Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

22 minuty temu, zielony.m napisał(-a):

 

Zmieniam rodzinne wozidło na coś z V8 póki można jeszcze kupić nowe. 

A co do kolejnej zabawki to zobaczę co się trafi... kiedyś chciałem mieć zestaw 911 + F360 albo F430, może to już czas;) 

Może Mach1? Chociaż nie wiadomo jak z dostępnością, jak w 2015 zamawiałem GT to kontyngent na Polskę wynosił 250 sztuk bodajże :P

Chyba, że lecisz w grube tematy AMG lub M, albo grubsze ;)

Dźwięk f430 jest orgazmiczny :)

Edited by Autor1984

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, zielony.m napisał(-a):

 

Zmieniam rodzinne wozidło na coś z V8 póki można jeszcze kupić nowe. 

A co do kolejnej zabawki to zobaczę co się trafi... kiedyś chciałem mieć zestaw 911 + F360 albo F430, może to już czas;) 

 

skoro konkretnie rozwazales Lotusa, ale odpadl ze wzgledu na akcyze, to myslalem, ze zlalazles cos w zamian 🤔

 

ja chcialem miec countacha, no ale... 😂


Pomoc w zakupie, sprzedazy zegarkow high-end, doradztwo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

skoro konkretnie rozwazales Lotusa, ale odpadl ze wzgledu na akcyze, to myslalem, ze zlalazles cos w zamian 🤔

 

ja chcialem miec countacha, no ale... 😂

Countach i F40 marzenia z dzieciństwa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

@beniowskito jest bajka :)

Ten facet opowiada z prawdziwą pasją (choć oczywiście, jako Włoch, trochę dramatyzuje😁), ale ogólnie film jest dobrze nakręcony i czuć w nim emocje i prawdziwą radość z jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, beniowski napisał(-a):

Ten facet opowiada z prawdziwą pasją (choć oczywiście, jako Włoch, trochę dramatyzuje😁), ale ogólnie film jest dobrze nakręcony i czuć w nim emocje i prawdziwą radość z jazdy.

On intonuje jak pilot kierowcy rajdowego, aż z ciekawości sprawdziłem.

Co do samego filmu, bohater mówi, że jak usiadł i ułożył ręce na kierownicy, wszystko stało się dla niego jasne.

Ze mną było tak samo. Tylko, że ja wsiadłem do malucha i doznałem takiego samego uczucia 😉

Edited by Autor1984

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, beniowski napisał(-a):

Ten facet opowiada z prawdziwą pasją (choć oczywiście, jako Włoch, trochę dramatyzuje😁), ale ogólnie film jest dobrze nakręcony i czuć w nim emocje i prawdziwą radość z jazdy.

Zanim obejrzałem film wiedziałem że to Davide Cironi. 

Wystarczył mi Twój opis😁

Edited by eye_lip

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

@beniowskito jest bajka :)

 

 

Dla mnie to byla ta bajka...

 

 

 

🤩


Pomoc w zakupie, sprzedazy zegarkow high-end, doradztwo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

Dla mnie to byla ta bajka...

 

 

 

🤩

Pa na to!

 

Oczywiście ta F40, to replika co widać gołym okiem, na moje tak jak mówili w TG, w hamerykańskich filmach za Ferrari przeważnie służył Pontiac Fiero :D , ale nie ważne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem,
Co sądzicie o oponach wielosezonowych?
No i jakie ewentualnie polecacie? Wszędzie piszą, że Michelin CrossClimate. Patrzyłem też na Pirelli Cinturato. Na papierze wyglądają dobrze…

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, rafi napisał(-a):

Czołem,
Co sądzicie o oponach wielosezonowych?
No i jakie ewentualnie polecacie? Wszędzie piszą, że Michelin CrossClimate. Patrzyłem też na Pirelli Cinturato. Na papierze wyglądają dobrze…

Używałem Michelin CrossClimate i polecam. 

