Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry martomartin, ale jak dla mnie jest "audiofilski", bo to coś więcej niż nagłośnienie i montowany nie w przeciętnych samochodach dla przeciętniaka. Czepiasz się słówek.

Edytowane przez Kangie

Dobry zegarek nie jest zły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry martomartin, ale jak dla mnie jest "audiofilski", bo to coś więcej niż nagłośnienie i montowany nie w przeciętnych samochodach dla przeciętniaka. Czepiasz się słówek.

 

Może troszkę :P bo interesowałem się audio. Ale wystarczy wpisać audiofil w Wikipedię. Urządzenia Marka Levinsona zaczynają się od 30tys złotych za ''klocek'' ....a w Bose od 400zl za jakieś głośniczki do kompa B) ...te różnice myślę, że pokazują o co chodzi.

 

ja też nie jestem jakimś wytrawnym audiofilem :) nie stać mnie na bycie nim :) i dobry system Bose także mi wystarcza ale zapewniam cię że dzieli go przepaść od Marka Levinsona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marka Levinsona nie znam, przyznaję. Audiofilem też nie jestem, choć mam w domu piecyk gitarowy w pełni lampowy ;-) Tak czy siak Bose jest dla mnie w zupełności wystarczające. Zresztą auto służy do jeżdżenia, a nie wsłuchiwania się w niuanse dźwiękowe typu gong na końcu utworu "Bohemian Rhapsody" zespołu Queen, czy jest tam wystarczająca ilość harmonicznych tego specyficznego instrumentu :P


Dobry zegarek nie jest zły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym zbytnio odchodzić od samochodowego tematu, ale...

 

Kojarzycie może jak nazywa się polska firma, światowej renomy

tworząca właśnie nagłośnienie?

 

Są bodajże z Krakowa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie masz na myśli Tonsila i Diory? :P


Dobry zegarek nie jest zły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś chciał się czegoś dowiedzieć o Audi A4 B7 2,0 wolnossąca benzyna, to pisz PM. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania :D

 

Dzięki, ale jeśli audi, to wersja obecnie produkowana. No i mimo wszystko chyba jednak diesel. Przez wiele lat stroniłem od diesli zostawiając je dla ciężarówek, ale po zakupie 330d zmieniłem zdanie. Przekonuje mnie wysoki moment od samego dołu. Oczywiście mogę to samo, a nawet lepiej mieć w tutbobenzynie, ale przy moim użytkowaniu auta orientacyjna różnica w rachunkach za paliwo między torbodieslem a turbobenzyną to jakieś 700zł...

 

Zwróć uwagę na A5 w wersji wyposażenia " audi exclusive" , naprawdę świetnie wyposażone i wykonane samochody z nie złym nagłośnieniem Bang & Olufsen :D

wspomniałeś jeszcze coś że denerwuje Cię duża utrata wartości - wydaje mi się że pod tym względem Audi allroad ( jeśli kupisz już używany ) bije wszystkie wymienione :)tylko tyle że to jest kombi...

ps. jak nie będziesz mógł się zdecydować na któregoś z diesli to kup sobie Porsche Caymana ewentualnie Panamere i z głowy :)

 

Kombi odpada. Same zalety, ale mnie sie po prostu nie podobają. Zresztą kombi do nieczego nie jest mi potrzebne. Wykorzystałbym jego możliwości może dwa razy na rok, a wkurzałoby mnie codziennie :P

 

Co do porsche - moje marzenie, jako drugi samochód na weekendy. Coś przecież musi spalić oszczędności poczynione dieslem :)


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos niedawnej dyskusji o liczbie cylindrów, to ostatni silnikiem roku został... silnik dwucylindrowy (TwinAir Fiata), który wyprzedził np. V8 Ferrari :D :D :)

Niemniej, wiadomo, że to przecież spisek producentów, ekologów i dziennikarzy i jazda czymś poniżej 6 cylindrów jest wiochą i masochizmem :P


pozdrawiam - Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochodami roku też przeważnie zostają pojazdy jak Micra czy Focus.Pytanie ile osób mając możliwość wyboru, weźmie Pandę zamiast Ferrari?Takie a nie inne samochody i silniki są produkowane i kupowane bo na takie większość ludzi stać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbym kupić auto to bym wziął auto europejskie(łącznie z nissanem) lub koreańskie Hyundai i Kia.

