Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, pmwas napisał(-a):

Kolejny dzień, kolejne nic. Zobaczymy... czas jest do jutra do 17:00, po tym czasie zamówienie jest ostatecznie niezrealizowane. A ja kupię jakiś zwykły „dupowóz” i trudno.

Jak zadzwonią o 17:03 to nie bądź taki i weź tego UAZa 😉 

 

A tak serio to nadal trzymamy kciuki, aby jednak dojechał i tego życzymy Ci na 2022 rok!


Małżeństwo i zegarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, pmwas napisał(-a):

Ile można dawać czasu? Ostatnio mówili, ze 20.12 ładują i wysyłają, to - z uwagi na kolejki na granicy - będzie jechał tydzień, czyli w zasadzie 27-28 powinien być. Kolejki są mniejsze niż były, auta nie ma, a oni oczywiście nawet nie napiszą pół zdania, że jednak nie przyjechał, kiedy się go spodziewać - nic. Tymczasem ja pisałem, ze ma do końca grudnia fizycznie być w Polsce, inaczej rezygnuję. I chyba tego się będę trzymał, bo po prostu już starczy tej farsy.

 

Dwa dni jeszcze są...

 

A ja właśnie wysłałem maila, że jak w ciągu 2 dni nie przyjedzie, ostatecznie rezygnuję.

Pewnie teraz czytają Twojego maila albo nawet obserwują nasze Forum i jest im niezmiernie głupio. ;) 

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

Ustawiłem sobie aktywny tempomat na ograniczenia + 9 km/h i tak jeżdżę od miesiąca. Jest tylko jeden problem, nie zasnąć za kierownicą...

 

Nie dotykaj hamulca, tylko pozwól aby kolejny asystent hamowania zapobiegający kolizjom zatrzymywał auto i na pewno nie zaśniesz 😛 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, memento mori napisał(-a):

 

Nie dotykaj hamulca, tylko pozwól aby kolejny asystent hamowania zapobiegający kolizjom zatrzymywał auto i na pewno nie zaśniesz 😛 

Tak właśnie robię, jedynie trzeba obserwować światła, bo sam się nie zatrzyma na czerwonym, jak nikt przed nim nie jedzie. No i po dłuższym postoju na światłach trzeba wcisnąć przycisk lub na chwilę pedał gazu, żeby ruszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tommaso, jakie masz auto z tym aktywnym tempomatem i jak się zachowuje na autostradzie? Pytam, bo jeździłem trochę nowym Pugiem 508 mojego taty, i o ile działanie w mieście to dla mnie bajka, działa dokładnie jak w Twoim aucie, to autostrada, to już nieporozumienie. Przykładowo - jazda np. 140km/h i nagle ktoś wolniejszy się wpycha przed nas - auto gwałtownie hamuje, a po ustąpieniu "przeszkadzacza" przed nami, redukuje z 8go biegu na 5ty, a czasem nawet na 4ty, próbując błyskawicznie odzyskać wytraconą prędkość. Efekt - szybko wichrujące się tarcze i podwyższone bez sensu spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Chorwat napisał(-a):

@Tommaso, jakie masz auto z tym aktywnym tempomatem i jak się zachowuje na autostradzie? Pytam, bo jeździłem trochę nowym Pugiem 508 mojego taty, i o ile działanie w mieście to dla mnie bajka, działa dokładnie jak w Twoim aucie, to autostrada, to już nieporozumienie. Przykładowo - jazda np. 140km/h i nagle ktoś wolniejszy się wpycha przed nas - auto gwałtownie hamuje, a po ustąpieniu "przeszkadzacza" przed nami, redukuje z 8go biegu na 5ty, a czasem nawet na 4ty, próbując błyskawicznie odzyskać wytraconą prędkość. Efekt - szybko wichrujące się tarcze i podwyższone bez sensu spalanie.

BMW serii 5. Tempomat działa bardzo płynnie również na autostradzie, silnik mam dość mocny, więc nie ma mowy o przymusowym redukowaniu jak już w końcu tir zjedzie na prawy pas, góra z 8 na 7. Właściwie jedyna uwaga jaką mam to fakt, że przyśpieszanie zaczyna się dopiero, gdy samochód z przodu całkowicie zmieni pas przekraczając linię, ja zacząłbym przyśpieszać już chwilę wcześniej, ale to jedyna drobna niedogodność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, może różnica to kwestia oprogramowania lub mocy, momentu. Niby jest 225KM, ale w silniku 1.6 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O litrach czy mocach nie będę pisał, bo w moim przypadku działanie tempomatu aktywnego zależy od czegoś innego. Jak mam ustawiony tryb sport, to rzeczywiście samochód reaguje agresywnie. Po zjechaniu samochodu z pasa przede mną, jest mocna redukcja i krecenie prawie do odcinki aż do osiągnięcia zadanej prędkości. Jak mam tryb komfort to redukcja jest z 7 biegu na 6 i przypieszanie bardzo delikatne, najczęściej wraca na 7 bieg zanim osiągnie zadana prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, alleck napisał(-a):

O litrach czy mocach nie będę pisał, bo w moim przypadku działanie tempomatu aktywnego zależy od czegoś innego. Jak mam ustawiony tryb sport, to rzeczywiście samochód reaguje agresywnie. Po zjechaniu samochodu z pasa przede mną, jest mocna redukcja i krecenie prawie do odcinki aż do osiągnięcia zadanej prędkości. Jak mam tryb komfort to redukcja jest z 7 biegu na 6 i przypieszanie bardzo delikatne, najczęściej wraca na 7 bieg zanim osiągnie zadana prędkość.

