Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nikogo nie obrażam. Wskazuję tylko, że wypowiedzi typu "mam skodę fabię i jest ona lepsza od M6 bo mniej pali i ma większy bagażnik. I w ogóle jest najlepsza na świecie bo to to samo co audi to po co przepłacać" przekraczają granicę śmieszności. Widzisz mam BMW i mimo tego nie biorę do siebie negatywnych opinii dotyczących użytkowników marki, bo mnie po prostu nie dotyczą.

No dobrze skoro zacząłeś od wycieczek osobistych. Masz piękną skodę, więc sąsiedzi-emeryci zazdroszczą, a dresiarze i mechanicy patrzą z politowaniem.... Przecież wiedziałeś, że tak będzie :P


Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko chyba nie czytałeś całej dyskusji. Nikt nie pisał, że skda czy coś jest lepsza od BMW czy czegoś z zapóźnionym amerykańskim V8. Kolega miłośnik V8 zasugerował, że prawdziwy facet (nie cytuje dokładnie) to powinien takim autem jeździć.

Tak więc staramy się rozumieć co czytamy - nikt o lepszości nie pisał - a o racjonalności - i to pewnie we własnym przypadku. JA szukam terenówki - mam fatalny dojazd do domu. Zima szczególnie. Kiedy przejechałem się Cherooke V8 - nie poczułem żadnej ekscytacji. Pewnie - nawet ciagnie - choć bez szaleństwa. Daje rade na wertepach - ale w moim przypadku - zupełnie dobre wrażenie robi Vitara 2.4, pali połowę miej - więc jest zdecydowanie racjonalniejszym wyborem. Pewnie nie lepszym. Można dać Jeepowi gaz - ale ja nie zamierzam wozic bani w bagażniku. Pisanie o śmieszności - jeśli ktoś wybiera auto tańsze słabsze - bo uznaje to za lepszy wybór dla siebie jest.... -zostawiam ocenę Tobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy jeździ czym lubi i na co go stać ale wmawianie że nowa Fabia za 60k zł daje fun porównywalny z używanym Evo,M3,Vetta etc. jest nie na miejscu :P

W sytuacji gdy w grę wchodzi pasja i emocje (niezależnie od przedmiotu owej pasji) to zdrowy rozsądek i względy racjonalne nie mają racji bytu.Wtedy kupuje się sercem a nie rozumem.

Edytowane przez maxwell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko chyba nie czytałeś całej dyskusji. Nikt nie pisał, że skda czy coś jest lepsza od BMW czy czegoś z zapóźnionym amerykańskim V8. Kolega miłośnik V8 zasugerował, że prawdziwy facet (nie cytuje dokładnie) to powinien takim autem jeździć.

Tak więc staramy się rozumieć co czytamy - nikt o lepszości nie pisał - a o racjonalności - i to pewnie we własnym przypadku. JA szukam terenówki - mam fatalny dojazd do domu. Zima szczególnie. Kiedy przejechałem się Cherooke V8 - nie poczułem żadnej ekscytacji. Pewnie - nawet ciagnie - choć bez szaleństwa. Daje rade na wertepach - ale w moim przypadku - zupełnie dobre wrażenie robi Vitara 2.4, pali połowę miej - więc jest zdecydowanie racjonalniejszym wyborem. Pewnie nie lepszym. Można dać Jeepowi gaz - ale ja nie zamierzam wozic bani w bagażniku. Pisanie o śmieszności - jeśli ktoś wybiera auto tańsze słabsze - bo uznaje to za lepszy wybór dla siebie jest.... -zostawiam ocenę Tobie

 

Staramy się zrozumieć co czytamy - stosujesz tę złotą myśl również do siebie? Jeśli tak, to przeczytaj jeszcze raz mój post powyżej.


Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo nie obrażam. Wskazuję tylko, że wypowiedzi typu "mam skodę fabię i jest ona lepsza od M6 bo mniej pali i ma większy bagażnik. I w ogóle jest najlepsza na świecie bo to to samo co audi to po co przepłacać" przekraczają granicę śmieszności.

 

 

Każdy jeździ czym lubi i na co go stać ale wmawianie że nowa Fabia za 60k zł daje fun porównywalny z używanym Evo,M3,Vetta etc. jest nie na miejscu :P

 

 

 

Chłopaki. A kto i w którym miejscu napisał coś z czym tak wytrwale walczycie?

Kto napisał że fabinka jest od M6 czy jakiegokolwiek BMW lepsza, czy daje fun jak Evo czy M3? To walka z wiatrakami - takiej opinii nikt tu nie napisał. Mimo to cały czas to obalacie.

