Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość walczy

szukam odpowiedzi na ponizsze pytanie także w innych źródłach, ale nie zaszkodzi także spytać Was

 

Otóż mam okazję kupić firmowego po 3letnim leasingu Citroena C5 kombi skrzynie automat (proszę nie kręcić nosami :D - od wielu lat wiedziałem ze będę miał automata, lecz to tej pory jakoś miałem tylko ręczne skrzynie) z niewielkim przebiegiem 48 tys, silnik 2.0 16V 136KM rocznik 2003.

Moje obawy biorą się z tego że to auto ma cyfrową i skomplikowaną instalację elektryczną z tzw szyną CAN, po każdej ingerencji w instalację trzeba coś tam programować , np. instalację do haka holowniczego można zrobić tylko na firmowych wiązkach i potem "powiedzieć" kompowi że ma hak. Chcę do auta założyć LPG, a jak wiadomo instalacja LPG jest potężną ingerencją w instalację elektryczną. Ponieważ jeżdzę dużo eksploatacja tego auta ma sens tylko na LPG, oczywiście w tym przypadku będzie to sekwencja czyli inaczej mówiąc 4 generacja.

Jaką instalację LPG można założyć aby była bezstresowa dla mnie i dla auta, zależy mi też na wysokiej kulturze montażu a nie na tzw "rzeźbie"

a może w ogóle LPG w tym aucie to porażka i branie sobie tylko problemów na głowę ??

Obecnym moim autem przejechałem 80 tys km na LPG (instalacja 2 generacji) - ogólnie bezproblemowo więc do LPG zrażony nie jestem bo żadnych problemów nie miałem.

pozdrawiam

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No trudno żeby Brytyjczycy cenili francuskie samochody :D

 

Zauwaz, ze oczko wczesniej jest Land Rover :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak znam życie instalację LPG zrobić się da. Z doświadczeń moich znajomych z LPG w nowych i skomplikowanych samochodach trzeba zapomnieć o sprzęcie produkcji włoskiej, instalacje holenderskie sprawiają mniej kłopotów (może dlatego, że znajomi instalowali systemy dopasowane fabrycznie do tego i tylko tego silnika). Niestety trzeba liczyć się z wydatkiem 8-10 tysięcy (więc przemyśl czy warto - trzeba dać górnikom, a akcyzę zmienia się rozporządzenim ministra finansów, czyli jest to łatwe źródło ratowania budżetu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No trudno żeby Brytyjczycy cenili francuskie samochody :D

 

Zauwaz, ze oczko wczesniej jest Land Rover :D

 

i to jest własnie to ich słynne poczucie humoru :)

 

żeby nie było wątpliwości - Citroena w życiu bym nie kupił (no chyba ze DS-a, CX-a alb XM-a jako ktoreś tam auto z kolei do kolekcji :) )...

 

... kupię za to Land Rovera 8)


Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość walczy

soft, dzięki za sugestię rozpoznania sprawy montażu LPG w autoryzowanym serwisie, jakoś na to nie wpadłem (stare przyzwyczajenia :D )

 

teraz małe podsumowanie:

 

MINUSY:

- C5 mistrzem bezawaryjności nie jest na pewno,choć rzadko są to usterki uniemożliwiające jazdę, raczej tzw duperele, jakaś kontrolka sie zapali bez potrzeby itp.

- silnik rzeczywiście słabawy do tego auta i dużo palący, jeszcze spowolniony przez automat. Ogólnie jeździ i przyspiesza jak moja obecna Nubira 1.6 kombi czyli średnio. Choć z drugiej strony 190 km/h leci :D

- auto służbowe (2 użytkowników-dyrektorzy mojej firmy). Auto znam od nowości

- 3 obcierki zakończone wymianą elementów na nowe z polisy AC (2x dzwi, raz błotnik). Obcierki - żadnego wypadku

- konieczność założenia LPG

 

PLUSY:

- autentyczny przebieg 47 tys km

- automat - zawsze marzyłem, nienawidze heblowania nogą i ręką przy zwykłej skrzyni

- wyposażenie: automat 4biegowy z opcją ręcznej zmiany,klima aut. 2 strefowa, tzw Command Center czyli nawigacja z kolorowym wbudowanym LCD połączona z telefonem,fabrycznym audio i komp pokładowym, elektr sterowane i podgrz fotele przednie, lusterka składane elektrycznie, elektrycznie sterowane i podgrzewane, el szybyx4, tzw, sunroof czyli prawie cały dach przeszklony i zasłaniany elektrycznie roletą, czujnik zmierzchowy czyli automatycznie włączające się światła, czujnik deszczu czyli automatycznie włączające się wycieraczki - wszystko działa. Oczywiście wszystkie systemy trakcji i hamowania jakie wymyślono i hydro zawieszenie.

- cena NAPRAWDĘ bardzo atrakcyjna

- gwarancja do 10.2006

 

Tą cepiątkę prowadziłem na odcinku 800 km i jechało się super. Przejechałem różnymi samochodami kilkaset tys km i jako kierowca nie zauważyłem nic niepokojącego a zawieszenie hydro mnie zaczarowało. Przy pierwszym kontakcie odnośi się wrażenie niestabilności i że auto pływa jak w kisielu :) , ale jednocześnie w ogóle nie przechyla się na zakrętach - coś pięknego. C5 jest super wyciszone choć do jakości tworzyw można sie przyczepić. Szczególnie w dolnej części deski śmiem twierdzić że są na poziomie mojej obecnej Nubiry. Ogólnie auto jest raczej do spokojego połykania kilometrów a nie do dynamicznej jazdy. To chyba tyle :)

Cena jako nowego 129.000 PLN

Cena obecnie 36.000 PLN

opłaca się ??

