Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, pmwas napisał(-a):

Przy karach tego kalibru powinno być coś więcej niż opinia policjanta. Jakiś dowód, że kierowca stworzył zagorżenie. Nagranie, zeznania świadków, cokolwiek.

Kara tak dalece ruinująca komuś życie nie może być nakładana ot tak, "bo ja tak chcę i ja tak mogę".

Istotą tych działań wcale nie jest zabezpieczenie komukolwiek bezpieczeństwa, tu chodzi o wytresowanie istot, które kiedyś nosiły dumne miana człowieka i obywatela. To nie koniec, to dopiero początek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat mam wrażenie, że tak wysokie kary za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu są elementem odstraszenia kierowców z centrów miast. Łatwiej wprowadzić drakońskie kary za byle co, i obrzydzić ludziom jazdę w mieście, niz oficjalnie postawić z dnia na dzień zakaz wjazdu do miasta. Kłopot w tym, że najbardziej ucierpią na tym ludzie, którzy jeżdżeniem zarabiają na życie. Bo statystycznie najczęściej będą im się zdarzać sytuacje potencjalnie kończące się 15 punktami - raz jeszcze podkreślę - nakładanymi uznaniowo, bez "twardego" dowodu.

 

9 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

U mnie taryfikator wyglada tak:

 

Dépassement

dans les localités

hors des localités (y. c. semi-autoroutes)

sur l'autoroute 

de 1-5 km/h

40.-

40.-

20.-

de 6-10 km/h

120.-

100.-

60.-

de 11-15 km/h

250.-

160.-

120.-

de 16-20 km/h

Dénonciation

240.-

180.-

de 21-25 km/h

Dénonciation

Dénonciation

260.-

plus 25 km/h

Dénonciation

Dénonciation

Dénonciation

 

Dénonciation oznacza sad i zazwyczaj utrate prawa jazdy miedzy 1, a 3 miesiace, plus wyzsza kara pieniezna. Za recydywy sa powiekszone kary do zatrzymania prawka na czas nieokreslony. Natomiast za powazne naruszenie przepisow o ruchu drogowym grozi kara pozbawienia wolnosci do 3 lat i pieniezna do 540000 CHF

 

Rozumiem, że za 101km/h poza miastem Denonciation? W sąsiedniej Austrii jest ograniczenie do 100 na podobnych drogach i jakoś trup się nie ściele gęsto ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Z  tego co mi wiadomo jak przekroczysz w zabudowanym o 25 czy tam 30km masz obligatoryjnie złożone doniesienie o przestępstwie i zakaz prowadzenia pojazdów. 😵

 

 

spacer.png

 

Tu masz przykladowy taryfikator, wskazane jest o ile zostalo przekroczone i po prawej jaka kara. Jour-amendes to ilosc dni pozbawienia wolnosci. Po 90 dniach jest od 120 dni pozbawienia wolnosci i pozniej od roku pozbawienie wolnosci.


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

Jeszcze ciekawostka do zeszłego roku bodajże do maja osoby na hulajnogach były traktowane jak pieszy.

I teraz wyciągam bazookę

 

Zalecam ściszenie głośników czy tam słuchawek.

 

Wg nowych przepisów kierowca miałby się z pyszna. Ciekawie się robi przy skręcie w prawo, gdy obok są tory tramwajowe, przejście dla pieszych i na dodatek droga dla rowerów. Patrzysz na tory - OK, pieszych brak a tu nagle wyskakuje rowerzysta z prędkością 30-40 km/h, chcący zmieścić się za wszelka cenę przed zmianą świateł. A niech tam, żeby działo się więcej rowerzyści w przeciwnych kierunkach. Wiem, wiem, nie dajesz rady ogarnąć takiej sytuacji zrezygnuj z samochodu... Podpowiadam to około 10m na sekundę. Rozwiązanie jest proste, zakazać przejeżdżania rowerem skrzyżowań, ale kto by się odważył "uderzyć" w rowerzystów? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Paulus57 napisał(-a):

