Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

10 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

V12 to prestiż i ogromna kultura pracy. Kojarzysz ten film z V12 BMW gdzie postawili monetę na rancie?

najlepszy jest ten

odpalanie, wejście na wyższe obroty i gaszenie. Moneta wzdłuż silnika więc teoretycznie bardziej podatna na przewrócenie gdy silnik bujnie na bok. Za to gdy moneta jest ustawiona w poprzek na przodzie silnika to visco może ją zdmuchnąć ;)

Na tą sztuczkę podobno sprzedawcy łapali niezdecydowanych kupujących już w czasach e32, najodważniejsi podobno zamykali obrotomierz. Co do V8 i szklanki wody - czysto teoretycznie można zupełnie wyważyć każdy silnik, pytanie tylko ile będzie to kosztować.  W praktyce (chyba wszystkie bo nie jestem pewny co do VR6 i W12) silniki z wykorbieniami wału co 120st są idealnie wyważone a V12 stoi na szczycie jeśli chodzi o taką budowę wału korbowego (R3, R6, B6, B12, V12). 

5 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Co do Luksusów takich ze szczytu piramidy, nowy Phantom II jest świetnie zrównoważony i dla mnie jest idealnym harmonicznym połączeniem nowoczesności i tradycji.

 

flying%20spur%20mulliner%20gallery%203%2

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

I ja Ciebie rozumiem. Dla mnie pewien etap minął i teraz będzie kolejny wyścig.

Nie chcę usilnie bronić pewnych następstw, które muszą po sobie nastąpić, bo w naturalnym porządku są kolejnym etapem rewolucji przemysłowej.  Tak to wygląda od zawsze. Roczniki 30'te tęsknią do motoryzacji powojennej, roczniki 50'te do tej za żelazną kurtyną, 60-70 - 80'te za motoryzacją amerykańską -challengery, chargery, mustangi, etc. Pasjonaci luksusu wskażą na RR Phantoma z końcówki lat 50, następnie RR Silver Shadow z lat 70'tych. To nie ubłagana kolej rzeczy.

 

Co do nowej g70 cóż, jestem w patowej sytuacji bo bronię wyboru, którego dokonałem. Responsywną listwę możesz wyłączyć. Ekranu nie musisz zamawiać i w zestawieniu z nowościami również tańszymi staje się to całkiem fajne auto, nieprzeładowane dla "szpanu". Można nawet wyłączyć ten "remizowy" Iconic Glow. Można zamówić wersję bez M pakietu - dla mnie jedyna właściwa dla tego modelu i założę się o prawie każde pieniądze, że po latach to właśnie te będą poszukiwane.

 

A dla przykładu zdjęcie G11 i G70. W nowej masz nawet ukryte nawiewy, a ich manualna kontrola jest prawie niezauważalna, brak przycisków i świetnie stonowane wnętrze stanowią o luksusie tego pojazdu(to oczywiście moje subiektywne zdanie). Mnie też drażnią trochę tablety, ale nic na to nie poradzimy. Tak to ma wyglądać. Mogę tylko szczerze przyznać, że BMW się postarało i nie czuć, że jest to tani "ciang ciong".

Nowa E klasa, w pewnym momencie chodziła mi po glowie, ale dokładając opcję kwota robi się jak na ten segment; przynajmniej dla mnie, niedopuszczalna.

Co do wersji elektrycznej i7 - i wszystkich modeli z bateriami. Tego odcinka autowizji nie oglądałem, bo tak drogie elektryki nie są w kręgu mojego zainteresowania. I po raz pierwszy musze przyznać, że diesel w 7mce to na prawdę doskonała opcja(jak nie najlepsza).

Wiele testów wskazało, że ciężkie i7 prowadzi się fatalnie, a już na pewno nie jak BMW.

Co do Luksusów takich ze szczytu piramidy, nowy Phantom II jest świetnie zrównoważony i dla mnie jest idealnym harmonicznym połączeniem nowoczesności i tradycji.

 

Odnośnie rewolucji przemysłowej w motoryzacji: 

Motoryzacja najwyraźniej zmierza w kierunku tej autonomicznej i obecne generacje topowych pokazują ten trend, jakiś etap przejściowy. Zapewne trudniej byłoby się odnaleźć w aucie autonomicznym, bez kierownicy i pedałów, bez przycisków, ze sterowaniem głosowym, kilkoma ekranami dotykowymi itd, komuś kto lubi analogowe doznania i przeskoczyłby bezpośrednio z kokpitu np. bmw e39 niż z najnowszej 7-mki. 

 

Mi się po prostu ten trend nie podoba, bo lubię motoryzację taką jaka była powiedzmy od lat 40-tych do premier mniej więcej do 2020. Chyba po 2020 nic mnie nie rozgrzało przy premierze tak jak bywało kiedyś (mówię o mainstream-owych markach premium, są jakieś fajne projekty indywidualne oczywiście). Mam często wrażenie, że wszystko co najlepsze już było...

Pomijam auta dla zwykłego Kowalskiego, który nie interesuje się motoryzacją, doznaniami itd. - np. Dacia Jogger jest pod wieloma względami lepsza od Lodgy, podobnie nowa corrola jest znacznie lepsza od poprzednich w większości aspektów - ale te auta nie wyznaczają trendów.

 

Zdawałem sobie sprawę, że jakość i długotrwałość coraz bardziej kuleje, od powiedzmy 2007/8 - kiedy ekologia zaczynała grać pierwsze skrzypce, a pazerność koncernów narastała...ale DESIGN wciąż był ok, Auta stawały się coraz doskonalsze technicznie, bezpieczniejsze, wydajniejsze, pozostając dalej dość analogowe, z kokpitami wykończonymi skórą, drewnem, klikającymi pokrętłami itd-  nie chcę się powtarzać, bo o tym wcześniej pisałem. 

