Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Podobno teraz na dużo samochodów tak jest, z tym że ja tego nie śledzę za bardzo. Ale czytałem o takim fakcie jakiś czas temu 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, irekm napisał(-a):

Podobno teraz na dużo samochodów tak jest, z tym że ja tego nie śledzę za bardzo. Ale czytałem o takim fakcie jakiś czas temu 

Jak przymierzałem się do zakupu samochodu 2 lata temu, to oglądałem na YT sporo filmów i zdarzały się ceny prawie takie same w USA i Kanadzie, z tym że dolar zasadniczo inny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Później sprostowałem, a teraz już poprawiłem. Jedynka przy 83, zrobiłem literówkę, dwójka się zgadza

 

ale nawet z ta jedynka przy 83km/h, to dwojka 134km/h jest kuriozalna 😳

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

ale nawet z ta jedynka przy 83km/h, to dwojka 134km/h jest kuriozalna 😳

Co prawda rozmawiacie o Mustangach, ale ja jadąc kiedyś Hyundaiem i30 N (280 KM) zapominałem wrzucać dwójkę podczas jazdy w mieście. Przy prędkości ok. 60  km/h obroty nie upominały się o zmianę na dwójkę. Zresztą raz zdarzyło mi się ruszyć z czwórki (bez problemu). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

ale nawet z ta jedynka przy 83km/h, to dwojka 134km/h jest kuriozalna 😳

Porsche GT4 manual, podają w stanach Vmax na drugim biegu 140km/h, w australijskim teście podają 137km/h 

 

Teraz większość manualnych skrzyń ma  długie przełożenia. 

 

Za to fordowsko-gmeowski 10spd auto, ma super krótkie, kiedyś pokazywałem kolegom filmik z rozpędzania z butem w podłodze, nie pamiętam teraz już które biegi ale z czerwonego pola, czyli 7.5k obroty spadły na około 6.9k 

A po między 10-tym a dziewiątym biegiem jest tylko około 150obr różnicy. Ta skrzynia mogła śmiało być 9-cio biegowa. 

Natomiast te krótkie biegi przekładają się na bardzo dobre przyspieszenia w czasie jazdy 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Co prawda rozmawiacie o Mustangach, ale ja jadąc kiedyś Hyundaiem i30 N (280 KM) zapominałem wrzucać dwójkę podczas jazdy w mieście. Przy prędkości ok. 60  km/h obroty nie upominały się o zmianę na dwójkę. Zresztą raz zdarzyło mi się ruszyć z czwórki (bez problemu). 

 

tutaj koles zmienia z 1 na 2 miedzy 55-59, z 2-3 przy 98

 

 

13 minut temu, irekm napisał(-a):

Porsche GT4 manual, podają w stanach Vmax na drugim biegu 140km/h, w australijskim teście podają 137km/h 

 

Teraz większość manualnych skrzyń ma  długie przełożenia. 

 

Za to fordowsko-gmeowski 10spd auto, ma super krótkie, kiedyś pokazywałem kolegom filmik z rozpędzania z butem w podłodze, nie pamiętam teraz już które biegi ale z czerwonego pola, czyli 7.5k obroty spadły na około 6.9k 

A po między 10-tym a dziewiątym biegiem jest tylko około 150obr różnicy. Ta skrzynia mogła śmiało być 9-cio biegowa. 

Natomiast te krótkie biegi przekładają się na bardzo dobre przyspieszenia w czasie jazdy 

 

 

Tak, GT4 ma dlugie przelozenia, ale sie kreci spokojnie do 8000 obrotow 🤔

Edytowane przez SzefSzefow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, irekm napisał(-a):

... Teraz większość manualnych skrzyń ma  długie przełożenia. ...

Zapewne aby nie "tracić" czasu na zmianę biegu podczas osiągania przyspieszenia. Dawniej 100km w większość aut było osiągalne na 3 biegu. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Dorian06 napisał(-a):

Zapewne aby nie "tracić" czasu na zmianę biegu podczas osiągania przyspieszenia. Dawniej 100km w większość aut było osiągalne na 3 biegu. 

