Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Ja miałem kaszla anno domini 1983, i jeździłem na "żółej"... No ten faktycznie może być już na bezołów...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacna flota hiob.

 

Dzięki.  Spełnianie marzeń z dzieciństwa w przedemerytalnym wieku.  :ph34r:

 

No to prawie osobiście poznałem jednego z moich ulubionych Twórców na YouTube. :-)

 

Czuję się zaszczycony. Jak będę w Polsce w sierpniu to może uda się spotkać w realu? 

 

Ja miałem kaszla anno domini 1983, i jeździłem na "żółej"... No ten faktycznie może być już na bezołów...

 

Mówiąc o żółtej, to ja przestałem kupować wysokooktanową benzynę do moich aut. BMW zaleca, ale pan Plucinsky, rzecznik prasowy BMW America powiedział, że nic się nie może stać złego, jak ich samochody będą jeździć na zwykłej benzynie. Jedyna szkoda, to spadek mocy, a Hyundai wyliczył jaki to spadek - i wyszło im, że 2%. Zatem czemu mam płacić 20% więcej za 2% mocy?   :angry:  

 

Najpierw przejechaliśmy na wakacjach 12 tys km na benzynie 87, czasem nawet 85 samochodem żony, (odpowiednik europejskich 92 - 90), a jak zobaczyłem, że auto jeździ normalnie, to zacząłem lać zwykłą do M3 - bez żadnych zauważalnych ubocznych skutków.W końcu bycia krakowskim centusiem do czegoś zobowiązuje.  :lol:

 

PS. Zapomniałem dodać źródło rewelacji o zwykłej benzynie:  https://www.nytimes.com/2008/08/03/automobiles/03OCTANE.html

 

a fragment który wspominam powyżej brzmi w oryginale tak:

 

“There generally isn’t any harm done to the engine by using lower-octane fuel,” said a BMW spokesman, Thomas Plucinsky. “Because our engines do have very good forms of knock sensing and are able to deal with lower-octane fuels, you will not have any drivability issues. You will, however, lose some of the performance.”

How much of a loss? Some indication can be found in the peak horsepower numbers Hyundai recently released for its new Genesis sedan. On premium, the 4.6-liter V-8 engine is rated at 375 horsepower. On 87-octane regular, it is 368."

Edited by hiob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździsz zmodyfikowanym M3 na 87?


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zależy jak się jeździ. Nie pamiętam - masz zmodyfikowany wydech? Te silniki się gotują z kompresorem i seryjnym wydechem, o ile pamiętam GPower do stage I jeszcze dopuszcza seryjny wydech, wyżej - już odprężony. Liche paliwo też nie pomaga 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździsz zmodyfikowanym M3 na 87?

 

 

zależy jak się jeździ. Nie pamiętam - masz zmodyfikowany wydech? Te silniki się gotują z kompresorem i seryjnym wydechem, o ile pamiętam GPower do stage I jeszcze dopuszcza seryjny wydech, wyżej - już odprężony. Liche paliwo też nie pomaga 

 

Mam kompresor, ESS VT2-575.  600 KM na wysokooktanowym paliwie. Wydech firmy Corsa, od katalizatorów w tył. Nie mam żadnych problemów ani z przegrzewaniem się samochodu, ani w ogóle z niczym. Paliwo ma taką samą wartość energetyczną niezależnie od LO. Liczba oktanowa jedynie jest wskaźnikiem odporności na stukowe spalanie, ale dzisiejsze samochody monitorują to z częstotliwością milisekund. Już mój stary Saab 9000 turbo z 87 roku mial zalecaną wysokooktanową benzynę, ale właśnie tylko ze względu na osiągi - instrukcja obsługi informowała, że można jeździć na niskooktanowej, lecz to spowoduje nieznaczny spadek mocy. 