Wg nowych przepisów kierowca miałby się z pyszna. Ciekawie się robi przy skręcie w prawo, gdy obok są tory tramwajowe, przejście dla pieszych i na dodatek droga dla rowerów. Patrzysz na tory - OK, pieszych brak a tu nagle wyskakuje rowerzysta z prędkością 30-40 km/h, chcący zmieścić się za wszelka cenę przed zmianą świateł. A niech tam, żeby działo się więcej rowerzyści w przeciwnych kierunkach. Wiem, wiem, nie dajesz rady ogarnąć takiej sytuacji zrezygnuj z samochodu... Podpowiadam to około 10m na sekundę. Rozwiązanie jest proste, zakazać przejeżdżania rowerem skrzyżowań, ale kto by się odważył "uderzyć" w rowerzystów? 

Ja to wyedytowałem i mam dokładnie takie same przemyślenia.

EDIT.

Sprawdzilem na szybko ile może wynosić prędkość maksymalna tych aluminiowych szatanów, nawet 100km/h. Nie ma szans, aby kogoś takiego zauważyć jak skręcasz w prawo i z prawej masz ścieżkę rowerową.

Oczywiście po chodniku można jechać z prędkością pieszego, ale to naiwność, jak doskonale wiemy wiele ścieżek rowerowych w miastach jest łączona z chodnikiem. Dlatego bezmyślny brak poczucia odpowiedzialności za siebie i innych kończy się tak jak na załączonym filmie. Obydwoje byli przeświadczeni o pierwszeństwie, z czego prawie na 100% jestem pewien, że kierowca Passata nawet ich nie zauważył.

Edytowane 2 minuty temu przez Autor1984


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, pmwas napisał(-a):

Rozumiem, że za 101km/h poza miastem Denonciation? W sąsiedniej Austrii jest ograniczenie do 100 na podobnych drogach i jakoś trup się nie ściele gęsto ;)

 

No to sprawdzmy fakty. Austria i Szwajcaria maja podobna ilosc mieszkancow. Jak twierdzisz, podobne drogi.

W 2021 na drogach w Austrii zginelo 362 osoby, w Szwajcarii 200. "Jedynie" 80% wiecej.


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

spacer.png

 

Tu masz przykladowy taryfikator, wskazane jest o ile zostalo przekroczone i po prawej jaka kara. Jour-amendes to ilosc dni pozbawienia wolnosci. Po 90 dniach jest od 120 dni pozbawienia wolnosci i pozniej od roku pozbawienie wolnosci.

Rozumiem, że przedziały dotyczą: zabudowany z ogr. do 30,zabudowany, niezabudowany i autostrady?

 

40 i do paki :D Fakt przesada tak przekroczyć prędkość na 30, ale że to ciupy od razu?

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

No to sprawdzmy fakty. Austria i Szwajcaria maja podobna ilosc mieszkancow. Jak twierdzisz, podobne drogi.

W 2021 na drogach w Austrii zginelo 362 osoby, w Szwajcarii 200. "Jedynie" 80% wiecej.

 

Z drugiej strony dużo bardziej dotkliwe kary nie sprawiły, że w Szwajcarii ludzie stali się nieomylni i nie giną. Do tej statystyki trzeba by jeszcze dołożyć inną - np ile k przejeżdża rocznie statystyczny Szwajcar i Austriak i po jakich drogach (miasto/autostrada itp) i dopiero to przeanalizować.

 

Jak również zobaczyć nateżenie ruchu, ile z tych wypadków spowodowane było przez miejscowych, a ile np przez kierowców z zagranicy, bo Austria jest jednak krajem tranzytowym, wiec ilosc mieszkańców może być podobna, a ruch sporo większy.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Autor1984 napisał(-a):

Rozumiem, że przedziały dotyczą: zabudowany z ogr. do 30,zabudowany, niezabudowany i autostrady?