 

A teraz co? Jestem fanem m.in. sedanów klasy wyższej - weźmy nowe BMW G60 - kolejna premiera, która mnie strasznie rozczarowała - większe, bardziej opasłe, ale nie przestronniejsze. ponoć nie prowadzi się lepiej od poprzednika, silników (tych spalinowych) też już nie da się podkręcić bardziej, żeby było czuj rewolucję, względem poprzednika. Design wewnątrz mnie odstręcza - dlaczego? Opisywałem w poprzednim poście, zaraz do tego też nawiąże. NA DOMIAR ZŁEGO - zagubione proporcje - karykatura eleganckiej limuzyny, która przede wszystkim, dla mnie, wygląda pięknie kiedy ma odpowiednie proporcje... (takie miała wg mnie każda poprzednia 5ka.

Mam wrażenie, że ktoś zmienił coś, aby na siłę zmienić. Ja wolę jak nie zmienia się czegoś co było dobre, pod warunkiem, że nowe jest lepsze. 

 

spacer.png

 

Odnośnie proporcji - nie nikt mi nie wmówi, że E65 była piękna - nie była nigdy (dla mnie) tak jak E38. 

 

Taki flying spur ma wg. mnie proporcje sedana idealne i przepięknie nawiązuje do protoplasty:

spacer.png

spacer.png

P.S. fajne porównanie z galerią - nowoczesny vs oldskulowy - a oba z dużym smakiem:

https://www.topgear.com/car-news/retro/bentley-s1-continental-flying-spur-vs-new-flying-spur

 

Z mniejszych s, bardziej przystępnych sedanów np. Seria 3 G20 też jest piekna moim zdaniem:

spacer.png

Oby następna nie stał się podobny do 2-ki sedan - właśnie nowa G60 - przypomina mi 2-kę nieco:

spacer.png

 

Toyota (Lexus) trzymała poziom pod względem tej ukrytej jakości (też trwałości, prostoty rozwiązań itd.), dłużej niż Niemieckie, dlatego wycofanie GS-a mnie osłabiło :(Aktualny ES pod wieloma względami nie jest w stanie zastąpić GS-a (nie mówiąc, że to fwd a nie rwd), i nawet kolega z pracy, użytkownik i fan marki, mówi, że  to już nie to samo pod wieloma względami, włączając w to nawet poziom wyciszenia (synonim lexusa).  

 

Cyfryzacja jest w wielu aspektach bardzo ok - np. załatwianie wielu spraw online, w tym możliwość kontaktu i pracy z kimś, z drugiego końca globu. 

Ale tabletyzacja społeczeństwa od maleńkości, przypuszczam, będzie miała marne skutki w przyszłości.

 

Żeby lepiej zrozumieć mój gust i punkt widzenia - podam kilka przykłady z innej (nie moto) beczki:

- Bardziej podoba mi się sprzęt audio wykończony w metalu, z solidnymi gałkami, niż panelem dotykowym w piano black...

- wystarczy mi telewizor 40", bo rzadko oglądam, a większy zaśmieca wizualnie moją przestrzeń w salonie,

- W pracy (inżyniering) mamy zmieniane laptopy co ok. 2 lata, jakoś nie kręci mnie to, że dostałem nowszy model laptopa - dla mnie to przede wszystkim narzędzie pracy, nie widzę większego postępu technologicznego i wydajności w porównaniu do poprzednich 2 generacji, na programach, którymi operuję...

- smartfon wystarcza mi ze średniej (niższej) półki - nie jarają mnie najnowsze wypusty iphone, samsung - w ogóle tego nie śledzę. Tutaj widzę, jak wydajność się zmienia po kilku latach i jak szybko się to psuje, rozbija, dziadzieje, zamula, trafia do kubła, starą nokię mam dalej w szufladzie na pamiątkę i da się ją uruchomić.  

- do dziś nie przekonują mnie smartwache, trudno mi coś doradzić dorastającemu synowi, który pyta co warto wybrać...

 

Myślę, że współczesne auta stają się jednorazówkami, podobnie jak smartfony/ smartwatche,  które później trudno będzie odbudować (tak jak to się robi obecnie z klasykami).

 

Po dziestu latach interesowania się motoryzacją - myślę poważnie o zmianie hobby. ;)

Choć może jeszcze będzie jakiś odwrót? Kto wie, kiedyś tez myślano, że zegarki mechaniczne pójdą do lamusa, a dzisiaj mają się świetnie, mimo smartwachów, i to we wszystkich klasach: od tanich tissotów, jeszcze tańszych chińczyków, po hiper luksusowe modele.  

 

P.S. 2 - Phantom, o którym wspomniałeś ma fajne proporcje - również nawiązujące do historii, wg mnie to wspaniałe, auto - ale nie koniecznie dla kierowcy - w przeciwieństwie do nowego ghosta:

spacer.png

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do designu to część rzeczy po prostu jest nowoczesna, tak jak kiedyś projekty Chrisa Bangle'a - kiedyś ludzi niepokoił design E60 bo był wyprzedzający swoje czasy :P dzisiaj jest opatrzony i zwyczajny czyli dobrze się zestarzał - często lepiej niż projekty konkurencji

Edited by Admof

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

 

Co do nowej g70 cóż, jestem w patowej sytuacji bo bronię wyboru, którego dokonałem.