Chodzi tylko o debilne stereotypy - tak samo niesprawiedliwe jak to, że użytkownik BMW to tępy dresiarz (marzy mi się X6),skodziarz to przymulony dziadek w kapeluszu pędzący na działkę a każdy kto nie ma V8 to mięczak i prawdziwy facet powinien mieć tylko V8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czterocylindrówki powstały wyłacznie przez oszczeności kolego, bo żadnego innego powodu istnienia tej konstrukcji nie ma, złe wyważenie, a raczej jego brak, cykl pracy powodujący wibracje, wysokie obroty brzmiące jak awria etc.

To tania konstrukcja dla ludu,nic więcej.

Co ciekawe, ludzie którzy nie wiedzą co to odcinacz, wsiadając do auta z sześcioma cylindrami, tak ochoczo i bez dyskomfortu trzymają gaz, że co chwila wpadają za czerwone pole - to apropo's brzmienia silnika 4 cylindrowego na wyslokich obrotach, jak by miał się zepsuć.

 

Zawziąłeś się na to V8 - masz prawo. Jak jeździłem V8 też mówiłem, ze jest najlepsze, najgładsze, dość ekonomiczne, niezawodne, itd. Wchodzisz w kwestie techniczne, że najmniej naprężeń, gładka praca, itd.

A jak według Ciebie ma się V8 do B6? Miałeś okazje pojeździć kiedyś 6-cylindrowym bokserem?

 

Przejedź się kiedyś tanią, 4-cylindrową konstrukcją dla ludu, zamontowaną np w Hondzie S2000, pomijam Twoje subiektywne odczucia akustyczne.

 

A przy okazji - też nie wiem co to "odcinacz", wiem natomiast co to "odcięcie obrotów" zwane skrótowo "odcięciem" albo fachowo "ogranicznikiem obrotów".

 

Koszty serwisowania kolego V8, wynikaja z jego mocy- to znaczy z przeniesienia napędu, awaryjność takich jednostek jest bardzo niska, bo V8 nadaje sie właśnie doskonale jako wół roboczy, jest wytrzymały, pracuje gładko bez sił poprzecznych przy naprawdę niskich obrotach.

 

To z czego wynikają z mocy, czy z przeniesienia napędu? A jak V8 ma moc 165 KM, jak odprężony silnik M116/M117 Mercedesa to też awaryjność wynika z "ogromnej" mocy? Siły działające na wał korbowy (jak się domyślam to masz na myśli), są zależne od kąta rozchylenia cylindrów - jednak w przypadku silników samochodowych nie przesadzałbym, że są tak dramatycznie inne niż w R6.

 

Koszty serwisowania V8 wynikają z tego, że ma 2x tyle świec co R4, dwa razy tyle cewek (w nowszych modelach) i kabli WN (w starszych), do tego 2x tyle oleju. Oddaje przy tym masę ciepła.

 

Sorry, ale widać że piszesz to co sie wydaje słuszne, z punktu widzenia użytkownika Skody.

Nie widze żadnego realnego powodu, z którego nie można wykorzystac takiego napędu na polskich drogach.

Śmieszne, bo właśnie w Polsce, gdzie trzeba często wyprzedzać, bo nie ma dwupasmowych dróg, klasa napędu ma kolosalne znaczenie. Nie ma nic bardziej komfortowego, niż wyprzedzenie pojazdu w 5 sekund, zamiast z 20 sekund, albo wcale, bo nie pozwala na to moc i sprawność silnika. Ale nie o mocy było.

Zero prawdy w twierdzeniu, ze u nas nie ma sensu mieć auta z dobrym silnikiem.

 

Jakbym pisał z puntu widzenia użytkownika Porsche 911 to miałoby to dla Ciebie jakieś większe znaczenie?

Ja nie widzę żadnego powodu, żeby pakować się w potencjalnie awaryjny i skomplikowany silnik V8, który w polskich warunkach nie ma racji bytu. V8 spisuje się genialnie przy pokonywaniu długich tras z prędkościami autostradowymi. Pracuje na niskich obrotach, jest dość ekonomiczne, a przy tym na tyle ciche, że nie przeszkadza w rozmowie. W Polsce nie bardzo jest gdzie je wykorzystać.

 

Co do sprawnego wyprzedzania, istotniejszy jest moment obrotowy - w tym przypadku rozsądny 6-cylindrowy turbo-diesel klepie wszystkie, porównywalne, benzynowe V8 - vide BMW e60 535d.