A tu możesz mieć rację, w moim poprzednim samochodzie agresja tempomatu też była zależna od trybu jazdy. W BMW nie widzę wielkiej różnicy, ale fakt, że 99% czasu jeżdżę w trybie adaptive, który wszystko (praca skrzyni, silnika, zawieszeniai  tempomatu) dobiera sobie sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tu możesz mieć rację, w moim poprzednim samochodzie agresja tempomatu też była zależna od trybu jazdy. W BMW nie widzę wielkiej różnicy, ale fakt, że 99% czasu jeżdżę w trybie adaptive, który wszystko (praca skrzyni, silnika, zawieszeniai  tempomatu) dobiera sobie sam.
No ja mam kilka trybów predefiniowanych, ale mam też tryb Custom. I tam mogę ustawić sobie zachowanie zawieszenia, pedału gazu, skrzyni i właśnie zachowanie tempomatu. Więc zakładam że w tybach predefiniowanych zachowanie tempomatu też jest różne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W BMW w trybie jazdy individual nie ma różnych trybów aktywnego tempomatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, pmwas napisał(-a):

Kolejny dzień, kolejne nic. Zobaczymy... czas jest do jutra do 17:00, po tym czasie zamówienie jest ostatecznie niezrealizowane. A ja kupię jakiś zwykły „dupowóz” i trudno.

Bierz Jimny i bądź szczęśliwy, za 60-70k pln są z małym przebiegiem poniżej 30k km z poprzedniej gen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, pmwas napisał(-a):

Kolejny dzień, kolejne nic. Zobaczymy... czas jest do jutra do 17:00, po tym czasie zamówienie jest ostatecznie niezrealizowane. A ja kupię jakiś zwykły „dupowóz” i trudno.

czekam na to auto z podobnymi emocjami, mam nadzieję, że otwierając ten temat zobaczę w końcu fotę tego UAZ-a 


JACEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem wczoraj w sprawie leasingu... jak UAZ nie przyjdzie to kupimy po prostu coś innego, ale kłopot jest, że Polmotor za autko zapłacił i teraz jest na łasce i niełasce Ruskich. A z nimi tak się robi interesy - zapłacić musisz a dostaniesz jak dostaniesz... o ile dostaniesz. Za bardzo naciskasz - za karę dostaniesz jeszcze później. Ogólnie kicha... nie wiem czy oni w ogóle to wyślą. Tak myślę, że Tarmot miał po prostu ten sam problem. Tylko lipa straszna, ze nie mówili prawdy, tylko wieczna ściema :(


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.12.2021 o 15:52, michszy napisał(-a):

Jest ok. Dziś pękła bariera pierwszych 10 tyś w tipo i jeszcze się nie zepsuł emoji12.png Miał być tylko do miasta a od lipca nastukał już trochę tych kilometrów. Ogólnie polecam jako fajna alternatywa dla aut segmentu B.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Miałem kiedyś Fiata Bravo z salonu, natłukłem nim ponad 50 tys, z awarii jakie mnie spotkały to pękł przewód od tylnego spryskiwacza, naprawiłem sam, koszt kilka zł. Raz zauważyłem lekki wyciek płynu chłodzącego, ale dolałem i samo się naprawiło. Raz szyby po zamknięciu otwierały się do połowy i nie chciał się bagażnik otworzyć, pomogło odłączenie akumulatora, raz guma w przednim kole, no i oleju musiałem pilnować. A tak to bardzo lubiłem to auto, tylko trochę skupienia na autostradzie wymagało bo miało się wrażenie, że ciągle trzeba korygować tor jazdy, zwłaszcza na mocno napompowanych kołach.

 

A co jeszcze jak gaz założyłem to mi na stacjach dopłacali za eksploatację auta 😁

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki. Czy ktoś w Was orientuje się w kwestii skanerów diagnostycznych, czy znajdę coś sensownego w cenie powiedzmy do 500 PLN ?

Np. czy to jest coś warte ?

https://allegro.pl/oferta/komputer-interfejs-diagnostyczny-obd2-uniwersalny-11109745141

Nie tylko do Forda, dziś rano w Suzuki SX4 zaświeciło się check-engine, a że żona ma do pracy 40 km, to było ryzyko, żebby jechała. Podjechałem na stację i na szczęście zrobili od ręki (błąd dotyczył zbyt ubogiej mieszanki). 


Pozdrawiam

TomeK (Teston)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się będzie przyzwyczaić. Mam tak w dwóch autach. W fordzie żony od 7 lat i moim oplu to samo. Uboga mieszanka. Kiedyś jeszcze sprawdzałem i kasowałem. Teraz już nie zwracam uwagi jeżeli wszystko poza tą kontrolką jest ok o auto normalnie śmiga..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, ale pytanie dotyczy tych tanich skanerów.

Na razie zamówiłem taki na BT za 60 PLN - mniej więcej tyle zapłaciłem na stacji za skasowanie błędu, więc sam zobaczę co to warte.

Edytowane przez teston

Pozdrawiam

TomeK (Teston)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego podanego przez Ciebie nie znam ale na tym portalu kupiłem lata temu jakiegoś taniego VAGa i czytał, kasował, nawet adaptację przepustnicy robił. Wtedy kupując sugerowałem się opiniami już użytkujących.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jedna z opinii była taka, że to samo, co potrafi tani skaner za kilkaset PLN zrobi smartfon i wtyczka za kilkadziesiąt PLN 😉

Zobaczy się.


Pozdrawiam

TomeK (Teston)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.