 

g11g70.jpg

 

 

7mkanoM.jpg

auto sam się broni 👌 , moim zdaniem ma świetne materiały , a industrializm którego widzimy w środku , nie spowodował pogorszenie jakości materiałów - jak w nowej 5er-, auto pozostało super luksusowe, i to czuć jak do niego wsiada , a z tego co słyszałem od sprzedawcy , że fotele komfortowe w nowej 7er , są jeszcze bardziej komfortowe w porównaniu do poprzedniej generacji , zamówiłeś automatyczne otwierania drzwi ? 😎 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Admof napisał(-a):

co do designu to część rzeczy po prostu jest nowoczesna, tak jak kiedyś projekty Chrisa Bangle'a - kiedyś ludzi niepokoił design E60 bo był wyprzedzający swoje czasy :P dzisiaj jest opatrzony i zwyczajny czyli dobrze się zestarzał - często lepiej niż projekty konkurencji


Masz rację, że BMW projektu Bangle’a się nie zestarzały. Były, są i będą brzydkie - poza serią 6 (E63/E64). ;)

 

O wiele lepiej poszło mu np. z Fiatem Coupé.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, StaryWilk napisał(-a):

 

Odnośnie rewolucji przemysłowej w motoryzacji: 

Motoryzacja najwyraźniej zmierza w kierunku tej autonomicznej i obecne generacje topowych pokazują ten trend, jakiś etap przejściowy. Zapewne trudniej byłoby się odnaleźć w aucie autonomicznym, bez kierownicy i pedałów, bez przycisków, ze sterowaniem głosowym, kilkoma ekranami dotykowymi itd, komuś kto lubi analogowe doznania i przeskoczyłby bezpośrednio z kokpitu np. bmw e39 niż z najnowszej 7-mki. 

 

Mi się po prostu ten trend nie podoba, bo lubię motoryzację taką jaka była powiedzmy od lat 40-tych do premier mniej więcej do 2020. Chyba po 2020 nic mnie nie rozgrzało przy premierze tak jak bywało kiedyś (mówię o mainstream-owych markach premium, są jakieś fajne projekty indywidualne oczywiście). Mam często wrażenie, że wszystko co najlepsze już było...

Pomijam auta dla zwykłego Kowalskiego, który nie interesuje się motoryzacją, doznaniami itd. - np. Dacia Jogger jest pod wieloma względami lepsza od Lodgy, podobnie nowa corrola jest znacznie lepsza od poprzednich w większości aspektów - ale te auta nie wyznaczają trendów.

 

Zdawałem sobie sprawę, że jakość i długotrwałość coraz bardziej kuleje, od powiedzmy 2007/8 - kiedy ekologia zaczynała grać pierwsze skrzypce, a pazerność koncernów narastała...ale DESIGN wciąż był ok, Auta stawały się coraz doskonalsze technicznie, bezpieczniejsze, wydajniejsze, pozostając dalej dość analogowe, z kokpitami wykończonymi skórą, drewnem, klikającymi pokrętłami itd-  nie chcę się powtarzać, bo o tym wcześniej pisałem. 

 

A teraz co? Jestem fanem m.in. sedanów klasy wyższej - weźmy nowe BMW G60 - kolejna premiera, która mnie strasznie rozczarowała - większe, bardziej opasłe, ale nie przestronniejsze. ponoć nie prowadzi się lepiej od poprzednika, silników (tych spalinowych) też już nie da się podkręcić bardziej, żeby było czuj rewolucję, względem poprzednika. Design wewnątrz mnie odstręcza - dlaczego? Opisywałem w poprzednim poście, zaraz do tego też nawiąże. NA DOMIAR ZŁEGO - zagubione proporcje - karykatura eleganckiej limuzyny, która przede wszystkim, dla mnie, wygląda pięknie kiedy ma odpowiednie proporcje... (takie miała wg mnie każda poprzednia 5ka.

Mam wrażenie, że ktoś zmienił coś, aby na siłę zmienić. Ja wolę jak nie zmienia się czegoś co było dobre, pod warunkiem, że nowe jest lepsze. 

 

spacer.png

 

Odnośnie proporcji - nie nikt mi nie wmówi, że E65 była piękna - nie była nigdy (dla mnie) tak jak E38. 

 

Taki flying spur ma wg. mnie proporcje sedana idealne i przepięknie nawiązuje do protoplasty:

spacer.png

spacer.png

P.S. fajne porównanie z galerią - nowoczesny vs oldskulowy - a oba z dużym smakiem:

https://www.topgear.com/car-news/retro/bentley-s1-continental-flying-spur-vs-new-flying-spur

 

Z mniejszych s, bardziej przystępnych sedanów np. Seria 3 G20 też jest piekna moim zdaniem:

spacer.png

Oby następna nie stał się podobny do 2-ki sedan - właśnie nowa G60 - przypomina mi 2-kę nieco:

spacer.png

 

Toyota (Lexus) trzymała poziom pod względem tej ukrytej jakości (też trwałości, prostoty rozwiązań itd.), dłużej niż Niemieckie, dlatego wycofanie GS-a mnie osłabiło :(Aktualny ES pod wieloma względami nie jest w stanie zastąpić GS-a (nie mówiąc, że to fwd a nie rwd), i nawet kolega z pracy, użytkownik i fan marki, mówi, że  to już nie to samo pod wieloma względami, włączając w to nawet poziom wyciszenia (synonim lexusa).  

 

Cyfryzacja jest w wielu aspektach bardzo ok - np. załatwianie wielu spraw online, w tym możliwość kontaktu i pracy z kimś, z drugiego końca globu. 