 

Kończąc - warto się otworzyć na świat, a nie klepać formułki "każdy facet powinien mieć V8", bo motoryzacja to nie religia, żeby stawać się jej wyznawcą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Was się miło czyta ! A ile się człowiek nauczy !

Przypominacie mi Statler'a i Waldorf'a :

Chłopaki spokojnie bo wam uszczelka spod głowicy wyciśnie :D

post-29159-0-51821900-1305732808_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Was się miło czyta ! A ile się człowiek nauczy !

 

Bo w Polsce każdy się zna na medycynie, edukacji, religii i polityce. Dodatkowo wszyscy mężczyźni znają się na samochodach.........:D


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypomne, że wywiazala sie dyskusja, po tym, jak ktos napisal ze:

jechal silnikiem 1.6 w aucie duzym C5, i to byl ideał.

 

Odniosłem sie do tego, gdyz oczywistym jest, ze osoba która to napisała, żyje w swoim szczesliwym swiecie, nie ma orientacji w motoryzacji, i stad jest klientem takich dziwactw, jak silnik 1.6 w dużym aucie. Silnik, ktory powstał z powodów oszczedności, i który sam w sobie, jak konstrukcja 4 cylindrowa, jest najgorszym praktycznie, co obecnie kierowca może dostać.

Silnik taki sie telepie, brzmi źle, wysokie obroty są meczące.

i finito.

 

Oczywiscie, rozumiem, jeden ma Perfecta za 30 pln (na co patrzy z politowaniem to forum) i twierdzi ze nic lepszego nie potrzebuje, a wydawanie na zegarek wiecej niz 300 pln uwaza za kretynizm.

Rozumiem, że jednego świat kończy sie na takim "idealnym" 1.6, ale inna osoba jak ja, która doświadczyła wyższą połke tego, co daje motoryzacja (co wcale nie jest drogie !!!), z takiej osoby sie zwyczajnie ŚMIEJE.:D

Śmieje, i załuje, bo chcialbym takiej osobie dać pojeździć jakims fajnym autem hehehe.

 

 

Bardzo dobra uwaga, o tym, że czas żywotności systemu pt. 1.4 z turbo i kompresorem bedzie krótki, plus drooogi w obsłudze. Osprzet towarzyszacy bedzie podlegał awariom.

 

 

Jak ktoś chce, to za 40 000 moze sobie kupic auto z silnikiem V8 4.4 np 300KM, założyc LPG i śmigać. Koszty ? Nizsze na pewno w sumie beda, niz jakiego nowego wynalazku z salonu.

Klasa, komfort, przyjemnosc jazdy ?

Nieporównywalne z niczym o czym było pisane w tym wątku.

Wyposażenie też lepsze - Navi, TV, elektryka foteli, klima, skóra, telefon i co tam chcecie + 10 poduszek.

Ale oczywiście moze byc wstyd jezdzic autem 10 letnim, nie ma lansu hehe

Chociaż czołowe marki sprzed 10 lat wygladaja lepiej jak 80% nowości.....

 

Nie bede komentował, ze Skoda dobra, dobrze wykonana, wygodna etc.

Szkoda tylko, że nie dane jest ludziom doświadczyć czegos wiecej.

 

Acha, jest jeszcze cos takiego jak poziom techniki, czego nie rozumie nikt kto nie miał w posiadaniu auta klasy premium, nawet starego.

To rozwiązania techniczne, niedostepne w badziewiu dla ludu, a obecne np, w Mercedesie czy BMW od 20 lat.

Przykłady: przpalone światło jest zastepowane innym, np postojowe kierunkowskazem, ale połową napięcia, żeby za jasno nie swicił. Stop-> przeciwmgłowym etc.

Pasy z tyłu mocowane na środku foteli, zeby po zasnieciu z tylu nie wypasc spod pasa w razie kolizji (spiacy opiera głowe o slupek)

Silnik dociskajacy wycieraczke do szyby wraz ze wzrostem predkosci,

Akumulator pod siedzenie z tyłu, dłuzej zyje, lepsze rozłozenie masy, przy kolizjach nie chlapie kwasem, czysta ekologia.

etc etc etc.

 

:) rozumiem ze 90% czytajacych jest zaskoczona powyzszym

To niewielki wycinek właśnie tej techniki premium, ktora nie sprowadza sie od razu do ksenonu w halogenach i kamer w bagazniku.

Taka sama technika to silnik R6, V8, V12

Nie przez snobizm takie silniki sa w najepszych modelach świata, wynika to z bardzo konkretnych przesłanek !

