Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Just1MoreWatch napisał(-a):

Mi się bardzo podobają zegary u mnie. Te podziałki w obecnych modelach są dla mnie bardzo słabe.

 

A najfajniejsze zegary to miałem dawno temu w E92.

Screenshot_20230509_000422.jpg

 

 

Bez adaptacyjnego tempomatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, beniowski napisał(-a):

Jak patrzę na to zdjęcie BMW z zegarami, a potem na to z tym tabletem, to mam wrażenie jakby jakiś pan Zenek z zakładu napraw samochodów postanowił unowocześnić swój model i zrobić go bardziej cyfrowym - poszedł do Biedronki, kupił tablet i na siłę wcisnął. Taki teraz trend. Mnie w sumie te elektronicznme zegary nie przeszkadzają, ale tego okropnego wciskania jakby tabletów zamiast ładnego ich wkomponowywania nie lubię.

 

 

Nie patrz na tablety na moim zdjęciu, robiłem je na ultraszerokokątnym obiektywie z 10 cm, więc perspektywa jest ekstremalnie przekłamana. Też byłem sceptycznie nastawiony do nowych ekranów, ale jak do wszystkiego, przyzwyczaiłem się i po czasie doceniłem ich jakość i szybkość działania systemu. Brakuje mi tylko większej ilości motywów samych zegarów, ale tu raczej nic się nie zmieni, BMW uznało, że wie lepiej jakie zegary pasują do ich auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

Bez adaptacyjnego tempomatu?

Bez, nie lubię tych systemów, wolę sam się angażować w jazdę i nie przysypiać 😃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Just1MoreWatch napisał(-a):

Bez, nie lubię tych systemów, wolę sam się angażować w jazdę i nie przysypiać 😃

 

Dla mnie najwazniejsza opcja samochodu, ktora musze miec.

Lubie sam prowadzic, miec kontrole, ale na autostradach, w pelzajacych korkach, czy w miejscach gdzie trzeba uwazac na predkosc - nie ma niczego lepszego 😊

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam głównie w korkach, na autostradzie aktywny tempomat utrzymuje moim zdaniem za dużą przerwę i jadąc w ciągu, np za wyprzedzającym TIRem co kawałek ktoś mi się wtranżala przed maskę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, beniowski napisał(-a):

Jak patrzę na to zdjęcie BMW z zegarami, a potem na to z tym tabletem, to mam wrażenie jakby jakiś pan Zenek z zakładu napraw samochodów postanowił unowocześnić swój model i zrobić go bardziej cyfrowym - poszedł do Biedronki, kupił tablet i na siłę wcisnął. Taki teraz trend. Mnie w sumie te elektronicznme zegary nie przeszkadzają, ale tego okropnego wciskania jakby tabletów zamiast ładnego ich wkomponowywania nie lubię.

 

 

Oczywiście masz rację.

To okropne rozwiązanie, do którego tak jak Tomek wspomniał trzeba się przyzwyczaić i siłą rzeczy się przyzwyczaisz.

Znów zwyciężyli księgowi, bo łatwiej wpiąć w piny dwa tablety, aniżeli rozbierać całą deskę to raz. Dwa, że takiego typu rozwiązanie to nic innego jak powtarzalność produkcji czyli zautomatyzowana linia klepie to samo dla BMW 3,5,7. Choć może zegary się różnią wielkością, nie wiem nie mierzyłem, a styczność miałęm jedynie z nową 7.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Nie patrz na tablety na moim zdjęciu, robiłem je na ultraszerokokątnym obiektywie z 10 cm, więc perspektywa jest ekstremalnie przekłamana. Też byłem sceptycznie nastawiony do nowych ekranów, ale jak do wszystkiego, przyzwyczaiłem się i po czasie doceniłem ich jakość i szybkość działania systemu. Brakuje mi tylko większej ilości motywów samych zegarów, ale tu raczej nic się nie zmieni, BMW uznało, że wie lepiej jakie zegary pasują do ich auta...