Ostatnio auta japońskie są coraz słabszej jakości .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjedź kiedyś na tor w okresie zimowym ze swoim tylnym napędem i silnikiem R6 czy V8 i dam Ci kolego w kość swoją Felicią 1,6! Nie jeden z BMW startował ze mną w próbie sprawnościowej na śniegu i się lekko zdziwił.

 

Przesadzasz :P

Miałem porównanie ze swojej 540i, jak mimo tego ze auto bylo na waskich zimowkach 225, kontrola trakcji migała nonstop, to samochod najspraniej i najbardziej żwawo ruszał i jechał do przodu, spośród wszystkich aut FWD.

Wydaje mi sie ze to sprawa klasy napędu, dwa że auta można spokojnie opanować.

Jak byłem z Zakopcu kiedyś 540i to beemka po prostu błyszczała tam na tych podjazdach, uliczkach, stromiznach. Dociążana napędem tylna oś pchała samochód nieprzejednanie do przodu.

 

 

Dla mnie zwrócenie kokpitu w stronę kierowcy to kompletna klapa .

Nie podoba mi się to w ogóle.

NIe musi Ci sie podobać, BMW nigdy nie zabiegało o masowe gusta, aż do ostatnich serii 5ki i 3ki, i miało pewne swoje znaki rozpoznawcze, zajawki, przez ostatnie 30 lat.

Człowiek wsiadał, i akceptował koncepcje auta, z dziwnymi półkami, kratkami na podszybiu etc. Foldery BMW 15-20 lat temu były surowe, opierały sie o technike i o charakterystyczność. Żadnej błyskoteki.

Dlatego ta koncepcja kolego to nie klapa, ale najmocniejszy trend w budowie aut.

Nawet Mercedes przez ostatnie kilka lat bezczelnie kopiuje BMW, jak obecna Sklasa... wnetrze, linie nadwozia, to kopia BMW.

Przez ostatnie kilka lat, ten kokpit zwrócony do kierowcy nie wystepował, teraz marka chóralnie do tego wraca, i fajnie, bo to auta dla kierowcy, gdzie wszystko jest przemyślane pod kątem kierowcy.

 

CO do Lexusów, moja opinia, to nie lubie bo co pare lat jest totalna zmiana koncepcji stylistycznej - to znaczy kopiowanie z BMW i Mercedesa.

Plastik z Toyoty, świecący z płaską fakturą, lakierowany, jest delikatnie mówiąc, żenujący iwali tandetą na kilometr....

A poza tym V8 z LS430 to najbardziej niezawodny silnik świata, jak to V8ka hehehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olufsen nie ejst audiofilski :D to bardzo dobry system troszkę lepszy niż Bose ....audiofilski to jest system Marka Levinsona montowany w Lexusach

Dlatego bo...

 

Bose i Bang&Olufsen nigdy nie robili systemów audiofilskich, mieli i mają w ofercie małe urządzenia do kuchni itd :D....natomiast Marc Levinson to osoba stricte związana z tworzeniem systemów audiofilskich....wzmacniaczy stacjonarnych, odtwarzaczy, końcówek mocy itd. ....nie tworzył radyjek do kotleta.

 

Hmmm tak sobię myślę... Fortepiany koncertowe yamahy na konkursie chopinowskim to musi być totalny badziew, bo yamaha robi przecież zabawkowe syntezatorki, podobnie z S-klasse bo przecież robią A-klassę.... :P


Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbym kupić auto to bym wziął auto europejskie(łącznie z nissanem) lub koreańskie Hyundai i Kia.