 

P.S

na serwisach internetowych cena tego rocznika to 35.000 - 50.000 w zależności od silnika, wyposażenia i przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale z drugiej strony, ja, majac nawet tylko 36k, na pewno nie kupilbym uzywanego samochodu... :D

 

Niech zgadnę Soft. Kupiłbyś nieużywanego Jaegera :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kupowanie uzywanego samochodu to dla mnie cos rownie obrzydliwego, jak kupowanie uzywanych majtek albo skarpetek... :roll: :?

 

To pojechałeś teraz po bandzie... sick.gif

 

Przecież wnętrze używanego autka można doprowadzić do stanu prawie fabrycznego, nie wyrzucając przy okazji zawrotnych sum.

 

No chyba, ze ktoś ma fazę nt. roztoczy, kurzu, itp... :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mozna tez wymienic sprzeglo wraz z lozyskiem oporowym, synchronizatory 1 i 2 biegu, poduszki pod silnikiem, wszystkie elastyczne elementy zawieszenia, amortyzatory, tuleje itp.

 

Czesci eksploatacyjne - moze oprocz synchronizatorow - tak czy inaczej jezdzac po polskich drogach wczesniej czy pozniej je wymienisz.

 

Ja nigdy nie kupilem auta z ogloszenia, komisu czy innego placu. Zawsze kupuje od znajomych, samochody, ktore dosc dobrze znam, albo auta z pelna i pewna historia serwisowa, bezwypadkowe.

 

Dziwi mnie, ze ktos moze sie "brzydzic" jezdzic uzywanym samochodem, a mieszkac w "uzywanym" mieszkaniu, spac w hotelu, na lozku, na ktorym spalo kilkaset osob wczesniej, ze o korzystaniu z toalet w restauracjach, samolotach, itd. nawet nie wspomne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilkaset złotych rozwiąże problem gradobicia, dachowana, powodzi, jazdy po poligonie, zbyt miękkiej nogi względem sprzęgła, zbyt długich paznokci u myjącej samochód osoby i fachowców od liczników, klepania i innych sztuczek magicznych, mających zaślepić naszą wzmożoną uwagę podczas zakupu autka.

 

Te kilkaset złotych oddając w bezpieczne ręce takiego właśnie fachowca od sztuki tajemnej, który będzie pracował dla nas :wink: Bez tekowego "Copperfield'a" nie odważyłbym się na zakup samochodu z niewiadomego źródła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

dziś widziałem peugeota 407 coupe w czerni. Piękne auto.... chyba najładniejsze na rynku.

 

p.S

Widziałem też Brerę w czerwienie ale nie podchodzi nawet blisko do 407 C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

teraz poruszam się audi a4 1.8 turbo. Fajne autko, trochę małe i głośne w porównaniu do V70 ale żwawsze na niskich obrotach. Reszta gorsza niż w Volvo. Zwłaszcza siedzenia. Te w Volvo to po prostu mistrzostwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz poruszam się audi a4 1.8 turbo. Fajne autko, trochę małe i głośne w porównaniu do V70 ale żwawsze na niskich obrotach. Reszta gorsza niż w Volvo. Zwłaszcza siedzenia. Te w Volvo to po prostu mistrzostwo.

Fajny samochodzik ta A4, ja kiedyś jeździłem (a mój ojciec był właścicielem) Audi 100 quattro ale w jednej ze słabszych wersji silnikowych - 2,3 136KM mimo to autkiem dało się cudownie jeździć. Teraz użytkuję Opla Corsę (nie śmiać się :evil: ) fajny miejski samochodzik idealny dla mnie (nie jeżdżę za dużo poza miasto alei tak na trasę dla dwóch osób to wystarcza), silnik choć mały - 1200 cm3 ma wystarczającą moc - 75KM (tira wyprzedzę a i z lepszymi bryczkami też sobie radę daję 8) ). Marzeniem moim za to jest (poza Doxą oczywiście) A6 3,0 TDI quattro ;) ale ta cena... :roll:


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mozna tez wymienic sprzeglo wraz z lozyskiem oporowym, synchronizatory 1 i 2 biegu, poduszki pod silnikiem, wszystkie elastyczne elementy zawieszenia, amortyzatory, tuleje itp.

 

 

Dziwi mnie, ze ktos moze sie "brzydzic" jezdzic uzywanym samochodem, a mieszkac w "uzywanym" mieszkaniu, spac w hotelu, na lozku, na ktorym spalo kilkaset osob wczesniej, ze o korzystaniu z toalet w restauracjach, samolotach, itd. nawet nie wspomne...

 

Zgadzam sie z Tobą w 100%


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rend

Benzyna na turbinie fajnie dziala ale wydmuchuje uszczelke pod kolektorem jak sie ostro czesto jezdzi. Lubi najdrozsze podzespoly oleje etc. Czeste wymiany oleju co 10k i nasluchiwanie czy to juz teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

soft, PYTANIE: Czy to samo myślisz o zegarku "z drugiej ręki"? :?: :wink:


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

ba, przecież kobiety też są już najczęściej "używane"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to teraz dowaliłeś... :oops:


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

prawda? ale mamy kulturę, jaką sami sobie zgotowaliśmy. A conajmniej taką, jaką akceptujemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.