 

40 i do paki/, to fakt przesada tak przekroczyć prędkość, ale że to ciupy od razu.

 

 

Tak, masz 160km/h na autostradzie i idziesz siedziec (ok, w rzeczywistosci za pierwszym razem dostajesz zawiasy, prace spoleczne i mozliwosc wykupienia sie), ale masz w cetralnym rejetrze, ze jestes karany i z praca bedzie bardzo trudno, ze o wynajmie mieszkania, nacjonalizacji czy permicie nie wspomne.


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktoś może wie, od jakiej odległości pieszego od pasów w  przypadku nie ustąpienia pierwszeństwa należy się kara? Nie dalej jak 2h temu nie ustąpiłem pierwszeństwa przechodniowi, który ewidentnie zbliżał się do przyjęcia, ale miał do niego powyżej 10m.  Powinienem się zatrzymać i poczekać te 5-6 a może 10 sekund aż przejdzie?  Wg mnie policjant może to zinterpretować dwojako...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, pmwas napisał(-a):

 

Z drugiej strony dużo bardziej dotkliwe kary nie sprawiły, że w Szwajcarii ludzie stali się nieomylni i nie giną. Do tej statystyki trzeba by jeszcze dołożyć inną - np ile k przejeżdża rocznie statystyczny szwajcar i austriak i po jakich drogach (miasto/autostrada itp) i dopiero to przeanalizować.

 

Jak również ile z tych wypadków spowodowane było przez miejscowych, a ile np przez kierowców z zagranicy, bo Austria jest jednak krajem tranzytowym, wiec ilosc mieszkańców może być podobna, a ruch sporo większy.

Tak trochę jakby obok tematu zacytuję Jeana de la Fontaine: " Lepszy na wolności kęsek lada jaki, niźli w niewoli przysmaki".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pmwas napisał(-a):

 

Z drugiej strony dużo bardziej dotkliwe kary nie sprawiły, że w Szwajcarii ludzie stali się nieomylni i nie giną. Do tej statystyki trzeba by jeszcze dołożyć inną - np ile k przejeżdża rocznie statystyczny szwajcar i austriak i po jakich drogach (miasto/autostrada itp) i dopiero to przeanalizować.

 

Jak również ile z tych wypadków spowodowane było przez miejscowych, a ile np przez kierowców z zagranicy, bo Austria jest jednak krajem tranzytowym, wiec ilosc mieszkańców może być podobna, a ruch sporo większy.

 

Oczywiscie, ze jest wiele czynnikow majacych wplyw, takze globalne podejscie. Pewnie dogrzebac sie do danych byloby bardzo ciezko, ale fakt pozostaje faktem. W Austrii zginelo w 2021 roku o 80% wiecej osob niz w Szwajcarii.

Szwajcaria tez jest krajem tranzytowym, ale tranzyt odbywa sie w wiekszosci pociagami (znaczy ciezarowki sa transportowane w pociagach)


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, SzefSzefow napisał(-a):

 

Oczywiscie, ze jest wiele czynnikow majacych wplyw, takze globalne podejscie. Pewnie dogrzebac sie do danych byloby bardzo ciezko, ale fakt pozostaje faktem. W Austrii zginelo w 2021 roku o 80% wiecej osob niz w Szwajcarii.

Szwajcaria tez jest krajem tranzytowym, ale tranzyt odbywa sie w wiekszosci pociagami (znaczy ciezarowki sa transportowane w pociagach)

 

Transport cieżąrówek pociagami to akurat dobra rzecz.

Czyściej, bezpieczniej...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, wieloryb napisał(-a):

A ktoś może wie, od jakiej odległości pieszego od pasów w  przypadku nie ustąpienia pierwszeństwa należy się kara? Nie dalej jak 2h temu nie ustąpiłem pierwszeństwa przechodniowi, który ewidentnie zbliżał się do przyjęcia, ale miał do niego powyżej 10m.  Powinienem się zatrzymać i poczekać te 5-6 a może 10 sekund aż przejdzie?  Wg mnie policjant może to zinterpretować dwojako...