Ja nawet lubię te elektroniczne wyświetlacze - są czytelne, mogę sobie coś tam zmieniać itp. Nie lubię za to tego wsadzania-wklejania tabletów na deskę rozdzielczą, to jest czasem robione jakby na siłę (vide: nowa S-klasa Mercedesa). Za to eliminowanie coraz większej ilości fizycznych przycisków i umieszczanie funkcji na wyświetlaczu/tablecie to droga donikąd; ba, niebezpieczna nawet. Ostatnio widziałem jak znajomy, chcąc otworzyć schowek pasażera w Tesli musiał szukać odpowiedniej opcji w menu na tablecie - chore.

10 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Oczywiście masz rację.

To okropne rozwiązanie, do którego tak jak Tomek wspomniał trzeba się przyzwyczaić i siłą rzeczy się przyzwyczaisz.

Znów zwyciężyli księgowi, bo łatwiej wpiąć w piny dwa tablety, aniżeli rozbierać całą deskę to raz. Dwa, że takiego typu rozwiązanie to nic innego jak powtarzalność produkcji czyli zautomatyzowana linia klepie to samo dla BMW 3,5,7. Choć może zegary się różnią wielkością, nie wiem nie mierzyłem, a styczność miałęm jedynie z nową 7.

A'propos nowej serii 7 BMW i tego wielkiego ekranu z tyłu: czy on nie zasłania kierowcy całkowicie wewnętrznego listerka wstecznego? Chyba że jest ono elektroniczne (tj. kamera robi za lusterko). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ekrany są identyczne w każdym BMW.

Kupując najbardziej obawiałem się braku przycisków klimatyzacji, ale okazało się, że to byłą niepotrzebna obawa, bo temperaturę i tak mam ustawioną zawsze taką samą, a ogrzewanie i wentylacja siedzeń w nowym systemie istnieje także jako funkcja automatyczna, gdzie samochód sam decyduje (na podstawie temperatury za zewnątrz, w środku i z czujnika nasłonecznienia) czy ma fotele podgrzewać czy wentylować i o dziwo, działa to całkiem nieźle.

W M3 jest dodatkowy bonus, bp przyciski z poprzedniej generacji systemu wyglądały bardzo tandetnie, teraz na desce jest tylko karbon, skóra i ekran i bardzo poprawiło to odbiór jakości w kabinie. W X5 na przykład przyciski były lepszej jakości.

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Ja używam głównie w korkach, na autostradzie aktywny tempomat utrzymuje moim zdaniem za dużą przerwę i jadąc w ciągu, np za wyprzedzającym TIRem co kawałek ktoś mi się wtranżala przed maskę

 

Zalezy od samochodu, ztcp w SQ5 moge wybrac szybkosc reakcji i oczywiscie odleglosc. Nawet wg trybu, jesli jestem w comfort to wybieram spokojna reakcje, jesli w dynamic agresywna.

Nie pamietam jak w M3 jest, ale wydaje mi sie, ze podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chore i trudno to jakoś zrozumieć że trzęsą się wszyscy o normy ekologiczne, producenci piszą w folderach piękne hasła że wszystko dla komfortu wygody użytkownika A jaki tu komfort z tych tabletów gdzie żeby przyspieszyć wentylator trzeba przejść 7 poziomów menu zamiast przekręcić podświetlaną gałkę która zawsze jest w tym samym miejscu i daje wyczuwalny opór na kolejnych biegach prędkości wentylatora. Do wygląda to po prostu okropnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, beniowski napisał(-a):

Ja nawet lubię te elektroniczne wyświetlacze - są czytelne, mogę sobie coś tam zmieniać itp. Nie lubię za to tego wsadzania-wklejania tabletów na deskę rozdzielczą, to jest czasem robione jakby na siłę (vide: nowa S-klasa Mercedesa). Za to eliminowanie coraz większej ilości fizycznych przycisków i umieszczanie funkcji na wyświetlaczu/tablecie to droga donikąd; ba, niebezpieczna nawet. Ostatnio widziałem jak znajomy, chcąc otworzyć schowek pasażera w Tesli musiał szukać odpowiedniej opcji w menu na tablecie - chore.

