Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Większość cywilnych aut ma około stówki pomiędzy nadkolami.

Chyba Fordy dają kilka cm więcej.

Przy dostawczakach posłużę się rozmarówką Stellantisa - najmniejszy model, czyli Berlingo, Combo, Rifter, Doblo mają 119cm.

Większy Jumpy i pokrewne mają kilka cm więcej.

Dopiero Jumper itp. mają powyżej 130cm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Bugs napisał(-a):

Wczesne Scirocco fajne ale następca bije go pod każdym względem, tak wizualnie jak technicznie. A już automatycznie wysuwany i chowany tylny spoiler ( wysuwa się przy 120 km/h w wersjach EU i przy 80 km/h w wersjach US/CH, chowa przy 20 km/h ) to majstersztyk na te czasy. Do tego technika z Golfa, wiele części wymiennych, topowy silnik 2.9VR6.... mniam mniam

 

 

bWFubmEuTTYnFxReag5AImRPQEIkFk8xLxkHQiQHFj4lGQdCcBEBM3cXUFhwTVE2dhNWCXJAUG8jRwcMagMVeiUaEB8kEQ16NA8HFycUTzwnBw8MKxsDeSwFBU84.jpg

bmEtMDIuTQwkFjt3Zg5AGGdOb2soFk8LLBgoaygHFgQmGChrfE1bXndCKXB8TVAOchAsdStHA190EnR8ZgMVQCYbPzYoEQ1ANw4oPisUTwYkBiAlJxsDQHVGYy45EkAQ.jpg

cover_volkswagen-corrado-impressive-but-unfortunate-coupe.jpg

 

Myślę że Corrado nawet dzisiaj robi wrażenie.

Szkoda że nie było kontynuacji, tak jak Audi A5.

Być może model był niszowy i do tego nowe projekty nie były tak udane jak ten.  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Bugs napisał(-a):

VR6 z tego okresu były w dwóch wersjach - 2.8L 174 KM ( AAA ) i 2.9L 190KM ( ABV )

Potem w takiej konfiguracji były też silniki 2.3L 204 KM oznaczane V6, w Europie w wersjach 4-Motion a w USA też w GTI, i pierwsze R32 które pojawiło się w IV generacji Golfa - 3.2L 241KM - przełomowe dla VW auto z napędem 4x4 i skrzynią DSG.

ogólnie to wersji silnika było sporo ale w czasach B3 tak jak piszesz - słabszy VR ośka, mocniejszy syncro

nie wiem czy nie pomieszałeś czegoś -2.3 to był VR5 ale mniejsza moc, wiki podaje 2.5 dla VR6 ale na chiny i turbo - moc pod 300KM. 

Czy R32 był przełomowy? mk4 2.8 VR6 miał 4motion i tylko skrzyni DSG nie miał. Daawno temu jak miałem golfa i udzielałem się na forum (ciekawe czy wogóle jeszcze istnieje) to wielu rzucało hasłem, że R32 to odpowiednik/rywal dla e46 M3. O ile pamiętam R32 to golf z największym dostępnym wtedy silnikiem i pakietem stylistycznym, buda jest ta sama co w reszcie a 3.2 sam w sobie super ale mocowo pięt nie urywa (S54 z BMW z tej samej pojemności i liczby cylindrów wyciągał 100KM więcej) 

Tak czy inaczej Mk4 R32 fajnie byłoby mieć w garażu

Czy Corrado robi dzisiaj wrażenie? Myślę, że ceny mówią wszystko. Pamiętam czasy laminatów, wielkich skrzyń basowych w bagażnikach. Jak nie dziurawy wydech to umcy-umcy było słychać z daleka. Wtedy królowały calibry ale wiele corrado też zostało upodlonych. Dzisiaj nie da się kupić corrado za przysłowiowe drobniaki. Myślę że gdyby późniejsze Scirocco dostało R36 to mogłoby być godnym następcą

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Remy napisał(-a):

 

Myślę że Corrado nawet dzisiaj robi wrażenie.

Szkoda że nie było kontynuacji, tak jak Audi A5.

Być może model był niszowy i do tego nowe projekty nie były tak udane jak ten.  

