Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

A jeździł ktoś z Was Matizem? Posiadam od tygodnia Matiza Friend '99 - muszę przyznać, że to całkiem fajne, zwinne, zgrabne miejskie autko :)

 

Moim zdaniem za wąskie. Nie lubię trącac się łokciami z pasażerem...na dłuższych trasach potrafi to bardzo drażnić.

 

A opinie o tym aucie są bardzo pochlebne....niskie koszty utrzymania, duża bezawaryjność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A i owszem - moja dziewczyna jest w posiadaniu tego zacnego pierdolota i czasami go podkradam jak chcę żeby kieszeń odpoczęła przy kupnie paliwa. Jest to rocznik 1999, przeleciane bodajże 220 000 km i silnik nie sprawia problemów. Pali w korkach wrocławskich, na krótekich odcinkach ok. 6,5 - 7 litrów. Zawieszenie jest cieniutkie, mocno już hałasuje. W środku miejca niewiele, drążek zmiany biegów lata jak w Nysce. Mimo to na zakupy i do miasta tragedii nie ma. Jedzie to to :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od czerwca przesiadłem się na coś takiego...

6857303_1.jpg

Silnik 1.9 jtd Multijet - 16 zaworów, 140 koni, 6 biegów, jest szybki i mało pali (diesel)


Demokracja - ustrój w którym dwóch meneli spod budki z piwem ma 2 głosy, a profesor uniwersytetu ma 1 głos...

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michu gratulacje. Super autko, moim zdaniem jeden z ładniejszych kompaktów...szczególnie w wersji 3d. Z silnika będziesz zadowolony szkoda tylko ze ropa tak drożeje :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:) co do cen ropy, to już się nie wypowiadam, żeby się nie wkurzać:)


Demokracja - ustrój w którym dwóch meneli spod budki z piwem ma 2 głosy, a profesor uniwersytetu ma 1 głos...

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krystian moja siostra miała Matiza, była bardzo zadowolona, mi w tym samochodzie nie pasował układ hamulcowy a właściwie jego brak, szczególnie na nierównej nawierzchni.

Edytowane przez Maks 3

Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lechu lepiej bym nie opisał drążka zmiany biegów :)

 

Marco owszem ciasno ale za to cieplej :)

 

Robert - tak do hamowania trzeba się przyzwyczaić :) - zobaczymy ile nim pojeżdżę :)


Krystian "KriSu"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że autko wąskie to Szerokości życzę :)

 

Co do Stilo to zgadzam się z Marcinem - jeden z najładniejszych kompaktów, o epokę wyprzedził konkurencję z segmentu (Golfa, Astrę, Corollę) i chyba dlatego był rynkowym niewypałem. A szkoda :/

Edytowane przez lechu_wroc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że autko wąskie to Szerokości życzę :)

 

Co do Stilo to zgadzam się z Marcinem - jeden z najładniejszych kompaktów, o epokę wyprzedził konkurencję z segmentu (Golfa, Astrę, Corollę) i chyba dlatego był rynkowym niewypałem. A szkoda :/

 

Niewypałem był bo fiat za dużo sobie dukatów za niego liczył ....wszyscy oczekiwali że Fiat będzie tańszy bo to fiat a fiat wcale tak nie uważał.

 

Auto miało konkurować z A3 .....ale włosi chyba jednak troszkę za wysoko mierzyli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam cen tego modelu, ale konkurencja z A3? Uuuu, to z motyką na słońce się porwali...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, czy tak do końca z motyką. Pod względem silnikowym Fiat jest o epokę dalej niż Audi. Audi dopiero niedawno wprowadziło bezpośredni wtrysk. Oczywiście TDI Audi jest ok i nie do zajechania, ale kultura pracy JTD jest dużo wyższa i silnik jest dużo cichszy, nie mówiąc już o lepszych osiągach.

PS tylko nie zaczynajcie od razu tyrady, które auto lepsze:)

PS 2 - na marginesie dowiedziałem się, że mieliście tu niezły kocioł z działem ESTECI :) Szkoda, że już nie ma tego tematu.

Edytowane przez michu

Demokracja - ustrój w którym dwóch meneli spod budki z piwem ma 2 głosy, a profesor uniwersytetu ma 1 głos...

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od czerwca przesiadłem się na coś takiego...