Ale tabletyzacja społeczeństwa od maleńkości, przypuszczam, będzie miała marne skutki w przyszłości.

 

Żeby lepiej zrozumieć mój gust i punkt widzenia - podam kilka przykłady z innej (nie moto) beczki:

- Bardziej podoba mi się sprzęt audio wykończony w metalu, z solidnymi gałkami, niż panelem dotykowym w piano black...

- wystarczy mi telewizor 40", bo rzadko oglądam, a większy zaśmieca wizualnie moją przestrzeń w salonie,

- W pracy (inżyniering) mamy zmieniane laptopy co ok. 2 lata, jakoś nie kręci mnie to, że dostałem nowszy model laptopa - dla mnie to przede wszystkim narzędzie pracy, nie widzę większego postępu technologicznego i wydajności w porównaniu do poprzednich 2 generacji, na programach, którymi operuję...

- smartfon wystarcza mi ze średniej (niższej) półki - nie jarają mnie najnowsze wypusty iphone, samsung - w ogóle tego nie śledzę. Tutaj widzę, jak wydajność się zmienia po kilku latach i jak szybko się to psuje, rozbija, dziadzieje, zamula, trafia do kubła, starą nokię mam dalej w szufladzie na pamiątkę i da się ją uruchomić.  

- do dziś nie przekonują mnie smartwache, trudno mi coś doradzić dorastającemu synowi, który pyta co warto wybrać...

 

Myślę, że współczesne auta stają się jednorazówkami, podobnie jak smartfony/ smartwatche,  które później trudno będzie odbudować (tak jak to się robi obecnie z klasykami).

 

Po dziestu latach interesowania się motoryzacją - myślę poważnie o zmianie hobby. ;)

Choć może jeszcze będzie jakiś odwrót? Kto wie, kiedyś tez myślano, że zegarki mechaniczne pójdą do lamusa, a dzisiaj mają się świetnie, mimo smartwachów, i to we wszystkich klasach: od tanich tissotów, jeszcze tańszych chińczyków, po hiper luksusowe modele.  

 

P.S. 2 - Phantom, o którym wspomniałeś ma fajne proporcje - również nawiązujące do historii, wg mnie to wspaniałe, auto - ale nie koniecznie dla kierowcy - w przeciwieństwie do nowego ghosta:

spacer.png

W nawiązaniu do Twojego posta, praktycznie we wszystkim się zgadzam. Również w ocenie nowych sedanów nie mam wątpliwości do trafności oceny. Całkiem możliwe, że mamy zbliżony gust.

Jeżeli chodzi o Lexusa, ja nawet chciałem zamówić ES, ale stwierdziłem, że nie będę wydawał określonej kwoty, za to co Lexus oferuje. Nie. Rozmawiając z Tomkiem @Tommasozdecydowanie przytaknąłem, że CVT psuje całość. W LS było świetnie, ale CVT... I odwidział mi się.

G60 - właśnie prowadzi się lepiej od G30... Niestety design mnie zniechęcił. Tak jak G30 świetnie nawiązała do E39, tak G60 wszystko popsuła ;)

Cyfryzacja. Mam jakiś stary Szajsung i z niego dzwonię, lata mi to koło pióra. Nie podniecam się tym. Staram się jedynie przyjąć pewne zmiany do wiadomości i się z tym już nie szamoczę. Wcześniej się obruszałem. To jest bezsensu, nie mam na to wpływu. Woźnica też był wściekły na Forda!

Phantom w środku nic nie stracił. Dla mnie majestat został zachowany. Chwała BMW, że przejęło markę i nie psują ;)

2 godziny temu, Krakus1 napisał(-a):

auto sam się broni 👌 , moim zdaniem ma świetne materiały , a industrializm którego widzimy w środku , nie spowodował pogorszenie jakości materiałów - jak w nowej 5er-, auto pozostało super luksusowe, i to czuć jak do niego wsiada , a z tego co słyszałem od sprzedawcy , że fotele komfortowe w nowej 7er , są jeszcze bardziej komfortowe w porównaniu do poprzedniej generacji , zamówiłeś automatyczne otwierania drzwi ? 😎 

O matko! Czuł bym się jak wazon. Tylko dywan jeszcze pod nogi i można założyć koronę.

Może za 20 lat się pokuszę. Teraz na pewno nie.

Priorytetem było BMW Individual - bo to całkowicie odmienia wnętrze pojazdu.

Edited by Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym to wybrał - to nowy rodzynek wśród opcji  - 😉 , do tego dołożyłbym system B&W - 2000W i 36 głośników - tego poziomu hiper audio jeszcze nie było, brawo BMW  😳 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Admof napisał(-a):

co do designu to część rzeczy po prostu jest nowoczesna, tak jak kiedyś projekty Chrisa Bangle'a - kiedyś ludzi niepokoił design E60 bo był wyprzedzający swoje czasy :P dzisiaj jest opatrzony i zwyczajny czyli dobrze się zestarzał - często lepiej niż projekty konkurencji

 

Teraz w zasadzie pogadamy o gustach i proporcjach. 

 

E60 było nowoczesne, ale wciąż proporcjonalne - G60 - zostało wydłużone względem G30 aż o 10 cm, wyższe o 3.6 cm, a rozstaw osi zwiększył się jedynie o 2 cm - to moim zdaniem zaburza proporcje - idzie w kierunku 2er sedan...