 

Lewnadke, 6 cylindrowy boxer miodzio,

wywazony nauralnie, pieknie pracuje, wkreca sie aksamitnie bez stresu dla wkrecajacego.

 

Honda S2000 ?

ok

BMW e30 M3 ? tez 4 cylindry, ale uciete z 6, zeby wywazenie było ok.

Niemniej 4 cylindry, to cztery cylindry, kupa gówna niestety....

 

Ja nie widzę żadnego powodu, żeby pakować się w potencjalnie awaryjny i skomplikowany silnik V8, który w polskich warunkach nie ma racji bytu.

Nieprawda kolego,

V8 nie jest potencjanie awaryjny czy skomlikowany !!!

Ciezarowki jezda na V8 od 70 lat, i przebiegi robia milionowe.

V8 jeszcze jezdzi, kiedy czterycylindry dawno gniją na złomie.

Zrobiłem ponad 300 000 km V8kami, i wiem co mowie. To sa silniki nie do zarzniecia.

 

 

Co do sprawnego wyprzedzania, istotniejszy jest moment obrotowy - w tym przypadku rozsądny 6-cylindrowy turbo-diesel klepie wszystkie, porównywalne, benzynowe V8 - vide BMW e60 535d.

 

Mega bzdura kolego, z folderów TDI.

Mega wielka bzdura. Po prostu nie miałeś mozliwości doswiadczyć tego o czym starasz sie pisać. Troche takich diesli w zyciu pogonilem, niestety teksty z reklam to za mało na dobre konstrukcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypomne, że wywiazala sie dyskusja, po tym, jak ktos napisal ze:

jechal silnikiem 1.6 w aucie duzym C5, i to byl ideał.

 

Odniosłem sie do tego, gdyz oczywistym jest, ze osoba która to napisała, żyje w swoim szczesliwym swiecie, nie ma orientacji w motoryzacji, i stad jest klientem takich dziwactw, jak silnik 1.6 w dużym aucie. Silnik, ktory powstał z powodów oszczedności, i który sam w sobie, jak konstrukcja 4 cylindrowa, jest najgorszym praktycznie, co obecnie kierowca może dostać.

Silnik taki sie telepie, brzmi źle, wysokie obroty są meczące.

i finito.

 

Oczywiscie, rozumiem, jeden ma Perfecta za 30 pln (na co patrzy z politowaniem to forum) i twierdzi ze nic lepszego nie potrzebuje, a wydawanie na zegarek wiecej niz 300 pln uwaza za kretynizm.

Rozumiem, że jednego świat kończy sie na takim "idealnym" 1.6, ale inna osoba jak ja, która doświadczyła wyższą połke tego, co daje motoryzacja (co wcale nie jest drogie !!!), z takiej osoby sie zwyczajnie ŚMIEJE.:D

Śmieje, i załuje, bo chcialbym takiej osobie dać pojeździć jakims fajnym autem hehehe.

 

 

 

Kolego sam powinieneś skumać, że silnik mówiąc że C5 fajnie jeździ z 1.6 porównywałem do aut PODOBNYCH np Hondy Accord 2.0. I jeszcze raz mówię : ten silnik z podwójną turbiną naprawdę daję radę w C5. Prędkość 194 km/h (z licznika) osiąga na 5 biegu (a biegów ma 6). Czy to mało na 1.6? Jak ktoś tego nie rozumie i powtarza, że V12 jest lepsze, to przykro, ale reprezentuje poziom myślenia typowego użytkownika 15 letniego BMW 7 przerobionego na gaz. V12, czy V6 jest lepsze. I cóż z tego?


Seiko Aviator SNK809K2 modified ;p ;Sturmanskie Arctic 2623/0241181 ;Vodolaz; Seiko SKX007; Poljot Aviator Automatic; Simths PRS-27; Poljot De Luxe; Citizen VO10-6612H; Stowa Marine Automatic; Klubowy Zeno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jako fan marki Citroen pozwolę sobie dodać jedną rzecz :

Jak powiedział kiedyś Clarkson - " Citroeny są fajne; Wszystkie niepotrzebne pierdółki, które mają się w nim popsuć i odpaść - popsują się i odpadną, a reszta co zostanie będzie jeździć do końca świata ! "

Citroeny były, są i będą rewelacyjne w swoich klasach, za hydroaktywne zawieszenie powinni Nobla dostać, bo na te drogi nasze, to ja lepszego rozwiązania nie widzę. A że silniki mają jakie mają ? No trudno, każdemu musieli dogodzić. Napaleńcowi v6 200 KM w Xm'ie, a oszczędnemu kowalskiemu 1.4 do Xsary kombi (ten silnik nie sprawdza się w tej budzie, za słaby poza trasą).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jako fan marki Citroen pozwolę sobie dodać jedną rzecz :

