Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, eye_lip napisał(-a):

1976-Mercedes-Benz-450-SEL-69-W116.jpg

 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, emeryci 😁. Żeby nie bylo- u mnie 50+ i na codzień jeżdżę Rangerem, ale czasami jak mam fan, wytoczę Evelinę z garażu i p...... nę w pedał to włosy na przedramionach i nie tylko stają. A jak posłucham gangu HKS-a spod zderzaka to nie trzeba lepszej muzyki . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, loco50 napisał(-a):

Ok, emeryci 😁. Żeby nie bylo- u mnie 50+ i na codzień jeżdżę Rangerem, ale czasami jak mam fan, wytoczę Evelinę z garażu i p...... nę w pedał to włosy na przedramionach i nie tylko stają. A jak posłucham gangu HKS-a spod zderzaka to nie trzeba lepszej muzyki . 

😉 A ja często jeżdżę Hiluxem. A jak mam ochotę na lepsze doznania dźwiękowe, wsiadam do autka z V8. A ta beemeczka elektryczna nie poleci 240km/h😞

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, irekm napisał(-a):

Największy silnik jaki miałem w samochodzie to 7.3L 


F350 to w Polsce chyba tylko kategoria C - więc się nie liczy 😛

1 godzinę temu, loco50 napisał(-a):

Ok, emeryci 😁. Żeby nie bylo- u mnie 50+ i na codzień jeżdżę Rangerem, ale czasami jak mam fan, wytoczę Evelinę z garażu i p...... nę w pedał to włosy na przedramionach i nie tylko stają. A jak posłucham gangu HKS-a spod zderzaka to nie trzeba lepszej muzyki


Cztery garnki i 2 litry… 😁 Też jak odkręcę tłumik, to mam gang 😛

I jeszcze jakieś wiatraczki do pompowania powietrza i co jeszcze? NITRO? Natrysk wody na chłodnicę powietrza? 
No replacement for displacement…

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, kiniol napisał(-a):

No nie podskoczę... 5.2 w jednym Dodge, 4.0 w drugim Dodge i 3.8 w Buicku... żenada... , że nie wspomnę o 2.5 w Disco... ;)

W sumie niezła sumka 15,5 litra, chyba przebiłeś 😜


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, tommly napisał(-a):

W sumie niezła sumka 15,5 litra, chyba przebiłeś 😜

Tylko problematycznie się jeździ wszystkimi na raz...😜


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, kiniol napisał(-a):

Tylko problematycznie się jeździ wszystkimi na raz...😜

Oj tam, oj tam :) Garaż się liczy ;)


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to mój dżip, 1.0 turbo 101 koni mechanicznych.  Lubię zapach benzyny o poranku. 

20210315_174741.jpg

Edytowane przez łowca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Louis Cypher napisał(-a):


F350 to w Polsce chyba tylko kategoria C - więc się nie liczy 😛


Cztery garnki i 2 litry… 😁 Też jak odkręcę tłumik, to mam gang 😛

I jeszcze jakieś wiatraczki do pompowania powietrza i co jeszcze? NITRO? Natrysk wody na chłodnicę powietrza? 
No replacement for displacement…

 

Nitro to wiejski ciuning😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nitro - bardzo szybcy i bardzo wściekli. Powiem więcej - bardzo wk.... i😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Czechach takie cudeńko jechało...

Niestety na autostradzie nie mogłem zwolnic na tyle, żeby udało się to ładnie sfotografować :)

 

C0723A83-6295-49A4-A0AD-80E95F66EF4C.thumb.jpeg.664bcbe48f91678fdd223f5c92e8c7e8.jpeg

 

...stara Felicja - strasznie chciałbym mieć, ale i tak mam już o jedno auto za dużo ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do orientujących się w sprawach technicznych.

W moim aucie pojawił się dzisiaj problem, obroty jałowe wzrosły do 1000. Szukam więc przyczyn, kombinuje ze szczelnością filtra i czujnikiem, ale widzę, że wycieraczki coś powoli jak w starym maluchu pracują. Potem na mieście odpalam silnik, ledwo kręcił choć zapalił. 
Chyba więc brak ładowania, chociaż kontrolka nie świeci. Podpinam woltomierz na jeszcze pracującym silniku i... 10,47V, delikatnie skacze o dziesiąte wolta. Akumulator jest kupiony w grudniu pod koniec zeszłego roku. Dodatkowo słychać z górnej części silnika pod osłoną jakby grzechotanie. Po zgaszeniu auto już nie odpaliło. No to powiedzcie mi, czy dobrze kombinuje. Brak ładowania i jazda na światłach wypompowała akumulator doszczętnie, a alternator albo stawiał za mały opór bo już nie produkował prądu i dlatego obroty wzrosły, albo wręcz odwrotnie, nie ładował a opór stawiał większy a silnik by przez większy opór mechaniczny alternatora nie zgasnąć podtrzymywał wyższe obroty. Szwagier miał taką sytuację również w takim samym aucie, że słabo mu światła świeciły, wymienił alternator, ale nie miał informacji z kontrolki ładowania. Ps, jak coś to gdzie dostanę w waszej opinii uczciwie regenerowany alternator.

Doczytałem jeszcze, że ECU mogło podnieść obroty silnika odczytując napięcie instalacji, które spadło z powodu rozładowania akumulatora. Rozładowanie mogło nastąpić właśnie z powodu awarii ładowania.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popytaj kolegów, może znają dobry zakład regenerujący alternatory, poszukaj w necie czegoś w okolicy - sprawdź opinie. Nie powinno być problemu, żeby coś trafić.