 

Teraz o gustach - E39 jest dla mnie piękne, ponadczasowa elegancja, E60 ujdzie, ale brzydsze, F10 znowuż piękne (szkoda że awaryjne i jakość niektórych elementów nie ta co np. w E39, ale w zamian dużo innych bonusów., G30 przedlift - coś mi w nim nie do końca leżało, ale polift - znaczna poprawa...natomiast wygląd wnętrza G30 znowu krok w tył do F10...podobnie mam z A6 C8 ma moim zdaniem/ na mój gust - projekt/ wygląd wnętrza krok w tył do C7, ale jeszcze do przyjęcia. Podobnie merc W213 vs W212. Natomiast G60 na ten moment nie do przyjęcia, ani we wnętrzu ani na zewnątrz....podobnie jak wnętrze merca W214... Boje się co teraz audi wymyśli, żeby podbić stawkę 😉😄

I jest problem bo gusta lekko mi ewoluują, ale się nie zmieniają od lat...

 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

W starych modelach najbardziej wygląd po latach szpecą przestarzałe multimedia, dobrze że w Bentleyu pomyśleli o tym i powstał potrójny obrotowy panel. 

spacer.png

spacer.png

 

Rolls tak jak Bentley też nie poszedł śladami rewolucji BMW i nawet w hipernowoczesnym, elektrycznym Spectre deska jest klasyczna - podobna do Ghosta.

 

Rewolucje, która idą teraz marki premium zaczęła moim zdaniem tak naprawdę Tesla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

 

G60 - właśnie prowadzi się lepiej od G30... 

 

To Twoje odczucia, miałeś może szansę na prywatne testy, czy z jakiejś recenzji? Ja jeszcze nie znalazłem ciekawego odniesienia / porównania jakości jazdy do G30.

Czas pokaże jak pojawi się więcej recenzji, jak wezmą się za niego koledzy z Hiszpanii...to zobaczymy jak pójdzie maniobra de esquiva i eslalon 😉

 

Kolega z Bawaria motors niewiele powiedział na temat jazdy..."że jeździ świetnie jak BMW" (14:20 min jest zaledwie kilkusekundowa wypowiedź)... Za to pokazał, że można  grać w gierki... I to jest właśnie taki dodatkowy kamyczek do ogródka - motoryzacja nie idzie w tym kierunku, który mnie kręci...

spacer.png

 

Felixiada trochę wrażeń z jazdy zdradził i nie wynika z nich że to skok jakościowy względem G30. Np. 24:30 m.in. Kierownica "bardzo lekka", oraz czuć ciężar auta... kontynuacja od 29:00.

 

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, TomcioMiki napisał(-a):

Jak wam się podoba to 🤔🤔🤔 bo mi bardzo 😁😁😁

992-porsche-slantnose-148288_1.jpg

IMG_20231126_154200.jpg

Screenshot_2023-11-26-15-45-41-01_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Screenshot_2023-11-26-15-46-54-27_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Screenshot_2023-11-26-15-47-59-28_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

A takie światła to można jeszcze robić? Chyba są zabronione?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, StaryWilk napisał(-a):

To Twoje odczucia, miałeś może szansę na prywatne testy, czy z jakiejś recenzji? Ja jeszcze nie znalazłem ciekawego odniesienia / porównania jakości jazdy do G30.

Czas pokaże jak pojawi się więcej recenzji, jak wezmą się za niego koledzy z Hiszpanii...to zobaczymy jak pójdzie maniobra de esquiva i eslalon 😉

 

Kolega z Bawaria motors niewiele powiedział na temat jazdy..."że jeździ świetnie jak BMW" (14:20 min jest zaledwie kilkusekundowa wypowiedź)...

 

 

Kolega z Bawaria Motoros przeprowadził również ten wywiad:

Wierzę, że faktycznie się postarali.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Kolega z Bawaria Motoros przeprowadził również ten wywiad:

Wierzę, że faktycznie się postarali.

 

Odnośnie jakości jazdy - poczekamy, zobaczymy jeszcze. 

Wiem, że sam podlinkowałem bawaria motors, ale sprzedawcy to tak bym ufał w 25% 😉 Niektórym testerom też na 25%, ale niektórym i na 75%.

Patrząc na dane techniczne i geometryczne (w tym masę) spodziewam się, że ewentualna poprawa idzie w kierunku komfortu niż pazura i zadziorności, w kierunku Mercedesa. Tak raportuje m.in. Mikiciuk. 

 

Dalej poutyskuje trochę, wycofano z Europy B58 - R6-kę, która po wielu latach różnych wpadek jakościowych w silnikach bmw, w końcu dobrze rokowała i dawała nadzieję. 

Odmiana, która ma teraz zbliżoną moc to BMW i5 eDrive40 - 340 KM się zgadza (ale tylko w trybie sportowym, bo normalnie 313 KM) - tylko zaraz, czy to ma szansę jeździć podobnie do G30?  

Masa własna ponad 2200 kg vs ~ 1750 kg (G30 540i xdrive), 6 sek do 100 i 193 km/h vs. 5.1 i 250 km/h (ogr. el.), zasięg - szkoda gadać...

Słabutko to wygląda:

BMW i5 eDrive40 - zrównoważone i wegańskie (PL) - test i jazda próbna - YouTube

 

No nic, czekam na sensowne jazdy z 520d xdrive, żeby było odniesienie pomiędzy G30 vs G60, szczególnie na km77  😉 Wg pierwszych recenzentów dalej jeździ jak BMW 5, ale nikt nie mówi o technologicznym przeskoku raczej. 