A'propos nowej serii 7 BMW i tego wielkiego ekranu z tyłu: czy on nie zasłania kierowcy całkowicie wewnętrznego listerka wstecznego? Chyba że jest ono elektroniczne (tj. kamera robi za lusterko). 

Nie mam doświadczenia z wersją z ekranem. Nie odpowiem Tobie na to pytanie.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Właśnie chore i trudno to jakoś zrozumieć że trzęsą się wszyscy o normy ekologiczne, producenci piszą w folderach piękne hasła że wszystko dla komfortu wygody użytkownika A jaki tu komfort z tych tabletów gdzie żeby przyspieszyć wentylator trzeba przejść 7 poziomów menu zamiast przekręcić podświetlaną gałkę która zawsze jest w tym samym miejscu i daje wyczuwalny opór na kolejnych biegach prędkości wentylatora. Do wygląda to po prostu okropnie.

Nie 7, tylko jeden. Pole dotykowe "Menu klimatyzacji" zawsze masz na ekranie głównym (nawet przy włączonym ACP) i po kliknięciu na nie masz dostęp jednym dotknięciem do dowolnej funkcji. To tylko o jedno kliknięcie więcej niż z przyciskami. Mało tego, do tych funkcji możesz też dostać się łatwo przez kontroler na tunelu środkowym i wszystko zrobisz bez podnoszenia ręki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Właśnie chore i trudno to jakoś zrozumieć że trzęsą się wszyscy o normy ekologiczne, producenci piszą w folderach piękne hasła że wszystko dla komfortu wygody użytkownika A jaki tu komfort z tych tabletów gdzie żeby przyspieszyć wentylator trzeba przejść 7 poziomów menu zamiast przekręcić podświetlaną gałkę która zawsze jest w tym samym miejscu i daje wyczuwalny opór na kolejnych biegach prędkości wentylatora. Do wygląda to po prostu okropnie.

Tak zwiększasz wydajność produkcji. Nic nowego CZAS = PIENIĄDZ :) Dlatego upuchają wszystkie funkcje do szkiełka 🤢


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, beniowski napisał(-a):

Jak patrzę na to zdjęcie BMW z zegarami, a potem na to z tym tabletem, to mam wrażenie jakby jakiś pan Zenek z zakładu napraw samochodów postanowił unowocześnić swój model i zrobić go bardziej cyfrowym - poszedł do Biedronki, kupił tablet i na siłę wcisnął. Taki teraz trend. Mnie w sumie te elektronicznme zegary nie przeszkadzają, ale tego okropnego wciskania jakby tabletów zamiast ładnego ich wkomponowywania nie lubię.

 

 

 

W nowych BMW tablety przynajmniej tworzą jakąś spójną całość i nie wystaja tak bardzo ponad deskę rozdzielczą. Jest wiele samochodów gdzie zegary są analogowe, a na środku deski projektanci dokleili tablet który góruje nad wszystkim. 

 

7 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Zalezy od samochodu, ztcp w SQ5 moge wybrac szybkosc reakcji i oczywiscie odleglosc. Nawet wg trybu, jesli jestem w comfort to wybieram spokojna reakcje, jesli w dynamic agresywna.

Nie pamietam jak w M3 jest, ale wydaje mi sie, ze podobnie.

 

W BMW też można zmniejszyć odległość, ale nawet ta najmniejsza zachęca kierowców z prawego pasa do wycieczek na lewy.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

Nie 7, tylko jeden. Pole dotykowe "Menu klimatyzacji" zawsze masz na ekranie głównym (nawet przy włączonym ACP) i po kliknięciu na nie masz dostęp jednym dotknięciem do dowolnej funkcji. To tylko o jedno kliknięcie więcej niż z przyciskami. Mało tego, do tych funkcji możesz też dostać się łatwo przez kontroler na tunelu środkowym i wszystko zrobisz bez podnoszenia ręki

W S klasie już nie; tam poszli do po całości i wszystkim zarządzasz na "leżącym telewizorze :D "


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, vvv napisał(-a):

 

W BMW też można zmniejszyć odległość, ale nawet ta najmniejsza zachęca kierowców z prawego pasa do wycieczek na lewy.

