Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Czasami jeżdżę moją turbo benzyną. Czasami żony też turbo tyle, że dieslem. Nie mam problemu z przestawieniem się z jednym drobnym wyjątkiem. Dieselek często gaśnie mi przy ruszaniu . Jak ruszę ze dwa razy to się przestawiam ale średnio fajne uczucie.

 

Paliwo jedynie na dobrych stacjach a rodzaj paliwa na zmianę raz lepsze raz gorsze, choć nie wiem czy to coś daje. Przy dieslu na paliwo uważam zdecydowanie bardziej, łatwiej o uszkodzenie, naprawy droższe.

 

Ja się przestawiłem ze zwykłego benzyniaka na turbodiesla, raz przy ruszaniu mi zgasł :rolleyes: , paliwo zawsze leję na stacjach, na których już tankowałem ew. wiem, że są dobre, unikam małych, zapyziałych stacyjek, ze starymi dystrybutorami, zasyfionymi budynkami itd. no i raczej w dużych miastach, teraz na szczęście mam spory zasięg na jednym zbiorniku, więc mogę najczęściej obrócić na jednym tankowaniu (tak jak teraz zrobiłem jadąc na spotkanie klubowe). Co do paliwa, to w serwisie poradzili mi żebym lał zwykłe, żadnych Verv itp.

Edited by Bartheck

"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety diesle maja dosc waski zakres obrotow uzytecznych, szczegolnie przy ruszaniu mozna sie naciac po przesiadce z benzyny. Tez czasem mi auto gasnie ale to nie wstyd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety diesle maja dosc waski zakres obrotow uzytecznych,

 

Na pewno węższy, niż benzynowe - to fakt.

Ale biorąc pod uwagę "normalną", codzienną eksploatację, to ta różnica nie jest taka wielka. Jeśli przyjąć, że taki użyteczny, eksploatacyjny zakres predkości obrotowej zawiera się w turbodieslu miedzy 1500 a 3500 obr/min, zaś dla benzyniaka w granicach 2000-4500 obr/min, to różnica wyniesie raptem 500 obr/min. spokojnie można to zrekompensować przez odpowiedni dobór przełożeń oraz wykorzystanie wyzszego momentu obrotowego diesla


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zalezy od silnika - sa takie, ktore sie kreca do 9k rpm. Co do wezszego zakresu uzytecznych obrotow - cala sprawe rozwiazuje automat :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zalezy od silnika - sa takie, ktore sie kreca do 9k rpm. Co do wezszego zakresu uzytecznych obrotow - cala sprawe rozwiazuje automat :rolleyes:

 

Oczywiscie, że tak. Ale ja nie mówiłem o pełnym zakresie obrotów, tylko o zakresie, jaki się na ogół wykorzystuje w czasie normalnej, codziennej eksploatacji i o takich "normalnych" silnikach. Jeździłem kiedys Carismą MSX, która maksymalny moment miała przy 5000, a kreciła się do 7500. Silnik bardzo dobry, ale niemal bez "dołu" - ożywał dopiero w okolicach 3500-4000. Jadąc rekreacyjnie w okolicach 2500 nie było szans dynamicznie przyspieszyć.

Co do automatów - oczywiscie masz rację, ale nie wszyscy są przekonani. Skrzynie coraz mądrzejsze, coraz fajniejsza jazda, ale sporo osób (w tym ja) woli samemu decydować o zmianie biegu. W końcu coś w czasie jazdy trzeba robić :rolleyes:


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dla takich kierowców jest ręczny tryb zmiany biegów w automacie :rolleyes: Te skrzynie wreszcie nie są mułowate i warto za nie dopłacać.

Edited by maxwell

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dla takich kierowców jest ręczny tryb zmiany biegów w automacie :rolleyes: Te skrzynie wreszcie nie są mułowate i warto za nie dopłacać.

 

Szczególnie fajnie się dopłaca, jak się coś takim ustrojstwie sp...li :rolleyes:

Na szczęście nie są to częste przypadki, choc w przypadku kupna z drugiej ręki trzeba bardzo uważać.

No ale zawsze jest cos za coś


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwykle sprzeglo dmumasowe w TDi wyssie z kieszeni uzytkownika ze 2k pln, a jest to czesc eksploatacyjna.

W Subaru z dieslem wymiana sprzęgła to 5-6k. Nie demonizowałbym wiec kosztów awarii skrzyni automatycznej, biorąc pod uwagę ceny eksploatacji manuala ze sprzęgłem dwumasowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega lewandek dobrze mówi.

A kupić diesla z małym przebiegiem (i zużyciem) zakrawa na cud. Więc z takimi kosztami trzeba się liczyć "na dzień dobry".

Chyba, że się trafi używka kupiona kiedyś w polskim salonie. Mają z reguły niższe przebiegi niż auta z Niemiec. O sprowadzanych można zapomnieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdzil ktos Nissanem 370Z ? Jak on sie miewa do innych "sportowcow" ponizej 180tys. zlotych ?


Krzysiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można kupić używanego diesla, tylko trzeba to robić świadomie. Trzeba przeliczyć ile się jeździ, ile kosztuje naprawa układy wtryskowego, turbiny i dwumasy, ile droższy jest w zakupie. Przy duzych przebiegach może sie opłacić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można kupić używanego diesla, tylko trzeba to robić świadomie. Trzeba przeliczyć ile się jeździ, ile kosztuje naprawa układy wtryskowego, turbiny i dwumasy, ile droższy jest w zakupie. Przy duzych przebiegach może sie opłacić.

 

ew. jako baza do tuningu.

Przyrost rzędu 30-50% mocy jest nieporównywalnie prostszy niż w N/A i tańszy.

Pomijając, że cały czas spalanie jest identyczne. A nawet mniejsze.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdzil ktos Nissanem 370Z ? Jak on sie miewa do innych "sportowcow" ponizej 180tys. zlotych ?

 

Interesują Cię tylko nowe samochody (bo rozumiem,że skoro cena 180k to Z-etka nowa)?

Jak tylko nowe to nic co ma więcej koni w tej cenie nie znajdziesz,jak dopuszczasz używane to są lepsze imho propozycje.

Chyba że nie tylko moc ma znaczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc jest drugorzednym kryterium :rolleyes: Interesuje mnie prowadzenie, odczucie dynamiki, radosc z jazdy i wrazenie ogolne z eksploatacji. Najlepiej wzgledem samochodow z podobnego przedzialu cenowego, rowniez uzywanych lub sprowadzanych (370Z w stanach kosztuje 29000 dolarow, za wersje podstawowa).


Krzysiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w tym budżecie brałbym Porsche Caymana.Jest moc,jest radość z jazdy,boski układ kierowniczy,trzymanie się drogi,jest legenda,świetne wykończenie wnętrza,mała utrata wartości w latach późniejszych.Lekkim minusem może być to że w Polsce Porsche "kłuje" w oczy,wzbudza zazdrość,i wiele osób zaraz powie że kupiłeś Porsche bo chcesz się lansować,szpanować,pokazać ile masz pieniędzy.Pytanie czy jesteś odporny na durnych ludzi :rolleyes: Kolejnym minusem jest niestety awaryjność.Co prawda Porsche plasuje się od lat na samym czele tabeli bezawaryjności,ale jak już padnie silnik to ASO nie naprawia tylko wymienia za grube pieniądze,a ponieważ mało jest samochodów tej marki więc nie ma fachowców którzy ogarniają poważniejsze awarie ergo zostaje wymiana silnika.No i jest to samochód dwuosobowy.

Co prawda o problemach z silnikami słychać w przypadku 911 i Cayenne,o Caymanach nie słyszałem żeby były takie problemy ale trzeba je wziąć pod uwagę.Tyle o mojej ukochanej marce.

Z bardziej przyziemnych w tym budżecie polecam BMW serii 3 coupe czyli model E92.Silnik 335i(benzyna) lub 335d(diesel).W przypadku benzyny po tanich i niewielkich modyfikacjach osiągamy 400 koni mocy (seria 306 koni),w przypadku diesla ok.330 koni i potężny moment obrotowy.Wygląda fajnie (koniecznie szukać z MPakietem),napęd tył lub 4x4 (rzadziej spotykany),dobre wykończenie,niskie spalanie,tanie części (w porównaniu do Porsche).

Kolejna propozycja to Audi A5/S5,dobry silnik 3.0TDI (z quattro),albo 2.0TSI 211 koni,po programie ok.260-270 koni,w tym budżecie raczej bez szans na skrzynie S-tronic (odpowiednik DSG VW),S5 to silnik 4.2V8,niezbyt udana konstrukcja za to model S5 sam w sobie jest klasą.

Audi TT,w tej chwili nie wiem dlaczego nie ma w polskim konfiguratorze TTetki,ale na niemieckiej stronie jest 2.0 TSI 211 koni,S-tronic,quattro za 38k euro-u nas ceny podobne więc w tym budżecie masz nowy świetny samochód,ewentualnie wersja 2.0TDI 170 koni quattro ale bez S-tronic'a,tańsza o ok.10k złotych-ale lepsza benzyna.

 

To takie moje 3 grosze na szybko w temacie,moim zdaniem każdy z tych samochodów jest lepszy niż Zetka.

Edited by maxwell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem i moim zdaniem są fajniejsze niż Zetka,ale to subiektywne odczucia.Sygnalizuję że warto się pochylić nad tymi typami i przejechać się,pooglądać a nuż któryś akurat się spodoba.Budżet spory,jest w czym wybierać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponoć DSG z VW to porażka jeśli chodzi o awaryjność. Kiedyś chorowałem na A4 i wszędzie podkreślali, że jak już coś to tylko z manualem.