Ale nie wierz, że w górach na śniegu będzie jak w dawnej reklamie z Hołowczycem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielosezonowe opony są do wszystkiego i do niczego. Dla mnie to towar jedynie dla kogoś kto nie mieszka w wymagającym terenie zimą, nie rozwija większych prędkości i nie robi dużych przebiegów. Oczywiście dotyczy to samochodów osobowych.

 

Jeśli tylko kogoś stać to dla własnego i cudzego bezpieczeństwa polecam zmianę opon na typowo letnie i zimowe niezależnie od ilości przejeżdżanych km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

Pa na to!

 

Oczywiście ta F40, to replika co widać gołym okiem, na moje tak jak mówili w TG, w hamerykańskich filmach za Ferrari przeważnie służył Pontiac Fiero :D , ale nie ważne!

 

I do tego zepsuli proporcje... ale Lambo chyba oryginal 🤔

11 minut temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Wielosezonowe opony są do wszystkiego i do niczego. Dla mnie to towar jedynie dla kogoś kto nie mieszka w wymagającym terenie zimą, nie rozwija większych prędkości i nie robi dużych przebiegów. Oczywiście dotyczy to samochodów osobowych.

 

Jeśli tylko kogoś stać to dla własnego i cudzego bezpieczeństwa polecam zmianę opon na typowo letnie i zimowe niezależnie od ilości przejeżdżanych km.

 

czyli dla kogos, kto mieszka w typowym polskim miescie 😅


Pomoc w zakupie, sprzedazy zegarkow high-end, doradztwo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Wielosezonowe opony są do wszystkiego i do niczego. Dla mnie to towar jedynie dla kogoś kto nie mieszka w wymagającym terenie zimą, nie rozwija większych prędkości i nie robi dużych przebiegów. Oczywiście dotyczy to samochodów osobowych.

 

Jeśli tylko kogoś stać to dla własnego i cudzego bezpieczeństwa polecam zmianę opon na typowo letnie i zimowe niezależnie od ilości przejeżdżanych km.

Wszystko zależy od lokalizacji, jak zresztą napisałeś, W centralnej Polsce mamy od ponad 10 lat zimy praktycznie pozbawione śniegu i zmiana opon na zimowe przypomina loterię. Po kilkudniowym ochłodzeniu robi się ciepło itd. I co? Zmieniać opony co trochę? Opony zimowe mają sens tylko w obszarach podgórskich, tam gdzie zimy są jeszcze zimami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Używałem Michelin CrossClimate i polecam. 
Ale nie wierz, że w górach na śniegu będzie jak w dawnej reklamie z Hołowczycem. 

używałem Michelin'ów - zrobiłem na nich ca. 55kkm ( jesień 2017 do jesień 2020).
O ile pierwszej zimy, na śniegu nadspodziewanie dobrze, to drugiej momentami robiło się niepewnie i trzeba było zwalniać. Ze względu na to zmieniłem świadomie przed 3 zimą, mimo tego, że bieżnika by jeszcze wystarczyło (zostało ca.3,8 mm/opona jeśli dobrze pamiętam). Wiosna/lato/jesień zero zastrzeżeń bez względu na temperaturę/aurę i sposób jazdy.
Zmieniłem na Goodyear 4seasons gen-3 w jesieni 2020. Pierwsza zima bez zastrzeżeń, miałem wrażenie, że nawet lepiej niż na Michelin'ach; druga zima nie obiektywna, bo z wiadomych przyczyn było dużo mniej jeżdżenia, więc i bieżnik po lecie mniej zużyty. Wiosna/lato/jesień - również bez zastrzeżeń. W tym roku auto sprzedane razem z oponami po przebiegu ca. 20kkm; bieżnika zostało ca. 5,5mm.
Auto jeździło głównie po nizinnej części Małopolski;-)
Do nowego auta raczej zamówię Goodyear'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, plszcto napisał(-a):