 

Tymczasem Bartek Urban z Autowizja (jakoś lubię jego testy, i wg mnie są stosunkowo obiektywne) tak mówi o G60 520d xdrive - "przyspieszenia gorsze od G30, bo masa 90 kg wyższa, opóźnienia na skrzyni są, ale zawieszenie ma dobrze zestrojone i nadwagi nie czuć, prowadzi się jak bmw":

BMW 520d xDrive G60 TEST New BMW 5 series [4k] - YouTube

uważam, że ta wersja ma dużo więcej sensu niz i5 eDrive40: 

BMW i5 eDrive40 TEST Electric BMW 5 Series [4k] - YouTube

 

A tak wrażenia Mikiciuka (prezentuje obie wersje, wbrem temu co sugeruje tytuł):

Nowe BMW i5 M60, czyli Moc przez duże M! 🤯 | Współcześnie - YouTube

 

P.S. Jak oceniacie różnicę pomiędzy 520d xdrive  F10 vs G30? Jest tam skok technologiczny w jakości jazdy? 

 

 

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.11.2023 o 08:48, Autor1984 napisał(-a):

 

 

@SzefSzefowPaweł miałeś chyba niedawno szkolenie, w którym badałeś granice przyczepności ;) 

EDIT* literówka

 

Bardziej szkolenie z jazdy rajdowej, a nie badanie granic przyczepnosci... Gdybym poznal gdzie byla granica przyczepnosci to nie skonczyloby sie milo 😂

Niemniej co do tematu watku, nie bylbym w stanie stwerdzic ile roboty robi opona, a ile samochod. Musialbym zmieniac opony / kola zeby stiwerdzic roznice, jesli w ogole bym je zauwazyl. Aczkolwiek, kupoujac opony wybieram najlepsza mozliwa, nie moge sobie pluc w brode (czy zastanawiac sie), ze moze gdybym wybral premium zamiast budzetowych opon to nie mialbym wypadku...

Edited by SzefSzefow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem 520d F10 i 540xi G30. Pomijając różnice w silniku, to G30 był bardziej komfortowy, lepiej wyciszony i lepiej zmontowany. Moim zdaniem poszedł w stronę mniejszej siódemki i G60 pokazuje, że to był tylko pierwszy krok w ewolucji, bo wG60 poszli w tą samą stronę jeszcze krok dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może się mylę, ale w moim przekonaniu BMW wypuszcza tzw próbne balony w postaci E60 i G60.

Część się zniechęci, a część kupi. Później znów wrócą do tradycyjnego 'wzornictwa'.

51 minut temu, StaryWilk napisał(-a):

 

Odnośnie jakości jazdy - poczekamy, zobaczymy jeszcze. 

Wiem, że sam podlinkowałem bawaria motors, ale sprzedawcy to tak bym ufał w 25% 😉 Niektórym testerom też na 25%, ale niektórym i na 75%.

Patrząc na dane techniczne i geometryczne (w tym masę) spodziewam się, że ewentualna poprawa idzie w kierunku komfortu niż pazura i zadziorności, w kierunku Mercedesa. Tak raportuje m.in. Mikiciuk. 

 

Dalej poutyskuje trochę, wycofano z Europy B58 - R6-kę, która po wielu latach różnych wpadek jakościowych w silnikach bmw, w końcu dobrze rokowała i dawała nadzieję. 

Odmiana, która ma teraz zbliżoną moc to BMW i5 eDrive40 - 340 KM się zgadza (ale tylko w trybie sportowym, bo normalnie 313 KM) - tylko zaraz, czy to ma szansę jeździć podobnie do G30?  

Masa własna ponad 2200 kg vs ~ 1750 kg (G30 540i xdrive), 6 sek do 100 i 193 km/h vs. 5.1 i 250 km/h (ogr. el.), zasięg - szkoda gadać...

Słabutko to wygląda:

BMW i5 eDrive40 - zrównoważone i wegańskie (PL) - test i jazda próbna - YouTube

 

No nic, czekam na sensowne jazdy z 520d xdrive, żeby było odniesienie pomiędzy G30 vs G60, szczególnie na km77  😉 Wg pierwszych recenzentów dalej jeździ jak BMW 5, ale nikt nie mówi o technologicznym przeskoku raczej. 

 

Tymczasem Bartek Urban z Autowizja (jakoś lubię jego testy, i wg mnie są stosunkowo obiektywne) tak mówi o G60 520d xdrive - "przyspieszenia gorsze od G30, bo masa 90 kg wyższa, opóźnienia na skrzyni są, ale zawieszenie ma dobrze zestrojone i nadwagi nie czuć, prowadzi się jak bmw":

BMW 520d xDrive G60 TEST New BMW 5 series [4k] - YouTube

uważam, że ta wersja ma dużo więcej sensu niz i5 eDrive40: 

BMW i5 eDrive40 TEST Electric BMW 5 Series [4k] - YouTube

 

A tak wrażenia Mikiciuka (prezentuje obie wersje, wbrem temu co sugeruje tytuł):

Nowe BMW i5 M60, czyli Moc przez duże M! 🤯 | Współcześnie - YouTube

 

P.S. Jak oceniacie różnicę pomiędzy 520d xdrive  F10 vs G30? Jest tam skok technologiczny w jakości jazdy? 

 

 

Z całym szacunkiem nie porównujmy wersji elektrycznych do spalinowych. To tak jakby zestawić wagę kogucią z ciężką do walki... To nonsens.