W tych czasach sugerowanie się czasami od 0-100km/h jako wyznacznik jaki super szybki jest samochód, są zupełnie jak dla mnie bez sensu. 

 

Naprawdę wymiarne  I ważne są czasy osiągane 

Powiedzmy 

40-80 

60-100

60-120 

89-140 

Etc. 

 

Ostatnio czytałem test jakiegoś audi RS, 0-100 chyba 3.5 czy też 3.7s, ale wyłączając z tego procedurę startu, ten sam samochód potrzebował 5.1 czy też 5.2s żeby rozpędzić się od 10-100km/h 🤷

I  to są realne i przydatne dane, oczywiście wg mnie 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mi przypomniałeś, że mój Bullitt ma coś takiego jak procedura startu, muszę to w końcu kiedyś wypróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Właśnie mi przypomniałeś, że mój Bullitt ma coś takiego jak procedura startu, muszę to w końcu kiedyś wypróbować.

To jest fordowski system 😁 jest duża szansa że sam lepiej to zrobisz 😂

 

Oglądałem.kiedyś jakiś Polski program gdzie występował między innymi Bullit to chyba był, stary już jeste więc pamięć trochę zawodzi, i chyba Mikiciuk się zawziął żeby osiągnąć te czasy co ford podaje, udało mu się dopiero wieczorem 😁

 

Nawet w auto jest ten problem, że bardzo ciężko wyczuć najlepszy sposób startu, za dużo gazu i Miele kołami za mało i trochę go poddusi. Ale fun jest z rwd, nigdy w tym samochodzie nie zaakceptowałbym awd, zabołooby to połowę frajdy z jazdy tym samochodem 

Edit 

O właśnie zauważyłem że napisałem że bardzo ważne są czasy przyspieszania od 89-140km/h 😁

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Dorian06 napisał(-a):

Zapewne aby nie "tracić" czasu na zmianę biegu podczas osiągania przyspieszenia. Dawniej 100km w większość aut było osiągalne na 3 biegu. 

dawniej auta były głównie wolnossące z całym inwentarzem tego typu silników czyli niezbyt duży moment liniowo narastający wraz z obrotami. Rozmawiamy o autach drogowych więc jakie by nie były - muszą wykazywać przydatność na drodze w ruchu publicznym. Żeby auto nie zmuliło, biegi musiały być krótsze. To nie silnik jest dopasowywany do skrzyni tylko skrzynia do możliwości silnika. Przykład Porsche - silnik kręci się do 9000 a to przekłada się na możliwości stopniowania przełożeń. Kiedyś w e46 ludzie chcąc mieć szperę zakładali dyfer z M3 po czym okazywało się że 2.5 przestawało jechać bo dyfer od M3 ma przełożenie dostosowane do wyższych obrotów silnika. A po drodze też jest inaczej zestopniowana skrzynia chociaż różnic w przełożeniach nie znam.

Dzisiaj turbo pompuje od samego dołu, ilość biegów jest podyktowana tylko ekologią, żeby ograniczyć prędkość obrotową silnika a wszyscy jeżdżą "momentem" na dole. Duże V8 czy V12 to inna sprawa przez możliwości tych silników  a dzisiaj w dobie zmiennych faz rozrządu, zmiennych geometrii kolektora etc i tak jadą jak turbo bo nie trzeba szukać wysoko momentu. Kiedyś oglądałem film z poprzednią vette Z06 w manualu - kierowca nie kręcił na maksa a 2 bieg zapinał przy ok 90, 3 - pod 150? Pojemność robi swoje, jakieś 2.0 R4 N/A sprzed 30 lat nie miałoby szans ruszyć pod górkę bez spalenia sprzęgła z takim przełożeniem.

 

ale żeby nie było, że kiedyś nie dało się zrobić 100km/h na 2 biegu 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, irekm napisał(-a):

... Naprawdę wymiarne  I ważne są czasy osiągane 

Powiedzmy 

40-80 

60-100

60-120 

89-140 

Etc.  ...

