Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Tu jest jeszcze silniczek elektryczny 11km który fajnie współpracuje ze spalinowym , natomiast powiem że nie da się tym autem jeździć dynamicznie czy szybko , miałem wcześniej 3er G20 I też ze słabym silnikiem 318i , ale poniżej 160 nie jeździłem autostradą , a teraz 130 to maks ..taki emeryt motoryzacyjny robi ze mnie to auto 😅

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem o czym mowa :) z tym silnikiem. też mam jedną miękką hybrydę z jakąś baterią co daje niby 20 koni i 40 momentu bodajże.

Co do jazdy ze słabym silnikiem; wpadłem na pomysł, aby do miasta kupić małego suva w roku 2017 padło na auto z gamy Peugeot. Tam 1.2 pojemność, świetne auto do miasta, fatalne na drogi krajowe.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Szwajcarska jazda" bez wątpienia redukuje chęć do wyciskania z silnika pełnej mocy a to znacząco wpływa na spalanie. W moim jednak podczas stonowanej jazdy poza terenem zabudowanym, plus przejazdy przez wioski (nieco powyżej limitu), raczej poniżej 6l/100 nie da się zejść a mam sporo mniejszy silnik i moc pewnie też (204KM). 

Zrobie maly eko-test jak bedzie okazja i wrzuce wynik
Co tak dużo Wam palą te auta ?  , u mnie 1850kg krowa BMW 5er i tyle pali na autostradzie 120-130 , tryb Comfort
 
IMG20220831063209.thumb.jpg.3df1ce6e280350797a86b519b7da4b91.jpg

Nie dosc ze w gnojowce to jeszcze 148KM - nie liczy sie

A tak serio to bardzo ladnie - bmw mialo zawsze oszczedne silniki

Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):


Zrobie maly eko-test jak bedzie okazja i wrzuce wynik emoji6.png
Nie dosc ze w gnojowce to jeszcze 148KM - nie liczy sie emoji12.png

A tak serio to bardzo ladnie - bmw mialo zawsze oszczedne silniki emoji106.png

Z tą oszczędnością przy małych jednostkach to różnie bywa.

Tak jak w tamtym Peugeot, którego bez żalu oddałem. Przy 90km/h super spalanie, przy 140 tragiczne.

A BMW chyba nadal ma najbardziej oszczędne silniki.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paulus57 napisał(-a):

No to dodaj to czego istotnie brakuje - jaki silnik? 

 

Benzyna 1.4 turbo. 


"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa" - Julian Tuwim. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, agremi napisał(-a):
 

Benzyna 1.4 turbo. 

VAG?


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

VAG?

Nie. 🙂

Swift sport.


"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa" - Julian Tuwim. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Z tą oszczędnością przy małych jednostkach to różnie bywa.

Tak jak w tamtym Peugeot, którego bez żalu oddałem. Przy 90km/h super spalanie, przy 140 tragiczne.

A BMW chyba nadal ma najbardziej oszczędne silniki.

 

Ja mam tylko uwagi do oszczędności 1.5t benzyny. Jeździłem sporo 1kami poprzedniej generacji i 1.5t diesel super oszczędny, nawet po mieście na krótkich dystansach. Tak 1.5t benzyna ciężko było żeby mi spalił mniej niż 7l, a w zasadzie zawsze spalił okolice 8l. Średnio na 100km diesel palił 1 do 1,5l mniej. W x1 z tym silnikiem jest jeszcze gorzej na szczęście jest drugi elektryczny, tylko prąd też się kiedyś kończy wtedy 10l na setkę to nie problem. 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
Ja mam tylko uwagi do oszczędności 1.5t benzyny. Jeździłem sporo 1kami poprzedniej generacji i 1.5t diesel super oszczędny, nawet po mieście na krótkich dystansach. Tak 1.5t benzyna ciężko było żeby mi spalił mniej niż 7l, a w zasadzie zawsze spalił okolice 8l. Średnio na 100km diesel palił 1 do 1,5l mniej. W x1 z tym silnikiem jest jeszcze gorzej na szczęście jest drugi elektryczny, tylko prąd też się kiedyś kończy wtedy 10l na setkę to nie problem. 