6857303_1.jpg

Silnik 1.9 jtd Multijet - 16 zaworów, 140 koni, 6 biegów, jest szybki i mało pali (diesel)

 

 

Chorowalem na takie i choruje :) Poki co od 4 lat bujam sie Bravą 1.9 Jtd :) Sorki za jakosc zdjecia-bylo robione tel :)

 

zdjcie2355.jpg


" tylko Seiko " Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brava też jest całkiem ok.


Demokracja - ustrój w którym dwóch meneli spod budki z piwem ma 2 głosy, a profesor uniwersytetu ma 1 głos...

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod względem silnikowym Fiat jest o epokę dalej niż Audi.

 

Bo?

 

Audi dopiero niedawno wprowadziło bezpośredni wtrysk.

 

Chyba nie wiesz o czym piszesz. tongue.gif

 

A Fiat kiedy?

2 lata później niż VAG wink.gif

 

 

Oczywiście TDI Audi jest ok i nie do zajechania, ale kultura pracy JTD jest dużo wyższa i silnik jest dużo cichszy, nie mówiąc już o lepszych osiągach.

 

 

Lepszych osiągach czego?

Co to ma wspólnego z silnikiem?

 

PS tylko nie zaczynajcie od razu tyrady, które auto lepsze:)

 

Sam zacząłes. smile.gif


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Common rail to wymysł fiata, więc to prawda, audi w dieselu jest kilka lat za fiatem (alfa romeo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Common rail to wymysł fiata, więc to prawda, audi w dieselu jest kilka lat za fiatem (alfa romeo).

 

Common Rail nie jest wyznacznikiem postępu.

To, że Fiat jako pierwszy wprowadził TDI nie oznaczało nic. Nie umieli tego wyprodukować seryjnie.

Dopiero VAG potrafił to zrobić.

 

I kiedy od 8 lat VAG miał TDI produkowane seryjnie to Fiat dopiero wprowadził JTD.

 

Wiec sorry jaki postęp????


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brava też jest całkiem ok.

 

 

Wiele czytalem zlych opinii o tym aucie.....ktos mi sie kiedys zapytal po co kupowalem takie "nieudane auto"?? :)

 

Moge tylko powiedziec: Nie potwierdzam tego co pisza w internecie i mowia postronni :)

 

Tyle z mojej strony :)

 

Ogolnie Fiat common raila wprowadzil w 97 roku Alfa zamontowala takiego pierwszego diesla. Niemcy bodajze Cr montowali dopiero w 2.7 TDI ale to jest do sprawdzenia.

 

Skoro te silniki takie zle to czemu niemcy kupuja od Fiata te silniki i Szwedzi??


" tylko Seiko " Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek - coś chyba pomyliłeś.

Nazwy komercyjne systemów Diesla sobie odpuśćmy, bo każdy producent stosuje swój system.

Generalnie koncern Fiata był pomysłodawcą Diesla z wtryskiem przez wspólną szynę zwaną Common Rail (CR). Wprowadził to jako pierwszy producent na świecie w marce Alfa Romeo na długie lata, zanim pomysł został skopiowany przez inne firmy.

Były oczywiście różne generacje tych wtrysków CR różniące się głównie ciśnieniem wtrysku.

 

VAG uporczywie trzymał się swojej sprawdzonej technologii pompowtryskiwaczy (czyli wtrysków do każdego cylindra osobno) w skrócie często nazywanej PD.

Jeździłem wiele lat VW z tym motorkiem, miał b.niskie zużycie paliwa i niezłe osiągi. Było kilka problemów - pierwszy z gatunku osobliwości to gwałtowny przyrost Nm po osiągnięciu pewnych obrotów (jakieś 1800 obr/min. = ale to problem wręcz lubiany przez niektórych kierowców), drugi - hałas (nie tylko natężenie, ale też odgłos brzęczenia orzechów w worku - przyznam, że brzmiało to ohydnie) oraz najważniejszy - normy czystości.

I to ten ostatni problem legł u podstaw zaniechania produkcji PD przez VAG - weszły nowe normy, a dostosowanie technologii PD do tych norm przerosło pod względem opłacalności VAGa. Koncern ten musiał w końcu uznać porażkę PD i cichcem wycofał te motorki - bez żadnej kampanii reklamowej wprowadzono samochody z CR - po prostu pewna partia skończyła się, a ten sam model zaczął być produkowany w niezmienionej formie z CR. Co ciekawe, ustaliły się w zasadzie sztywne zakresy mocy silników Diesla - podaję w KM - czyli np. ok. 75, 100-105, 140, 163-175 itd.

