Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

23 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

Miałem 520d F10 i 540xi G30. Pomijając różnice w silniku, to G30 był bardziej komfortowy, lepiej wyciszony i lepiej zmontowany. Moim zdaniem poszedł w stronę mniejszej siódemki i G60 pokazuje, że to był tylko pierwszy krok w ewolucji, bo wG60 poszli w tą samą stronę jeszcze krok dalej.

 

Dzięki za ten komentarz. F10 według wielu opinni nie był ideałem jakości / solidności montażu.

A da się, przy tak różnych silnikach, porównać zwinność prowadzenia na krętej drodze, bezpośredniość układu kierowniczego itp.? 

 

23 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

 

Z całym szacunkiem nie porównujmy wersji elektrycznych do spalinowych. To tak jakby zestawić wagę kogucią z ciężką do walki... To nonsens.

 

Zgadzam się z Tobą. Jednak jaki jest wybór, jak wyoboru mocnej wersji benzynowej R6 nie ma i ponoć w EU ma nie być 🤐

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, StaryWilk napisał(-a):

 

Dzięki za ten komentarz. F10 według wielu opinni nie był ideałem jakości / solidności montażu.

A da się, przy tak różnych silnikach, porównać zwinność prowadzenia na krętej drodze, bezpośredniość układu kierowniczego itp.? 

 

 

Nie miałem ich bezpośrednio po sobie, więc trudno ocenić tak całkowicie obiektywnie, ale wydaje mi się, że było podobnie, oczywiście biorąc poprawkę na RWD vs xDrive. Natomiast komfort jazdy na runflatach w F10 był dla mnie nieakceptowalny, zmieniłem je szybko na zwykłe opony, w G30 na runflatach było podobnie komfortowo jak w F10 na zwykłych oponach

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, vvv napisał(-a):

W temacie dustera widzieliście pick-upa:

news4-france

 

 

Sylwetka ładniejsza niż w takim polonezie trucku

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Do Mieczysława szukasz?

Kup jak znajdziesz rozmiar Nexen N'Fera SU1. Zaufaj mi. Wydasz połowę pieniędzy, a będą kleiły lepiej niż P Zero i wolniej się zużywały.


Brak w moim rozmiarze.

 

Czy zauważyliście jakiś problem przy różnych oponach na przedniej i tylnej osi? 
Przód mam całkiem dobry (szkoda zmieniać) a tył do wymiany.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Louis Cypher napisał(-a):


Brak w moim rozmiarze.

 

Czy zauważyliście jakiś problem przy różnych oponach na przedniej i tylnej osi? 
Przód mam całkiem dobry (szkoda zmieniać) a tył do wymiany.

 

Nie zauważyłem aby była rużnica, oczywiscie pod warunkiem terminowej wymiany opon, parami na oś. Przy normalnej jeździe to mało wyczuwalne. Przy jeździe po torze będzie miało to znaczenie.

W twoim przypadku wymienił bym  dwie opony z tyłu a z przodu zostawił skoro są dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem tak w Mażdzie MX-5, gdzie tył schodził mi dwa razy szybciej i w Mini JCW, gdzie dla odmiany przód zmieniałem trzy razy częściej niż tył, bo na torze znikał w oczach, przy 16 tys. km miałem już trzeci zestaw na przód.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Louis Cypher napisał(-a):

Czy zauważyliście jakiś problem przy różnych oponach na przedniej i tylnej osi? 

jeśli założysz gorsze opony na tył niż na przód to przód będzie sie trzymał a tył będzie puszczać i tyle. Przerabiam to w letnim zestawie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

A bo to jest stara zasada, lepsze opony zawsze na tył. Bez względu na rodzaj napędu.


No to na przedzie bydo caukiem dobre a na tyle nowe leprze. To chyba OK?

3 godziny temu, trollu napisał(-a):

jeśli założysz gorsze opony na tył niż na przód to przód będzie sie trzymał a tył będzie puszczać i tyle. Przerabiam to w letnim zestawie 


Będzie na odwrót: przód „jeszcze dobre dobrej marki” a na tył nowe.  Tylny napęd. 
Chodziło mi bardziej o różne bieżniki na przodzie i na tyle…

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

A bo to jest stara zasada, lepsze opony zawsze na tył. Bez względu na rodzaj napędu.

 ja raczej spotkałem się z tym, żeby lepsze opony były na osi kierowanej przynajmniej w zimę - w przypadku FWD mamy tam też napęd a we wszystkich - hamowanie też jest realizowane przez przednia oś. A w RWD to wiadomo - nie ma wyboru bo jak jest słaba opona na tyle to nie ma jazdy a mieć przód który nie hamuje i nie skręca też bez sensu. Latem - chyba wolę jak tył delikatnie popuszcza niż kombinować jak przód miałby iść prosto na łuku - w przypadku RWD