Ostatnio auta japońskie są coraz słabszej jakości .

 

Jest w tym sporo prawdy. I nie chodzi tu tylko o słynne wpadki Toyoty, bo inne japońskie marki także produkują coraz gorsze auta. Plastiki w Hondach z recyklingu....te w autach sprzed 10-20 lat były dużo trwalsze.

Edytowane przez marcomartin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Kolegom za sugestie :P

to audi a5 3.0 tdi sportback mi się podoba, choć kokpit mnie nie zachwyca. Gwoli scisłości - w obecnie produkowanej trójce BMW też nie zachwyca. Poprzednik, czyli E46 miał IMO dużo ładniejszy kokpit. Rezygnacja ze zwrócenia kokpitu ku kierowcy była moim i nie tylko moim zdaniem sporym błędem.

Lexusa też biorę pod uwagę.

Może którys z Kolegów posiada lub użytkuje któreś z wymienionych, albo "podobne" auto. Chętnie wysłuchałbym szczerej opinii użytkownika.

Posiadam A5 z tym motorem.W czym moge pomóc?Co chcesz wiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam A5 z tym motorem.W czym moge pomóc?Co chcesz wiedzieć?

 

Świetnie! :P

Nie chodzi mi o dane techniczne, bo te znam, ale o ocenę użytkownika. Zwykłą, oczywiście subiektywną, ale taką wyważoną.

Jak auto się zachowuje w czasie jazdy - przyśpieszanie, elastyczność, pokonywanie zakrętów, pokonywanie gorszych nawierzchni, hamowanie itd?

Jak oceniasz jakość materiałów wewnątrz i na zewnątrz, ergonomię, komfort użytkowania (tu mam na myśli poziom hałasu, wydajność klimy, różne gadżety ułatwiające lub utrudniające życie, itp)?

Jak kształtuje się spalanie?

Co się psuje, co niedomaga, z czym są kłopoty? Jak oceniasz koszty utrzymania?

Co - jako użytkownika - zachwyca cię w aucie, co ci się podoba, a co wkurza?

 

Wiem, że temat obszerny, ale gdybyś mógł w kilku słowach podzielić się swoimi spostrzeżeniami, to byłbym wdzięczny


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zachowanie auta podczas jazdy jest wzorcowe.Tu nie będzie zawiedziony największy malkontent.Ale to w sumie pewnie wiesz.Więc potwierdzam :)W zimie rządzisz.Po prostu quattro

Elastyczność przy 3 litrowym dieslu..Hmm ja zrobiłem program w Compsportach i po wizycie w hamowni wypluło 285KM i 600NM.Myślę że taki moment wyjaśnia Ci kwestię elastyczności.Na trasie 6 bieg(mam manuala) i NIC MNIE NIE INTERESUJE W PRZEDZIALE 60-260km/h.Niesamowite.

Pokonywanie zakrętów-to nie jest Subaru Impreza czy EVO i tym autom nie dorównasz.A5 to auto GT.Świetne na trasę,w slalomie są lepsi.A5 też nie jest jakoś specjalnie lekka z moim silnikiem.I to czuć.Jeśli nie startujesz w KJS myślę że będziesz zadowolony :)

Samo zawieszenie w kwestii komfortu jest bardzo dobre ale ja jeżdżę na 20 calowych felgach więc nie będę sie wypowiadał(mam zawieszenie standardowe,nie usportowione,jezdziłem usportowionym jest troszkę twardsze,czuć)

Hamowanie to chyba jedno "ale"...jak na ten motor hamulce powinny być jak w wersji S.A nie są.Już się przyzwyczaiłem ale tu jest pole do popisu jeśli ktoś jeździ agresywniej.

