Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, mandaryn44 napisał(-a):

Mam pytanie, może ktoś miał taki przypadek. Audi Q5 2018 benzyna. Klima trojstrefowa. Chodzi jak chce. Środkowa kratka lewa dmucha zimnym, prawa gorącym. Czasami na odwrót. Jak która chce. Ustawione na sync. Zgłaszałem kilka razy, sprawdzali, nie ma błędów, wreszcie niedawno się pojawił błąd ustawienia klapek nawiewu czy coś w tym stylu. Przeinstalowali soft, 2 dni było ok. Jest gorzej niż było. Podjechalem do serwisu, sprawdzili, jest wszystko ok. Lewa kratka kierowcy w zasadzie cały czas chłodzi, środkowe wieją po uważaniu. Obecnie importer zlecił serwisowi znalezienie identycznego auta celem porównania. Sam juz nie wiem. Czynnik ponoć w normie. Zastanawiam się czy może jednak nie i czy nie podjechać do jakiejś firmy celem uzupełnienia poza siecią serwisową. Będzie widać na komputerze ingerencję ? Auto ma gwarancji.

W sumie to może być wszystko. Takie objawy daje mała ilość czynnika, sterowanie klapkami pod deską, jak i sam panel sterowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjwchalbym do jakiegoś specjalistycznego warsztatu od klimy na uzupełnienie czynnika. Pytanie czy będzie ślad w aucie że było uzupełniane?

Serwis twierdzi że sprawdził wszystko nawet ilość czynnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.10.2021 o 21:52, mmaniek napisał(-a):

Czy ktoś z szanownych Kolegów wie jak często są aktualizowane wyceny samochodów używanych eurotax czy infoexpert ?
Kończy mi się za kilkanaście dni ubezpieczenie ac, porównując oferty różnych ubezpieczycieli, pojawiły się różnice w wycenach, jak zawsze zresztą, zajrzałem więc na otomoto i ceny używanych modeli mnie powaliły. Wiedziałem, że rynek lekko wariuje ale nie że aż tak. Za proponowaną kwotę AC, w przypadku szkody lub kradzieży, mogę sobie "odkupić" moje auto ale parę lat starsze!

Niestety doktoryzowałem się z tematu po kradzieży auta na początku roku. Wartości są bardzo rozbieżne z uwagi na mnogość opcji przy określaniu wyposażenia. Jest tak jak piszesz nie mogłem się odkupić, nie mówiąc o tym ile trwały formalności. Z tego co wiem aktualizacja jest co miesiąc - tak mi przedstawiał sprawę rzeczoznawca sądowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś z szanownych Kolegów wie jak często są aktualizowane wyceny samochodów używanych eurotax czy infoexpert ?
Kończy mi się za kilkanaście dni ubezpieczenie ac, porównując oferty różnych ubezpieczycieli, pojawiły się różnice w wycenach, jak zawsze zresztą, zajrzałem więc na otomoto i ceny używanych modeli mnie powaliły. Wiedziałem, że rynek lekko wariuje ale nie że aż tak. Za proponowaną kwotę AC, w przypadku szkody lub kradzieży, mogę sobie "odkupić" moje auto ale parę lat starsze!
Aktualizacja jest w każdym miesiącu. Pracuje na info-ekspercie i eurotaxie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkrywam swoje nowe zdolności jasnowidzenia - mówiłem im, że październik to nierealny termin, to zapewniali, że będzie. Oczywiście wiedziałem, że nie będzie, ale nawet nie mam jeszcze informacji, że faktycznie zjechał z taśmy...

Ogólnie zrobił się 1.11 i tak mi łyso.

Zwłaszcza, że już nie mogę dalej przeciągać przeglądu, zapłaciłem tez drugą ratę ubezpieczenia i stare Subaru znów mi narobi kosztów :(

Ale jeżdżę już 20000km bez serwisu i kolejnego miesiąca nie da rady...

Masakra, zdobycie ruskiego UAZa powinno dołączyć do 12 prac Asterixa, po prostu to auto jest chyba jakimś sw Graalem motoryzacji 🙈


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, pmwas napisał(-a):

Odkrywam swoje nowe zdolności jasnowidzenia - mówiłem im, że październik to nierealny termin, to zapewniali, że będzie. Oczywiście wiedziałem, że nie będzie, ale nawet nie mam jeszcze informacji, że faktycznie zjechał z taśmy...

Ogólnie zrobił się 1.11 i tak mi łyso.

Zwłaszcza, że już nie mogę dalej przeciągać przeglądu, zapłaciłem tez drugą ratę ubezpieczenia i stare Subaru znów mi narobi kosztów :(

Ale jeżdżę już 20000km bez serwisu i kolejnego miesiąca nie da rady...