Wchodzenie na przejście, dające pieszemu pierwszeństwo przed pojazdem, rozpoczyna się więc w momencie, gdy zachowanie danej osoby będzie można obiektywnie rozpoznać i potraktować jako zmierzanie do przekroczenia jezdni w obrębie danego przejścia.

 

Czyli jednak prawnicy nie kłamali. Stąd moje obawy...

Wszystko jest robione po to, aby drenować kieszeń, nic ponadto.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, wieloryb napisał(-a):

A ktoś może wie, od jakiej odległości pieszego od pasów w  przypadku nie ustąpienia pierwszeństwa należy się kara? Nie dalej jak 2h temu nie ustąpiłem pierwszeństwa przechodniowi, który ewidentnie zbliżał się do przyjęcia, ale miał do niego powyżej 10m.  Powinienem się zatrzymać i poczekać te 5-6 a może 10 sekund aż przejdzie?  Wg mnie policjant może to zinterpretować dwojako...

Ja myślę, że optymalne będzie zatrzymywanie się przed każdym przejściem dla pieszych - domyślne czerwone światło. I tak jak kiedyś, gdy piesi obserwowali drogi ze zrozumieniem, spojrzeć w lewo, potem w prawo i jeszcze raz w lewo i gdy nikogo nie będzie widać ruszyć, ale nie gwałtownie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pmwas napisał(-a):

 

Transport cieżąrówek pociagami to akurat dobra rzecz.

Czyściej, bezpieczniej...

 

Tak samo jak zmniejszanie predkosci przed pasami i zachowanie szczegolnej ostroznosci w ich obrebie 😜


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Tak samo jak zmniejszanie predkosci przed pasami i zachowanie szczegolnej ostroznosci w ich obrebie 😜

A jak dostaniesz mandat, bo patrol uzna, że pieszy 20m przed przejściem, zmierzał do przejścia.

Tak się u nas tworzy prawo, pełno luk i niewiadomych.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

Wchodzenie na przejście, dające pieszemu pierwszeństwo przed pojazdem, rozpoczyna się więc w momencie, gdy zachowanie danej osoby będzie można obiektywnie rozpoznać i potraktować jako zmierzanie do przekroczenia jezdni w obrębie danego przejścia.

 

Co potem kończy sie tak, ze nie da się legalnie przejechać samochodem w miejscach, gdzie ruch pieszych jest duży.

Bo o ile któryś uprzejmy kierowca w końcu podejmie decyzję, żeby puścić 10 czekających pieszych, o tyle 10 pieszych nigdy razem nie puści jednego czekającego kierowcy. Zawsze ktoś będzie jednak chciał przejść.

Jakie PORD przewiduje rozwiązanie problemu? Dzwonić na policje i poprosić o kierowanie ruchem?


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, pmwas napisał(-a):

 

Transport cieżąrówek pociagami to akurat dobra rzecz.

Czyściej, bezpieczniej...

Żebyś tylko nie doszedł do podobnego wniosku z osobowymi. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

No to sprawdzmy fakty. Austria i Szwajcaria maja podobna ilosc mieszkancow. Jak twierdzisz, podobne drogi.

W 2021 na drogach w Austrii zginelo 362 osoby, w Szwajcarii 200. "Jedynie" 80% wiecej.

Statystyki bywają złudne... Niemcy mają dokładnie 10x więcej mieszkańców od Szwajcarii, a w roku 2021 doszło tam do ok 2500 wypadków śmiertelnych. Czyli procentowo bardzo podobnie. Natomiast restrykcyjność prawa w obu krajach jest diametralnie różna... Czyli może nie koniecznie należy wsadzać do więzienia matkę 3 dzieci tylko dlatego,że jechała 86 na godzinę i nie zauważyła ograniczenia do 60?...