 

 

Jak myślicie miał by wzięcie 🤔🤔🤔

volkswagen-corrado-view-render-2010-3.jpg

volkswagen-corrado-view-render-2010-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Kacperek_77u napisał(-a):

Mi szczerze bardziej podoba się typowo kanciasta stylistyka

Z daleka myślałem że to jest jakieś sportowe bądź lulsusowe auto z lat 70 coś jak na zdjęciach do których mam słabość

 

Tak, ja dopiero 16.5 mam mosking.gif.33b3f114e2879d7435977c34ee75424f.gif

W moich okolicach według taty był tylko jeden.

Zresztą ogólnie stare vw już nieźle wygineły, jedynie bardzo często widuje golfy II nawet częściej niż III

Niektóre nawet dobrze pamiętają pierwszą połowe lat 2000:

Jak już przy III to ostatnio złapałem taką sztuke, pierwszą na czarnych tablicach

 

A jak już przy czarnych to wrzucam co ciekawsze auta na nich które krążą po moich okolicach

Škoda favorit w pięknym stanie która z tego co sie dowiedziałem od 91 roku jest w polsce a i też niedawno przeszła przegląd następny więc pewnie komuś służy jako daily

Škoda 120 która parkuje przy budynku Wiraż, czasami ją w ruchu nawet widze

Focus na czrnych, raczej nieoczywista rzecz 🙃

Tak, nawet łada niva na czarnych też jest w jaromosking.gif.33b3f114e2879d7435977c34ee75424f.gif

 

C15 którą bardzo często w laszkach widzę

 

Sama skoda może nie jest ciekawa, ale ciekawa jest tablica wydana 28.04.2000 czyli DWA DNI przed wejściem białych. 

 

Asterka boża F która od nowości należy do księdza, można ją codziennie spotkać po 17 na ducha w Jarosławiu 

 

Dorzucam zdjęcie naklejki najpewniej nieistniejącego salonu

Combo fiesty i Peugeota 406 na rondzie

Nawet micre znalazłem 

 

Kolejny fajny nissan

 

Clio w ogóle się nie spodziewałem na czarnych a tu prosze pod galerią mi zaparkowało zresztą gdzie je czasami widuje

 

Mazda 323-też już raczej mało co widywana

 

Mercedesów oczywiście nie mogło zabraknąć

 

 

Kiedy ostatni raz widzieliscie śmieciarkę na czarnych?mosking.gif.33b3f114e2879d7435977c34ee75424f.gif Ta ciągle służy i często ją można spotkać

I na koniec MZ ETZ 250

 

 

 

Super zestawienie :) Fajne, oryginalne młodzieżowe hobby - choć tak nietypowe, że aż przypomina mi postać Toby'ego Maguire'a z filmu"Cudowni chłopcy", który zasypuje rozmówców datami samobójczych śmierci znanych postaci ze świata showbiznesu :) Twoje zainteresowanie dużo bardziej optymistyczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

R32 był w porównaniach zestawiany, być może się mylę, z Alfą 147 GTA, Focusem RS i Meganką F1. Ale chyba taki najbardziej pasujący konkurent to Alfa- silnik 3,2 V6 bez doładowania,250 kucyków.

Edited by loco50

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, loco50 napisał(-a):

R32 był w porównaniach zestawiany, być może się mylę, z Alfą 147 GTA, Focusem RS i Meganką F1. Ale chyba taki najbardziej pasujący konkurent to Alfa- silnik 3,2 V6 bez doładowania,250 kucyków.

prawda, liga hatchbacków z poprzecznie umieszczonym silnikiem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę się pochwalić jeszcze takim wrostem z 75 roku :)

20240113_161105.jpg

20240113_161127.jpg

20240113_161156.jpg

20240113_161238.jpg

20240113_161254.jpg

20240113_161310.jpg

20240113_161338.jpg

20240113_161357.jpg

20240113_161412.jpg


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.01.2024 o 08:48, trollu napisał(-a):

 

nie wiem czy nie pomieszałeś czegoś -2.3 to był VR5 ale mniejsza moc, wiki podaje 2.5 dla VR6 ale na chiny i turbo - moc pod 300KM. 

