spasowanie, materiały.

Wg mnie w nowej corolli jest organoleptycznie lepiej niż w starszej. Ilość miekkich plastików, wyciszenie kabiny etc. Designersko wnętrze w obu generacjach (XI i XII)  mi nie leżą. 

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio miałem Mondeo... nie było "tabletu" był "środkowy wyświetlacz/ekran" niby lepiej...

Teraz 4 pierścienie i wystający tablet... dramat..

Cięcie kosztów... poprzednio był chowany, a teraz na stałe...

Jedna różnica ...czytelność w słońcu  na plus dla władcy..

W Fordzie przy refleksach światła był mało czytelny..

 ALE i tak dramt.. takie cuś wystaje z deski rozdzielczej...


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stałe nie dlatego że ciecie kosztow tylko dlatego że modne a po drugie w USA nie homologują samochodów w których obraz z kamery cofania nie jest dostępny natychmiast. Inna sprawa że jak włączam wsteczny to mijają 1 do 2 sekund zanim się obraz pojawi. I to samo jest w najnowszym A8. Dziś jeździłem i też chwilę opóźnienia jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć UAZ uzyska rejestrację warunkową i w przyszłym tygodniu będzie u nich...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, StaryWilk napisał(-a):

 

tu bym polemizował, bo:

1. żyjemy w czasach, że zdecydowana wiekszość producentów oszczędza gdzie się da. Czy toyota odbiega tutaj znacząco na niekorzyść wobec konkurencji? 

2.  jakości wydechów (grubość i gatunek blachy) - nie badałem - nie wypowiem się - mam kilku znajomych i nie narzekają

3. zawieszenie - co masz na myśli? Trwałość? Czy jakość prowadzenia, zestrojenie, z czym porównujesz?

4. wykończenie wnętrza - spasowanie, materiały. A więc tak: 

wnętrze corolli z 2000 roku - tutaj są te wyśmienite materiały, spasowanie?:

 

corolla 2009 - może tutaj? Nie no, materiały rewelacja, z design to klękajcie narody:

 

Z tych trzech najbardziej podchodzi mi nowa, model 2019 - mimo, że nie jest to "szał-pał":

 

Mercedes za to bryluje w dziedzinie jakości wnętrz, spasowanie i te sprawy...ekhm:

 

a na koniec jaki postep sie dokonał w dziedzinie bezpieczeństwa konstrukcji na przestrzeni lat:

 

Dodam tylko, że nie jestem fanem, czy wyznawcą nowych aut, ani Toyot, ani przepisów UE na temat aut ;)

 

 

Nie wiem dlaczego tak nerwowo reagujesz na dyskusję, tym bardziej, że nie mam zamiaru cię do niczego przekonywać, odniosę sie jednak krótko;

1. Nie  rozmawiamy o samochodach w ogóle tylko o Toyocie. Oszczędności widać gołym okiem na każdym elemencie, wiązce kabli itd.

2. Znajomi nie narzekają ale zapewne wymieniają je częściej niż w starszych Toyotach. Znam IX gen corolle, która przejechała na ori wydechu 270 tys km. 

3. Wszystko mam na myśli. Wahacze, stabilizatory i ich łaczniki, amortyzatory, tuleje. Porównuje co najmniej kilkanaście Toyot które znam, 3 są w rodzinie, jeździłem nimi i je naprawiam.

4. Porównujesz wersję sprzed kilkunastu lat z obecną to wyniki masz pod swoją tezę. Zobaczymy ile ta piękna nowiutka pociągnie w dobrym stanie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.