44 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Bardziej szkolenie z jazdy rajdowej, a nie badanie granic przyczepnosci... Gdybym poznal gdzie byla granica przyczepnosci to nie skonczyloby sie milo 😂

Niemniej co do tematu watku, nie bylbym w stanie stwerdzic ile roboty robi opona, a ile samochod. Musialbym zmieniac opony / kola zeby stiwerdzic roznice, jesli w ogole bym je zauwazyl. Aczkolwiek, kupoujac opony wybieram najlepsza mozliwa, nie moge sobie pluc w brode (czy zastanawiac sie), ze moze gdybym wybral premium zamiast budzetowych opon to nie mialbym wypadku...

Zwłaszcza, że rajdowcy połowę OS spędzają w powietrzu ;)

Co do opinii odnośnie opon, jestem tego samego zdania!

26 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Miałem 520d F10 i 540xi G30. Pomijając różnice w silniku, to G30 był bardziej komfortowy, lepiej wyciszony i lepiej zmontowany. Moim zdaniem poszedł w stronę mniejszej siódemki i G60 pokazuje, że to był tylko pierwszy krok w ewolucji, bo wG60 poszli w tą samą stronę jeszcze krok dalej.

Mój Przyjaciel zamówił M3 w portimao blue :) Odbior luty/marzec.

Jak to do uja Pana Wacława jest zorganizowane, że ja muszę czekać 10 mscy, a on tylko 3 ;)

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo na M3 nie ma strasznych kolejek, duzo jest dostępnych od ręki. 

Co do BMW i G60 dziwi mnie, że nie planują M560 (czyli następcy M550) bo to najfajniejszy silnik do tego samochodu i wpisuje się w jego charakter - autostradowy pocisk;)

 


SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tą dostępnością od ręki to różnie bywa. Jak ja szukałem M3, to było z 15 ogłoszeń na otomoto o autach dostępnych od ręki, ale tylko dwa okazały się prawdziwe, reszta była na t.zw. wabia. Ale fakt, że sedana da się kupić od ręki, z touringiem jest gorzej.

Z Jimny jest jeszcze ciekawiej, bo na 10 dealerów, którzy się ogłaszali żadne ogłoszenie nie okazało się warte zainteresowania, bo wszędzie auta albo nie było, albo było (w autoryzowanym salonie!) droższe o 15-30% od ceny katalogowej. Kupiłem dopiero egzemplarz, który się zwolnił, bo ktoś, kto zamówił go dobre pół roku temu nie otrzymał finansowania. 

Edited by Tommaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

My w firmie zamawialiśmy w tym roku trzy Audi. Moje S3 i Q5 dla kolegi na początku lutego, miały być w ciągu 6-7 miesięcy. S3 zeszło 10 mc-y, Q5 będzie dopiero pod koniec stycznia (jakoś teraz wypływa z Meksyku), a A6 zamówiona na początku września, była pierwsza, bo na samym początku listopada, więc w ciągu dwóch miesięcy. Bądź tu mądry, pisz wiersze jak to się mówi :P 

 

Pierwsze 600km w S3 zrobione to można napisać o niej trochę więcej.

- bardzo podoba mi się pozycja za kierownicą i to jak można poustawiać fotel. Sam fotel też całkiem wygodny. Chociaż np. przy wysuniętej tej podpórce pod uda (nie wiem jak to fachowo nazwać) mojemu tacie, który jakiś czas temu przekroczył 60 i ma 190cm wzrostu, ciężko się wsiadało. Przy schowanej, problem znika. 

- żadne auto, którym miałem okazję jeździć, nie dmuchało ciepełkiem tak szybko. Dosłownie, mija minuta i już nas grzeje. 

- niektóre rzeczy softowe mają problem. Np. telefon podłączony przez carplay, muzyczka sobie gra ze spotify, chcę zadzwonić do kogoś przy użyciu komendy głosowej a tu informacja - telefon nie podłączony.

- dźwięki silnika z głośników. Powiem tak "kłam Mateu... tfu, Pinokio, kłam". Zdecydowanie wolę mieć takie efekty z głośników, niż ich nie mieć. Niby człowiek wie, że to sztuczne, ale zrobione tak dobrze, że wywołuje uśmiech. Wiem, że takie rozwiązanie ma wielu przeciwników, dla takich można to wyłączyć totalnie, mnie się podoba :) 

- mimo warunków jakie mamy i czasem zabawy, na które teoretycznie warunki nie pozwalają, nie uśliznął się jeszcze nigdzie (choć wyłącznika kontroli trakcji jeszcze nie dotykałem :P)

- Samo prowadzenie - w Giulii bardziej mi pasowało, ale to pewnie wynika też z tego, że był to tył napęd. Plus tam było czułe jak brzytwa, tutaj jest po prostu dobre.

- zdarzyło się kilka razy, że muzyczka coś zaczęła przerywać, nie wiem z czego to wynika, jak by tracił zasięg. W Alfie przy carplayu na kablu nie zdarzyło się to ani razu przez 4 lata. Oby nie byłą to regułą, bo jednak bezprzewodowy carplay robi robotę.

- samo autko robi wrażenie jeśli chodzi o jazdę. Ojciec jak trochę S3 pocisnął to się realnie śmiał jakie to jest dobre i jaka przyjemność z jazdy, gdzie sam w ciągu ostatnich 10 lat miał auta z mocą 300+. Brat stwierdził, że nie rozumiał czemu biorę taki kompakt, jak mogłem sobie pozwolić np. na Volvo V60, ale jak pojeździł to stwierdził, że już rozumie.