Dziwne... w hybrydowym xc60 t6, ktorym jezdzilem, nawet po rozladowaniu aku przy predkosciach autostradowych bralo to kolo 8l
Ale Volvo ma bardzo rozwiniety system inteligentnej rekuperacji. Kazde obnizenie terenu wykorzystuje na podladowanie, a pozniej podtrzynywanie zadanej preskosci.

Gdyby jeszcze nie mialo tylu bugow

Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW też ma takie funkcje, ale żeby działały efektywnie trzeba korzystać z samochodowej nawigacji do wyznaczania trasy i trybu eco pro. Jak się korzysta z apple car play to nie działają już tak dobrze. W zasadzie odzyskanie energii jest tylko przy hamowaniu i z górki na tempomacie. 

Drugi wątek to po raz kolejny autostradowe prędkości, jest duża różnica pomiędzy 120, a 140 szczególnie przy SUVach które mają aerodynamikę kiosku ruchu. Kiedyś już o tym pisałem trasa Katowice - Kraków, ja a4 2.0tdi, kolega v60 2.4tdi jechaliśmy razem te same prędkości u mnie spalanie średnie 6l u niego 8l. 

Ja porównuję jabłka do jabłek, a kazdym autem jeżdżę tak samo. Najwięcej zmienia styl jazdy jakbym chciał, żeby mało paliło i jeździł jak emeryt to spaliłby nawet mniej niż 8l. Dość powiedzieć, że na samym prądzie przy pełnej baterii u mnie zasięg to 38km, a u koleżanki 58km. Ona na pewno powie, że x1 to bardzo ekonomiczny samochód.

 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):


Dziwne... w hybrydowym xc60 t6, ktorym jezdzilem, nawet po rozladowaniu aku przy predkosciach autostradowych bralo to kolo 8l emoji848.png
Ale Volvo ma bardzo rozwiniety system inteligentnej rekuperacji. Kazde obnizenie terenu wykorzystuje na podladowanie, a pozniej podtrzynywanie zadanej preskosci.

Gdyby jeszcze nie mialo tylu bugow emoji85.png

W Volvo na początku było wiele "bugów", ale teraz problem praktycznie nie występuje. Trust me. I'm an engineer :D

Kiedyś zabawną historię słyszałem, że gość, po wyjeździe z salonu dojechał na pobliską stację oddaloną jakieś 250 m, zatankował i już nie ruszył :) Nowe XC90tki z pierwszych serii, to była masakra.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W Volvo na początku było wiele "bugów", ale teraz problem praktycznie nie występuje. Trust me. I'm an engineer
Kiedyś zabawną historię słyszałem, że gość, po wyjeździe z salonu dojechał na pobliską stację oddaloną jakieś 250 m, zatankował i już nie ruszył Nowe XC90tki z pierwszych serii, to była masakra.

Sa, sa... jedni traca podstawowe funkcje aplikacji po najnowszych updatach, innym przestaja teoretycznie dzialac swiatla czy akumulatory.
Bardzo sie ciesze, ze finalnie nie kupilem xc60, inaczej pewnie bym sie bardzo wkurzal

Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę się wam dziwię odnośnie Volvo: od 2012 roku moja żona ma Volva służbowe: XC60, XC90 i znowu XC60. W trzech autach przez ten czas nie zepsuło się dosłownie nic, zero null. Tankuje, jedzie, tankuje, jedzie. To tyle. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem dramatyczną skalę porównawczą między silnikiem 1,6T (204 KM) w moim Proceedzie a silnikiem 1,3T (150 KM) w Jeepie Renegedzie. W tym drugim spalanie w trasie, głównie niezabudowany, trochę wiosek i początek oraz koniec w miastach. Trasa Radom - Łódź, drogi krajowe wyszło mi około 12 litrów na 100. Przy podobnej jeździe na tej samej trasie Kia pali 6,2-7,2l. Albo ten silnik w Jeepie paliwożerny, albo kształt ma znaczenie. Jak napisał powyżej jeden z Kolegów, kształt kiosku nie jest bez znaczenia. 