 

Pomieszałem - 2.3 to był V5 i takie były oznaczenia Golfa/Bory z tym silnikiem. Kariery nie zrobił podobnie jak 1.8 125KM bo wtedy wszyscy zachwycali się - i słusznie - 1.8T, super silnik o wielkim potencjale.

Miałem to w Golfie IV w wersji 180KM i po przesiadce z MkIII 150KM była przepaść, świst turbiny i wciśnięcie w fotel powyżej 3tys obrotów było genialne. W TT ten silnik miał nawet 225KM, do tego tani w eksploatacji, trwały, mało czy wręcz bezawaryjny. Naprawy za drobniaki z portfela.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.01.2024 o 01:48, Kierownik napisał(-a):

Większość cywilnych aut ma około stówki pomiędzy nadkolami.

Chyba Fordy dają kilka cm więcej.

Przy dostawczakach posłużę się rozmarówką Stellantisa - najmniejszy model, czyli Berlingo, Combo, Rifter, Doblo mają 119cm.

Większy Jumpy i pokrewne mają kilka cm więcej.

Dopiero Jumper itp. mają powyżej 130cm. 

Właśnie miałem pisać o Partnerze/Berlingo, bo mam na stanie i tam faktycznie jest ~120cm w bagażniku, czasem wożę tablice o takich wymiarach.

Więcej szerokości, to już większe dostawczaki.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam osobowe Combo obecnej generacji w wersji osobowej, które czasem pożyczam od moich kaszojadów, żeby przewieźć coś z inwestycji na inwestycję.

Chciałem oddać (całkiem nie tanie) palety po dachówce 120x120cm, nie weszły. :(

Byłem świadom ryzyka, wiedziałem o tych 119cm między plastikami, łudziłem się, że realnie może będą miały "prawie 120".

Przegrałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

fakt że VR5 kariery nie zrobił ale soundem to jeden z ciekawszych silników ever, 1.8t nawet z turbo wielkości wiadra nie brzmi tak jak 5 cylindrów. Kiedyś przy okazji prezentacji EVO VIII czy IX autor artykułu porównał sound R4 Lancera do boksera subaru - silnik lancera brzmi jak zarzynana koza przy pomruku STI. Tutaj tak samo, z 4 tłoków oprócz boksera show robi tylko wankel na 4 rotorach ;)

ogólnie cała filozofia VR jest ciekawa ale VR5 tak samo jak W8 nie trafił w gusta albo może do złej marki. Taki Bentley - ma W12 i gdyby zamiast V8 wrzucili W8, do tego VR6 to mieli by spójną linię silników. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to moja pierwsza zima z autem RWD od czasów dużego fiata i z przykrością stwierdzam, że niewiele się zmieniło.
Niby opony zimowe, niby elektronika a jeździ się słabo. Dołóż do tego "zazdrosne" spojrzenia sąsiadów, że kiedy oni wyjeżdżaj z parkingu do pracy, a ty "nie musisz" (bo 15cm luźnego śniegu sprawiło, że się zakopałeś), czy podjazd pod niewielkie wzniesie z tańczącym tyłem i odechciewa się do auta wsiadać.
Chyba, że coś źle robię.. może nie potrafię... jakieś rady?;-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie poradzisz, systemy asystujące typu ESP uchronią Cię co najwyżej przed wpadnięciem w poślizg, ale trakcji oponom nie dodadzą, a nie pomaga fakt, że tył z reguły w autach jest gorzej obciążony. 