 

Nie mniej jednak uważam,że gagatków którzy prują np 230 po A4 , gdzie jest naprawdę mega gęsto powinni się z miejsca pozbawiać prawa jazdy,bo to nie ma nic wspólnego z przeoczeniem czy słabszym refleksem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Tak samo jak zmniejszanie predkosci przed pasami i zachowanie szczegolnej ostroznosci w ich obrebie 😜

 

Nie, bop trzeba co chwila przyspieszac i zwalniać, więc czyściej nie jest ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

A jak dostaniesz mandat, bo patrol uzna, że pieszy 20m przed przejściem, zmierzał do przejścia.

Tak się u nas tworzy prawo, pełno luk i niewiadomych.

 

Wezme na klate 😉


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matko Boska, chyba z 10 stron doszło ;)

@SzefSzefowu Was inflacja niższa o 37,0%, bo to co podają to bujda na resorach. Także łatwiej "żyć".

A jak przejedziesz miasto, RSQ5 trzeba będzie oddać :P

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Żebyś tylko nie doszedł do podobnego wniosku z osobowymi. ;) 

 

Ogólnie wniosek byłby podobny, tylko ile tych pociagów??? Poza tym "tirowcy" szybko ogarną, a jakby zmusić kierowców osobówek do masowego ładowania się na pociagi, tu bajzel byłby taki, że pociag mógłby nie ruszyć o czasie.

Ogólnie transport owarów na duże odległości powinien odbywać się koleją, z tej prostej przyczyny, że pociag potrafi przewieźć bardzo dużo przy relatywnie niskim (w porównaniu z cieżąrówką) nakładzie energii. Jeśli jeszcze mamy prąd ze źródeł odnawialnych - korzyści są oczywiste.

 

5 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Wezme na klate 😉

 

Też bym wział na klatę, tylko ciekawe czy moja rodzina weźmie na klatę utratę źródła utrzymania jak mi za takie nic zabiorą prawo jazdy?

To naprawdę nie moze być tak, ze pieszy chyba ma zamiar wejśc na przejscie, przejeżdżam od niego w duzej, bezpiecznej odległosci, pieszy nawet nie musi z mojego powodu zwolnić, a nadgorliwy policjant daje mi ot tak 15 punktów, bo tak właśnie uznał.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, wieloryb napisał(-a):

Statystyki bywają złudne... Niemcy mają dokładnie 10x więcej mieszkańców od Szwajcarii, a w roku 2021 doszło tam do ok 2500 wypadków śmiertelnych. Czyli procentowo bardzo podobnie. Natomiast restrykcyjność prawa w obu krajach jest diametralnie różna... Czyli może nie koniecznie należy wsadzać do więzienia matkę 3 dzieci tylko dlatego,że jechała 86 na godzinę i nie zauważyła ograniczenia do 60?...

 

Nie mniej jednak uważam,że gagatków którzy prują np 230 po A4 , gdzie jest naprawdę mega gęsto powinni się z miejsca pozbawiać prawa jazdy,bo to nie ma nic wspólnego z przeoczeniem czy słabszym refleksem...

 

No to sprawdzamy fakty...

Niemcow jest dokladnie 9.45x wiecej niz Szwajcarow i w 2021 roku zginelo u nich 12.81x wiecej osob. Czy to jest "bardzo podobnie"? Nie...

 

Mysle, ze matka 3 dzieci, ktora jechala 86 na 60 bo "sie zagapila" nie powinna zastanowic sie nad tym zagapieniem bez prawka. O sposobie wykonania kary wiezienia decyduje sad.

 

 

13 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Matko Boska, chyba z 10 stron doszło ;)

@SzefSzefowu Was inflacja niższa o 37,0%, bo to co podają to bujda na resorach. Także łatwiej "żyć".

A jak przejedziesz miasto, RSQ5 trzeba będzie oddać :P

 

Czas spac 😂

Nie bylo nigdy RSQ5 w produkcji 😜, mam skromne SQ5

 

Edytowane przez SzefSzefow

Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.