 

Na moim kanale YT są jakieś filmy z tym autem, np ten z hamowni:  

 

https://www.youtube.com/watch?v=pE1zT07pjBo

 

A na tym widać jak przyspiesza do ok. 220 km/h.  Jest to dość konserwatywna próba, przyspieszanie do setki zawsze jest jakimś kompromisem w takim aucie, bo zwykłe, uliczne opony nie są w stanie przenieść takiej mocy. mam wlączoną kontrolę trakcji i widać na desce rozdzielczej, jak komputer obcina mi moc (mrugająca żółta ikonka ). Jednak jak zobaczymy jak ten samochód się rozpędza po zmianie z trojkę i po przekroczeniu tych stu dziesięciu km/h, to dopiero to robi wrażenie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Wg5v35C_d_k

 

Dla porównania kilka innych samochodów i ich czasy 70-130 mph:

 

2015 Ferrari LaFerrari, 949 KM, 3485 funtów - 4,5 sekundy,
2015 Lamborghini Huracan LP 610-4, 602 KM, 3440 funtów - 6,6 sekundy,
2016 McLaren 570S, 562 KM, 3189 funtów - 6,7 sekundy,
2008 BMW M3 E90 ESS Supercharger, 601 KM, 3650 funtów -7,0 sekund,
2017 Porsche 911 Turbo S, 580 KM, 3563 funtów - 7,3 sekundy,
2017 Audi R8 V10 Plus, 610 KM, 3684 funty-  7,4 sekundy,
2016 Porsche 911 GT3 RS, 500 KM, 3292 funty - 7,5 sekundy,
2016 Cadillac CTS-V, 640 KM, 4128 funtów - 8,0 sekund,
2016 Dodge Charger SRT Hellcat, 707 KM, 4576 funtów - 8,1 sekundy,
2015 Chevrolet Corvette Z06, 650 KM, 3536 funtów - 8,1 sekundy,
2016 Mercedes AMG GT-S, 503 KM, 3683 funty - 8,3 sekundy,
2015 BMW M5  575 KM, 4300 funtów - 8,7 sekundy,
2014 Porsche 911 GT3, 475 KM, 3269 funtów - 8,8 sekundy,
2017 Mercedes AMG C63 S, 503 KM, 3958 funtów - 9,2 sekundy,
2017 Alfa Romeo Giulia Qadrifoglio, 505 KM, 3822 funty - 9,6 sekundy,
2017 Porsche 911Carrera 4S, 420 KM, 3510 funtów - 9,7 sekundy,
2017 BMW M3, 444 KM, 3662 funty, 10,0 sekund,
2016 Ford Mustang Shelby GT 350R, 526 KM, 3708 funtów - 10,0 sekundy,
2015 Shelby Super Snake (Mustang), 850 KM, 3831 funtów - 10,4 sekundy,
2015 Porsche 911 Carrera GTS, 430 KM, 3341 funtów - 10,4 sekundy,
2017 Porsche 911 Carrera S Cabrio, 420 KM, 3514 funtów - 10,4 sekundy,
2017 Porsche 911Carrera, 370 KM, 3229 funtów - 10,7 sekundy,
2017 Chevrolet Corvette Grand Sport, 460 KM, 3450 funtów - 10,7 sekundy
2016 Chevrolet Camaro SS, 455 KM, 3760 funtów - 11,5 sekundy,
2014 Rolls-Royce Wraith, 624 KM, 5640 funtów - 11,5 sekundy,
2017 Porsche 718 Boxter S,  350 KM, 3122 funty, 11,8 sekundy,
2014 Tesla Model S P85D, 691 KM, 4933 funty - 12,5 sekundy,
2015 Chevrolet SS (Holden  VF Commodore), 415 KM, 3935 funtów - 13,1 sekundy,
2016 Ford Mustang GT, 435 KM, 3810 funtów - 13,1 sekundy,
2003 BMW E39 M5, 394 KM, 3976 funtów - 13,3 sekundy,
2015 Mercedes GLA45 AMG, 355 KM, 3637 funtów - 14,8 sekundy,
2015 Porsche Macan Turbo, 400 KM, 4542 funty - 16,3 sekundy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kompresor, ESS VT2-575.  600 KM na wysokooktanowym paliwie. Wydech firmy Corsa, od katalizatorów w tył. Nie mam żadnych problemów ani z przegrzewaniem się samochodu, ani w ogóle z niczym. Paliwo ma taką samą wartość energetyczną niezależnie od LO. Liczba oktanowa jedynie jest wskaźnikiem odporności na stukowe spalanie, ale dzisiejsze samochody monitorują to z częstotliwością milisekund. Już mój stary Saab 9000 turbo z 87 roku mial zalecaną wysokooktanową benzynę, ale właśnie tylko ze względu na osiągi - instrukcja obsługi informowała, że można jeździć na niskooktanowej, lecz to spowoduje nieznaczny spadek mocy. 