Przy zakupie weź odpytaj jak z gwarancją,  weź dowód zakupu. A może lepiej jak twój zregenerują - wtedy może być najtaniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczeń własnych - alternator może ładować na tyle słabo, ze akumulator rozładowuje się podczas jazdy, bez odpalania kontrolki...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, pmwas napisał(-a):

Z doświadczeń własnych - alternator może ładować na tyle słabo, ze akumulator rozładowuje się podczas jazdy, bez odpalania kontrolki...

No tak, skoro napięcie lekko skakało to jakieś tam konwulsje dawał.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z opisu można wywnioskować że alternator dokonał żywota. Dla własnego spokoju sprawdź jeszcze zaciski + na klemie i alternatorze, przewód masowy pomiędzy silnikiem a karoserią i stan paska klinowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, albiNOS 01 napisał(-a):

No tak, skoro napięcie lekko skakało to jakieś tam konwulsje dawał.

Aż chciałoby się zapytać z jakiej epoki jest auto - inaczej rada wygląda dla auta z lat 90, czy początku naszego wieku a inaczej dla auta 10-o letniego.. 

 

Co tam o tym grzechotaniu w górze silnika pisałeś?

coś nie doczytałem..

Może tu leży problem ?? 

 

Inny producent inna marka, inny silnik i robi się zupełnie inna rada.. 

 

Fiaty np miały poważny problem z alternatorami (pękające obudowy, możliwość zapłonu auta )- z tego co wiem nadal nie rozwiązany - jeden z kolegów "usmażył " na światłach swojego kilkuletniego fiacika - na szczęście bez ofiar.. 

W starszych renówkach płyn wspomagania z króćca pompy kapał wprost w szeliny stojana alternatora zamocowanego pod pompą..

sterowanie ładowaniem z poziomu komputera również wprowadza trochę zamieszania..

Niewłaściwe wysterowanie sprawnego alternatora spowoduje brak ładowania. 

Zwarcie celi akumulatora może zabić alternator,  nagła utrata połączenia z masą lub akumulatorem na wyższych obrotach również może zabić alternator.. 

Do tego dochodzą nowoczesne urządzenia które są jednocześnie rozrusznikiem, alternatorem i odzyskiwaczem energii w silnikach hybrydowych..

 

Jak widzisz,  nie tak łatwo odpowiedzieć na Twoje pytanie.. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.06.2022 o 14:16, Louis Cypher napisał(-a):

Czyli na razie wygrywam konkurs na najmniejszego pindolka 🤣


PS czekamy na kogoś z prawilnym AMG 63

 

5,7l

5,41m

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkuka

1. Sprawdź pasek klinowy

2.Sprawdź szczotki alternatora

Edytowane przez mkuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pechagto napisał(-a):

5,7l

5,41m

spacer.png


Czekałem na Ciebie 🤣

BTW - tak z ciekawości jaką moc i moment produkuje ten silnik?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.06.2022 o 23:56, Louis Cypher napisał(-a):


Yyyy. Ale tam jest zawieszenie pneumatyczne - jak ustawię sport2, to jest SZYWNIUTKO 💪🏻
Do tego 400 kunisi i 530 niutków, daje duuużo frajdy 😍🥰

 

No nie chciałbym się chwalić. :P Ale ja mam pełny dostęp do garażu w którym stoi między innymi osiem różnych "Mieczysław" w tym jedna CL600 C140 V12 z roku 1998 (czyli już po lifcie) z przebiegiem 86000 km. której poprzednim właścicielem był dyrektor dużego japońskiego koncernu.  

Kilka razy jechałem tą limuzyną i mogę napisać tak: Komfort jazdy znakomity, przyspieszenie rewelacja, cisza w środku jak na totalnym odludziu, przy wyższych obrotach piękny głos V12, w środku ma wszystko co MB w tym czasie montowało.

Auto dla takiego dziadka jak ja jest super miękkie i super komfortowe i jazda jest rzeczywiście pewnego rodzaju przyjemnością. 

Ale taka "Mieczysława" ma również jak dla mnie dwie wady, tz. Bardzo wysokie koszty serwisu i obecnie paliwa.:)

Jadąc autostradą dość dynamicznie na odcinku około 500 km wychlał mi średnio 17 litrów na 100 km. 

Oczywiście zdaję sobie sprawę że mając taką lub podobną "Mieczysławe" nie powinno się w żadnej formie rozmawiać o kosztach jej utrzymania.:)

 

PS. W tym garażu stoi również inna nieco mniejsza "Mieczysława" która ma szklany dach i to jest super auto! Ma silnik bardziej ekonomiczny, czyli 5 litrowy.  

 

Edytowane przez dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto zgadnie czego tu brakuje. Podpowiedź: trzech rzeczy.

IMG_20220621_210828.jpg

W sumie, licząc z osłoną silnika to 4 rzeczy.

Brzęczenie w górnej części głowicy zlokalizowane. Czyli pęknięte mocowanie przewodu odpowietrzającego chłodnicy (tak myślę, że to odpowietrzenie).

IMG_20220621_165750.jpg

No, 100 nowa część używana, więc kawałek aluminium i trochę gięcia, cięcia i szlifowania ze szczyptą wiercenia. Plus kombinacja ze zamianą śrub pod maską, bo ta co tam była okazała się za krótka do grubszej blachy. Miałem to wykończyć w zegarmistrzowskim stylu, ale biorąc pod uwagę całokształt, to stwierdziłem, że ma spełniać funkcję.

IMG_20220621_210815.jpg

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, albiNOS 01 napisał(-a):

Kto zgadnie czego tu brakuje

Ktoś Ci zajumał akumulator, alternator, wąż od filtra powietrza i nie widzę turbiny (może po prawej stronie w dole) no i oczywiście osłona górna silnika, odma olejowa..

Cóż to za traktorek? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.