Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Guest maritimeeng

Dokładnie jest tak jak piszesz.

 

Rozmawiałem Kilka lat temu z Piotrkiem vel Gustawem6666 o gazowni do E91

 

O jeżu kolczasty - Apage Satanas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazuje się , że koło zapasowe to małe piwko. Samochód przez ponad dwa lata stał w garażu nie używany. Bez prądu , baterie zmieniłem , okazało się że padł moduł od świateł , szyb i czegoś tam jeszcze , wymiana w serwisie z programowaniem 1.100 $

Dodatkowo sensor przepływu powietrza i paliwa , nie wiem dokładnie co to jest ale silnik na wolnych obrotach ma tak jakby dziurę. Spada z obrotów co jakiś czas.

Samochód ma przebieg 110 K , gdyby miał przed 100 K to moduł byłby wymieniony za free bo była gwarancja do 100 K i wymieniali na recall.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by piotrek39

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwykłe E60 ma inaczej zaprojektowany tył a zapytanie było o e90. W e46 poza M3 też był normalny zapas. W e90 nie ma fizycznej możliwości założenia zapasu a z Twojego posta wynika, że jak ktoś chciał kupić e90 to BMW oferowało mu opcję. No właśnie nie oferowało  ;)

Jest fizyczna mozliwosc załozenia zapasu w E90 m.in. podwyzszajac podłoge / zmiejszajac pojemnosc bagaznika. 

 

 

 

 

Co do gazu  w E90  z przerabianiem wydechu, żeby ząłozyć gaz   to  poroniony pomysl,   druciarstwo i januszowanie w jednym.  Ktos kupuje auto, przerastaja go koszty utrzymania i rzeźbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest fizyczna mozliwosc załozenia zapasu w E90 m.in. podwyzszajac podłoge / zmiejszajac pojemnosc bagaznika. 

 

 

 

 

Co do gazu  w E90  z przerabianiem wydechu, żeby ząłozyć gaz   to  poroniony pomysl,   druciarstwo i januszowanie w jednym.  Ktos kupuje auto, przerastaja go koszty utrzymania i rzeźbi.

zawsze wychodzisz z założenia, że jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to gadasz żeby gadać? Jak chcesz podwyższyć podłogę? jedyna opcja posiadania zapasu w e9x to wożenie go w bagażniku. No chyba, że będziesz sobie drutować i januszować razem z stolarzem, dotnie Ci płytę wiórową i zrobisz sobie półkę w 3/4 wysokości bagażnika. Dobre wyjście.

Podwieszanie butli to nie jest nowość, wszyscy są przyzwyczajeni,że wywalają zapas i tam wkładają butlę ale po coś są dedykowane butle do podwieszenia.

Czy drutowanie w e9x? Gdyby podłoga była zbudowana jak w e46 czyli wspawana wnęka z blachy - to tak. Ale w e9x jest to zwykła plastikowa skrzynka trzymająca się na 11 śrubach - w jej miejsce montujesz płaską blachę i tyle. A jeśli januszowaniem nazywasz wymianę tłumika - powiedz to wszystkim tym, którzy zmieniają wydech dla poprawy dźwięku. Z zaglądaniem do kieszeni i hasełkami "że kogoś przerastają koszty utrzymania" po założył gaz - powiedz to ludziom, którzy gazują duże V8 i leją ciepłym moczem na "prawilnych" z 3cyl pierdziawami pod maską. Dieselek taki fajny dla zwykłego kowalskiego? Ciekawe skąd historie z wycinanymi dpf, regeneracją wtrysków czy świec żarowych na sztukę etc. A takie tanie w utrzymaniu te diesle, palą tyle co nic