 

Na moim kanale YT są jakieś filmy z tym autem, np ten z hamowni:  

 

https://www.youtube.com/watch?v=pE1zT07pjBo

 

A na tym widać jak przyspiesza do ok. 220 km/h.  Jest to dość konserwatywna próba, przyspieszanie do setki zawsze jest jakimś kompromisem w takim aucie, bo zwykłe, uliczne opony nie są w stanie przenieść takiej mocy. mam wlączoną kontrolę trakcji i widać na desce rozdzielczej, jak komputer obcina mi moc (mrugająca żółta ikonka ). Jednak jak zobaczymy jak ten samochód się rozpędza po zmianie z trojkę i po przekroczeniu tych stu dziesięciu km/h, to dopiero to robi wrażenie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Wg5v35C_d_k

 

Dla porównania kilka innych samochodów i ich czasy 70-130 mph:

 

2015 Ferrari LaFerrari, 949 KM, 3485 funtów - 4,5 sekundy,

2015 Lamborghini Huracan LP 610-4, 602 KM, 3440 funtów - 6,6 sekundy,

2016 McLaren 570S, 562 KM, 3189 funtów - 6,7 sekundy,

2008 BMW M3 E90 ESS Supercharger, 601 KM, 3650 funtów -7,0 sekund,

2017 Porsche 911 Turbo S, 580 KM, 3563 funtów - 7,3 sekundy,

2017 Audi R8 V10 Plus, 610 KM, 3684 funty-  7,4 sekundy,

2016 Porsche 911 GT3 RS, 500 KM, 3292 funty - 7,5 sekundy,

2016 Cadillac CTS-V, 640 KM, 4128 funtów - 8,0 sekund,

2016 Dodge Charger SRT Hellcat, 707 KM, 4576 funtów - 8,1 sekundy,

2015 Chevrolet Corvette Z06, 650 KM, 3536 funtów - 8,1 sekundy,

2016 Mercedes AMG GT-S, 503 KM, 3683 funty - 8,3 sekundy,

2015 BMW M5  575 KM, 4300 funtów - 8,7 sekundy,

2014 Porsche 911 GT3, 475 KM, 3269 funtów - 8,8 sekundy,

2017 Mercedes AMG C63 S, 503 KM, 3958 funtów - 9,2 sekundy,

2017 Alfa Romeo Giulia Qadrifoglio, 505 KM, 3822 funty - 9,6 sekundy,

2017 Porsche 911Carrera 4S, 420 KM, 3510 funtów - 9,7 sekundy,

2017 BMW M3, 444 KM, 3662 funty, 10,0 sekund,

2016 Ford Mustang Shelby GT 350R, 526 KM, 3708 funtów - 10,0 sekundy,

2015 Shelby Super Snake (Mustang), 850 KM, 3831 funtów - 10,4 sekundy,

2015 Porsche 911 Carrera GTS, 430 KM, 3341 funtów - 10,4 sekundy,

2017 Porsche 911 Carrera S Cabrio, 420 KM, 3514 funtów - 10,4 sekundy,

2017 Porsche 911Carrera, 370 KM, 3229 funtów - 10,7 sekundy,

2017 Chevrolet Corvette Grand Sport, 460 KM, 3450 funtów - 10,7 sekundy

2016 Chevrolet Camaro SS, 455 KM, 3760 funtów - 11,5 sekundy,

2014 Rolls-Royce Wraith, 624 KM, 5640 funtów - 11,5 sekundy,

2017 Porsche 718 Boxter S,  350 KM, 3122 funty, 11,8 sekundy,

2014 Tesla Model S P85D, 691 KM, 4933 funty - 12,5 sekundy,

2015 Chevrolet SS (Holden  VF Commodore), 415 KM, 3935 funtów - 13,1 sekundy,

2016 Ford Mustang GT, 435 KM, 3810 funtów - 13,1 sekundy,

2003 BMW E39 M5, 394 KM, 3976 funtów - 13,3 sekundy,

2015 Mercedes GLA45 AMG, 355 KM, 3637 funtów - 14,8 sekundy,

2015 Porsche Macan Turbo, 400 KM, 4542 funty - 16,3 sekundy

Hiob, sorry pogubiłem się.