 

Autko nieidealne, mające jakieś swoje mankamenty, ale jak na razie jestem z niego bardziej zadowolony niż myślałem, że będę. Właśnie w czasie oczekiwania zastanawiałem się czy nie popłynąłem i nie rozsądniej byłoby wziąć coś trochę słabszego, a większego i wygodniejszego. Już mi przeszło :D 

Edited by Ceteth

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, zielony.m napisał(-a):

Bo na M3 nie ma strasznych kolejek, duzo jest dostępnych od ręki. 

Co do BMW i G60 dziwi mnie, że nie planują M560 (czyli następcy M550) bo to najfajniejszy silnik do tego samochodu i wpisuje się w jego charakter - autostradowy pocisk;)

 

Zamówił do produkcji. Nie brał ze stocku.

59 minut temu, Ceteth napisał(-a):

My w firmie zamawialiśmy w tym roku trzy Audi. Moje S3 i Q5 dla kolegi na początku lutego, miały być w ciągu 6-7 miesięcy. S3 zeszło 10 mc-y, Q5 będzie dopiero pod koniec stycznia (jakoś teraz wypływa z Meksyku), a A6 zamówiona na początku września, była pierwsza, bo na samym początku listopada, więc w ciągu dwóch miesięcy. Bądź tu mądry, pisz wiersze jak to się mówi :P 

 

Pierwsze 600km w S3 zrobione to można napisać o niej trochę więcej.

- bardzo podoba mi się pozycja za kierownicą i to jak można poustawiać fotel. Sam fotel też całkiem wygodny. Chociaż np. przy wysuniętej tej podpórce pod uda (nie wiem jak to fachowo nazwać) mojemu tacie, który jakiś czas temu przekroczył 60 i ma 190cm wzrostu, ciężko się wsiadało. Przy schowanej, problem znika. 

- żadne auto, którym miałem okazję jeździć, nie dmuchało ciepełkiem tak szybko. Dosłownie, mija minuta i już nas grzeje. 

- niektóre rzeczy softowe mają problem. Np. telefon podłączony przez carplay, muzyczka sobie gra ze spotify, chcę zadzwonić do kogoś przy użyciu komendy głosowej a tu informacja - telefon nie podłączony.

- dźwięki silnika z głośników. Powiem tak "kłam Mateu... tfu, Pinokio, kłam". Zdecydowanie wolę mieć takie efekty z głośników, niż ich nie mieć. Niby człowiek wie, że to sztuczne, ale zrobione tak dobrze, że wywołuje uśmiech. Wiem, że takie rozwiązanie ma wielu przeciwników, dla takich można to wyłączyć totalnie, mnie się podoba :) 

- mimo warunków jakie mamy i czasem zabawy, na które teoretycznie warunki nie pozwalają, nie uśliznął się jeszcze nigdzie (choć wyłącznika kontroli trakcji jeszcze nie dotykałem :P)

- Samo prowadzenie - w Giulii bardziej mi pasowało, ale to pewnie wynika też z tego, że był to tył napęd. Plus tam było czułe jak brzytwa, tutaj jest po prostu dobre.

- zdarzyło się kilka razy, że muzyczka coś zaczęła przerywać, nie wiem z czego to wynika, jak by tracił zasięg. W Alfie przy carplayu na kablu nie zdarzyło się to ani razu przez 4 lata. Oby nie byłą to regułą, bo jednak bezprzewodowy carplay robi robotę.

- samo autko robi wrażenie jeśli chodzi o jazdę. Ojciec jak trochę S3 pocisnął to się realnie śmiał jakie to jest dobre i jaka przyjemność z jazdy, gdzie sam w ciągu ostatnich 10 lat miał auta z mocą 300+. Brat stwierdził, że nie rozumiał czemu biorę taki kompakt, jak mogłem sobie pozwolić np. na Volvo V60, ale jak pojeździł to stwierdził, że już rozumie.

 

Autko nieidealne, mające jakieś swoje mankamenty, ale jak na razie jestem z niego bardziej zadowolony niż myślałem, że będę. Właśnie w czasie oczekiwania zastanawiałem się czy nie popłynąłem i nie rozsądniej byłoby wziąć coś trochę słabszego, a większego i wygodniejszego. Już mi przeszło :D 

No i mnie nakręcasz! Zastanawiam się czy zamiast elektryka nie wziąć czasem RS3 🤪


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ceteth Multimedia w najnowszych Audi to jest może nie badziew, ale dwie klasy niżej niż reszta auta (dwa m-ce temu miałem update najnajnaj-hiper-lepszej wersji - dalej d*pa). Gorzej jest tylko z blachą inną niż maska - ta jest trzy klasy niżej (trochę lepsza tektura). Reszta jest dość lub bardzo udana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam, że nawet między Alfą a Audi jest spora różnica. Drzwi w Alfie to wrota w porównaniu z poczuciem wydmuszki w Audi. Natomiast sam ekran i jego reakcja na dotyk jest super. Zobaczymy jak reszta będzie z czasem wyglądała.

 

@Autor1984

 

Na elektryki jeszcze będzie czas :P no i gdzie indziej dostaniesz 5 garów pod maską :P Ja mam szczególny sentyment bo moje pierwsze auto, to było V50 T5, właśnie z 5 garami, jak to pięknie brzmiało i nawet nie musiało być niczym podbite :) 

 

image.png.253622841ca22c850317e45efaccd392.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też nie mam dobrych doświadczeń z bezprzewodowym carplay w Audi. Po kablu działa bez zastrzeżeń, bezprzewodowo albo raz na 10 razy czarny ekran i trzeba w ustawieniach odłączyć i podłączyć na nowo, albo najgorzej jak w samochodzie jest komplet osób i każda ma telefon bo wtedy na bank będzie przerywało ;)

W BMW brak problemów 


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.