 

a co do samego 328i - jeśli dość długo stało i padł aku to mogą być cyrki z elektroniką ale nie zawsze to oznacza konieczność ich wymiany - czasami trzeba ruszyć wtyczki, zaadaptować na nowo czujniki. Jeśli w silnikach z Valvetronicem (czyli tak jak u Ciebie) braknie napięcia na silniku to traci on kalibrację. Podobno wystarczy 2-3 razy włączyć zapłon i poczekać kilka sekund - silnik przechodzi od jednego skrajnego położenia w drugie i w ten sposób się kalibruje. Jeśli o tym nie wiesz to po naciśnięciu przycisku silnik od razu się uruchamia a valvetronic nie ma czasu na kalibrację. Nie znam wszystkich szczegółów tego silnika ale np problem z falowaniem obrotów może wynikać właśnie z valvetronica - wciskając gaz tak na prawdę nie pracuje przepustnica tylko same zawory "regulują" prędkość obrotową silnika itd. Ogólnie fajny silnik a Twój najważniejsze że bez wadliwych tłoków bo 3.0 a nie 2.5. Polecam zmienić płyn chłodzący na jakiś lepszy (tłusty) - najlepiej Basf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki , będę próbować , może uda się coś zrobić. Olej i płyn od razu kazałem mechanikowi wymienić. Ale nie mam pojęcia jaki wlał do chłodnicy zapytam.

Jeśli chodzi o gaz , to tutaj nie ma czegoś takiego. Mama wysłała z do polski Lexus 470 gx i przerobiła na gaz , to żaden wstyd. Jeśli możesz na czymś zaoszczędzić dlaczego nie. Jak masz kasę , to znaczy , że wiesz jak ją zagospodarować , dlatego ją masz.

Jeździ bezawaryjnie i za polowe ceny.

Dzięki za odpowiedzi i rady. Napewno się przydadzą.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawsze wychodzisz z założenia, że jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to gadasz żeby gadać? Jak chcesz podwyższyć podłogę? jedyna opcja posiadania zapasu w e9x to wożenie go w bagażniku. No chyba, że będziesz sobie drutować i januszować razem z stolarzem, dotnie Ci płytę wiórową i zrobisz sobie półkę w 3/4 wysokości bagażnika. Dobre wyjście.

Podwieszanie butli to nie jest nowość, wszyscy są przyzwyczajeni,że wywalają zapas i tam wkładają butlę ale po coś są dedykowane butle do podwieszenia.

Czy drutowanie w e9x? Gdyby podłoga była zbudowana jak w e46 czyli wspawana wnęka z blachy - to tak. Ale w e9x jest to zwykła plastikowa skrzynka trzymająca się na 11 śrubach - w jej miejsce montujesz płaską blachę i tyle. A jeśli januszowaniem nazywasz wymianę tłumika - powiedz to wszystkim tym, którzy zmieniają wydech dla poprawy dźwięku. Z zaglądaniem do kieszeni i hasełkami "że kogoś przerastają koszty utrzymania" po założył gaz - powiedz to ludziom, którzy gazują duże V8 i leją ciepłym moczem na "prawilnych" z 3cyl pierdziawami pod maską. Dieselek taki fajny dla zwykłego kowalskiego? Ciekawe skąd historie z wycinanymi dpf, regeneracją wtrysków czy świec żarowych na sztukę etc. A takie tanie w utrzymaniu te diesle, palą tyle co nic

 

 

:lol: wspomniałem wczesniej ze masz myslec samodzielnie a nie  pisac bzdury. Tworzysz podobczne wątki absurdalne przykłady. Tak jak wczesniej m.in.  o zmianie szerszych opon z tyłu na przód, gdzie powszechnie wiadomo,że  zmieniajac p/t  zmienia sie  koła o tych samych wymiarach .  Tak i teraz kolejny idiotyczny przykład, z wymiana wydechu . Przy wymianie   wydechu , czy to z powodu zuzycia czy dla dzwieku, nie  trzeba rzezbic z podłoga jak przy zamontowaniu gazu.      Postaw sie, a zastaw sie to  czeste zjawisko u januszy, ktorzy nie moga utrzymać aut i drutują (  rodzaj paliwa ma tu drugorzedne znaczenie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Programowanie po wymianie aku w E90 to norma. Sprawdź proszę w innym serwisie sprawę tych wszystkich czujników. Miałem dwie E91 LCI I wiem że elektronicznie są bulleproof.