Masakra, zdobycie ruskiego UAZa powinno dołączyć do 12 prac Asterixa, po prostu to auto jest chyba jakimś sw Graalem motoryzacji 🙈

Nadzieję trzeba żywić, bo zawsze jest głodna. :) Czekam na kolejne aktualizacje. 

 

 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@michszy Dziękuję za informację, być może obecne piki cen nie są brane pod uwagę, bo wartość wg. tabrl przestała być realna.[mention=97469]lumiclock[/mention] co do wyposażania to chodzi o Mazdę, są ściśle określone wersje a lista dodatków jest mocno ograniczona, więc to nie to







Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszą na FB, ze w listopadzie będą mieli Buhankę Expedition - domyślam się, że przyjadą razem...

 

Tylko mnie niepokoi, że miał być w październiku wyprodukowany i cisza... czasy trudne, jak im czegoś brakło, to może być „lipa”


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś z szanownego grona orientuje się jaka jest różnica między starszym silnikiem vw 4.0 TFSI o pojemności 3993 cm3, stosowanym np. w Audi RS6 C7, a nowszym silnikiem, np. z gen. RS6 C8, którego pojemność wynosi 3996 cm3?

To zbieżne, czy może inne silniki? Czy dobrze rozumiem, że jeden nosi oznaczenie EA824, a drugi EA825?

 

 

Suche liczby pokazują pewne różnice np. 

 

3,993 cc (243.7 cu in) 90° V8 engine; 90 mm (3.54 in) cylinder spacing; bore x stroke: 84.5 mm × 89.0 mm (3.33 in × 3.50 in), stroke ratio: 0.95:1 – undersquare/long-stroke, 499.1 cc per cylinder, compression ratio: 10.5:1

 

VS,

 

The displacement of 4.0 l eight-cylinder - V-type engine is 3996 cm³ with a bore of 86.0 mm and a stroke of 86.0 mm. The geometric compression ratio is 10.1. The V angle of the engine is 90 degrees. The engine has a gasoline direct injection .The change of charge is controlled by four valves per cylinder ( four-valve technology ) and a total of four overhead camshafts driven by a timing chain .

 

Ktoś tutaj pisał chyba, że pracuje w Audi i może wie "od ręki" ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, StaryWilk napisał(-a):

czy ktoś z szanownego grona orientuje się jaka jest różnica między starszym silnikiem vw 4.0 TFSI o pojemności 3993 cm3, stosowanym np. w Audi RS6 C7, a nowszym silnikiem, np. z gen. RS6 C8, którego pojemność wynosi 3996 cm3?

To zbieżne, czy może inne silniki? Czy dobrze rozumiem, że jeden nosi oznaczenie EA824, a drugi EA825?

 

 

Suche liczby pokazują pewne różnice np. 

 

3,993 cc (243.7 cu in) 90° V8 engine; 90 mm (3.54 in) cylinder spacing; bore x stroke: 84.5 mm × 89.0 mm (3.33 in × 3.50 in), stroke ratio: 0.95:1 – undersquare/long-stroke, 499.1 cc per cylinder, compression ratio: 10.5:1

 

VS,

 

The displacement of 4.0 l eight-cylinder - V-type engine is 3996 cm³ with a bore of 86.0 mm and a stroke of 86.0 mm. The geometric compression ratio is 10.1. The V angle of the engine is 90 degrees. The engine has a gasoline direct injection .The change of charge is controlled by four valves per cylinder ( four-valve technology ) and a total of four overhead camshafts driven by a timing chain .

 

Ktoś tutaj pisał chyba, że pracuje w Audi i może wie "od ręki" ;) 


Patrząc na dane, które przytoczyłeś, to 2 różne silniki. Pojemność bardzo podobna ale średnica i skok tłoka różne. Stopień sprężania również. Zapewne osprzęt i oprogramowanie też będzie mocno różne.

Patrząc na suche wymiary, to pierwszy bardziej mi się podoba z mniejszą średnicą tłoka i większym skokiem - generuje to większy moment obrotowy przy niższych obrotach. Ale to silniki uturbione i wcale tak być nie musi (kwestia doboru i liczby turbin).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki są podobne , różniły się głównie koncepcją turbo i miejscem produkcji. 824 był robiony w Neckarsulm a 825 w zakładzie Porsche w Stuttgart  (Zuffenhausen). Początkowo wychodził on z 2 gen Panamera a potem został włożony do Audi (A8, RS) i Lambo. 


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, switch107 napisał(-a):

Silniki są podobne , różniły się głównie koncepcją turbo i miejscem produkcji. 824 był robiony w Neckarsulm a 825 w zakładzie Porsche w Stuttgart  (Zuffenhausen). Początkowo wychodził on z 2 gen Panamera a potem został włożony do Audi (A8, RS) i Lambo. 