używałem Michelin'ów - zrobiłem na nich ca. 55kkm ( jesień 2017 do jesień 2020).
O ile pierwszej zimy, na śniegu nadspodziewanie dobrze, to drugiej momentami robiło się niepewnie i trzeba było zwalniać. Ze względu na to zmieniłem świadomie przed 3 zimą, mimo tego, że bieżnika by jeszcze wystarczyło (zostało ca.3,8 mm/opona jeśli dobrze pamiętam). Wiosna/lato/jesień zero zastrzeżeń bez względu na temperaturę/aurę i sposób jazdy.
Zmieniłem na Goodyear 4seasons gen-3 w jesieni 2020. Pierwsza zima bez zastrzeżeń, miałem wrażenie, że nawet lepiej niż na Michelin'ach; druga zima nie obiektywna, bo z wiadomych przyczyn było dużo mniej jeżdżenia, więc i bieżnik po lecie mniej zużyty. Wiosna/lato/jesień - również bez zastrzeżeń. W tym roku auto sprzedane razem z oponami po przebiegu ca. 20kkm; bieżnika zostało ca. 5,5mm.
Auto jeździło głównie po nizinnej części Małopolski;-)
Do nowego auta raczej zamówię Goodyear'a.

Ja mam z Goodyearami całorocznymi złe doświadczenia. Najpierw po dwóch miesiącach pierwsza pęknięta na niskim krawężniku, Kolejna uszkodzona półtora roku później. Może to pech, ale z Michelinami nic się nie działo. Wiadomo indywidualne doświadczenia nijak się nie mają do obiektywnej oceny, ale nie tylko ja miałem takie doświadczenia z Goodyearami (opinie w necie).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rafi napisał(-a):

Czołem,
Co sądzicie o oponach wielosezonowych?
No i jakie ewentualnie polecacie? Wszędzie piszą, że Michelin CrossClimate. Patrzyłem też na Pirelli Cinturato. Na papierze wyglądają dobrze…

Po raz pierwszy miałem służbowy z wielosezonowymi Pirelli Scorpion Verde All Season.

Przez te kilka śnieżnych dni (bo chyba więcej nie było) nie zauważyłem gorszej kontroli nad samochodem w porównaniu do zimówek. Nawet pojechałem na nich na narty do Włoch.

Od kilkunastu lat miałem osobne opony lato - zima, ale teraz prywatnie wybrałbym wielosezonowe.
Aha, mieszkam pod Warszawą. Tu gór na codzień nie ma 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.09.2022 o 22:02, SzefSzefow napisał(-a):

 

skoro konkretnie rozwazales Lotusa, ale odpadl ze wzgledu na akcyze, to myslalem, ze zlalazles cos w zamian 🤔

 

 

 

Mam prosiaka więc nie spieszy mnie się ze znajdowaniem;)


...,,,;;;<3;;;,,,...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rafi napisał(-a):

Czołem,
Co sądzicie o oponach wielosezonowych?
No i jakie ewentualnie polecacie? Wszędzie piszą, że Michelin CrossClimate. Patrzyłem też na Pirelli Cinturato. Na papierze wyglądają dobrze…

Mam w Citigo Nexeny od 4 lat. Auto robi rocznie 10kkm wokół przysłowiowego komina czyli dom, praca, szkoła, przedszkole. Warszawa i w sumie poza nią auto nigdy nie wyjechało. Żona, która korzysta z tego auta nie narzeka, ja czasami do niego wsiadając też nie mam zastrzeżeń. Oczywiście, w upały zapiszczy i pływa trochę, ale na mokrym i błotku daje radę.przy normalnym turlaniu się w.korkach.  ale w drugim aucie, które lata głównie w trasy to jednak nie....zarówno na A czy S w upale nie będzie to opona letnia jak również pośrodku niczego podczas śnieżycy nie będzie zimówka, tutaj jednak dwa komplety przyzwoitej klasy opon być muszą. Z drugiej strony, może 4S z górnej półki dała by radę....tylko, że wtedy już ciężko znaleźć ekonomiczne uzasadnienie, bo jednak na dwóch kompletach lato+zima więcej km da się nakręcić niż na jednym komplecie 4S. Odpada jedynie przekładanie kół lub opon 2x rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, rafi napisał(-a):

Czołem,
Co sądzicie o oponach wielosezonowych?
No i jakie ewentualnie polecacie? Wszędzie piszą, że Michelin CrossClimate. Patrzyłem też na Pirelli Cinturato. Na papierze wyglądają dobrze…

Zależy do jakiego samochodu, jakie jest jego przeznaczenie i gdzie głównie się nim poruszasz.