Jak powiedział kiedyś Clarkson - " Citroeny są fajne; Wszystkie niepotrzebne pierdółki, które mają się w nim popsuć i odpaść - popsują się i odpadną, a reszta co zostanie będzie jeździć do końca świata ! "

Citroeny były, są i będą rewelacyjne w swoich klasach, za hydroaktywne zawieszenie powinni Nobla dostać, bo na te drogi nasze, to ja lepszego rozwiązania nie widzę. A że silniki mają jakie mają ? No trudno, każdemu musieli dogodzić. Napaleńcowi v6 200 KM w Xm'ie, a oszczędnemu kowalskiemu 1.4 do Xsary kombi (ten silnik nie sprawdza się w tej budzie, za słaby poza trasą).

 

Nie bronie Citroenów tylko ich silnik, który jest żywcem wyjęty z BMW. Pod względem technicznym temu silnikowi nic nie można zarzucić nawet jeśli ktoś zamontuje go do lanosa.


Seiko Aviator SNK809K2 modified ;p ;Sturmanskie Arctic 2623/0241181 ;Vodolaz; Seiko SKX007; Poljot Aviator Automatic; Simths PRS-27; Poljot De Luxe; Citizen VO10-6612H; Stowa Marine Automatic; Klubowy Zeno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie na odwrót ?

 

Co na odwrót?


Seiko Aviator SNK809K2 modified ;p ;Sturmanskie Arctic 2623/0241181 ;Vodolaz; Seiko SKX007; Poljot Aviator Automatic; Simths PRS-27; Poljot De Luxe; Citizen VO10-6612H; Stowa Marine Automatic; Klubowy Zeno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW od Citroena ? To pytanie, nie zaczepka :) :)

 

"Nie bronie Citroenów tylko ich silnik, który jest żywcem wyjęty z BMW" - czyli silnik w Citroenie jest żywcem wyjęty z BMW :D o to chodziło.

Edytowane przez klapouch

Seiko Aviator SNK809K2 modified ;p ;Sturmanskie Arctic 2623/0241181 ;Vodolaz; Seiko SKX007; Poljot Aviator Automatic; Simths PRS-27; Poljot De Luxe; Citizen VO10-6612H; Stowa Marine Automatic; Klubowy Zeno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę to sprawdzić, bo wierzyć mi się nie chcę, ale nie mówię że to nie możliwe :D Zaskoczony jestem ciut

Edytowane przez Jimi Jump

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To z tego że dyskusja o porównywaniu gruszek do jabłek trwa i trwa mać w najlepsze :)

 

Booge zgadzam się z Tobą w (prawie) 100% Szczególnie ten fragment o kręceniu do odcinki w R6 :D i jeszcze robią taaaakie oczy, :) że nie trzeba przed zakrętem zwalniać do 20km/h

 

Coś się koledzy wkręcili w ten R4. Bo z tego co wiem to jest odwrotnie, to BMW wsadziło udany silnik peugeota do mini bo im Unia kazała małe auta produkować

Edytowane przez karczochrulez

Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zmienimy temat ??? no coś mniej kontrowersyjnego ? Bo się powadzimy, pogryziemy i będziemy wmawiać że ktoś kogoś uraził/obraził itd. A co do BMW i silnika w mini to miałem podobne informacje, dla tego moje zdziwienie. :D

Edytowane przez Jimi Jump

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odniosłem sie do tego, gdyz oczywistym jest, ze osoba która to napisała, żyje w swoim szczesliwym swiecie, nie ma orientacji w motoryzacji

Cóż - niezłe podsumowanie Twojej twórczości.

 

Oczywiscie, rozumiem, jeden ma Perfecta za 30 pln (na co patrzy z politowaniem to forum) i twierdzi ze nic lepszego nie potrzebuje, a wydawanie na zegarek wiecej niz 300 pln uwaza za kretynizm.

Dokładnie tak - funkcjonalnie g-shock za 300 zł jest w wielu przypadkach lepszy niż zegarek za 25 000 zł. Jeżeli ktoś potrzebuje urządzenie o nazwie "zegarek" kupi urządzenie za 300 zł i będzie bardzo zadowolony i zachwycony wielością funkcji.