Dokładnie. Tak zwana elastyczność.  

 

Godzinę temu, trollu napisał(-a):

dawniej auta były głównie wolnossące z całym inwentarzem tego typu silników czyli niezbyt duży moment liniowo narastający wraz z obrotami. Rozmawiamy o autach drogowych więc jakie by nie były - muszą wykazywać przydatność na drodze w ruchu publicznym. Żeby auto nie zmuliło, biegi musiały być krótsze. To nie silnik jest dopasowywany do skrzyni tylko skrzynia do możliwości silnika. ...

Doskonale wiem o tym. 

Edytowane przez Dorian06

W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Autor1984

 

500KM, five point O 

To jest mój samochód do codziennego użytku 

20221115_150243.jpg


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym żeby tak  było, niestety nie jest to bmw v8, dostałem tylko nowy łańcuch i zębatki  🤷. Ale jest jeszcze szansa, zostało mi 22k km lub 6miesiecy na to żeby coś się stało i dostał nowy silnik. Byłoby extra. 

Trochę miałem cykora przed zakupem, jak się dowiedziałem że Ford "unowocześnił" silnik w tym modelu i odstąpił od żelaznych tulei cylindrowych na jakiś super duper natrysk plazmowy, powłoki na aluminiowy blok, ale jak narazie  sprawuje się to bardzo dobrze. 

Chociaż najmocniejszy blok w 5.0 to właśnie gen. 2 Coyote, czyli poprzednia wersja 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Londek napisał(-a):

I to jest parking😉

22EAF3C9-7C5D-403A-BC9F-055218534D76.jpeg

707D20D0-12EE-4A2B-87B3-3720E65ED595.jpeg

5E68B011-0520-40CA-A404-EDB5A0DF1F04.jpeg

8E738233-C1CF-4D1A-8007-E3F326010FA1.jpeg

782CB159-1BB9-4D73-8C2D-74DBA90AB497.jpeg

O KURŁA; tyle dobra w jednym miejscu,,,


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minute ago, Autor1984 said:

O KURŁA; tyle dobra w jednym miejscu,,,

A to tylko część parkingu w której zaparkowałem😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Londek napisał(-a):

A to tylko część parkingu w której zaparkowałem😜

No to wniosek, że masz "furę" podobnego kalibru. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minutes ago, Paulus57 said:

No to wniosek, że masz "furę" podobnego kalibru. ;) 


Oczywiste... parkowałem tam najszybsze auto na świecie... firmówka Vauxhall Corsa 1.2T z oszałamiającymi 130 konikami😂

C276E5CE-CFA6-41ED-BB17-75054919616C.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noa a jak? Pierwsza generacja Corsy w najmocniejszej wersji GSi miała 101km!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, pechagto napisał(-a):

Noa a jak? Pierwsza generacja Corsy w najmocniejszej wersji GSi miała 101km!

 

Pierwsza generacja Corsy wazyla jakies 800kg 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja ma z czterysta kilogramów więcej... do tego ośmiobiegowy automat który gubi się w akcji przy redukcjach, szczególnie tych na niskiej prędkości 😳, szału nima... ale to tylko Corsa, więc i oczekiwania nie wygórowane trzeba mieć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.11.2022 o 18:35, Lincoln Six Echo napisał(-a):

Brum-brum!  ;)

 

Fg-ZHswXgAAoW7k.thumb.jpg.0e2c1832f2b21de483b40d867a130ade.jpg

 

Fg-ZHKpWAAM2Etf.thumb.jpg.21aab7a869e5fab5d3a9934dbaca9615.jpg

 

Fg-ZHcGXkAQ79dx.thumb.jpg.21537b7feb38870d9b3b7b3deca9a247.jpg

 

Fg-ZH_MWIAAM__6.thumb.jpg.21839c3c517178bfa90b24ce4bbc64a0.jpg

Ładne kołpaki przy tym Seicento😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.