Jeździsz swoją M3 z kompresorem na 87 octanow benzynie?


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]  zacząłem lać zwykłą do M3 - bez żadnych zauważalnych ubocznych skutków.W końcu bycia krakowskim centusiem do czegoś zobowiązuje.  :lol:

 

 

 

Hiob, sorry pogubiłem się.

Jeździsz swoją M3 z kompresorem na 87 octanow benzynie?

 

Tak, leję 87 AKI, czyli (R+M)/2. Inaczej mówiąc - odpowiednik europejskiej 92 RON. Albo odpowiednik "Żółtej" z czasów PRL-u  :lol:

 

"Anti-Knock Index (AKI) or (R+M)/2

In most countries in Europe (also in Australia, Pakistan and New Zealand) the "headline" octane rating shown on the pump is the RON, but in Canada, the United States, Brazil, and some other countries, the headline number is the average of the RON and the MON, called the Anti-Knock Index (AKI), and often written on pumps as (R+M)/2. It may also sometimes be called the Posted Octane Number (PON).

Difference between RON, MON, and AKI

Because of the 8 to 12 octane number difference between RON and MON noted above, the AKI shown in Canada and the United States is 4 to 6 octane numbers lower than elsewhere in the world for the same fuel." (Wikipedia) 

Edited by hiob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem jak jest z paliwem, masz jakiś wyjątkowy silnik,musiał być składany w środę zaraz po lunchu


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniki mają czujnik spalania stukowego na bloku np. a gdy takowe ma miejsce ECM opóźnia zapłon...


Wiem jak jest z paliwem, masz jakiś wyjątkowy silnik,musiał być składany w środę zaraz po lunchu

Dlaczego ?

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze złożony, myślę że Hiob jest jedyny w Stanach co jeździ M3 z kompresorem na 87 I silnik jest w jednym kawałku.

Az trudno jest uwierzyć, ale skoro działa i zapiernicza tak jak kolega podaje to trzeba się z tego cieszyć.

 

Jaki to jest code bmw silnika?


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tylko znaczy, że to całe bajanie o paliwach super sruper to bzdury, mające na celu wyciąganie kasy... ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, ani trochę.

To że dzięki knock sensors samochód będzie jeździl nie uszkadzajac przy tym silnika, wcale nie znaczy że ten process odbywa się w optymalnych warunkach.

Stąd też we w Ameryce jest "push" producentów samochodów do tego żeby zmienić wymagania dotyczące jakości ( liczby octanowej) banzyny. Wygląda że wejda nowe normy w życie w ciągu następnych kilku lat


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro nawet rzecznik prasowy BMW mówi, że każdy z ich samochodów może jeździć na zwykłej benzynie, to czemu miałbym mu nie wierzyć? Na wakacjach 328 nam spalił poniżej 7l/100 km na 87, na autostradzie, jeżdżąc 120-130 km/h palił 6 l/100km, przejechaliśmy Góry Skaliste, zero odczuwalnych ujemnych skutków. To, że nie są to optymalne warunki, to jedynie znaczy, że silnik się przestawia tak, że ma optymalne warunki, by osiągnąć 2% niższą moc, a to jest praktycznie nieodczuwalny spadek mocy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Skoro nawet rzecznik prasowy BMW mówi, że każdy z ich samochodów może jeździć na zwykłej benzynie, to czemu miałbym mu nie wierzyć?"

 

Jezeli to jest "blanket statement ", dotyczący się tego co mówią rzecznicy prasowi, to podziwiam Twoja wiarę.