Jakość materiałow bardzo OK.To Audi więc czy wsiądziesz do A4 czy A5 jest podobnie.Dopiero nowe A6,A7 daje trochę lepsze wrażenie ale i cena wyższa przecież.Dla mnie to istotna rzecz i nie czepiam się.Jest OK.Moim zdaniem lepiej niż W BMW 3 Coupe.

Spalanie jak zawsze kształtuje sie wprost proporcjonalnie do ciężaru bucika.Od niecałych 6 litrów na trasie(ale to ciężko zrobić choć się da i jak zauważyłem ma to co nieco wspólnego z zapełnieniem filtra DPF) do 8,5-9 przy szaleńczej jezdzie na autostradzie z predkosciami jakie sobie zyczysz do 10-13 w miescie w zaleznosci od warunków.Nie ubolewam nad spalaniem wogóle jak na tą moc jest OK choć wiem że są bardziej oszczędni zawodnicy np BMW no ale tam nawet jak jest 4X4 to troszkę inaczej rozwiązane..temat rzeka..

Apropo bolączek przy tym silniku.W A5 nigdy nie było problemów z 3 litrowym dieslem bo od 2007 roku wprowadzono wiele poprawek.I to prawda.

Jedyne co się psuje to klapy kolektorów ssących.Ta przypadłość dotyczy również BMW,Mercedesów itd.Poza tym ten silnik nie ma niedoróbek.Na forach internetowych,w ASO ma same dobre opinie.Dopracowana sprawa.Skrzynie też są OK tylko manual czasem ma problem poprzez konstrukcję wału(jest zbyt długi)i niektóre egzemplarze mają wyczuwalne drgania.U mnie na razie nic takiego się nie dzieje.

Koszt utrzymania nie jest mały ale to taka klasa auta.Choć i tak utrata wartosci jest na przyzwoitym poziomie.Auto po prostu się podoba nadal.

Szczerze nic mnie w tym aucie nie wkurza.Na początku drażniło mnie że 2 pierwsze biegi są tak strasznie krótkie.Ale tak jest prz tym silniku w manualu.I troszkę za długa droga drążka skrzyni biegów,prowadzenie powinno być ciut krótsze...

Bardzo,bardzo lubię to auto i sprawia mi wiele radochy na codzień.Z czystym sercem mogę Ci polecić.

Pozdrawiam :)

Edytowane przez pawel1380

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł, dzięki serdeczne. Własnie o takie opinie mi chodzi - rzeczowe i konkretne. A5 mi się podoba i powaznie biorę je pod uwagę.

Powiedz mi jeszcze jak się przedstawia sprawa filtra cząstek stałych w tym Audi? Robi jakieś niespodzianki?


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF nie lubi jazdy w mieście,w ogóle to kretyński wynalazek stworzony przez lobby ekofaszystów.Same problemy z tym badziewiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Maxwell.DPF nie lubi miasta.Ale co istotne w Audi system ten radzi sobie nie najgorzej.(z opini mechaników prawidłowo serwisowany i użytkowany samochód nie powinien do 200tys km robic problemów). Mnie kontrolka zapaliła się 3 razy i po wyjechaniu na autostradę bardzo szybko znikała.Trzeba jednak na to uważać i jest to upierdliwe bo jeśli komuś się zapali w miescie i musi zalatwiac sprawy a nie ma czasu wyjechać na trasę szybkiego ruchu to może to być problem.Dlatego ja często do jeżdżenia po miescie jeśli są gigantyczne korki używam innego samochodu.

Chronofil ale ten problem będziesz miał z każdym nowoczesnym dieslem niestety.Ale jeśli nie bedzie to notoryczne stanie w korku,bedziesz lał odpowiedni olej silnikowy to nie powinieneś miec problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszecie PDF dotyczy większości (jak nie wszystkich) współczesnych diesli. A nie każdy mieszka poza miastem.