53 minuty temu, Louis Cypher napisał(-a):

Chodziło mi bardziej o różne bieżniki na przodzie i na tyle…

domyśliłem się i też do tego się odniosłem. W samochodach raczej nie ma opon dedykowanych na przód czy tył jak w motocyklach czy rowerach. Można za to porównać bezpośrednio opony pod kątem np głośności ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i powiem Wam, że się chyba rozpłaczę 😕

ałdimercbimdablju.jpg


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

No i powiem Wam, że się chyba rozpłaczę 😕

ałdimercbimdablju.jpg

Dla mnie to dzieciństwo i złota era motoryzacji :D Nostalgia

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, trollu napisał(-a):

 ja raczej spotkałem się z tym, żeby lepsze opony były na osi kierowanej przynajmniej w zimę - w przypadku FWD mamy tam też napęd a we wszystkich - hamowanie też jest realizowane przez przednia oś. A w RWD to wiadomo - nie ma wyboru bo jak jest słaba opona na tyle to nie ma jazdy a mieć przód który nie hamuje i nie skręca też bez sensu. Latem - chyba wolę jak tył delikatnie popuszcza niż kombinować jak przód miałby iść prosto na łuku - w przypadku RWD

domyśliłem się i też do tego się odniosłem. W samochodach raczej nie ma opon dedykowanych na przód czy tył jak w motocyklach czy rowerach. Można za to porównać bezpośrednio opony pod kątem np głośności ;) 

 

https://moto.pl/MotoPL/7,160672,23135517,lepsze-opony-zalozyc-na-tyl-czy-moze-na-przod-od-tego-zalezy.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Tomek ADAC zrobiło badanie, gdzie wyszło, że lepiej na tylną. Czyli zgodnie ze starą szkołą.

Michelin stwierdził, że jest to zależne od kierowcy i nie ma reguły.

21 godzin temu, StaryWilk napisał(-a):

Zgadzam się z Tobą. Jednak jaki jest wybór, jak wyoboru mocnej wersji benzynowej R6 nie ma i ponoć w EU ma nie być 🤐

 

No dobrze, ale takie zestawienie jest bez sensu. Moc mocą, masa, masą. Jako pasjonat motoryzacji, na pewno spotkałeś się z powiedzeniem Mazdy, iż lepiej odejmować kilogramów, aniżeli dodawać koni. EDIT! A może to Lotus rzekł ;)

1 godzinę temu, Admof napisał(-a):

Dla mnie to dzieciństwo i złota era motoryzacji :D Nostalgia

Przepiękne lata dla motoryzacji. Jako 6 latek potrafiłem odgadnąć każdą markę po znaczku, a 2 miesięczne wakacje na wsi, potrafiłem spędzić w maluchu udając, że kieruję. Kuśwa to już 4 dekady...

Edited by Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Louis Cypher napisał(-a):


Brak w moim rozmiarze.

 

Czy zauważyliście jakiś problem przy różnych oponach na przedniej i tylnej osi? 
Przód mam całkiem dobry (szkoda zmieniać) a tył do wymiany.

 

 

Jak to mówi mój wulkanizator - gorsze na przód, a lepsze na tył (przy napędzie na przednią oś). I ja mu wierzę 😁

Przy prędkościach do stówki różnica w różnych oponach na osiach żadna, przy prędkościach mocno autostradowych to już może być odczuwalne - choć dużo robi też solidne wyważenie kół i zbieżność.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Admof napisał(-a):

Nostalgia

 

 

Pelna zgoda

Od 45lat mieszkam w Holandii i w koncowce 80tych takie auta byly rownie nieosiagalne dla wiekszosci co w Polsce

Pierwszego merca w124 w Noordoost miala pani doktor stomatolog a mnie 18letniego chlopaka stac bylo na daihatsu z trzeciej czy czwartej reki

Potem wjechal rownie stary civic i to juz byla fura marzen  :lol:

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, pechagto napisał(-a):

moje oczy!

co to w ogóle jest od lewej strony tabletu jakiś mały ekranik na wysięgniku?

akcesoryjny, systemowy uchwyt na telefon ;) 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, pechagto napisał(-a):

moje oczy!

co to w ogóle jest od lewej strony tabletu jakiś mały ekranik na wysięgniku?

Ja myślałem że to kamera do zdjęć na Insta😂, ale to chyba jest uchwyt na telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajny, nowoczesny, tak samo mi się podobają w designie te nowe Hyundaie i Kia w Suvie - ale pewnie będzie tak, że co kolejny Duster to droższy i lepiej wyposażony :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, beniowski napisał(-a):

Ja myślałem że to kamera do zdjęć na Insta😂, ale to chyba jest uchwyt na telefon.

A ja, że to info z reduktora, aktualny wykrzyż i dostępny rampowy... ;) 

 

edit:literówka

Edited by Valygaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.