 

Rozumiem, że jednego świat kończy sie na takim "idealnym" 1.6, ale inna osoba jak ja, która doświadczyła wyższą połke tego, co daje motoryzacja (co wcale nie jest drogie !!!), z takiej osoby sie zwyczajnie ŚMIEJE.:D

Śmieje, i załuje, bo chcialbym takiej osobie dać pojeździć jakims fajnym autem hehehe.

Nie jesteś w stanie ogarnąć umysłem, że ktoś potrzebując narzędzia o nazwie "samochód" będzie zadowolony ze Skody Fabii, czy Dacii Duster, co więcej funkcjonalnie te samochody biją na łeb Porsche 911, w wielu przypadkach, na polskich drogach są także od niego szybsze?

 

Jedyną reakcją na odmienne podejście do życia niż Twoje (kupić V8 i zagazować) jest śmiech? Pisałem, żebyś spróbował zrozumieć odmienność ale dalej brniesz w religię. Mnie bawią szczęśliwi właściciele S-klas, BMW 7 i Audi A8, którzy kupują używane opony do swoich cacek, z nadzieją, że jakiś Niemiec dla fanaberii wyrzucił na śmietnik komplet doskonałych, nieużywanych opon.

 

Jak ktoś chce, to za 40 000 moze sobie kupic auto z silnikiem V8 4.4 np 300KM, założyc LPG i śmigać. Koszty ? Nizsze na pewno w sumie beda, niz jakiego nowego wynalazku z salonu.

Klasa, komfort, przyjemnosc jazdy ?

Nieporównywalne z niczym o czym było pisane w tym wątku.

Wyposażenie też lepsze - Navi, TV, elektryka foteli, klima, skóra, telefon i co tam chcecie + 10 poduszek.

Ale oczywiście moze byc wstyd jezdzic autem 10 letnim, nie ma lansu hehe

Rozumiem, że jesteś szczęśliwym posiadaczem BMW - e38? Masz fajny telefon z kabelkiem, do którego trzeba włożyć osobną kartę? Navi, na której polska jest białą plamą ze skrzyżowaniem 2 dróg? TV, który przestanie za moment działać, jak tylko telewizje przestaną nadawać sygnał analogowy? Jest lans jeździć siódemą, a nie Fabią?

 

Nie bede komentował, ze Skoda dobra, dobrze wykonana, wygodna etc.

Szkoda tylko, że nie dane jest ludziom doświadczyć czegos wiecej.

Nie komentuj - bo nie ma czego komentować - za 40k ciężko kupić nowe auto.

 

:) rozumiem ze 90% czytajacych jest zaskoczona powyzszym

To niewielki wycinek właśnie tej techniki premium, ktora nie sprowadza sie od razu do ksenonu w halogenach i kamer w bagazniku.

Taka sama technika to silnik R6, V8, V12

Nie przez snobizm takie silniki sa w najepszych modelach świata, wynika to z bardzo konkretnych przesłanek !

Oczywiście - bo tu generalnie same głąby siedzą, którzy na co dzień grzebią w błocie... a teraz zjawiłeś się Ty i nauczasz. Ave V8!

"Zaskakujące" wyposażenie jest dostępne w C-klasie, E-klasie, które występują z 4-cylindrowymi silnikami.

Wymień jakieś rozwiązania w R6, V8, V12, które nie są dostępne w mniejszych silnikach - coś zarezerwowanego tylko dla tych aut. Chociaż jedno takie rozwiązanie - oprócz wyłączania zapłonu i wtrysku na nieużywanych cylindrach...

 

Honda S2000 ?

ok

BMW e30 M3 ? tez 4 cylindry, ale uciete z 6, zeby wywazenie było ok.

Niemniej 4 cylindry, to cztery cylindry, kupa gówna niestety....

 

Którym z tych aut jeździłeś?

 

V8 nie jest potencjanie awaryjny czy skomlikowany !!!

Ciezarowki jezda na V8 od 70 lat, i przebiegi robia milionowe.

 

Super - turbosprężarki, kompresory i bezpośredni wtrysk, na który tak plujesz przy okazji małych silników, to rozwiązania stosowane w lotnictwie od lat 30 ubiegłego wieku. Dlaczego więc V8 stosowane w ciężarówkach jest super, a inne rozwiązania, sprawdzone w innych silnikach są "ble"?

 

Mega bzdura kolego, z folderów TDI.

Mega wielka bzdura. Po prostu nie miałeś mozliwości doswiadczyć tego o czym starasz sie pisać. Troche takich diesli w zyciu pogonilem, niestety teksty z reklam to za mało na dobre konstrukcje.