 

Trwałość podobna? Ten 824 jest generalnie chwalony i ponoć podatny na tuning, nawet 1000 KM można wykręcić. Dodatkowo na starcie wypluwa często więcej niż fabryka zapisała. 

Tak się zastanawiam, czy to zbieżne silniki konstrukcyjnie też (układ korbowo - tłokowy, blok, głowica), czy jednak rewolucja jak np. 3.0d M57 vs. N57 (czy nawet TÜ2 dość znacznie różnił się od pierwszego wypustu - rezygnacja z bloku żeliwnego na poczet aluminium).

 

825 ma gładzie cylindrowe pokryte stopem żelaza natryskiwanego plazmowo, czy dezaktywację polowy cylindrów - to samo było już w 824? 

https://warsztat.pl/dzial/18-warto-wiedziec/artykuly/benzynowe-v8-tfsi-w-modelach-audi-sq7-i-sq8-dwie-t,71767

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dezaktywację 4 cylindrów 824 ma na pewno bo miałem tego RS 🥰 niestety z pokryciem gładzi nie wiem. Wyłączyłem się ze śledzenia jakoś w 2016.


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka pod restauracją Verrattiego w Paryżu - Ferrari Roma (o ile dobrze rozpoznałem) i jej porównanie do Fiacika 500 :)23d7be3b03a762e05aa563fd51f3b660.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety sporo przekłamuje to foto bo Roma jest metr dłuższa od 500.


Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.11.2021 o 22:11, switch107 napisał(-a):

Dezaktywację 4 cylindrów 824 ma na pewno bo miałem tego RS 🥰 niestety z pokryciem gładzi nie wiem. Wyłączyłem się ze śledzenia jakoś w 2016.

 

z firmy zajmującej się tuningiem takich aut dowiedziałem się, że te dwa silniki to zupełnie odmienne konstrukcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś szukał fiata 500 to powoli myślę, o sprzedaży mojego. 

 

Brak opisu.

Edytowane przez zielony.m

SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rdza w kolorze nadwozia...

 

78E03F48-91D8-484A-B4CB-5933421566DD.thumb.jpeg.a7109129d1ef3e44ff36254a40cf8d67.jpeg

 

...taki luksus to tylko w Subaru.

 

Ech... ta klapa rdzewieje w 5 miejscach, była już 2 razy naprawiana, wielokrotnie „zaciapywana” i gnije masakrycznie.

Ewidentna wada fabryczna tego auta...

 

Ale ponoć jak to klapa a nie drzwi to i tak dobrze ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy są jakieś auta w kwocie do 50k z automatem, silnikiem o mocy minimum 170 KM i z przebiegiem do 120 kkm?

 

Czy mi się wydaje, że ceny aut używanych są chore. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, piotreek napisał(-a):

Czy są jakieś auta w kwocie do 50k z automatem, silnikiem o mocy minimum 170 KM i z przebiegiem do 120 kkm?

 

Czy mi się wydaje, że ceny aut używanych są chore. 

 

To kup gdzieś od ręki (bez względu na cenę)  nowe o takich parametrach.


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, piotreek napisał(-a):

Czy są jakieś auta w kwocie do 50k z automatem, silnikiem o mocy minimum 170 KM i z przebiegiem do 120 kkm?

 

Czy mi się wydaje, że ceny aut używanych są chore. 

 

Tak. Dorzuciłem: nieuszkodzone, bezwypadkowe, salon Polska. Ponad trzydzieści aut. Octavia, Insignia, i30/40, Laguna to stosunkowo rozsądne wybory. Teraz do roboty, dzwoń oglądaj i pochwal się co kupiłeś. 🙂

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/?search[filter_float_price%3Afrom]=40000&search[filter_float_price%3Ato]=55000&search[filter_float_mileage%3Ato]=125000&search[filter_float_engine_power%3Afrom]=165&search[filter_enum_gearbox][0]=automatic&search[filter_enum_damaged]=0&search[filter_enum_country_origin][0]=pl&search[filter_enum_no_accident]=1&search[order]=created_at%3Adesc&search[brand_program_id][0]=&search[country]=

 

 

Rekomenduję to: https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-skoda-octavia-1-8-tsi-1-wszy-wlasciciel-92-tys-km-ID6E4Tyy.html#b44b3f0855

 

 

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, piotreek napisał(-a):

Czy są jakieś auta w kwocie do 50k z automatem, silnikiem o mocy minimum 170 KM i z przebiegiem do 120 kkm?

 

Czy mi się wydaje, że ceny aut używanych są chore. 

Coś można zanleźć: https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-500x-sprzedam-fiata-500x-2-4-ID6E7uxF.html#e362a29d19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No niestety sporo przekłamuje to foto bo Roma jest metr dłuższa od 500.
Bardziej mi chodziło o wysokość.
BTW masakra ile fajnych aut w weekend w Paryżu widziałem, a niby tylko godzinny spacer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.