Drugą zmorą dużych turbodiesli są koła zamachowe dwumasowe, które są przewidziane zazwyczaj na 150 000km, choć można je zarżnąć zdecydowanie szybciej. Koledze nawaliło w Nisanie Pathfinderze przy ok. 72 000km. Rada: nie butować auta na niskich obrotach, nawet biorąc pod uwagę, że to diesel, który startuje od niskich obrotów.

 

A A5 Quattro, którą kolego powyżej opisał, wierzę że jest dobra. Audi jak to Audi. Niektórzy twierdzą, że są samochody i są Audi :)

Edytowane przez Kangie

Dobry zegarek nie jest zły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF nie lubi jazdy w mieście,w ogóle to kretyński wynalazek stworzony przez lobby ekofaszystów.Same problemy z tym badziewiem.

 

Zawsze możesz wywalić....

 

Drugą zmorą dużych turbodiesli są koła zamachowe dwumasowe, które są przewidziane zazwyczaj na 150 000km, choć można je zarżnąć zdecydowanie szybciej. Koledze nawaliło w Nisanie Pathfinderze przy ok. 72 000km. Rada: nie butować auta na niskich obrotach, nawet biorąc pod uwagę, że to diesel, który startuje od niskich obrotów.

 

Dwumas pada od przebiegu i przypadku.

Ciężko nie butowac nowoczesnego diesla od dołu.

Taki diesel ma tylko dół. :)

 

Edit: Bartek - no co Ty - post pod postem?

Edytowane przez Adi

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz wywalić....

I mieć duży problem.Niektórzy nadal uważają że wywalenie DPF pociąga za sobą inne konsekwencje nie odrazu widoczne.Pomijam też kopcenie z rurek(bąk czarnej chmury w nowym aucie za niemałe pieniążki może nie ujść uwadze policjanta np w Monachium czy innym niemieckim mieście zresztą nie tylko niemieckim).A na przeglądzie rejestracyjnym..

Ech..ja tam wolę mieć.

Edytowane przez pawel1380

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I mieć duży problem.Niektórzy nadal uważają że wywalenie DPF pociąga za sobą inne konsekwencje nie odrazu widoczne.Pomijam też kopcenie z rurek(bąk czarnej chmury w nowym aucie za niemałe pieniążki może nie ujść uwadze policjanta np w Monachium czy innym niemieckim mieście zresztą nie tylko niemieckim).A na przeglądzie rejestracyjnym..

Ech..ja tam wolę mieć.

 

 

Nic Ci nie kopci. Chyba, że masz program zrobiony na "Batory edition" albo boxa. Zresztą zapytaj kompotów.

Przegląd przechodzi.

Zapytaj na jakimkolwiek forum od diesli.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumas pada od przebiegu i przypadku.

 

Wg mnie również od sposobu eksploatacji. Podobnie jak ze sprzęgłem, np. Subaru Boxer Diesel.

 

Ciężko nie butowac nowoczesnego diesla od dołu.

Taki diesel ma tylko dół. :)

A to prawda! :)


Dobry zegarek nie jest zły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic Ci nie kopci. Chyba, że masz program zrobiony na "Batory edition" albo boxa. Zresztą zapytaj kompotów.

Przegląd przechodzi.

Zapytaj na jakimkolwiek forum od diesli.

Z Patrykiem z Compsportu rozmawiałem na ten temat pieć dni temu..DPF-a nie ma, sadzy nie zbiera,a wyrzucić ją trzeba.Więc w pewnych sytuacjach (np po wcisniecia pedału do podłogi i nie tylko) czarnego bąka puścić może.

U nas pewnie przejdzie przegląd ale w Niemczech juz raczej nie...

Wiem że to nie jest najbardziej dopracowany wynalazek na świecie.Ale jest i być w aucie powinien.Takie jest moje zdanie.

Wywalanie go, zatruwanie środowiska i mówienie że jest niepotrzebny to takie "polskie" podejscie do sprawy.

Bez obrazy.

Edytowane przez pawel1380

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.