 

Rozczulasz mnie. Ganiaj sobie dalej diesle i śmiej się z ludzi, którzy mają 1,6 pod maską. Szerokości i przyczepności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak - funkcjonalnie g-shock za 300 zł jest w wielu przypadkach lepszy niż zegarek za 25 000 zł. Jeżeli ktoś potrzebuje urządzenie o nazwie "zegarek" kupi urządzenie za 300 zł i będzie bardzo zadowolony i zachwycony wielością funkcji.

 

Nie jesteś w stanie ogarnąć umysłem, że ktoś potrzebując narzędzia o nazwie "samochód" będzie zadowolony ze Skody Fabii, czy Dacii Duster, co więcej funkcjonalnie te samochody biją na łeb Porsche 911, w wielu przypadkach, na polskich drogach są także od niego szybsze?

 

I to jest clou całej dyskusji i wszystko co napisze Boogie będzie rozpaczliwą próbą obrony swojego zdania.

Oczywiście, że chciałbym kupić Nissana GT-R, Mercedesa SLS ale... Pomijając cenę mają jedną wadę która jest nie do usunięcie - nie zapakuję do nich żony, dwójki chłopaków i rzeczy na dwutygodniowe wakacje! Nie możesz Boogie pisać, że Ci co kupują 1.6 lub 1.4 to frajerzy bo V8 uber alles. Pisząc tak robisz z siebie egocentryka - co jest dobre dla mnie jest dobre dla reszty. W pupie mam 15 letniego Mercedesa klasy S czy inne wynalazki tego pokroju. Za 20 tys nie kupię nic z przebiegiem do przyjęcia (tym realnym a nie tym na blacie), z gwarancją bezwypadkowości i krajowego. Za te pieniądze kupiłem Renault Megane kombi 1.6 z praktycznie wszystkimi udogodnieniami (dobra, klima jest manualna), z 2005roku, od pierwszego właściciela, krajową, z przebiegiem 96500. Nie uważam, że 15 letni szrot zza niemieckiej granicy będzie lepszy, tańszy w utrzymaniu, bardziej bezawaryjny dlatego, że ma V8. Jeśli uważasz, że się mylę to ok, ale to jest moje (i kilku innych osób, jak widać) zdanie i je uszanuj. Ja szanuję Twoje podejście do tematu - lubisz duże samochody, z duzymi silnikami, lubisz je naprawiać, masz pieniądze na naprawy - ok. Ja wolę dojechać do celu bez dreszyczyka emocji.

Edytowane przez Misza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie mówiłem? Megane 1,6 kombi jest dużo lepsze od merca SLS, bo ma większy bagażnik.

:) :) :) :) :D

 

Powinieneś jeszcze dodać że w korku jadą tak samo, więc po co przepłacać, a poza tym paaanie ile to paaali :)


Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakończmy może,

osoba która traktuje auto jak łyżke do butów, czy krzesło, nigdy nie bedzie stroną w takiej pogadance.

Ja szanuje takie podejście, ale jedynie rozmiesza mnie dorabianie sobie (nie wiem po kiego...) jakiś emocji i ideologii do jeżdzenia czyms najnizszopółkowym.

To moje własne odczucie.

Znam je od siebie, wiem jakiego olśnienia człowiek dostaje jak spórbuje czegoś przed duże S.

 

Jest kicz dla ludu, i lud go lubi, tak już świat jest zbudowany.

Lud jest w stanie sobie wytłumaczyć różne rzeczy, jak to, że przedni napęd jest lepszy i nowocześniejszy, gdy tymczasem silnik R4 i przód napęd, to przejaw odpowiadający kwarcowemu zegarkowi za 30 pln :)

 

Lewandek, moge sie tylko uśmiechnąć na teskty o Skodzie Roomster (haslo: przyjemnosc z jazdy sic ! ) i Dacii, ktore beda lepsze na polskich drogach....

NIe jeżdze e38, ale wiem że jakbym wsadził do konkretnego modelu tej serii, to nikt by nie pwowiedział ze jedzie autem ktre ma kilknascie lat, ale byłby w szoku odnosnie komfortu, wyposażenia, i dostałby jeszcze legendarne bezpieczenstwo, cos o czym nie mowi sie glosno, a czego nie zapewnia zaden kompakt dzisiaj robiony z motorkiem 1.4. I mowa tu o predkosciach przy ktorych naprawde dzieja sie wypadki, nie zaś o 50 km/h i 5 gwiazdkach NCAP za brzeczyk przypominajacy o zapieciu pasów.