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Programowanie po wymianie aku w E90 to norma. Sprawdź proszę w innym serwisie sprawę tych wszystkich czujników. Miałem dwie E91 LCI I wiem że elektronicznie są bulleproof.

Z lekkim dystansem podchodzę do BMW nigdy wcześniej nie miałem. Tutejsi mechanicy raczej niemieckich samochodów unikają. Ja prawdę mówiąc , jak i w mojej rodzinie się przyjęło ufam Japończykom. Toyota , Subaru i Lexus. To samochody , które darzymy zaufaniem. BMW to prezent i w sumie wiekowy samochód , wiec dołożyć może trochę warto i synek jakiś czas będzie się cieszyć z posiadani. Zobaczymy.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest fizyczna mozliwosc załozenia zapasu w E90 m.in. podwyzszajac podłoge / zmiejszajac pojemnosc bagaznika. 

 

 

 

 

Co do gazu  w E90  z przerabianiem wydechu, żeby ząłozyć gaz   to  poroniony pomysl,   druciarstwo i januszowanie w jednym.  Ktos kupuje auto, przerastaja go koszty utrzymania i rzeźbi.

 

Zapozyczone z www.e90post.com

 

post-95072-0-32293800-1579277630_thumb.jpg

 

post-95072-0-47090800-1579277661_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawsze wychodzisz z założenia, że jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to gadasz żeby gadać? Jak chcesz podwyższyć podłogę? jedyna opcja posiadania zapasu w e9x to wożenie go w bagażniku. No chyba, że będziesz sobie drutować i januszować razem z stolarzem, dotnie Ci płytę wiórową i zrobisz sobie półkę w 3/4 wysokości bagażnika. Dobre wyjście.

Podwieszanie butli to nie jest nowość, wszyscy są przyzwyczajeni,że wywalają zapas i tam wkładają butlę ale po coś są dedykowane butle do podwieszenia.

Czy drutowanie w e9x? Gdyby podłoga była zbudowana jak w e46 czyli wspawana wnęka z blachy - to tak. Ale w e9x jest to zwykła plastikowa skrzynka trzymająca się na 11 śrubach - w jej miejsce montujesz płaską blachę i tyle. A jeśli januszowaniem nazywasz wymianę tłumika - powiedz to wszystkim tym, którzy zmieniają wydech dla poprawy dźwięku. Z zaglądaniem do kieszeni i hasełkami "że kogoś przerastają koszty utrzymania" po założył gaz - powiedz to ludziom, którzy gazują duże V8 i leją ciepłym moczem na "prawilnych" z 3cyl pierdziawami pod maską. Dieselek taki fajny dla zwykłego kowalskiego? Ciekawe skąd historie z wycinanymi dpf, regeneracją wtrysków czy świec żarowych na sztukę etc. A takie tanie w utrzymaniu te diesle, palą tyle co nic

 

a co do samego 328i - jeśli dość długo stało i padł aku to mogą być cyrki z elektroniką ale nie zawsze to oznacza konieczność ich wymiany - czasami trzeba ruszyć wtyczki, zaadaptować na nowo czujniki. Jeśli w silnikach z Valvetronicem (czyli tak jak u Ciebie) braknie napięcia na silniku to traci on kalibrację. Podobno wystarczy 2-3 razy włączyć zapłon i poczekać kilka sekund - silnik przechodzi od jednego skrajnego położenia w drugie i w ten sposób się kalibruje. Jeśli o tym nie wiesz to po naciśnięciu przycisku silnik od razu się uruchamia a valvetronic nie ma czasu na kalibrację. Nie znam wszystkich szczegółów tego silnika ale np problem z falowaniem obrotów może wynikać właśnie z valvetronica - wciskając gaz tak na prawdę nie pracuje przepustnica tylko same zawory "regulują" prędkość obrotową silnika itd. Ogólnie fajny silnik a Twój najważniejsze że bez wadliwych tłoków bo 3.0 a nie 2.5. Polecam zmienić płyn chłodzący na jakiś lepszy (tłusty) - najlepiej Basf

