Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pracuję w Oplu :)

He, ) Tośmy się zrozumieli. Pewnie robisz w Marimexie zbieżność itd? ;)


,,..warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto.."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ta Vectra na zdjęciu , to Twój przyszły konkretny egzemplarz, czy tylko przykładowa fotka? ;)

Edytowane przez Calisia1

,,..warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto.."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Marimexie robiłem wszystko z autem :) tylko u nich :)

 

EDYTA: Przykładowa :) ale też hatch tyle że srebrna będzie, aha mówię o Marimexie w Myślenicach, w Krakowie robię tylko przeglądy rejestracyjne ;)

Edytowane przez Bartheck

"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna Vika ;) jaki silniczek planujesz? Też kiedyś brałem taką pod rozwagę ale... Ale wracając do silnika :) to w tej budzie jedynie słuszny czyli mocny i nie ruinujący to 2.2 benzynka. 1.8 jest za słaby na te gabaryty a diesle - no cóż zakładam że to auto używane i mocna benzynka nie będzie miała tyle nalatane, a co za tym idzie jak dla mnie to lepsza perspektywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serduszko 1,9 CDTI 150km, przebieg sprawdzony, nie kręcony - 56kkm ;)


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po 2004 w Vikach były tylko fiatowskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzedaję jednego "japończyka" (626) i chcę kupić następnego.

Szukam sobie Mazdy 6 lub Toyoty Avensis (benzyna). Do autek niemieckich nie mam zaufania, podobnie do włoskich czy francuskich. Jeździłem kiedyś Fiatem, Peugeotem, Oplem ....i nigdy więcej.

Zresztą wystarczy poczytać raporty bezawaryjności TUV czy DEKRA, by wyrobić sobie zdanie.

"W pierwszej dwudziestce jest 5 samochodów marki Toyota, 5 Mazd, 3 Fordy i 2 Porsche."

http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/auto-bild-tuev-report-2010-auta-2-3-letnie-najlepsze-auta-japonskie-i-niemieckie

 

Jedynie Audi wygrywa z "japońcami" i zasługuje na pochwały ale jak się czyta ceny części i statystyki kradzieży to się odechciewa...

Edytowane przez XAVIER7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzedaję jednego "japończyka" (626) i chcę kupić następnego.

Szukam sobie Mazdy 6 lub Toyoty Avensis (benzyna). Do autek niemieckich nie mam zaufania, podobnie do włoskich czy francuskich. Jeździłem kiedyś Fiatem, Peugeotem, Oplem ....i nigdy więcej.

Zresztą wystarczy poczytać raporty bezawaryjności TUV czy DEKRA, by wyrobić sobie zdanie.

"W pierwszej dwudziestce jest 5 samochodów marki Toyota, 5 Mazd, 3 Fordy i 2 Porsche."

http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/auto-bild-tuev-report-2010-auta-2-3-letnie-najlepsze-auta-japonskie-i-niemieckie

 

Jedynie Audi wygrywa z "japońcami" i zasługuje na pochwały ale jak się czyta ceny części i statystyki kradzieży to się odechciewa...

 

Zaufanie zaufaniem ale ważna jest jeszcze radość z jazdy. Wierz mi, że jazda Avensis a np. C klasą Mercedesa to ogromna różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy bałbym się Toyoty ;) a co do awaryjności Dekra to chyba nie tylko audi jest górą :)


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzedaję jednego "japończyka" (626) i chcę kupić następnego.

Szukam sobie Mazdy 6 lub Toyoty Avensis (benzyna). Do autek niemieckich nie mam zaufania, podobnie do włoskich czy francuskich. Jeździłem kiedyś Fiatem, Peugeotem, Oplem ....i nigdy więcej.

Zresztą wystarczy poczytać raporty bezawaryjności TUV czy DEKRA, by wyrobić sobie zdanie.

"W pierwszej dwudziestce jest 5 samochodów marki Toyota, 5 Mazd, 3 Fordy i 2 Porsche."

http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/auto-bild-tuev-report-2010-auta-2-3-letnie-najlepsze-auta-japonskie-i-niemieckie

 

Jedynie Audi wygrywa z "japońcami" i zasługuje na pochwały ale jak się czyta ceny części i statystyki kradzieży to się odechciewa...

Statystyka to matematyka w teorii :)

 

w rzeczywistości każdy przypadek jek inny i wiele zależy od kupionego egzemplarza danej marki, a "złom" trafia się praktycznie w każdej marce.

 

Użytkuje 9 rok kolejnego Peugeota, obecnie to kombi 406 V6 210 KM i nie zamienił bym tego auta na żaden inny - no może żaden ;)

Wcześniej też użytkowałem 406 1,8 sedan i nie dokładałem do tych aut nic za wyjątkiem elementuw eksploatacyjnych, nigdy też mnie nie zawiodły Peugeoty 406. Stereotypy i kalsyfikacje na podstawie statystyk czesto mają się nijak do rzeczywistości, bo uogólniają za bardzo. Oczywiście każdy chwali swoje, niemniej wszytsko zależy od eksploatacji i stanu samochodu - jeśli to używany - i reguł absolutnych tu raczej nie ma.


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto Bild TÜV Report 2010, kategoria aut 2-3 letnich

Pořadí Producent i model

1. Porsche 911

2. Mazda 2

3. VW Golf Plus

3. Ford Fusion

3. Mazda 3

6. Toyota Yaris

7. Toyota RAV4

7. Mazda 5

7. Subaru Forester

10. Toyota Corolla Verso

11. Saab 9-3

12. Opel Meriva

12. Porsche Boxster/Cayman

12. Toyota Avensis

12. Mazda 6

12. Ford Focus C-Max

17. Audi A3

17. Mercedes SLK

17. Ford Fiesta

20. Toyota Corolla

20. Mazda MX-5

20. Honda Jazz

 

Jednak auta japońskie zdecydowanie górą. I tak jest od lat... ;)

 

Oczywiście każdy chwali swoje, niemniej wszytsko zależy od eksploatacji i stanu samochodu - jeśli to używany - i reguł absolutnych tu raczej nie ma.