 

Dokładnie tak. Ale w Audi miałem podobnie, minimalna odległość jest i tak na tyle duża, że auta się wciskają przed maskę. Nie neguję tego, że to jest optymalna odległość z punktu widzenia bezpieczeństwa i tak powinno się jeździć, ale na naszych drogach jest jak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Nie 7, tylko jeden. Pole dotykowe "Menu klimatyzacji" zawsze masz na ekranie głównym (nawet przy włączonym ACP) i po kliknięciu na nie masz dostęp jednym dotknięciem do dowolnej funkcji. To tylko o jedno kliknięcie więcej niż z przyciskami. Mało tego, do tych funkcji możesz też dostać się łatwo przez kontroler na tunelu środkowym i wszystko zrobisz bez podnoszenia ręki

 

Wiadomo że nie 7 I nie chodzi tylko o wentylator, Jeśli ktoś nie zauważył to tekst był napisany ironicznym tonie aby podkreślić absurd i niewygodę przeszukiwania menu elektronicznego na ekranie dotykowym względem bezpośredniego dostępu do przycisków różnych funkcji jakie przewidział producent w danym modelu i nie tylko BMW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

Ja używam głównie w korkach, na autostradzie aktywny tempomat utrzymuje moim zdaniem za dużą przerwę i jadąc w ciągu, np za wyprzedzającym TIRem co kawałek ktoś mi się wtranżala przed maskę

Nie masz regulacji odległości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paulus57 napisał(-a):

Nie masz regulacji odległości?


Na polskie warunki trzeba by inny zakres odległości zrobić. Tak 2-3 metry to może nikt się nie wryje…


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, pmwas napisał(-a):


Na polskie warunki trzeba by inny zakres odległości zrobić. Tak 2-3 metry to może nikt się nie wryje…

 

 

nie... i co sie stanie jak ktos wjedzie przed Toba? 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

nie... i co sie stanie jak ktos wjedzie przed Toba? 🤔


Chodzi o dość nagminne wyprzedzanie od prawej samochodów jadących w sznurku na lewym ;)

Jeśli odstęp miedzy ciężarówkami na prawym jest na tyle duży, ze potencjalnie można zaryzykować, zawsze ktoś się znajdzie ;)

 

Tak jak nie cierpię mistrzów lewego pasa blokujących pusty pas, tak nie znoszę wyścigowców chcących na siłę przeskoczyć jedno auto w sznurku.

 

I oczywiście totalnie nie rozumiem polskiego zwyczaju niewpuszczania innych samochodów przed siebie na pas. Często to widać, jeden daje kierunkowskaz, to drugi natychmiast gaz do dechy…

ale to insza inszość.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

nie... i co sie stanie jak ktos wjedzie przed Toba? 🤔

 

Samochód wtedy nerwowo reaguje, bo nagle dostrzega przeszkodę tuż przed maską. A czym się kończy takie nagłe hamowanie podczas jazdy w sznurku jeden za drugim to już chyba każdy potrafi sobie wyobrazić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

 

Samochód wtedy nerwowo reaguje, bo nagle dostrzega przeszkodę tuż przed maską. A czym się kończy takie nagłe hamowanie podczas jazdy w sznurku jeden za drugim to już chyba każdy potrafi sobie wyobrazić?

 
Ale to nawet bez aktywnego tempomatu się zdarza 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez aktywnego tempomatu utrzymujesz taką przerwę, żeby nikt Ci się nie wtranżalał, pozostawienie jej na zbyt dużym poziomie prowokuje kierowców na prawym pasie do takich zachowań i kończy się to nerwowym hamowaniem. 

Inaczej tego nie potrafię wytłumaczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktywny tempomat to jest chyba najlepszy możliwy wspomagacz kierowcy.

Dla mnie koronny argument, to sytuacja kiedy np. zasłabniesz za kierownicą albo po prostu się zagapisz. Mnie już raz w volvo acc uratowało przed naprawdę potężnym gongiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.