Powtarzanie tekstów sprzedawców nowych aut, i 15 letnim niemieckim szrocie jest totalnie głupie. 10 letni niemiecki szrot pt. BMW e65 jest poza zasiegiem technologicznym i każdym innych 99,9% aut tu wystepujących, nówek sztuk z salonu.

Jakbys kolego mial obycia nieco, to bys wiedział, że poziom techniki w autach flagowych, ktore maja V8 i V12 jest znacznie wyzszy niz w reszcie modeli.

Nie chce mi sie tu wymieniac, ale dotyczy do wielu elementów, hamulce, układ jezdny, inne systemy wspomagania hamowania, kontroli trakcji, bardziej wytrzymalsze elementy konstrukcji i zawieszenia, wzmocnienia etc. Rozumiem Twoje pytanie laika, ale nabijanie sie nic nie da, a swiadczy o zupelnej niewiedzy. Nie pierwsze auto mam w topowej wersji, i doświadczałem właśnie tego "że to są zupełnie inne auta". Nawet potrafią mieć przekładnie kierowniczą lepsza, ślimakową bodajże jak dawniej, nie listwową, w odróżnieniu od masówki listwowoej która rozwala sie dość szybko.

Lotnictwo ma remonty silników co ileś tam motogodzin, i serwis do ostatniej śrubki :) dlatego nie widze sensu porównywać turbo ze Spifire'a z silnikiem 1.4 na turbinie i kompresorze.

 

Laikiem jestes, teksty o Nm z folderow diesli nic nie dają, wierz mi hehehe

Nm jest wiecej w dieslu, bo silnik osiaga mniejsze obroty.

Czy myslisz ze 200KM diesel o 400Nm pojedzie tak samo jak M3 420KM i 400Nm ?:)

Ja mam tylko 500Nm, a opony 275 nie zapewniają praktycznie przyczepności.

Nie przepytuj mnie czym jeździłem, bo za szybko skonczymy pogadanke :)

 

Misza, super, no pieknie sobie wytłumaczyleś czemu masz Megane 1.6 :D)) super,

ale jakbys jechal na kolizje z takim niemieckim szrotem 15 letnim, albo 20 nawet, to odradzam, nie wyjdziesz z tego cały...

Swoją droga, masakra, ze ludzie kupują Meganki z wlasnej woli.... mialem I i II sluzbowe, i co nieco widziałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Laikiem jestes, teksty o Nm z folderow diesli nic nie dają, wierz mi hehehe

Nm jest wiecej w dieslu, bo silnik osiaga mniejsze obroty.

Czy myslisz ze 200KM diesel o 400Nm pojedzie tak samo jak M3 420KM i 400Nm ?:D

Ja mam tylko 500Nm, a opony 275 nie zapewniają praktycznie przyczepności.

Nie przepytuj mnie czym jeździłem, bo za szybko skonczymy pogadanke :)

 

 

 

 

Tak dla scislosci moment obrotowy diesla jest wysoki ze wzgledu na stopien sprezania i jakosc termiczna paliwa , niema nic natomiast wspolnego z obrotami silnika .

Sam powaznie mylisz pojecia pomiedzy momentem obrotowym a KW lub koniami mechanicznymi . Nie wiem jak to przetlumaczyc ale u nas jest powiedzenie ze " moment obrotowy Gets you going and horspower keeps you going " , nawet ostatnio sluchalem wywiadu z jakims inzynierem tylko nie pamietam z ktorego koncernu ktory mowil ze ludzie " placa za konie mechaniczne a kochaja Nm "

A wracajac do 400Nm w dieslu i M3 z pod swiatel stawiam na diesla do 40km/h i to jest moment obrotowy

 

Irek


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jako fan marki Citroen pozwolę sobie dodać jedną rzecz :

Jak powiedział kiedyś Clarkson - " Citroeny są fajne; Wszystkie niepotrzebne pierdółki, które mają się w nim popsuć i odpaść - popsują się i odpadną, a reszta co zostanie będzie jeździć do końca świata ! "

Citroeny były, są i będą rewelacyjne w swoich klasach, za hydroaktywne zawieszenie powinni Nobla dostać, bo na te drogi nasze, to ja lepszego rozwiązania nie widzę. A że silniki mają jakie mają ? No trudno, każdemu musieli dogodzić. Napaleńcowi v6 200 KM w Xm'ie, a oszczędnemu kowalskiemu 1.4 do Xsary kombi (ten silnik nie sprawdza się w tej budzie, za słaby poza trasą).

 

Przerobiłem kilka ZX, XM, Xantie - do pierwszej awarii super auta.

Tylko potem jak zacznie się walić, to włosy będziesz rwał.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.