 

Zresztą nie zmieniam tego co napisałem, jak wszystko w Twoim wypadku działa jak powinno i nie odczuwasz różnicy to nie ma powodu żeby zmieniać to co robisz


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2%mniej z 600 koni, to jakieś 12 KM mniej. Przy 100 km/h i stałej prędkości, współczesne kompaktowe auto przednio napędoe z poprzecznie umieszczonym silnikiem potrzebuje około 20 KM. Tylny Napęd potrzebuje nieco więcej (miedzy innymi mniej sprawna przekładnia kątowa). Czyli jadąc ze stałą prędkością np 2000 obr na min, 100 km/h, w mocniejszym aucie przepustnica będzie ledwo uchylona, w słabszym to już grubo ponad połowa albo i cały. Ale moc generowana przez silnik jest w 100 % pochłaniana przez opory, stąd stała prędkość. No i teraz od tych 20 KM odejmijmy 2%, to jest...0,4 KM. Czyli jednak by te 20 kunia osiągnąć trzeba o te 2% bardziej uchylić przepustnicę. W istocie, racja, chyba nieodczuwalne w codziennej eksploatacji.

 

Przerobiłem kiedyś 125p na gaz i niby miał mniejszą moc a lepiej jeździł. Ale to już inna historia.

 

Ps, dziś miałem problem z odpaleniem auta. Przekręciłem kluczyk i cisza. Ostatecznie sprawdziłem miernikiem czy prąd dochodzi do cienkiego przewodu elektromagnesu w rozruszniku i dochodził. Więc puknąłem lekko młotkiem w rozrusznik i się naprawiło.

Edited by albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile razy jeszcze będziemy się licytować, że to co mówi ASO nie zawsze jest prawdą?  ;)  podawałem przykłady z skrzyniami automatycznymi, interwałami wymian oleju, Przykładów można mnożyć, nie tylko w BMW ale u każdego producenta. Każdy koncern liczy kasę i w mniejszym lub większym stopniu coś koloryzuje, tuszuje czy dorabia ideologię. Biznes.

 

A S65 pod maską hioba nie ma czujników spalania stukowego  ;)

 

jeśli silnik został odprężony pod doładowanie to mniejsza ilość oktanów mu nie zaszkodzi. Inna sprawa, że paliwo paliwu nie równe bo zależy ile uszlachetniaczy dodają do paliw premium. Nie mniej, pamiętam jak kiedyś czytałem o M5/M6 z V10, w których po zalaniu 98 zapalał się "check". Na V Power z Shella silniki pracowały normalnie 

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile razy jeszcze będziemy się licytować, że to co mówi ASO nie zawsze jest prawdą?  ;)  podawałem przykłady z skrzyniami automatycznymi, interwałami wymian oleju, Przykładów można mnożyć, nie tylko w BMW ale u każdego producenta. Każdy koncern liczy kasę i w mniejszym lub większym stopniu coś koloryzuje, tuszuje czy dorabia ideologię. Biznes.

 

A S65 pod maską hioba nie ma czujników spalania stukowego  ;)

To jak ustawia zapłon w zależności od jakości paliwa?

Proszę też o pisanie w języku polskim, bo nie chce mi się sięgać po tłumacza, czy słownik... No chyba, że długi pobyt za oceanem odebrał mowę dziadów... :P

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile razy jeszcze będziemy się licytować, że to co mówi ASO nie zawsze jest prawdą?  ;)  podawałem przykłady z skrzyniami automatycznymi, interwałami wymian oleju, Przykładów można mnożyć, nie tylko w BMW ale u każdego producenta. Każdy koncern liczy kasę i w mniejszym lub większym stopniu coś koloryzuje, tuszuje czy dorabia ideologię. Biznes.

 

A S65 pod maską hioba nie ma czujników spalania stukowego  ;)

 

jeśli silnik został odprężony pod doładowanie to mniejsza ilość oktanów mu nie zaszkodzi. Inna sprawa, że paliwo paliwu nie równe bo zależy ile uszlachetniaczy dodają do paliw premium. Nie mniej, pamiętam jak kiedyś czytałem o M5/M6 z V10, w których po zalaniu 98 zapalał się "check". Na V Power z Shella silniki pracowały normalnie

 

Ma knock sensors, ale one działają "trochę" inaczej niż standartowe czujniki. Muszę jeszcze raz przeczytać że dobrze zrozumieć zasadę pomiarów w tym beemwu systemie


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECU mierzy prąd jonowy na świecach 

 

 

 

Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w silniku S85 jest wykorzystanie technologii prądu jonowego w sterowniku silnika. Jej zadaniem (w dużym skrócie) jest wykrycie spalania stukowego, bądź przerw w zapłonie i spalaniu. W klasycznych silnikach stosuje się w tym celu czujniki dźwiękowe, jednak ze względu na wysokoobrotowy i wielocylindrowy charakter silnika S85, mogą one okazać się niewystarczające. Dlatego w BMW M5, rolę takiego czujnika pełni świeca zapłonowa, która odpowiada także za zapłon mieszanki w cylindrze. Do pomiaru wykorzystuje ona prąd jonowy (wysoka temperatura wraz zachodzącymi w komorze spalania reakcjami chemicznymi powodują jonizację mieszanki paliwowo-powietrznej) . To co odróżnia ją od klasycznych czujników  to fakt, że znajduje się ona w komorze spalania a nie poza nią. Zapewnia to zebranie przez czujnik( wt ym przypadku świecę), dokładniejszych danych na temat procesu spalania, które później analizuje sterownik i dostosowuje np .zapłon idealnie do procesu spalania.

 

S65 tak jak napisałem - jest w gruncie rzeczy S85 z obciętymi 2 cylindrami. Największą (i chyba jedyną) różnicą pomiędzy nimi, jest inne sterowanie Vanosami (problematyczne wysokociśnieniowe pompy W S85 vs zwykłe w S65)

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt jest taki sam, ECU retards zapłon.

Musze zobaczyć jakąś animacje że to dobrze understand


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiadomo, że efekt będzie taki sam  ;)  ale na rysunku nie znajdziesz części opisanej jako czujnik spalania stukowego gdzie np u mnie są dwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Skoro nawet rzecznik prasowy BMW mówi, że każdy z ich samochodów może jeździć na zwykłej benzynie, to czemu miałbym mu nie wierzyć?"

 

Jezeli to jest "blanket statement ", dotyczący się tego co mówią rzecznicy prasowi, to podziwiam Twoja wiarę.

 

Zresztą nie zmieniam tego co napisałem, jak wszystko w Twoim wypadku działa jak powinno i nie odczuwasz różnicy to nie ma powodu żeby zmieniać to co robisz

 

To była część artykułu w New York Times, który można przeczytać tutaj:  https://www.nytimes.com/2008/08/03/automobiles/03OCTANE.html  Przed wyjazdem na urlop spędziłem parę godzin szukając informacji w Necie o tych oktanach, to było jedno z kilkunastu źródeł potwierdzających fakt, że dzisiejszym samochodom nie grozi "spalanie stukowe", jak to było w 125p, bo każde auto ma mikroprocesorki kontrolujące czasy zapłonu i dziesiątki innych parametrów, w tempie milisekund. 

 

 

A S65 pod maską hioba nie ma czujników spalania stukowego  ;)

 

jeśli silnik został odprężony pod doładowanie to mniejsza ilość oktanów mu nie zaszkodzi. Inna sprawa, że paliwo paliwu nie równe bo zależy ile uszlachetniaczy dodają do paliw premium. Nie mniej, pamiętam jak kiedyś czytałem o M5/M6 z V10, w których po zalaniu 98 zapalał się "check". Na V Power z Shella silniki pracowały normalnie 

 

Technologia z FSO i Poloneza? Hmmm....    Silnik nie został odprężony. Ma dokładnie ten sam stopień sprężania i ma dopakowane schłodzonego powietrza pod ciśnieniem 6 psi - i nic nie stuka. nawet gdy używam paliwa o LO 87. Bez czujników spalania? Wyjęli? Czy też Niemcy są tak zdolnymi konstruktorami?  :unsure:

 

PS. sorry za odrobinę sarkazmu, pisałem nie widząc wyjaśnienia. Jak go zwał tak go zwał, ale czujnik jest. Przecież już był w moim Saabie z 87 roku, to nie jest żadna nowa technologia. Kontrola pracy silnika jest coraz dokładniejsza, precyzyjniejsza i na pewno skuteczniejsza, niż 30 lat temu, a i wtedy była skuteczna. Przynajmniej w Saabie turbo. 

Edited by hiob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.