Jeszcze pytanie , co znaczy włączyć zapłon ? Masz na myśli włożenie kluczyka i wyciągnięcie kilku krotne ? Bez wciskania start ?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z lekkim dystansem podchodzę do BMW nigdy wcześniej nie miałem. Tutejsi mechanicy raczej niemieckich samochodów unikają. Ja prawdę mówiąc , jak i w mojej rodzinie się przyjęło ufam Japończykom. Toyota , Subaru i Lexus. To samochody , które darzymy zaufaniem. BMW to prezent i w sumie wiekowy samochód , wiec dołożyć może trochę warto i synek jakiś czas będzie się cieszyć z posiadani. Zobaczymy.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

przebieg ma mały ale mogą pojawić się problemy z uszczelkami i innymi elementami gumowymi jeśli auto stało nie ruszane. Pompa wody, DISy - to może się zepsuć, reszta raczej nie robi problemów. 

Zapłon włączasz przyciskiem "start/stop" ale bez wciskania sprzęgła/hamulca - wtedy nie zakręci rozrusznikiem. Chodzi o "zapłon 2" czyli nie samo włączenie radia a zapalenie się kontrolek na zegarach  ;)

https://youtu.be/tdtnG1kqtjo?t=4453

 

co do zapasu - Rafał, ok, wiem że wszystko się da ale najpierw pisałeś o opcjonalnych wnękach za dopłatą - grzecznie Ci odpisałem, że w e9x takich nie było. Ambitnie wrzuciłeś fotę wnęki do e60, która nijak się ma do e90 to zacząłeś się rzucać z drutowaniem i januszowaniem podłogi. Fajnie, że ktoś sobie przerobił podłogę, żeby miał porządek w bagażniku. Ale to nie zmienia faktu, że robisz wycieczki osobiste zarzucając mi różne rzeczy bo nie potrafisz napisać "rzeczywiście, w 3er jest inaczej niż w 5er". Pomijam już fakt, że ktoś mógłby teraz rzucić hasłem, że podniesiona podłoga w bagażniku to januszowanie bo go na runflaty nie stać. Ilu januszy tyle definicji. 

BMW oferuje dużo akcesoriów jak każda inna marka - ale ile osób kupuje sobie oryginalny kanister BMW zakładając, że się przyda? Zestaw zapasu w torbie jest dla klienta jednego na tysiąc bo reszta oleje temat wychodząc z założenia "mam runflaty", "wrzucę sobie zestaw naprawczy do wnęki pod podłogą" lub "mam ubezpieczenie, niech ADAC się martwi". Dlatego w e9x poświęcili miejsce na wnękę. A dojazdówkę do bagażnika może sobie wrzucić każdy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trollu na rysunku widać , ze w e90 jest inaczej . Trzeba  pisac, ze jest inaczej skoro widac ze jest inaczej?

Wstawiłem foto z e60, na potwierdzenie ze  taką dodatkową opcję bmw oferowało czyli ze nie jest to tzw ‘’miejska legenda’’.

Przerabianie podłogi  nadal uwazam  za rzeźbienie, januszowanie. 

Co do runflatów ,  cena ceną, ale kierowcy  rezygnowali z runflatów głownie dlatego, ze  były  twarde/obniżały komfort jazdy i zdarzało się , ze pękały  też felgi.