Jeździł ktoś z Was na silniku 1,3T (150 KM)? Czy też było tak tragicznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

520xD pali około 08/1l więcej. Ale to zależy od jazdy.

Miałem ją przez jakiś czas, tej samej generacji ofc.

W sensie, że w G30 masz takie spalanie? Dziwne, bo zarówno w 520D F11 (prywatnej) , jak i 530D G30 (służbowej) mam spalanie w przypadku autostrady ok 5l w F-ce i 6,5l w G.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, filip3434 napisał(-a):

W sensie, że w G30 masz takie spalanie? Dziwne, bo zarówno w 520D F11 (prywatnej) , jak i 530D G30 (służbowej) mam spalanie w przypadku autostrady ok 5l w F-ce i 6,5l w G.

W ogóle nie rozumiem pytania.

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

Ja miałem dramatyczną skalę porównawczą między silnikiem 1,6T (204 KM) w moim Proceedzie a silnikiem 1,3T (150 KM) w Jeepie Renegedzie. W tym drugim spalanie w trasie, głównie niezabudowany, trochę wiosek i początek oraz koniec w miastach. Trasa Radom - Łódź, drogi krajowe wyszło mi około 12 litrów na 100. Przy podobnej jeździe na tej samej trasie Kia pali 6,2-7,2l. Albo ten silnik w Jeepie paliwożerny, albo kształt ma znaczenie. Jak napisał powyżej jeden z Kolegów, kształt kiosku nie jest bez znaczenia. 

Jeździł ktoś z Was na silniku 1,3T (150 KM)? Czy też było tak tragicznie?

Po prostu ten 1.3 jest za mały na renegata i tyle. Dali by tam jakiś 2.0 i by palił mniej. Ale teraz jest idiotyczny downsizing, eko itp. i takie właśnie są rezultaty. W ceedzie masz mniejszą masę, większy silnik i jest OK. A kształt kształtem. 

Edytowane przez agremi

"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa" - Julian Tuwim. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, agremi napisał(-a):

Po prostu ten 1.3 jest za mały na renegata i tyle. Dali by tam jakiś 2.0 i by palił mniej. Ale teraz jest idiotyczny downsizing, eko itp. i takie właśnie są rezultaty. W ceedzie masz mniejszą masę, większy silnik i jest OK. A kształt kształtem. 

W masie różnica jest niewielka - rzędu ok 50-70 kg więc to chyba jednak nie jest istotne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Paulus57 napisał(-a):

W masie różnica jest niewielka - rzędu ok 50-70 kg więc to chyba jednak nie jest istotne. 

Jest istotne ponad wszelką wątpliwość. Silnik w renegacie jest za mały.  


"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa" - Julian Tuwim. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, agremi napisał(-a):

Jest istotne ponad wszelką wątpliwość. Silnik w renegacie jest za mały.  

150 KM do 1420 kg (Jeep) do 204 KM do 1360 kg (Proceed GT) a przecież jest tez model Kii ze słabszym silnikiem (140 KM - GT-line) i raczej więcej nie pali od GT. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę się wam dziwię odnośnie Volvo: od 2012 roku moja żona ma Volva służbowe: XC60, XC90 i znowu XC60. W trzech autach przez ten czas nie zepsuło się dosłownie nic, zero null. Tankuje, jedzie, tankuje, jedzie. To tyle. 

Moja polowka tez uzywala poprzednich generacji volvo i bylo ok
Ja miałem dramatyczną skalę porównawczą między silnikiem 1,6T (204 KM) w moim Proceedzie a silnikiem 1,3T (150 KM) w Jeepie Renegedzie. W tym drugim spalanie w trasie, głównie niezabudowany, trochę wiosek i początek oraz koniec w miastach. Trasa Radom - Łódź, drogi krajowe wyszło mi około 12 litrów na 100. Przy podobnej jeździe na tej samej trasie Kia pali 6,2-7,2l. Albo ten silnik w Jeepie paliwożerny, albo kształt ma znaczenie. Jak napisał powyżej jeden z Kolegów, kształt kiosku nie jest bez znaczenia. 
Jeździł ktoś z Was na silniku 1,3T (150 KM)? Czy też było tak tragicznie?