 

Sorki wyjechałem z postem czytając poprzednią stronę o automatach :rolleyes:

Edited by Darecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxwellu - o czestych problemach z silnikiem w Porsche slychac tylko w przypadku Cayenne i Panamery. Silniki B6 spisuja sie bardzo dobrze, a przebiegi po 400 tys km w modelu 996-997 nie sa niczym szokujacym. Oczywiscie, jak kazda "wysilona" jednostka wymagaja odpowiedniej dbalosci - oleje, umiejetna eksploatacja zimnego silnika. Byla pewna partia silnikow w modelu 996 3,4 litra, ktore ze wzgledu na wade maszyny produkujacej bloki silnikow miewaly problem z pekaniem blokow, ale to juz przeszlosc. Wymiany silnikow najczesciej dotycza procedur gwarancyjnych.

 

Cayman, a szczegolnie Cayman S to bardzo dobre auta, ktore na kretym torze nie ustepuja kroku modelowi 911. Wada jest to, co pisales - niestety w Polsce, kazdy widzac Porsche probuje sie scigac, co prowadzi do sytuacji zabawnych ale niestety rownie czesto niebezpiecznych. Jakosc polskich drog + koszty serwisu stawiaja raczej sportowe Porsche na miejscu drugiego auta w rodzinie, jezdzonego dla przyjemnosci, a nie z koniecznosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxwellu - o czestych problemach z silnikiem w Porsche slychac tylko w przypadku Cayenne i Panamery. Silniki B6 spisuja sie bardzo dobrze, a przebiegi po 400 tys km w modelu 996-997 nie sa niczym szokujacym. Oczywiscie, jak kazda "wysilona" jednostka wymagaja odpowiedniej dbalosci - oleje, umiejetna eksploatacja zimnego silnika. Byla pewna partia silnikow w modelu 996 3,4 litra, ktore ze wzgledu na wade maszyny produkujacej bloki silnikow miewaly problem z pekaniem blokow, ale to juz przeszlosc. Wymiany silnikow najczesciej dotycza procedur gwarancyjnych.

 

Zgadza się,996 MKI czyli model przed liftem miał ten feler.Natomiast silnik z modelu po lifcie czyli 3,6 wsadzany jest również do 997 wersja przed liftem i tutaj często w ogłoszeniach pojawia się też informacja że samochód ma nowy silnik.Nie raz nie dwa widziałem przypadki wymiany silnika przy przebiegu 30-50k km-przyznasz że jak na samochód takiej marki i za taką cenę to jakaś kpina.Problemem jest też "nienaprawialność" tych silników,czyli coś co się rzadko zdarza wśród innych marek a do tego o ile większość silników używanych można kupić za 1000-10000 zł o tyle używany silnik do Porsche to 20 000-30 0000 zł,o nowym wolę nie myśleć ile kosztuje :rolleyes:

Aspekt dbałości pomijam bo zakładam że jak ktoś kupuje taki samochód to jest świadomym użytkownikiem i wie jak dbać,aczkolwiek różni są ludzie.

 

Natomiast jak już wspomniałem Cayman/Boxster raczej takich problemów nie ma,przynajmniej ja nie przypominam sobie żeby w miarę świeży miał wymieniany silnik.

 

Btw. widziałeś 996 o 997 nie wspominając, który miał przebieg 400k km?Ja widziałem najwięcej chyba 250k km :rolleyes: Przy 10cio letnim samochodzie ktoś musiałby robić 40k km rocznie,a 911 to raczej nie jest samochód do tłuczenia kilometrów i ciężko mi to sobie wyobrazić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponoć DSG z VW to porażka jeśli chodzi o awaryjność. Kiedyś chorowałem na A4 i wszędzie podkreślali, że jak już coś to tylko z manualem.

 

Sorki wyjechałem z postem czytając poprzednią stronę o automatach :rolleyes:

 

Ale w A4 S-tronic (czyli DSG) jest dopiero w najnowszym modelu czyli B8,wcześniej były kiepskie skrzynie tiptronic i multitronic (zresztą wciąż są).Pierwszy raz spotykam się z opinią dużej awaryjności DSG/S-tronic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem uzytkownikiem manuala wiec pewnie pojecia typu DSG czy tiptronic mi się poprzestawiały :rolleyes: owszem chodzi tu chyba o tiptronica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się,996 MKI czyli model przed liftem miał ten feler.Natomiast silnik z modelu po lifcie czyli 3,6 wsadzany jest również do 997 wersja przed liftem

 

Generalnie 997 mechanicznie nie rozni sie w sposob znaczacy od 996. Zauwaz, ze wymiany przy 30-50k km wynikaja glownie z gwarancji, zwlaszcza, ze w Porsche mozesz sobie przedluzyc te gwarancje do 10 lat. Nikt, komu skonczy sie gwarancja nie bedzie porywal sie na wymiane silnika w 911. Jedyny silnik, ktory nazwalbym "nienaprawialnym" w tych autach to Turbo.

 

Aspekt dbalosci jest bardzo istotny, bo oprocz pasjonatow, te auta trafiaja niestety rowniez sporego grona ludzi, ktorzy wyznaja zasade - zaplacilem 500 tys zl to musi zapier...

 

Cayman i Boxster cierpialy kiedys (986) na dosc spore problemy silnikowe + wycieki. Nowy model jest juz dosc mocno dopracowany.

 

Widzialem 996 z 2002 roku z przebiegiem 620k km. Jezdzila i wygladala na 150k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.