Ponownie podałeś nietrafiony przykład, żeby nie wyrazić się dosadniej.  Chodzi o akcesoryjny kanister.  Na stan paliwa w zbiorniku mamy wpływ, trzeba regularnie tankowac i kanister nie będzie potrzebny. Natomiast na złapanie kapcia  jadac po zwyczajnych drogach  nie mamy wpływu. Stało się i  już. Tu pomoże  akcesoryjny zapas . Zmieni się i jedzie się dalej  nie tracac też czasu na  przyjazd pomocy drogowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rysunek wrzucałem ja, przykład z e60 - fajny ale sam zarzuciłeś mi kreowanie tematów pobocznych - wymagasz od innych wymagaj od siebie. O runflatach była dyskusja, sam jestem na etapie zmiany z rf na zwykłe - komfort na 19' dla mnie akceptowalny na cywilizowanych drogach ale pękające felgi też przerabiałem, kuzyn ma zakład wulkanizacyjny, mam znajomych naprawiających felgi - o wszystkim pisałem wcześniej. Słabo Ci wychodzi pouczanie. Wożenie zapasu w bagażniku dla wielu jest nieakceptowalne a wymiana - sam widziałem jak pomoc drogowa wymieniała koło kobiecie a gość 300m biegał z bańką 5L po wodzie na cpn bo mu paliwa brakło. Tak więc dla mnie wszystko jest możliwe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kreuj sie na mentora, bo jestes tylko fantasta podajacym absurdalne przykłady, które można punktowac. Jeżeli komuś zabraknie paliwa tzn ze jest bezmyślny . Wozenie zapasu jest nieakceptowalne? Chyba dla kogoś kto kupił auto na pokaz, nie stać go na utrzymanie i każdy dodatkowy kg podwyższa mu spalanie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kur... Jak to dobrze, że nie mam BMW, dzięki Ci Panie... ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kur... Jak to dobrze, że nie mam BMW, dzięki Ci Panie... ;)

A od kogo to zależy ? Jaki pan o tym decyduje ? Chętnie bym mu podziękował

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A od kogo to zależy ? Jaki pan o tym decyduje ? Chętnie bym mu podziękował

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mówisz czasami do lustra? Jeśli tak, to znaczy, że sam jesteś sobie Panem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówisz czasami do lustra? Jeśli tak, to znaczy, że sam jesteś sobie Panem

Nie , jeszcze nie , ale zdarzyło mi się flaszkę obalić za pośrednictwem messenger z kuzynem z Niemiec ale to już blisko chyba

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by piotrek39

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje BMW średnio od urodzenia 11,4 l/100 km, a to dokładnie dwa Twoje silniki sklejone w rzędzie, czyli R6 3,0  :D

I pewnie waga prawie drugie tyle. :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Z zaglądaniem do kieszeni i hasełkami "że kogoś przerastają koszty utrzymania" po założył gaz - powiedz to ludziom, którzy gazują duże V8 i leją ciepłym moczem na "prawilnych" z 3cyl pierdziawami pod maską.

...

Hmmmmmm. Czyli jestem prawilny

Pali mi ponad 9L/100.

Więc o co chodzi


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmmm. Czyli jestem prawilny

Pali mi ponad 9L/100.

Więc o co chodzi

ja przez chwilę też byłem i mi 2.5 paliło średnio 9.5 Pb. Teraz przy normalnej jeździe mieści się w 11lpg. Ale sam już nie wiem co jest dobre a co złe bo niby paliwo ma drugorzędne znaczenie ale lpg to zuo i januszowanie. Ważne że somsiadom gul skoczył jak zobaczyli 15 letnie bmw w kombi na podwórku, takiego jeszcze nie widzieli 

 

a spalanie - chyba tylko naiwni liczą, że 1.5 będzie paliło o połowę mniej niż 3.0 etc ;)

Tommaso - 540i (o ile dobrze pamiętam) niecałe 1700? Jak z wyposażeniem? Obstawiałbym takiego sedana bliżej 1800-1900

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja słyszałem/czytałem w tym wątku, że największe zło to diesel.

Edited by mario1971

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.