Do tańczącego tyłu można się przyzwyczaić, a nawet polubić, natomiast możliwość przejechania przez świeży śnieg jest chyba bardziej zależna od opon niż od rodzaju napędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla RWD po śniegu nie ma Dobrej Rady poza tym że delikatnie z gazem i rozpędzać się możliwie pod zniesienie z daleka. Mnie zdarzalo się też wyjeżdżać tyłem pod górkę jeśli normalnie już nie idzie ale mam też FWD więc nie muszę walczyć na siłę jak jest kiepsko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pamiętam jak znajoma dostała ekstra służbowego Merca E lata temu. Pamiętam że miałem go nawet sobie obejrzeć. Dzwonię do niej i pytam się jak auto, a ona mi mówi, że już go nie ma (po 2 tygodniach!). Pytam się: jak to? A ona mi na to, że pojechała na weekend (była sroga zima wtedy) do domu do Pułtuska, wpadła w poślizg i wleciała do rowu. Nic się autu i jej nie stało, ale po weekendzie wymieniła tylnonapędowego Merca na przednionapędowe Audi 😂.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba kwestia kierowcy, ja zdecydowanie wolę auto RWD niż FWD. Te kilka dni w roku w śniegu, kiedy łatwiej jest z FWD nie rekompensują mi gorszej trakcji w pozostałe dni roku.

Ale co kto lubi, wiadomo, że AWD jest tu najlepszym rozwiązaniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od kiedy mam awd juz nie chce innego

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Ja od kiedy mam awd juz nie chce innego

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Dla RWD po śniegu nie ma Dobrej Rady poza tym że delikatnie z gazem i rozpędzać się możliwie pod zniesienie z daleka. Mnie zdarzalo się też wyjeżdżać tyłem pod górkę jeśli normalnie już nie idzie ale mam też FWD więc nie muszę walczyć na siłę jak jest kiepsko.

RWD na wstecznym pod górę? Przecież odciążasz wtedy i tak lekką tylną oś. FWD z ciężkim silnikiem na przodzie fakt że lepiej rusza w kopnym śniegu i w RWD po prostu trzeba myśleć jak się jedzie i nie ładować się na pałę w zaspy itd. Ja od 10 lat jeżdżę RWD, FWD w tym momencie zimą dziwnie mi się jeździ, czuję że przód w zakręcie się nie słucha i jazda jest dla mnie nie pewna, RWD jest dużo bardziej przewidywalne. Jeśli koleżanka wyleciała Mercem z drogi - podejrzewam, że każdym innym autem by wyleciała, fizyki się nie da oszukać, jak się przeszarżuje to się wylatuje. Kumpel w zeszłym roku przesiadł się z FWD do AWD, po kilku dniach śniegu powiedział jedno - 4x4 dużo lepiej się napędza ale hamuje tak samo jak każde inne auto. Wielu o tym nie tyle zapomina co w ogóle nie myśli. Dzisiaj jadąc do pracy pewnie wyglądałem jak stereotypowy kierowca BMW - ale po prostu jechałem 90-100 w niezabudowanym gdzie reszta jechała 40. Wyprzedzałem same FWD, do rowu nie wpadłem. Zimówki mam wyprodukowane w 2022, to ich druga zima. Nie walczyłem z samochodem ;) Po pracy bez problemu pod górkę na parking do sklepu, gdzie Audi A8 d4 miało jakby problem, może to przez to że miał "wielosezonowe" opony - na tyle zimówki a z przodu letnie :lol: Magia quattro wniosła go na górkę 

 

a dużym fiatem czy polonezem nie chciałbym jeździć - dawno temu kolega miał poloneza, tam to byle mniejsza górka czy zaspa i polonez bezradny niczym żuczek na plecach. Dawno temu wuj miał e34 520i, nie wiem czy poza ABS było coś jeszcze ale jazda w dzisiejszych warunkach to byłoby ciągłe pilnowanie samochodu i kontrowanie kierownicą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarzylo mi sie kilka razy ratowac tyłem FWD jak już po normalnemu nie jedzie. Są jeszcze łańcuchy ale nie chce się zakładać, chyba że nie ma przeproś ale ja nie lubię I s koda mi felg, pomimo że na zimę mam jakieś paści.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, pechagto napisał(-a):

Docieranie nowego silnika: jakie macie doświadczenia w tym temacie?

 

W teorii powinny być dotarte 🤔🤔🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

W praktyce pierwsze 1500-2000 jeździsz na pół gwizdka, zmieniasz olej i ogień. 

 

 


SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, zielony.m napisał(-a):

W praktyce pierwsze 1500-2000 jeździsz na pół gwizdka, zmieniasz olej i ogień. 

 

 

Ooo too too too 😁😁😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.