 

Pozdrawiam

Iko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki diesla to domena fiata każdy o tym wie chociaż nie każdy chce się do tego przyznać. Sam fakt że diesle produkowane przez fiata kupuje i montuje w swoich pojazdach wielu producentów (i nie mówię o markach których właścicielem jest grupa fiata) w tym np. niemiecki Opel ale też marki wyżej pozycjonowane na rynku takie jak szwedzki Saab. A z tego co wiem z pompowtryskiwaczy już się Niemcy wycofują... Różnice w silniku fiata z CR (albo każdym innym z ta technologią) a pompowtryskiwaczami są z korzyścią dla tego pierwszego. Wystarczy nawet nie jechać a posłuchać jak pracują :) Odnoścnie stilo ojciec jeździ już 7 rok zero problemów.... Ja mam focusa II i zdecydowanie odradzam i nie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest:) Podsumowując Stilo jest porównywalne z A3 (a pod względem silnikowym lepsze), zatem nie można mówić o motyce i Słońcu:)

Edytowane przez michu

Demokracja - ustrój w którym dwóch meneli spod budki z piwem ma 2 głosy, a profesor uniwersytetu ma 1 głos...

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie Hyundaiem i30 kombi 1.6 125 KM z 2009 roku, bardzo fajne auto, ale niestety jest to 1 auto w rodzinie, a potrzeba nam 2, więc planuję oddać go żonie :)

 

A dla siebie myślę o Alfie Romeo 159 albo Saabie 9-3 (bo szukam czegoś z "nieco wyższego" segmentu C - a na jakieś w miarę nowe Mercedesy C i BMW 3 w dobrym stanie mnie nie stać chociaż moim zdaniem to najlepsze obecnie marki premium, Audi jest teoretycznie niby-premium, ale obecnie jest też najulubieńszą marką dresiarzy, młodych bywalców wiejskich dyskotek, yuppies i nowobogackich, no i dodatkowo zbyt wiele ma wspólnego ze Skodą i VW żeby to mogło być inne auto) więc metodą eliminacji zostały na placu boju AR i Saab ew. Mazda 6 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz Alfę - piękne auto i super silniki zarówno JTD, jak i benzyna. Zazdrosne spojrzenia kierowców innych marek gwarantowane.


Demokracja - ustrój w którym dwóch meneli spod budki z piwem ma 2 głosy, a profesor uniwersytetu ma 1 głos...

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest:) Podsumowując Stilo jest porównywalne z A3 (a pod względem silnikowym lepsze), zatem nie można mówić o motyce i Słońcu:)

 

A3 potraktowałem w swojej wypowiedzi jako produkt o tak ustabilizowanej na rynku pozycji, że trudno komukolwiek się z nią równać. Poza tym, mimo wszystko, Fiat nie pasuje do segmentu premium, tak mówi rynek i można pisać o materiałach, silnikach, stylistyce, itd. Niczego to nie zmieni, a Fiat nadal będzie uznawany za poprawne auto, ale nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki diesla to domena fiata każdy o tym wie chociaż nie każdy chce się do tego przyznać. Sam fakt że diesle produkowane przez fiata kupuje i montuje w swoich pojazdach wielu producentów (i nie mówię o markach których właścicielem jest grupa fiata) w tym np. niemiecki Opel ale też marki wyżej pozycjonowane na rynku takie jak szwedzki Saab. A z tego co wiem z pompowtryskiwaczy już się Niemcy wycofują... Różnice w silniku fiata z CR (albo każdym innym z ta technologią) a pompowtryskiwaczami są z korzyścią dla tego pierwszego. Wystarczy nawet nie jechać a posłuchać jak pracują ;) Odnoścnie stilo ojciec jeździ już 7 rok zero problemów.... Ja mam focusa II i zdecydowanie odradzam i nie polecam.

 

Akurat to nie jest prawda. Bo najlepsze, najcichrze i najlepiej pracujace diesle robił zawsze i robi wciąż Mercedes-Benz. I jesli ktos mowil ze JTD ma poprawną prace to chyba nigdy nie slyszał pracy chociazby OM603 jeszcze na rzędowej pompie albo CDI. Te silniki mają zero wibracji i nieraz zdarza się ze ludzie na stacjach paliw chcą w nie wlewac PB. A co do postępu.. to własnie mercedes jako pierwsza marka wpakował Turbo do diesla w osobówce..


  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.