Reguł nie ma. Jest za to statystyka badań technicznych. I o tej usterkowości właśnie mówi TUV czy DEKRA.

Edytowane przez XAVIER7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie? Jeśliby Saaba uznać za Niemac (toz to Opel;)) to niemal 50/50.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie? Jeśliby Saaba uznać za Niemac (toz to Opel;)) to niemal 50/50.

To inaczej :""W pierwszej dwudziestce jest 5 samochodów marki Toyota, 5 Mazd, ..."

Która niemiecka marka ma podobny wynik? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie za specjalnie ufam tym rankingom zwłaszcza, że procedura testowa nie została dokładnie opisana. To, że dla jednego auta 98% było bezusterkowych a dla drugiego 96% wcale nie znaczy, że ten pierwszy ma lepszy wynik. Zapomnieliście o tym, że nic nie wiecie o tym jakie to usterki. Wolelibyście kilka drobnych usterek czy jedną poważną, być może nawet zagrażającą waszemu życiu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że na przestrzeni może 20 ostatnich lat wyrażnie iwdac tendencje pokazującą, że auta spoza Japonii maja się coraz lepiej, lub, że auta japońskie coraz gorzej. Taki ranking w latach 90tych wt=ygladał by nieco inaczej. W pierwszej 10 japończyki i Porsche.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reguł nie ma. Jest za to statystyka badań technicznych. I o tej usterkowości właśnie mówi TUV czy DEKRA.

 

 

Nie wymieniam aut za często i osobiście nigdy nie kierowałem się żadnymi statystykami przed zakupem. Zawsze interesował mnie konkretny kupowany model. Tak naprawdę narzekałem tylko na Alfę Romeo, głównie z powodu elektroniki padaczki i nieodsprzedawalności.

Wydaje mi się że większą wagę przy zakupie auta używanego ma historia samochodu, jego traktowanie przez wcześniejszych właścicieli oraz stan techniczny i wizualny niż rankingi statystyczne. Dobrym źródłem pozyskania wiedzy są równiez fora internetowe miłośników danej marki a właściwie modelu a jest tego trochę w sieci.


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jadąc w Niemczech do przeglądu technicznego właściciel z zasady jedzie autem które jest w jego założeniu sprawnym autem, więc pewnie znaczna część tych usterek to usterki wynikające z niedomagania elektryki/elekroniki. A trochę nijak ma się usterka w postaci spalonej żarówki do problemów z hamulcami czy zawieszeniem.

A co do bezawaryjności nowych toyot to pewnie nie jeden właściciel może trochę opowiedzieć. Mój wspólnik kupił nówkę w salonie dwa lata temu i od jakiegoś czasu zarówno on jak i ja zdecydowanie nie zagościmy już w salonie toyoty w celu kupna nowego auta(zresztą przy kupnie w miarę świeżej używki miałbym podobne podejście).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzedaję jednego "japończyka" (626) i chcę kupić następnego.

Szukam sobie Mazdy 6 lub Toyoty Avensis (benzyna

 

Będę w ciągu najbliższych 2 tygodni na etapie sprzedaży swojej Mazdy 6 (2003, hatchback, wersja TOP, 2.0 diesel, czarna).

Jakby co, to możesz pisać ;) .

 

Pozdr

Tomek


Neln, ezn was nith mit wine, doch ez im glich waere (...)

Gotfryd ze Strasburga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rok jeździęłm Avensisem rocznik 2004 w 2006 roku. Zdecydowanie najbardziej problemowe auto jakie uzywalem. Kolega ma auto z roku 2008 z końcówki poprzedniej generacji. Do dziś jak zliczył w cenach serwisowych, naprawy miał na kwotę 40 000 zł. Na szczeście gwarancja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę w ciągu najbliższych 2 tygodni na etapie sprzedaży swojej Mazdy 6 (2003, hatchback, wersja TOP, 2.0 diesel, czarna).

Jakby co, to możesz pisać :) .

Niestety szukam z silnikiem benzynowym i nieco młodszej sztuki.

 

Ja rok jeździęłm Avensisem rocznik 2004 w 2006 roku. Zdecydowanie najbardziej problemowe auto jakie uzywalem. Kolega ma auto z roku 2008 z końcówki poprzedniej generacji. Do dziś jak zliczył w cenach serwisowych, naprawy miał na kwotę 40 000 zł. Na szczeście gwarancja.

Tak... tak... "Urzekła mnie Twoja historia"

Zapewne sprytni Niemcy celowo podają fałszywe dane w swych raportach bezawaryjności faworyzują japońskie samochody, kosztem tych ... własnej produkcji. Może Yakuza zmusiła ich do tej bezpłatnej kampanii reklamowej...? ;)

Edytowane przez XAVIER7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za dowcip. W zasadzie jak to zwykle Ty. Lubie zmyślać bo mi płać aniemieckie koncerny. Smiało - tez się dogadaj. ;)

Edytowane przez Adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też słysze od znajomych, że Toyota strasznie się zepsuła - szczególnie Avensis. A co do statystyk awaryjności to sam nie wiem co o nich myśleć, samo to że sporządzane są na przeglądach powoduje że nie są dla mnie wiarygodne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.