Opor powietrza ma ogromne znaczenie a rosnie z kwadratem predkosci. Ale do tych 100km/h powinien miec male znaczenie. Mysle, ze bardziej maly silnik w ciezkim w miare samochodzie
150 KM do 1420 kg (Jeep) do 204 KM do 1360 kg (Proceed GT) a przecież jest tez model Kii ze słabszym silnikiem (140 KM - GT-line) i raczej więcej nie pali od GT. 

Wg katalogu Twoja Kia wazy 1440kg i to pewnie bez wyposazenia, w rzeczywistosci obstwiam 1500kg minimum Z Jeepem bedzie to samo

8058991891661180068e229ea60a019c.jpg

Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):


Moja polowka tez uzywala poprzednich generacji volvo i bylo ok emoji4.pngemoji106.png
Opor powietrza ma ogromne znaczenie a rosnie z kwadratem predkosci. Ale do tych 100km/h powinien miec male znaczenie. Mysle, ze bardziej maly silnik w ciezkim w miare samochodzie emoji848.png
Wg katalogu Twoja Kia wazy 1440kg i to pewnie bez wyposazenia, w rzeczywistosci obstwiam 1500kg minimum emoji6.png Z Jeepem bedzie to samo

8058991891661180068e229ea60a019c.jpg

Jeżeli masa jest zbliżona, a wydawało mi się inaczej, to różnica w spalaniu o prawie 100% może wynikać z dwóch powodów, kształtu samochodu i wydajności silnika. jeszcze raz powtórzę, model Kia ProCeed GT-Line ma silnik o mocy podobnej do tego w Renegadzie i wg danych katalogowych palić ma mniej (tego nie sprawdzałem w praktyce), niż model który mam. A więc, wydaje się, że stosunek mocy do masy w tym wypadku nie ma znaczenia. 

W tabeli którą pokazałeś, są modele z roku 2022 a ja odnoszę się do modeli z roku 2020. Wtedy nie było modeli z silnikiem 1,5T, ale 1,4T i te miały moc 150 KM. Natomiast z moim GT, to jest taka trochę dziwna sprawa, bo w Polsce maja podawane 204 KM a w np. W. Brytanii i Rosji było tak jak u Ciebie. W sumie mało istotne rzeczy, ale lubię być ścisłym (skrzywienie zawodowe ;)),

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):


Moja polowka tez uzywala poprzednich generacji volvo i bylo ok emoji4.pngemoji106.png

Cytat

Opor powietrza ma ogromne znaczenie a rosnie z kwadratem predkosci. Ale do tych 100km/h powinien miec male znaczenie. Mysle, ze bardziej maly silnik w ciezkim w miare samochodzie

emoji848.png
Wg katalogu Twoja Kia wazy 1440kg i to pewnie bez wyposazenia, w rzeczywistosci obstwiam 1500kg minimum emoji6.png Z Jeepem bedzie to samo

 

Masę własną pojazdu podaje się zawsze z pełnym zbiornikiem, standardowym wyposażeniem oraz średnią wagą kierowcy.

CO do oporu powietrza tak ma ogromne znaczenie dlatego ważnym aspektem jest współczynnik cx. Wiem coś na temat za dużych oporów powietrza bo jeździłem Jeepem Commanderem :)) . Można sprawdzić jak to wygląda.

Zresztą świetny samochód, do dziś w rodzinie.

@Paulus57czy ten Renegade ma stały napęd? Bo to dość istotna kwestia. I  jakie skrzynie są w obu samochodach? :)

Pytanie o napęd odpada już sobie sprawdziłem FWD.

Jest toporny, ma słabą skrzynię, małe płuca dlatego pali jak smok.

Tak jak @agreminapisał, 2 litry i wynik byłby dużo lepszy.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.