Powiem Ci na moim przykładzie, w 2010 odbierałem z salonu Jeepa Commandera, a wydawali je na wielosezonowych. One były spoko do poruszania się po mieście. Jak trochę popadało i stopniało, wszystko było ok. Jak warunki zmieniały się w ekstremalne, już nie.  Mowa zarówno o wysokich temperaturach jak również niskich wraz z opadami. Oczywiście było to specyficzne auto. Więc na pewno inaczej na wielosezonowych będzie się zachowywał taki Jeep, a trochę inaczej VW UP!.

Pamiętam to dokładnie bo wówczas się strasznie zblamowałem, popadał śnieg, podjeżdżam pod ośnieżone wzniesienie i mówię do kumpla: " zobacz, zapnę teraz most i reduktor i nie ma siły, abyśmy nie podjechali". Nawet nie drgnął, a w zasadzie się zsuwał. :) Po wymianie opon, problem zniknął. 

To wszystko jest kwestią tego, co napisałem na początku.

 

Naturalnie minęło wiele czasu, technologia poszła do przodu, ale w myśl "jak coś jest to wszystkiego, to jest do niczego" ja mam do takich rozwiązań sceptyczne nastawienie.

 

EDIT!

@Paulus57już dziś możemy mówić o ekstremalnie wysokich temperaturach jakie dotykają naszą część geograficzną, a ja jestem zdania, że letnia zawsze będzie miała twardszą mieszankę, aniżeli wielosezonowa. Może inaczej, jeżeli mamy jedno auto w rodzinie, którym jedziemy do pracy i wyruszamy na wakacje, ja jednak bym wziął dwa komplety, jeżeli mamy 2,3. I jedno z przeznaczeniem głównie na miasto, zakupy, etc. To w sumie dlaczego nie.

Edited by Autor1984

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Zależy do jakiego samochodu, jakie jest jego przeznaczenie i gdzie głównie się nim poruszasz.

Powiem Ci na moim przykładzie, w 2010 odbierałem z salonu Jeepa Commandera, a wydawali je na wielosezonowych. One były spoko do poruszania się po mieście. Jak trochę popadało i stopniało, wszystko było ok. Jak warunki zmieniały się w ekstremalne, już nie.  Mowa zarówno o wysokich temperaturach jak również niskich wraz z opadami. Oczywiście było to specyficzne auto. Więc na pewno inaczej na wielosezonowych będzie się zachowywał taki Jeep, a trochę inaczej VW UP!.

Pamiętam to dokładnie bo wówczas się strasznie zblamowałem, popadał śnieg, podjeżdżam pod ośnieżone wzniesienie i mówię do kumpla: " zobacz, zapnę teraz most i reduktor i nie ma siły, abyśmy nie podjechali". Nawet nie drgnął, a w zasadzie się zsuwał. :) Po wymianie opon, problem zniknął. 

To wszystko jest kwestią tego, co napisałem na początku.

 

Naturalnie minęło wiele czasu, technologia poszła do przodu, ale w myśl "jak coś jest to wszystkiego, to jest do niczego" ja mam do takich rozwiązań sceptyczne nastawienie.

Moje doświadczenia dotyczyły jazdy po tzw. normalnych drogach. Jak ktoś zamierza używać wielosezonowych w warunkach ekstremalnych, to raczej odradzam. Choć mnie zdarzało się ruszać bez problemów nawet na drodze oblodzonej, co nie znaczy, że było to takie same jak na drodze suchej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.